Stránka 124 z 170

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 17 bře, 2019 8:42 pm
od greenery
... mám jen stručný dotaz.... ty skály jsou ručně tesaný?

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 17 bře, 2019 9:37 pm
od richardisko
Také musím smeknout a pochválit krajinotvorbu. Těším se, až to někdy uvidím naživo. Snad bude příležitost.

Co mne na fotkách z Kočí ale zaujalo také, je cyklovůz Bvt https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 802%29.jpg . Protože svou sbírku směřuji tím tanvaldským směrem, rád bych ho zařadil do vozového parku. Dá se ten vůz někde sehnat? Jednou či dvakrát jsem model viděl na pražské burze, kvalita provedení ale neodpovídala mým standartům. Přestavbu z nějakého tilliga bych zvládnul, problém jsou ale obtisky.

Máte tucha, kde vůz pořídit, případně aspoň ty obtisky?

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 18 bře, 2019 7:39 am
od TomBart
greenery píše:... mám jen stručný dotaz.... ty skály jsou ručně tesaný?


jo, a podle toho to i vypadá. Nejsem moc spokojen, ale líp to asi nedokážu.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2019 9:28 am
od Morris Zapp
Ahoj,
podobný projekt nosím už nějakou dobu v hlavě, říkám mu "automatická baba hláskařka" :wink:
Problém je v tom, že takováhle traťovina potřebuje úvazek do stanice: potřebuje, aby stanice uměla přijmout signál dovolující/zakazující postavení odjezdového návěstidla a zároveň posílala traťovině informaci o jeho stavu. To je nezbytné minimum. Taky by bylo hezké, kdyby stanice blokovala udělení odhlášky dokud něco skutečně neprojede, ale bez toho by se dalo provizorně fungovat.
No a protože zabezpečení stanic je každý pes jiná ves, tak to vidím spíš na domluvu úzkého kroužku modelářů, kteří jezdí na setkání společně a jejich stanice budou do layoutu umísťovány k sobě.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 24 bře, 2019 9:36 am
od lisacik
Mcx píše:Za prohlédnutí stojí i most
Obrázek

Klobuk dole pred takouto pracou.
Tie rohove kamene, alebo miesto kde je pata mostu. Cumim ako vyorana mys :roll:.
Ako je prosim spravene to zdivo mostu?
D
Lisko

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 24 bře, 2019 10:21 am
od Vladimír_B
Morris Zapp píše:"automatická baba hláskařka"

A já myslel, že hláska není zapojena do traťového zabzař? U modulové hlásky, by stačilo do sousedních stanic dát tlačítko odhlášky se dvěma kontrolkami na obsazení úseků (nahrazující telefonní odhlášku z hlásky), kdy kontrolka zhasne buď automaticky tím, že vlak projel do sousedního oddílu za hlásku, nebo když přijmu vlak do stanice a dám tlačítkem odhlášku na hlásku (místo telefonování).
Nebo jen jedno tlačítko a jednu odhláškovou kontrolku, která se rozsvítí obsazením úseku a zhasne ji buď automaticky hláska po uvolnění, nebo obsluha stanice po přijetí vlaku a ještě bych to schválně udělal nezávislé na snímači obsazení před vjezdem do žst. jako ve skutečnosti... :D
A potom jen vyřešit směrovost, tedy odkud kam jede vlak a to by šlo třeba optozávorami, které by se daly na oba začátky traťového úseku (velikostně návěstní modul třeba i s vjezdem do žst.) a na oba konce u hlásky... A hláska už by pracovala autonomně. Když vjede vlak do jednoho úseku, tak tím v tom směru navolí volno na návěstidle, po projetí hláskou dá na stůj a když přijde odhláška, že vlak dojel, tak zas postaví na volno...
Nebo ten směr vyřešit tlačítkovým "traťovým souhlasem" v obou stanicích jako na reléovce, nebo by v jedné stanici byl jednoduše přepínač směru jízdy...

