Stránka 125 z 170

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 30 bře, 2019 9:29 am
od Povstalec
Mcx píše:Na webu OstraMo článek o tom jak lze upravit dvojkolí s okolkem 1 mm na dvojkolí s nízkým okolkem 0,6 mm http://ostramo.parostroj.net/vozidla/dvojkoli/dvojkoli_RP25.html


Díky za pro mne hodně cenný článek!

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 31 bře, 2019 2:50 pm
od Mcx
Tak to jsem rád, že to někomu pomůže v orientaci modelových dvojkolí H0 se standardní šířkou 2,8 mm (u NMRA Code 110). Nejsou to univerzální informace, ale můj pohled na tato dvojkolí a samozřejmě hlavně můj způsob úpravy dvojkolí na nízký okolek.
Zde jedno dvojkolí Rivarossi upravené z vysokého na nízký okolek u kamaráda na soustruhu. Jinak zde je pěkný i původní tvar okolku - náběh z jízdní plochy do okolku a sklon okolku.
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 02 dub, 2019 4:01 pm
od Povstalec
Mcx píše:Tak to jsem rád, že to někomu pomůže v orientaci modelových dvojkolí H0 se standardní šířkou 2,8 mm (u NMRA Code 110). Nejsou to univerzální informace, ale můj pohled na tato dvojkolí a samozřejmě hlavně můj způsob úpravy dvojkolí na nízký okolek.
Zde jedno dvojkolí Rivarossi upravené z vysokého na nízký okolek u kamaráda na soustruhu. Jinak zde je pěkný i původní tvar okolku - náběh z jízdní plochy do okolku a sklon okolku.


Já mám právě pár starších modelů hnacích vozidel, ke kterým mám řekněme určitý vztah :-D Takže sem rád, že je můžu i nadále provozovat a to i na nízkm kolejivu. Článek sem si pročetl už třikrát a pro mě je tam dobře vysvětlena celková technologie a postup. A hlavně, nemám přístup k soustruhu, takže nesporná výhoda článku i v tomto :-D
Sice pro některá vozidla budu muset technologii upravit, ale aspoň teď vím, čeho se vyvarovat, co pohlídat...

Takže díky ještě jednou :-D

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 14 dub, 2019 7:25 pm
od Mcx
Dnes odpoledne skončil 7. ročník modulového provozního setkání H0 ve Vratimově, pořádaného kluby Kunčice a OstraMo s účasti dalších českých "modulářů". Za čtyři dny mnoho zážitků z provozu ČSD let 60. minulého století v Československu. Mnoho parních lokomotiv v provozu a k tomu sporadicky se objevující nová trakce.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 10:42 am
od milan ferdián
Mohu jen potvrdit.Lokomotivní parní symfonie ve III.epoše.Výpůjčil jsem si od Martina jednu inspirující fotografii.
Milan

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: čtv 18 dub, 2019 5:37 pm
od Mcx
Na webových stránkách OstraMo je reportáž z provozního modulového setkání Vratimov 2019 http://ostramo.parostroj.net/oa/2019_Vratimov/Vratimov_2019.html. Další reportáž je na stránkách Zababova http://blog.zababov.eu/search/label/2019

Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 23 čer, 2019 1:04 pm
od Mcx
Po tříměsíční přestávce - vyplněné dvěmi provozními setkáními - Vratimov a Kočí se trochu vrátila chuť do pokračování výstavby Hukovic. Takže došlo na pokračování na díle "C" - dokončení kostry dílu a pokládka kolejí. Zároveň náš návěstní mistr OstraMa se pro mne obětoval a vyrobil pro Hukovice ovládací pult - ve standardu OstraMo s dalšími vylepšeními. Více na webu: http://ostramo.parostroj.net/moduly/domaci_moduly/domaci_stanice_stavba_3.html

