Stránka 1 z 170

Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 02 pro, 2012 7:28 pm
od Mcx
Na stránkách OstraMo aktualizace výstavby nových modulů http://ostramo.parostroj.net/moduly/nove_2012/nove_2012.html

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 02 pro, 2012 8:02 pm
od milan ferdián
Super,vítej Milane :wink: No HO-nulkáři,je a bude se na co dívat.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 15 pro, 2012 7:16 pm
od Mcx
Reportáž z modulové výstavy v Krakowě http://ostramo.parostroj.net/oa/Krakow_2012/2012_Krakow.html

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 16 pro, 2012 8:22 am
od mlha
Paráda,vidím,že jste se vyřádili...

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 16 pro, 2012 8:42 am
od Mcx
Byla to taková akce, kde se dají zkoušet vozidla, případně jezdit s vozidly, která se do modulového provozu většinou nedostanou.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 16 pro, 2012 3:23 pm
od Mcx
Na stránce http://ostramo.parostroj.net/oa/2012_10_Ubahn/2012_rijen.html je kratičké připomenutí říjnového klubového setkání.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2012 6:19 am
od Mcx
Ještě jeden postřeh ke Krakowu. Jeden mezistaniční úsek Pawlowo - Brzozów byl rozdělen hláskou. Měl asi 15 metrů a i tak to pomáhalo k zrychlení sledů vlaků. Bohužel foto nemám a po technické stránce jsem taky řešení nezkoumal. Ovládáno to bylo dálkově z přilehlých dopraven, po projetí došlo ke automatickému shození návěstidla. Bylo to sice na dvojkolejném úseku, ale pomohlo by to i na jednokolejných traťových úsecích, které jsou trochu delší.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2012 12:02 pm
od cer.t
Už jsem nad tím přemýšlel, ale viděl bych to něco jako poloautoblok s volením směru a automatickým shazováním návěstidla. Pak to má cenu, ale aby tam seděl jeden člověk a zvedal telefony a stavěl návěstidlo, tak to asi není to pravé řešení. Chce to tedy navrhnout dvě krabičky, na kterých se bude volit směr, popř. uvolňovat druhý úsek a bude obsahovat opakovač návěstidel hradla.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2012 2:18 pm
od Dašek

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2012 4:24 pm
od Mcx
Jo, něco tam Poláci nafoceno mají. Jinak jasně, že to musí být dálkově ovládáno.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2012 5:01 pm
od Mcx
Spíše jde o to stanovit, jak by to mělo fungovat na jednokolejné trati:
- základní poloha -stůj a vynulováno obsazení úseků, trať je celá volná, není navolen směr
- stanice A nabídne stanici B vlak, je přijat
- stanice navolí směr do B, na hlásce naskočí ve zvoleném směru zelená
- po průjezdu vlaku spadne návěstidlo na stůj + je blokován úsek od hlásky do stanice B, stanice A má signalizace o uvolnění úseku k hlásce
- ze stanice A je možné nabídnout další vlak
- až stanice B uvolní úsek od hlásky do B (vlak vjede do B), pokud zůstává navolen směr naskočí na hlásce opět volno
- po dojezdu druhého vlaku do B uvolní B traťový úsek od hlásky po B a zruší navolení směru (může být současně se zrušením směru se anuluje obsazení)
a může dojít k další nabídce vlaku třeba v opačném směru

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2012 7:08 pm
od mlha
Kde jsou na fotkách lidi tam je i kolega Netáhlo.....,jinak co se týče hlásky zajímavý nápad,shazování návěstidla už má kolega nj vyřešeno.....

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2012 8:18 pm
od Mcx
Ahoj Milane, shazování návěstidel přes detekční úseky bude i na odbočce Morava, tam bude vlastně taky dálkové ovládání i když s trochu jinými závislostmi než na hlásce/hradle.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 18 pro, 2012 5:14 pm
od Martin Ostruszka
Pokud je mi známo jeden z členů OstraMo realizuje jednokolejné hradlo. V rámci projektu Servotron jehož jsem autorem, a které chce zmíněný člen v základu použít, jsem takovéto dálkové ovládání také částečně rozpracovával, tak aby byla možnost ho Servotronem realizovat.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 18 pro, 2012 6:00 pm
od Mcx
To já samozřejmě vím, ale zatím jsem se od Vládi dozvěděl pouze návrh vlastního technického řešení (tvého), nakonec já ho dával na web :-). Ale v této podobě to znamená ovládání z jednoho místa, což asi zcela nesplňuje moji představu tohoto zařízení pro jednoduchou logiku ovládání hradla mezi dvěma stanicemi, s vazbou na obě stanice. Jinak odbočka Morava je řízena s pomocí Seeeduina.