Stránka 117 z 170

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2018 8:15 pm
od Mcx
Tak nakonec ještě trochu aktualizace v části 1, u pokládky chybí už jen vyhýbka č. 5. Krajina bude v hrubé stavbě - tvarování terénu, dokončena a brzy přijde na řadu natažení rozvodů DCC, což je pod moduly přece jen trochu pracnější než pod kompaktním kolejištěm - nutnost každý modul, každý díl vybavit banánky.

Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 18 pro, 2018 6:48 pm
od Dusan
Parádní progres, sleduji se zájmem. Jaký používáte vyhýbky, zmíněno bylo PECO 75, ale na některých fotkách mi to připadalo spíše jakoTillig ?
Ať se daří ....

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 18 pro, 2018 9:10 pm
od Mcx
Používám kombibace flexi koleje PECO Code75 a vyhýbek Tillig EW3.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 18 pro, 2018 9:22 pm
od Mcx
A dnes dokončen tvar krajiny, čeká mne ještě pokládka vyhýbky č. 5, až bude doma - bude symetrická. Takže pár fotek zatím zde, na webu později.
Balakryl je ještě místy mokrý. Z krajiny ještě chybí místa pod budovou, nakládací plocha u koleje č. 4. Koreček na nakládku a vykládku zrní ve stanici nebude.
Na tvaru krajiny je myslím dobře vidět, co je umělá stavba - násep, zářez a co je přirozený profil krajiny bez zásahu člověka. Takto to musí být jasně zřetelné. Přispívá k tomu snadná opracovatelnost boků modulů z MDF a tím možné korekce tvaru krajiny ještě při jejím vlastním vytváření. Krajina není rovná a velká plocha stanice nějak v té krajině musela vzniknout - nasypáním, zářezem a stejně tak traťové těleso.
Udělat moduly s rovnými nebo téměř rovnými okraji, bez náznaku původního tvaru krajiny... to je něco co se skutečností není v souladu.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 18 pro, 2018 11:20 pm
od look23
Pěkná práce

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2018 11:01 am
od Michal Šuhajda
Ahoj Milane,
Máš to pěkné a jde Ti to líp a hlavně rychleji než mě Bačov. Mohl bys udělat i par fotek jak řešíš drátování pod moduly? Už to mám za sebou, ale před časem jsem hledal inspiraci a moc toho není. Doplnil jsem svoje fotky, ale na Ostramu to lidi najdou spíš.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2018 5:14 pm
od Mcx
K rozvodům DCC - předpokládám, že ty zmiňuješ. Zjednodušeně se jedná o připojení všech vodičů z "levé" kolejnice a všech vodičů z "pravé" kolejnice na jedno vedení a druhé vedení, které je ukončeno banánkem a zdířkou na obou stranách modulu/dílu stanice. Na všech dílech stanice již mám od kolejnic dostatečně dlouhé vodiče takže je pouze otázkou do čeho je "připojit". Nejjednodušším řešením je pásek kuprextitu délky takové, aby tam šlo všechny vodiče naletovat. Milovníkům různých svorek... se to asi líbit nebude, ale má to své výhody - nejmenší přechodové odpory a jednoduché přehledné řešení - nakonec dělá se to jen jednou a pak se na to již nikdy nesáhne :wink:
Pokud se jedná o srdcovky, tak ty budou napájené z přestavníků, takže opět do přestavníků přivést DCC - pravou i levou "kolejnici"

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2018 9:55 pm
od Michal Šuhajda
Díky, jak jsem psal už mám hotovo. Proti pájení nic nemám, i když jsem použil svorky. Nicméně jsem dost hledal a dokonce jsem tu vyvolal dost bouřlivou debatu. Buď rád, žes ji nečetl, pomalu by ses leknul, že pájením vytvoříš izolační spoj :D :D

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: čtv 20 pro, 2018 1:14 pm
od Mcx
Michale, něco z té diskuze jsem četl, ale jsem k podobnému poměrně imunní. Lipová dělána před více jak 10 lety má DCC přes "lustrové svorky" alias čokolády, dnes bych do podobného nešel, i za použití jiných svorek. Kabeláž je zbytečně složitá, sice poměrně bezporuchová - za 10 let provozu. Odbočka Morava, traťové moduly které jsem v posledních letech, dělal vše je již jen letované, zatím bez závad.
Takže registruji názory jiných a co se mi líbí použiju, ale využívám taky hodně vlastních zkušeností, modulů jsem již stavěl dost.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 21 pro, 2018 7:52 am
od zdeno
Mcx píše: dělal vše je již jen letované, zatím bez závad.

