Stránka 4 z 170

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: čtv 24 led, 2013 5:48 am
od mlha
Milane jestli to do konce týdne zaflokuješ tak se jdu do kouta stydět...

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: čtv 24 led, 2013 3:54 pm
od Mcx
Ahoj Milane, tak to určitě nebude, neb se tam bude střídat několik "porostů" od nesečené louky, přes sečenou až po křoviny, okraj lesa..... takže určitě to nebude na rozdíl od štěrkování jednoprůchodový poces a taky se budu muset vrátit k dílu "C" s mosty a zastávkou a dílu "D", který je krajinově jednoduchý.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: čtv 24 led, 2013 8:53 pm
od Mcx
Dnes pouze kontrolní práce :D Ale posílám foto jak to vypadá na stejném místě po zaschnutí. A rozběhlo se pokračování polystyrenových bojů na díle "C".
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 28 led, 2013 7:42 pm
od Mcx
Po pár dní klidu malé pokračování na dílu "C" odbočky Morava, terén je mimo mosty hotov a začíná být akutní stavba pilířů mostů a opěrných zdí. Na první tři díly jsem vypatlal celý Ostafix a tak mohu potvrdit Ostafix NK je zabarven do hněda jinak žádný rozdíl (musel jsme koupit NK neb jiný nebyl). Zastávka bude mít nástupiště délky pouze 28 cm, motor + přívěs, ale tak je to i ve skutečnosti.
Celý tvar dílů odbočky zde http://ostramo.parostroj.net/moduly/nove_2012/nove_2012.html
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2013 7:34 pm
od Mcx
Tak se mi to zase trochu hýbe, Nejprve ukázka práce s polystyrenem na díle "D", první foto po deseti minutách práce, druhé po hodině a půl, krajina hotova. Použit k lepení a tmelení Ostafix NK.
Obrázek
Obrázek
A vzhledem k tomu, že na díle "C" chybí jen mosty, provedl jsem zkušební sestavení a odzkoušel jízdou vlaku. Na dalších dvou fotkách se podívejte jak bude vypadat tvarem krajiny odbočka Morava. Po dokončení to už zase bude vypadat jinak.
Obrázek
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2013 7:44 pm
od cer.t
Tož je to pěkné a tak doufám, že se ti to taky líbí a oceníš i mou malou zásluhu při plánování ;)

Jinak jsi tedy opravdu přešel na zajímavý styl tvorby krajiny, který má sice větší spotřebu, především u ostafixu, ale zase to neschne tak dlouho jak jízdenky s duvilaxem.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2013 9:04 pm
od Ferda
A já bláhový jsem si do teď myslel, že ty jízdenky jsou to nejdůležitější :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sviští ti to pěkně. Pojede to už do Vratimova?

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: čtv 31 led, 2013 5:59 am
od Mcx
Cer.te jako krajinový modulový projektant nemáš v Česku konkurenci, celá odbočka tvarem terénu pěkně modeluje údolí řeky Moravy. Navrhl jsi to perfektně.

Ferdo, ve Vratimově odbočka Morava nebude, pokud má jet Lipová, tak se budu muset nyní věnovat údržbě Lipové a to už pomíjím, kolik věcí je tam nutné ještě někdy dokončit. Odbočka bude na nějakou dobu odsunuta na vedlejší kolej, ještě potřebuji udělat pilíře mostu, ať se mohou definitvně upřesnit rozměry mostů a může být zahájena příprava na výrobu ocelových mostů.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: čtv 31 led, 2013 6:11 am
od Mcx
Ještě k jízdenkám - přebytky, které byly, když kluci jezdili na školu došly a tak...., ona ta technologie tvorby terénu proti starším modulům je změněna více, zůstal charakter polystyrenového "roštu", ale zakřivení terénu je z nosníku naplocho, ohýbaných, ano polystyren jde ohnout (starší mají nosníky na stojato a tvar do nich vyřezán) a výplně roštu z obkladového polystyrenu cca 7 mm. Vše lepeno a tmeleno Ostafixem - ten je u této technologie nenahraditelný.

