Dotaz Milana F. - Stále mi v hlavě leží tvoje vyřčená myšlenka v Hluku o těch nezávislých provozech na modulišti, Např. Hrabová, Setuza, Nesyty atd.
Protože nebudu plevelit jiné vlákno - tak odpověď zde, doplňuji, že je to odpověď v souladu s principy používanými v modulovém provozu H0, u jiných velikostí nemusí být pravdivá:
- co jsem tím myslel, bylo řečeno přímo tam, jde o to, že obrat vozů pro vlečkový areál je dán kapacitou moduliště, které generuje vozy směrované do konkrétního vlečkového areálu na základě roznesených objednávek
- četnost obsluhy - vycházejme z dnes nejčastěji používanému grafikonu - délka 12 modelových hodin ve zkrácení 1:5, pro tento časový úsek vychází četnost obsluhy - 2 páry Mn/Vleč - druh podle tvůrce grafikonu, je to jedno
- v rámci této obsluhy může být počet přijetých/odjetých vozů cca 10 až 25 za den (den=jeden grafikon), to z pohledu co moduliště může vygenerovat
- pokud budeme respektovat zásadu, že vůz se musí naložit/vyložit tak v extrémním případu můžeme říci, že tolik nakládacích/vykládacích míst musíme mít (pozor nezaměňujme s kapacitou kolejiště vlečky - asi všude nejde vykládat/nakládat)
- spíše to asi takto nebude a vůz nebude vždy vyložen/naložen mezi dvěma obraty obsluhy vlečky, tedy řekněme že potřeba pro 20 vozů, které za den dovezu/odvezu bude cca 30 míst na vykládky/nakládku - tedy místa kde se může vykládat/nakládat vagon (no, tak takový areál jsme zatím na modulišti neviděli)
- samostatnou kapitolou jsou ucelené soupravy - např. oblíbené uhlí, vykládka/nakládka po jednom voze, pak je na místě nezbytná trvalá obsluha vlečky včetně vlečkové loko, neříkám, že je nutno simulovat přesně skutečnost, ale nějaký náznak by tam měl být, zde taky asi nepřesáhne zdaleka kapacita vlečky 2 vlaky za den, možná spíše méně
- a nemusí to být sypání uhlí
, neb i u Kokerei Brema pak bylo vidět, jak se berou vozy do ruky a vysypává/nasypává se uhlí - to se mně osobně nelíbí, to se toho prázdného/loženého vozu radši vzdám
Co mi z toho vyplývá pro "větší" vlečku:
- musí mít své "předávkové koleje", u malých to může nahradit přípojná stanice vlečky, kde vozy čekají až se uvolní nakládací/vykládací místo, kde se shromažďují po vyložení/naložení
- neznamená to tedy, že co dovezu přístí obsluhou odvezu - to je špatně !!!!
- uspořádání - buď podél trati (výhoda - prodlužuje traťové úseky) nebo odbočnou výhybkou z trati kterýmkoliv směrem
, že by někdo stavěl přípojnou stanici + vlečkový areál .... to se asi nestane
Co z toho plyne - že větší vlečkový areál žije "svým vlastním životem" - přistavováním vozů na místa nakládky/vykládky, manipulací s vozy a nepořebuje denně desítky vozů tam a zpět - ani to není logické
Dalšími otázkami je - kde vlečkový areál v modulišti umístit, odkud obsluhovat, kde bude stanice, která bude soustřeďovat vozy směrované na vlečku..... o tom někdy jindy