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 24 bře, 2019 11:02 am
od Morris Zapp
Asi máš pravdu, vymýšlím to příliš složité. No jo, jak vidím tlačítko udělení odhlášky, hned mi naskakuje minimálně RPB :wink:

Kdysi jsme sloužili na brutálně jednoduchém zařízení (samozřejmě v modelu): uprostřed dlouhého mezistaničního úseku (přes 20 m jenom širá trať (TT)) byla zřízena hláska, tvořená pouhými atrapami návěstidel, trvale v poloze Stůj. Oba takhle vzniklé prostorové oddíly byly pod vizuální kontrolou výpravčích přiléhajících stanic. Jízdu vlaku kolem neobsluhovaných návěstidel hlásky dovoloval pokynem výpravčí vždy přední stanice, nabídku následného vlaku uskutečňoval výpravčí zadní stanice po vizuálním ověření volnosti svého prostorového oddílu jinak standardním postupem podle ČSD D2 při jízdě přes hlásku.
Taky to fungovalo, ale nějak to nebylo ono - přece jen to sklouzává do pocitu dětské hry. :(

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 24 bře, 2019 8:46 pm
od richardisko
Nejsem modulář a neznám přesně modulářské komunikační zvyklosti, ale z provozního hlediska by byla hláska zajímavá. Samo o sobě je to dopravna, tedy by bylo možné ji mít obsazenou personálem, stejně jako stanice jsou obsazeny výpravčími. V tom okamžiku stačí telefonické spojení do obou stanic a lze jezdit. Jako bonus by se pak dala zřídit vazba, že pokud hláskař nepřestaví návěstidlo do polohy stůj, nedovolá se do zadní dopravny, aby dal odhlášku.

Schopnost příjímat a dávat odhlášky pomocí technického zařízení, tlačítek atd. mi spíše dává smysl v okamžiku, kdy byste na trati chtěli zřídit hradlo.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 25 bře, 2019 5:47 am
od Morris Zapp
Princip je v tom, richardisko, že jen obtížně seženeš někoho, kdo na té hlásce bude dobrovolně sedět. Velká železnice za to lidem platí; my nabízíme akorát pocit zajímavé hry.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 25 bře, 2019 12:48 pm
od richardisko
Je fakt, že by bylo potřeba asi dát tomu člověku neodolatelnou nabídku, aby si šel odpočinout na hlásku.

Na podbabském kolejišti s obsazováním takových pracovních míst moc problémů nemáme. Je nás dost a čím více obslužných míst máme, tím lépe. Navíc se různými stavědly a podobnými stanovištmi snažíme členům vysvětlit i jiná povolání než je strojvedoucí a výpravčí.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 25 bře, 2019 4:31 pm
od Morris Zapp
Mně by to třeba jednu sejšnu bavilo - ale jenom jednu...

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 25 bře, 2019 7:21 pm
od richardisko
Tak ono se koneckonců dá dycky zavést jízda v mezistaničním oddílu a hlásku nechat neobsazenou. Myslím ale, že by to bylo docela zajímavé jak z provozního hlediska, tak z pohledu diváka, navíc to celé v krajině.

Na našem kolejišti jsou mezistaniční úseky o dost kratší, v krajině nemáme šanci někde něco takového umístit. Jedinou možností je zřízení hradla v podzemních skrytých patrech kolejiště.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 25 bře, 2019 8:18 pm
od milan ferdián
richardisko
Se tam budu muset virtuálně podívat na to vaše kolejiště. :wink:
Milan

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 25 bře, 2019 11:13 pm
od richardisko
milan ferdián píše:richardisko
Se tam budu muset virtuálně podívat na to vaše kolejiště. :wink:
Milan


Tak to abychom zaktualizovali web. :D Třeba až budete mít cestu okolo, rádi Vás přivítáme osobně.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 29 bře, 2019 8:11 pm
od Mcx
Na webu OstraMo článek o tom jak lze upravit dvojkolí s okolkem 1 mm na dvojkolí s nízkým okolkem 0,6 mm http://ostramo.parostroj.net/vozidla/dvojkoli/dvojkoli_RP25.html

Obrázek

Obrázek