taky moje zkusenost, letovane je prehlednejsi, opravitelnejsi a blbuvzdornejsi nez hocijake sroubovaci spoje.
Japonskou montaz nedoporucuji ani pri sroubovani.
---
Ono hlavni problem je asi rosny bod, kdy se moduly nosi ze zimy do tepla a tam muze vzniknout bodova koroze.
To u domaciho kolejiste nehrozi.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 21 pro, 2018 12:33 pm
od Vaclav86cz
No já používám Wago svorky pro lanka...
Řekl bych, že je to ještě více blbuvzdorné a nemusíš nic letovat na kuprextit :-)
Ale asi záleží na tom, co každému vyhovuje :-D Když to někdo chce šroubovat do čokolád, nebo motat do sebe, tak ať to tak dělá :-)

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 21 pro, 2018 8:47 pm
od Davca
Zdravím,
v Karviné se držíme níže uvedeného a veškeré body připojení vodičů od kolejnic k hlavním "sběrnicím" (modulem průchozí černý a červený lankový vodič o průřezu 1,5 mm2) pájíme. Kabelové rozvody v modulech máme také snahu umístit do rozvodných lišt.

http://www.mojett.cz/wp-content/2016/07 ... anorma.jpg

https://img33.rajce.idnes.cz/d3301/15/1 ... .jpg?ver=0

Stejně tak se pájí i konce průchozích vodičů v banáncích a zdířkách. U zdířek to ani jinak nelze a u banánků ... https://www.gme.cz/bananek-4mm-cerny-25-413-2-n se odstraní šroubek a vodič se ve vzniknuvší větší dutince banánku rovněž připájí. Myslím, že není třeba toto řešení ověřovat desítky let. Prostě vše dobře prohřát, zalít cínem, zaizolovat termobužírkou a do smrti smrťůci si užívat elektrickou funkčnost na modulářskcýh akcích. :)

Ještě zde padla zmínka o použití desek MDF coby boků modulů. U nás používáme MDF tl. 16 mm jak pro stavbu rámů modulů, tak o tloušťce 5 mm pro boky.

Modul před montáží boční desky MDF :

https://img33.rajce.idnes.cz/d3301/15/1 ... .jpg?ver=0

Modul po montáži boční desky MDF :

https://img33.rajce.idnes.cz/d3301/15/1 ... .jpg?ver=0

David

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 21 pro, 2018 9:18 pm
od Mcx
A je položena poslední vyhýbka, je to symetrická (vzhledem k trochu jiné poloze vyhýbky proti skutečnosti je to nutný kompromis, navíc provedení této vyhýbky v původní podobě stanice je trochu nejasné) zároveň jsem vyzkoušel přeskupení modulů - to je ta výhoda modulové koncepce. Do zkušebního oválu zařazeny H.Heřmanice a tak došlo k přeházení oblouků, no a zároveň k provedení rozvodu DCC na obloucích 30 stupňů. A začal jsem na rozvodech DCC pod Hukovicemi, zatím bez dosazení přestavníků vyhýbek, prvně bude zprovozněna pouze kolej č. 1 na průjezd, dále podle volného času pro stavbu.
Obrázek
Položení vyhýbky č. 5, kolej k výtopně zatím položena není, je nutné vyměřit přesnou polohu prohlídkového kanálu ve výtopně a následně vyřezat.
Obrázek
A škatule hýbejte se, zastávka Hradec je pryč, oblouky přehazovány a klubové H.Heřmanice čekají na montáž nohou, Za necelou hodinku je v jedné osobě vše přestěhováno.
Obrázek
Ovál složen, obloukový modul s mostem je pryč a na lokomotivě je vidět, že malé oblouky jsou sjízdné, po Hukovicích jsou rozloženy zbytky ze stěhování.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 22 pro, 2018 7:13 am
od Irudzi
Ahoj vespolek,
jen malá poznámka k jinak velice pěkné práci MCX. Poznatek z leteckého průmyslu, kde jsem pracoval. Pájený spoj očistit lihem a následně po odpaření zalakovat lihovou barvou ( myslím, že i email nebude od věci).
S takto ošetřeným spojem nebude problém po celou dobu provozu stanice, modulu. V letadle to vydrží jak na zemi, tak i ve vzduchu, v Africe i za Uralem. :wink:
J

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 22 pro, 2018 8:20 am
od zdeno
Irudzi píše: myslím, že i email nebude od věci).

Ja jserm se naucil pajene konce lanka zalepit tavnou pistoli. Prece jenom se to lame a takto to osetrim jak proti korozi, tak proti ulomeni.
Napriklad u vyvedeni na bananek/zdirku na kraji modulu je primo povinnost to nejak osetrit proti ulomeni.
Ale vetsinou na rozvody uvnitr modulu pouzivam draty a tak to neni potrebne.