Stránka 113 z 170

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2018 5:22 pm
od mlha
Mcx píše:Chlapci, chlapci co to melete, jedna ze 4 lokomotiv na snímku je MTB, takže opusťte kecy MTB ne MTB - to si nechte do specializovaných pindacích témat, jednalo se o jakékoliv rozdíly ve vozidlech týkající se všech modelů a s MTB to nemá nic společného. Dvě lokomotivy jsou tam mé produkce !

Nepochopil, o MTB vůbec nejde, to byl jenom příklad. Snad se na modulišti sejde tolik loko, že bych rozdíly ve vzhledu vůbec neřešil

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 05 bře, 2018 1:57 pm
od zdeno
planujete vypravu do Bojnic s moduly ?

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 11 bře, 2018 8:06 pm
od Mcx
Ahoj Zdeno, do Bojnic se nechystáme.
Na stránkách OstraMo malá aktualizace k trakčnímu vedení na modulech http://ostramo.parostroj.net/moduly/trakcni_vedeni/trakcni_vedeni.html

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 13 bře, 2018 10:57 am
od Vaclav86cz
Jenom pro takové menší doplnění.
Sloup typu "D" se opět montují. Viděl jsem je na opraveném úseku tratě Žďár nad Sázavou - Ostrov nad Oslavou. Akorát tam není použito archaické sestavy 10, ale běžně používané 40 (myslím, že má to označení). Barevně jsou provedeny v barvě kovu, takže stříbrné.
U Sommerfeldta pak není potřeba upravovat spodek, protože oproti letům minulým se již chlapci poučili a veškeré sloupy nejsou přidělány zalitím do betonu, ale přišroubováním na patky, které jsou zalité v betonu. Ale to je už současnost a nikoliv léta minulá :-)

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 13 bře, 2018 11:03 am
od sidlo
Žďár nad Sázavou - Ostrov nad Oslavou je sloup novějšího typu.
Staré sloupy se zužovaly směrem vzhůru.
Nové sloupy mají stejnou šířku nahoře i dole.
Obrázek
Obrázek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 13 bře, 2018 5:33 pm
od Mcx
Vzhledem k tomu, že mým cílem je dát dokupy "modulovou skupinku", která bude schopna postavit moduly - aspoň 10 metrů jednokolejné tratě, obsahující nájezd na TV před skryťákem, moduly s napínáním TV, stanici - 3 dopravní koleje a modul ukončení TV s napínáním. Tedy takový minimalistický základ pro první modulový provoz pod dráty, tak se určitě nebudu pouštět do elektrifikace let 90. a dále. Takže pro mne to končí tak, jak jsem uvedl na webu OstraMo. Měly by to být moduly E-3kV-ČSD. Tedy moduly pro 3 kV stejnosměrné napájecí soustavy. Je to mimo jiné i dáno sortimentem použitelných vozidel.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 13 bře, 2018 7:47 pm
od Vaclav86cz
sidlo píše:Žďár nad Sázavou - Ostrov nad Oslavou je sloup novějšího typu.
Staré sloupy se zužovaly směrem vzhůru.
Nové sloupy mají stejnou šířku nahoře i dole.


A tak toho jsem si nevšimnul :-) Přeci jenom po té trati už nejezdím, takže některé detaily se z té hlavy pomalu vykuřují :-)

Mcx píše:Vzhledem k tomu, že mým cílem je dát dokupy "modulovou skupinku", která bude schopna postavit moduly - aspoň 10 metrů jednokolejné tratě, obsahující nájezd na TV před skryťákem, moduly s napínáním TV, stanici - 3 dopravní koleje a modul ukončení TV s napínáním. Tedy takový minimalistický základ pro první modulový provoz pod dráty, tak se určitě nebudu pouštět do elektrifikace let 90. a dále. Takže pro mne to končí tak, jak jsem uvedl na webu OstraMo. Měly by to být moduly E-3kV-ČSD. Tedy moduly pro 3 kV stejnosměrné napájecí soustavy. Je to mimo jiné i dáno sortimentem použitelných vozidel.


