Stránka 119 z 130

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2018 5:14 pm
od Mcx
K rozvodům DCC - předpokládám, že ty zmiňuješ. Zjednodušeně se jedná o připojení všech vodičů z "levé" kolejnice a všech vodičů z "pravé" kolejnice na jedno vedení a druhé vedení, které je ukončeno banánkem a zdířkou na obou stranách modulu/dílu stanice. Na všech dílech stanice již mám od kolejnic dostatečně dlouhé vodiče takže je pouze otázkou do čeho je "připojit". Nejjednodušším řešením je pásek kuprextitu délky takové, aby tam šlo všechny vodiče naletovat. Milovníkům různých svorek... se to asi líbit nebude, ale má to své výhody - nejmenší přechodové odpory a jednoduché přehledné řešení - nakonec dělá se to jen jednou a pak se na to již nikdy nesáhne :wink:
Pokud se jedná o srdcovky, tak ty budou napájené z přestavníků, takže opět do přestavníků přivést DCC - pravou i levou "kolejnici"

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2018 9:55 pm
od Michal Šuhajda
Díky, jak jsem psal už mám hotovo. Proti pájení nic nemám, i když jsem použil svorky. Nicméně jsem dost hledal a dokonce jsem tu vyvolal dost bouřlivou debatu. Buď rád, žes ji nečetl, pomalu by ses leknul, že pájením vytvoříš izolační spoj :D :D

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2018 10:09 pm
od forex
Michal Šuhajda píše:... Buď rád, žes ji nečetl, pomalu by ses leknul, že pájením vytvoříš izolační spoj :D :D


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: čtv 20 pro, 2018 1:14 pm
od Mcx
Michale, něco z té diskuze jsem četl, ale jsem k podobnému poměrně imunní. Lipová dělána před více jak 10 lety má DCC přes "lustrové svorky" alias čokolády, dnes bych do podobného nešel, i za použití jiných svorek. Kabeláž je zbytečně složitá, sice poměrně bezporuchová - za 10 let provozu. Odbočka Morava, traťové moduly které jsem v posledních letech, dělal vše je již jen letované, zatím bez závad.
Takže registruji názory jiných a co se mi líbí použiju, ale využívám taky hodně vlastních zkušeností, modulů jsem již stavěl dost.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 21 pro, 2018 7:52 am
od zdeno
Mcx píše: dělal vše je již jen letované, zatím bez závad.

taky moje zkusenost, letovane je prehlednejsi, opravitelnejsi a blbuvzdornejsi nez hocijake sroubovaci spoje.
Japonskou montaz nedoporucuji ani pri sroubovani.
---
Ono hlavni problem je asi rosny bod, kdy se moduly nosi ze zimy do tepla a tam muze vzniknout bodova koroze.
To u domaciho kolejiste nehrozi.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 21 pro, 2018 12:33 pm
od Vaclav86cz
No já používám Wago svorky pro lanka...
Řekl bych, že je to ještě více blbuvzdorné a nemusíš nic letovat na kuprextit :-)
Ale asi záleží na tom, co každému vyhovuje :-D Když to někdo chce šroubovat do čokolád, nebo motat do sebe, tak ať to tak dělá :-)

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 21 pro, 2018 8:47 pm
od Davca
Zdravím,
v Karviné se držíme níže uvedeného a veškeré body připojení vodičů od kolejnic k hlavním "sběrnicím" (modulem průchozí černý a červený lankový vodič o průřezu 1,5 mm2) pájíme. Kabelové rozvody v modulech máme také snahu umístit do rozvodných lišt.

http://www.mojett.cz/wp-content/2016/07 ... anorma.jpg

https://img33.rajce.idnes.cz/d3301/15/1 ... .jpg?ver=0

Stejně tak se pájí i konce průchozích vodičů v banáncích a zdířkách. U zdířek to ani jinak nelze a u banánků ... https://www.gme.cz/bananek-4mm-cerny-25-413-2-n se odstraní šroubek a vodič se ve vzniknuvší větší dutince banánku rovněž připájí. Myslím, že není třeba toto řešení ověřovat desítky let. Prostě vše dobře prohřát, zalít cínem, zaizolovat termobužírkou a do smrti smrťůci si užívat elektrickou funkčnost na modulářskcýh akcích. :)

Ještě zde padla zmínka o použití desek MDF coby boků modulů. U nás používáme MDF tl. 16 mm jak pro stavbu rámů modulů, tak o tloušťce 5 mm pro boky.

Modul před montáží boční desky MDF :

https://img33.rajce.idnes.cz/d3301/15/1 ... .jpg?ver=0

Modul po montáži boční desky MDF :

