Morris Zapp píše:"automatická baba hláskařka"
A já myslel, že hláska není zapojena do traťového zabzař? U modulové hlásky, by stačilo do sousedních stanic dát tlačítko odhlášky se dvěma kontrolkami na obsazení úseků (nahrazující telefonní odhlášku z hlásky), kdy kontrolka zhasne buď automaticky tím, že vlak projel do sousedního oddílu za hlásku, nebo když přijmu vlak do stanice a dám tlačítkem odhlášku na hlásku (místo telefonování).
Nebo jen jedno tlačítko a jednu odhláškovou kontrolku, která se rozsvítí obsazením úseku a zhasne ji buď automaticky hláska po uvolnění, nebo obsluha stanice po přijetí vlaku a ještě bych to schválně udělal nezávislé na snímači obsazení před vjezdem do žst. jako ve skutečnosti...
A potom jen vyřešit směrovost, tedy odkud kam jede vlak a to by šlo třeba optozávorami, které by se daly na oba začátky traťového úseku (velikostně návěstní modul třeba i s vjezdem do žst.) a na oba konce u hlásky... A hláska už by pracovala autonomně. Když vjede vlak do jednoho úseku, tak tím v tom směru navolí volno na návěstidle, po projetí hláskou dá na stůj a když přijde odhláška, že vlak dojel, tak zas postaví na volno...
Nebo ten směr vyřešit tlačítkovým "traťovým souhlasem" v obou stanicích jako na reléovce, nebo by v jedné stanici byl jednoduše přepínač směru jízdy...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)