V tom tě chápu. Asi nemá cenu za každou cenu tlačit v modelařině 2 trakční soustavy, jak je tomu v reálné síti. Navíc je opravdu fakt, že těch vozidel co mohou jezdit pod 3 kV stejnosměru se vyrábí více druhů. Ale na obranu střídavého systému bych řekl, že těch typů v dobách ČSD zase tolik nebylo :-)
Pak je taky otázka jak moc velké jsou rozdíly mezi stejnosměrem a střídavinou. Nechcu se vydávat za odborníka, ale myslím si, že při použití sloupů typu T a AP a sestavy 40 by takový rozdíl být neměl.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 14 bře, 2018 7:17 am
od TomBart
Mcx píše:Vzhledem k tomu, že mým cílem je dát dokupy "modulovou skupinku", která bude schopna postavit moduly - aspoň 10 metrů jednokolejné tratě, obsahující nájezd na TV před skryťákem, moduly s napínáním TV, stanici - 3 dopravní koleje a modul ukončení TV s napínáním. Tedy takový minimalistický základ pro první modulový provoz pod dráty, tak se určitě nebudu pouštět do elektrifikace let 90. a dále. Takže pro mne to končí tak, jak jsem uvedl na webu OstraMo. Měly by to být moduly E-3kV-ČSD. Tedy moduly pro 3 kV stejnosměrné napájecí soustavy. Je to mimo jiné i dáno sortimentem použitelných vozidel.


takže máme začít dělat novou vjezdovou část do Hrochova Týnce, kde bude náběh na dráty? no, to bude výzva
.... koukám, že tato myšlenka v tobě stále doutná. Takže se asi vydáme do Vratimova a tam se bude na toto téma hojně diskutovat :)

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 14 bře, 2018 8:02 am
od sidlo
Jak píše Vaclav86cz, ve IV epoše se montovala univerzální sestava s trubkovými stožáry, která se pro systémy 3 kV= a 25 kV~ lišila pouze v detailech. Nosné stožáry byly T nebo TB a kotevní stožáry byly AP.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 14 bře, 2018 6:11 pm
od Mcx
No, ony jsou drobné rozdíly - ano sestavu TV není nutno moc řešit. Vývoj šel od sestavy 10 ... přes sestavu 40, sestavu S-20, sestavu U až po sestavu J (jednotná) pro rychlost až 160 km/h... a od ní odvozenou sestavu "S", to jsem stále někde v roce 1978. Ale vzhledem k tomu, že to stejně bude kompromis, tak bych to příliš neřešil. Ovšem u sloupů bych to tak jednoznačně neviděl - sloupy "D" ty jsou asi výhradně 3 kV a naopak sloupy "B" byly zpočátku hlavně na 25 kV.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: stř 14 bře, 2018 7:20 pm
od Mcx
Další malé pokračování k problematice "E-modulů" http://ostramo.parostroj.net/moduly/trakcni_vedeni/E_moduly_sestava.html

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: čtv 15 bře, 2018 7:52 pm
od Mcx
Dalších pár poznatků k stavbě TV na modulech zde http://ostramo.parostroj.net/moduly/trakcni_vedeni/Napinani_TV.html

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 16 bře, 2018 8:25 am
od Vaclav86cz
Mám pocit, že některým lidem se to řešení se svěrkama bude líbit... Když už takto spojovali i moduly, tak troleje už nejsou problém :-)

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 30 bře, 2018 3:07 pm
od milan ferdián
Milane,když tak odkaz vlož na vaše stránky.Poznal jsem jen Radka M.Čí je rajče,nevím.Snad se vám videa a fota budou hodit.
Najdete tam i "Trakční vedení" 50 fotek/"Stavba dvojkolejných modulů s přípravou pro upevnění trakčních sloupů" 14 fotek.Milan
odkaz http://vlacky.rajce.idnes.cz/Dvojkolejk ... trifikace/

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 31 bře, 2018 11:32 am
od Mcx
Ahoj, já na tom setkání v Milevsku byl, elektrifikaci jsem moc pozornosti nevěnoval, mimo pár fotek, které jsem tam pořídil. Asi mne to nezaujalo :wink:
Jinak tedy je to stav z roku 2011, dnes máme 2018... hm. někdo asi usnul na vavřínech, protože od té doby velké ticho.......
Asi "hlavní" problém byl - neprezentování výsledků, nenalezení dalších zájemcům, nestanovení zásad, parametrů....... a tak to celé usnulo.