https://img33.rajce.idnes.cz/d3301/15/1 ... .jpg?ver=0

David

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 21 pro, 2018 9:18 pm
od Mcx
A je položena poslední vyhýbka, je to symetrická (vzhledem k trochu jiné poloze vyhýbky proti skutečnosti je to nutný kompromis, navíc provedení této vyhýbky v původní podobě stanice je trochu nejasné) zároveň jsem vyzkoušel přeskupení modulů - to je ta výhoda modulové koncepce. Do zkušebního oválu zařazeny H.Heřmanice a tak došlo k přeházení oblouků, no a zároveň k provedení rozvodu DCC na obloucích 30 stupňů. A začal jsem na rozvodech DCC pod Hukovicemi, zatím bez dosazení přestavníků vyhýbek, prvně bude zprovozněna pouze kolej č. 1 na průjezd, dále podle volného času pro stavbu.
Obrázek
Položení vyhýbky č. 5, kolej k výtopně zatím položena není, je nutné vyměřit přesnou polohu prohlídkového kanálu ve výtopně a následně vyřezat.
Obrázek
A škatule hýbejte se, zastávka Hradec je pryč, oblouky přehazovány a klubové H.Heřmanice čekají na montáž nohou, Za necelou hodinku je v jedné osobě vše přestěhováno.
Obrázek
Ovál složen, obloukový modul s mostem je pryč a na lokomotivě je vidět, že malé oblouky jsou sjízdné, po Hukovicích jsou rozloženy zbytky ze stěhování.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 21 pro, 2018 10:36 pm
od forex
Ahoj,

vidím dobře, že na tom krytém vozu (Gbs) máš logo vozu s užším profilem na přepravu na lodích? To máš nějak upravovaný profil,nebo ty Roco Gbs vlastně jsou ve standartu dle lodní přepravy? :wink: :roll:

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 22 pro, 2018 7:13 am
od Irudzi
Ahoj vespolek,
jen malá poznámka k jinak velice pěkné práci MCX. Poznatek z leteckého průmyslu, kde jsem pracoval. Pájený spoj očistit lihem a následně po odpaření zalakovat lihovou barvou ( myslím, že i email nebude od věci).
S takto ošetřeným spojem nebude problém po celou dobu provozu stanice, modulu. V letadle to vydrží jak na zemi, tak i ve vzduchu, v Africe i za Uralem. :wink:
J

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 22 pro, 2018 8:20 am
od zdeno
Irudzi píše: myslím, že i email nebude od věci).

Ja jserm se naucil pajene konce lanka zalepit tavnou pistoli. Prece jenom se to lame a takto to osetrim jak proti korozi, tak proti ulomeni.
Napriklad u vyvedeni na bananek/zdirku na kraji modulu je primo povinnost to nejak osetrit proti ulomeni.
Ale vetsinou na rozvody uvnitr modulu pouzivam draty a tak to neni potrebne.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 22 pro, 2018 1:54 pm
od Mcx
Tak a nastal slavnostní okamžik - dne 22.12.2018 v 13.57 projel přes modulovou stanici Hukovice první vlak tažený vlastní silou hnacího vozidla, zatím sjízdná pouze kolej č. 1. Další přijdou na řadu s montáži přestavníků vyhýbek. Následně provedeny zkoušky průjezdu rychlostí 100 km/h T478.4 + 2xWL + Bc a to oběma směry - bez závad a tak zahájen pravidelný provoz :wink:
Po cca 40 dnech od zahájení montáže dílů stanice je stanice průjezdná aspoň po jedné koleji, myslím, že slušný čas :D

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 22 pro, 2018 2:04 pm
od Mcx
forex píše:vidím dobře, že na tom krytém vozu (Gbs) máš logo vozu s užším profilem na přepravu na lodích? To máš nějak upravovaný profil,nebo ty Roco Gbs vlastně jsou ve standartu dle lodní přepravy?

Roco udělalo zmetek - jeho Gbgs má přes skříň cca 32,4 mm, přičemž Hbfs by měl mít 30,8 a Gbgs 34,0 mm. Takže model je něco mezi Gbgs a Hbfs... no a co si z něj uděláš je tvá věc. Můj Hbfs již několik let čeká na montáž pákové brzdy, které lept leží v šuplíku, no snad se letos po x - letech dočká.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 22 pro, 2018 3:40 pm
od forex
Mcx píše:
forex píše:vidím dobře, že na tom krytém vozu (Gbs) máš logo vozu s užším profilem na přepravu na lodích? To máš nějak upravovaný profil,nebo ty Roco Gbs vlastně jsou ve standartu dle lodní přepravy?

Roco udělalo zmetek - jeho Gbgs má přes skříň cca 32,4 mm, přičemž Hbfs by měl mít 30,8 a Gbgs 34,0 mm. Takže model je něco mezi Gbgs a Hbfs... no a co si z něj uděláš je tvá věc. Můj Hbfs již několik let čeká na montáž pákové brzdy, které lept leží v šuplíku, no snad se letos po x - letech dočká.


Ty vozy Gbs jsou opravdu takove moc stihle..ale to porad mam dojem,ze jsou sirsi nez tentyz model od MäTrixe...i kdyz sem nekde snad cetl recenzi,ze naopak ty od MäTrixe jsou jedine spravne, ale me to pripada v porovnani s ostatnimi vozy, ze jsou fakt moc stihle.......no je to slendrian a bordel.......

Kazdopadne gratuluju k protokolarni jizde :mrgreen: :wink: fakt jedes, jen tak dal......

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 22 pro, 2018 9:30 pm
od Mcx
Ještě 22.12. ráno to pod jedním dílem Hukovic vypadalo takto
Obrázek
Ale odpoledne již DCC ve všech staničních kolejích, což dokládá snímek lokomotiv s rozsvícenými světly na kolejích 1, 2, 4. Samozřejmě stále bez funkčních vyhýbek. Projet se dá pouze po koleji č. 1, jeden díl cca 3 hodiny práce, ale není to úplně na "čisto", ještě se bude muset doplnit upevnění vodičů....
Obrázek