Ale hlavně naše jesenická krajina má ten nejčastější krajinový motiv Česka - zvlněná krajina a v ní umělé stavby - náspy a zářezy tratě a to musí být z terénu na modulu jasně čitelné a když je to na modulu sestaveného z více dílů - což je případ odbočky Morava tak své sehraje i mistrovství cer.ta při návrhu tvaru modulů a přechodových čel - atypických, doplněno při stavbě vhodným tvarem bočnice modulu a pak je to buď rychlovka jak u dílu "D" nebo několik týdnů práce jak u dílu "C" na vytvoření té správné kombinace zvlněné krajiny a traťového tělesa, doplněného mosty.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 01 úno, 2013 4:13 pm
od Mcx
Včera už nevyšel čas na příspěvek, tak dnes k včerejšímu postupu prací. Vcelku nic objevného, natřen terén pro sjednocení nahnědo - Balakryl a byla osázeno dvě návěstidla PL od Dolní Lipky a ML od Starého Města (návěstidla jsou z Peček od Dvořáčka). Nyní přijde na řadu "vydrátování" návěstidel do RJ konektorů, budou se propojovat s řídící deskou pod dílem "B". Mohou se nastříkat kolejnice, pražce a z větší části zaštěrkovat. No a nezbývá než se pustit do odkládaných pilířů mostů a toho kratičkého náspu mezi mosty.
A ještě pár fotografií dokumentujících stav budování. Na prvním trať od Dolní Lipky a návěstidlo ML.
Obrázek
Pohled na chybějící mosty přes řeku Moravu a cestu směrem na Staré Město
Obrázek
Pohled z kopce nad zastávkou směrem na odbočku, návěstidlo ML je na krátkém náspu mezi mosty - tak je i dnes ve skutečnosti. Kdysi bylo před mosty.
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 03 úno, 2013 9:09 am
od Mcx
V sobotu 2.2. jsme měli malé provozní klubové setkání. Připravím z něj pár fotek na web http://ostramo.parostroj.net/. Jezdili jsme podle Fremo, odbobí 3-4 epocha. Na fotce 534.03 při posunu v nákladišti Horní Heřmanice.
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 04 úno, 2013 10:44 am
od alf
Jelikož přes skutečnou odbočku Morava už zas občas jezdím :) ,jsem zvědav na výsledek a držím palce!Vím jak je těžké stavět dle skutečnosti..Sám už druhý rok sochám Hl.Verměřovice ve stavu cca r.1970..Teď třeba jen sloupky zábradlí na mostním nadjezdu nad tratí vrtané a řezané ze sirek :roll: Dva večery psycho.. :D

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 04 úno, 2013 11:48 am
od Mcx
Jak jsem asi už někomu psal - pro mne je stavění podle skutečnosti mnohem větší zábava než něco vymýšlet, ale na druhou stranu vím, že ne všechno mohu udělat 1:87 a občas musím a potřebuji některé věci trochu upravit rozměrově i obsahově, jinak to nejde.
Na Moravě těch změn mnoho není pominu-li některé rozměrové úpravy. Vzhledové asi největší budou na křídlech pilířů - ve skutečnosti jsou zakřivené směrem k náspu - asi ochrana pilířů před velkou vodou, u mne budou křídla rovná. A pak vegetace - dnes je to prales se železnicí, u mne to bude spíše odpovídat stavu před 100 lety :)
Jinak takové ty dřevěné, kovové sloupky, nahoře zaoblené s protáhnutou trubou jako zábradlí bude dělat JM Detail, viděl jsem první vzorky - budu je dávat do Lipové i na zastávku Žleb.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 04 úno, 2013 12:28 pm
od alf
Jo, zábradlí jsem už viděl u Tombarta,jenže bylo jen na dvě trubky nad sebou a já potřebovat tři..Ta modelářská zkratka je nutná,jednak poměr délek,což ale u vás na modulech ještě není tak nutné,a pak zjednodušení některých detailů které odhalí jen člověk znalý skutečného místa nebo odborník..Já třeba délku nástupiště musel zredukovat na slabé 4 čtyřosé vozy(což je mimochodem dnes i ve skutečnosti)ale v mé epoše tam stejně rychlík do Jeseníku jen projížděl :D a jiné vlaky byly z dvouosých vozů nebo motory M240 a M131,což už při té délce vypadá přijatelněji..Budovy mám částečně oměřené dle reálu,něco mám i výkresy..no a zmiňovaný most jsem si též oměřil v reálu..Ta zmiňovaná vegetace se i hodí..občas na modelu schová nedostatky či úpravy lišící se od skutečnosti.Něco foto časem hodím do debaty na K reportu..Jinak odb.Morava se dvakrát objevila v starých Železničářích,jednou tuším na titulu barevně! s M131.1 od St.Města a mech. návěstidly a ještě jednou čb.fotka s tuším 464.0..někde to i mám pokud to nemáte..

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 04 úno, 2013 12:31 pm
od vvitty
A co takovéhle sloupky? :)
Obrázek