Obrázek

Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 24 čer, 2019 4:15 pm
od Mcx
A dnes lehké další pokračování, tedy včera večer již nátěr pražců i kolejnic a dnes hurá na krajinu, za dvě hodiny skoro hotovo. Večer zmáknu elektrické zapojení dílu "C" a stanice Hukovice by již modulové setkání zvládla :wink: Protože díl "C" je potřebný pouze pro modulová setkání, pro doma jej nepotřebuji - nevešel by se mi do místnosti :D . Více zde http://ostramo.parostroj.net/moduly/domaci_moduly/domaci_stanice_stavba_3.html
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 26 čer, 2019 2:05 pm
od Mcx
Hrubá stavba krajiny dokončena, elektrické zapojení hotovo a díl "C" s celou stanicí je sjízdný. Na setkání ještě nikam nejede, ale v říjnu již by měla být celá stanice účastna setkání, ale to už bude díl "C" zaštěrkován, s nástupišti a možná i skladištěm.
http://ostramo.parostroj.net/moduly/domaci_moduly/domaci_stanice_stavba_3.html
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 28 čer, 2019 12:05 pm
od Mcx
Další pokrok ve výstavbě - včetně prvního složení stanice Hukovice v kompletní podobě 4 dílů pro modulová provozní setkání. Protože fotek přibývá a již kapitola 3 byla moc dlouhá je pokračování uloženo v kapitole 4.
http://ostramo.parostroj.net/moduly/domaci_moduly/domaci_stanice_stavba_4.html
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 01 črc, 2019 1:36 pm
od Mcx
Další drobné pokračování Hukovic, či modulové stanice na motivy žst. Hukovice, dnes Velká Kraš. Jen pro připomínku - modulová stanice je určena jak pro modulová provozní setkání, tak pro domácí provoz ve zkrácené verzi.
Vložený díl "C" (ten je určen pouze pro modulová provozní setkání) je za přispění horkého letního počasí flokován - tedy jeho část, kde je pláň stanice nasypána nad úroveň původního terénu a částečně je i vidět původní tvar terénu.
Prostě málo kde se najde tak velké rovné místo, aby zde vznikla železniční stanice bez nutnosti terénních úprav. Mimo flokování je doplňována plocha mezi kolejemi 1 a 3 i vedle koleje č. 3 směrem k okraji stanice (směs jemného štěrku a hlíny - je to ještě mokré). Poslední flokování není povysáváno, takže je vidět trčící floky i na místech kde by nebudou.
Obrázek
Obrázek
a ještě detail, poslední flokování, kterého proběhlo společně s okolními díly - pro "měkké" barevné přechody v trávě
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 05 črc, 2019 1:33 pm
od Mcx
Ještě pár volných chvil a pustil jsem se do položení drátovodů a přestavníků. Ze stavědla budou ovládány pouze výhybky 1,2 a 7,8,9. Zbytek je místní.Takže zhlaví směr "Vidnava" a "Javorník" má tři výhybky ke kterým je nutné udělat drátovodné trasy, zde v kanálech. Materiál od JM Detail. Zatím je to bez patiny a místy ještě mokré zasypání, které rovněž není definitivní.
Obrázek
Tam kde je nutné zvednout terén a nahoře je pak hlína či jemný štěrk, tak je to podsypáno hrubším štěrkem, protože jinak se to po zaschnutí loupe. Po částěčném zaschnutí je to utlačeno, aby byl vytvořen dojem utlačené hlíny - ještě je to rozpracované, není to na hotovo.
Obrázek
Prodloužený pražec u výhybky je pro usazení výhybkového návěstidla. Výhybkám tyto pražce chybí.
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 06 črc, 2019 7:50 am
od rendo
Mcx ....Mate to paradne spracovane! Nech sa dari! Rad si pozriem pokracovanie! Nieco podobne ma caka v TT.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 16 črc, 2019 8:39 pm
od Mcx
Dnes opět zkouška spojení s odbočkou Morava, nakonec padlo rozhodnutí neupravovat malou chybu na profilu 2B00 - na Moravě, pár trsů trávy to na Hukovicích zamaskuje a více s Moravou a spojováním s jinými 2B00 rozhraními nepočítám. Takže zde foto po vysazení prvních trsů trávy k zakrytí chyby na svahu nad tratí a další již z opačné strany, s dalšími travinami a prvními keři. Budu muset ještě doladit souhru barev trav, přece jen je Morava více se suchou trávou.
Obrázek
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 21 črc, 2019 6:22 pm
od Mcx
Práce na drátovodech se přesunula na opačný konec stanice, Zde jsou ovládány "dráty" výhybky 1 a 2, zbytek je ruční. Opět použity komponenty JM Detail, dokonce jsem zužitkoval i starou prototypovou verzi kanálových tras. Zasypání je zatím omezeno na stranu od koleje, protože na koleji č. 5 bude vodárna s výtopnou a tak se "bude sypat" tím směrem až po dokončení budov. Vše je mokré. Pro nasypání silnější vrstvy hlíny - na výšku pražců, je nutno podsypat štěrkem a nahoru hlínu, jinak dochází k prasklinám na povrchu při schnutí silné vrstvy hlíny.
Podél koleje č. 3. jsou dráty vedeny nad zemí - bude řešeno.
Obrázek