Modulová stanice Krumvíř

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod milan ferdián » pon 23 dub, 2012 9:35 pm

Kluci výhody modulů a jejich provoz mi nemusíte vysvětlovat.Já je znám a podporuju je.Ale nemůžete tvrdit,že na domácím kolejišti nelze ztvárnit smysuplný provoz.Já jsem se neohrazoval vůči délkám stanic a poloměrů.Kdyby se napsalo,že nejsme schopni na domácí kolejiště dostat reálné stanice i s oblouky,tak ani nemuknu,protože je to pravda.Tam je to přece jasné,že reálné poloměry byť třeba u TT 700mm na domácí kolejiště nedostane nikdo,ani reálnou délku stanice.Ale přepočteme si i těch 700mm a položme si otázku,zda je i tento poloměr pro vás realistický.Po přepočtu nám vyjde 84m a to je též správně ? Já bych také mohl podotknout,proč používáte vlečkový poloměr.Ale neřeknu,protože vím,že vše je o kompromisu v naší modelařině a modulařině.Vím,že i u modulu stanic s jejími délky se musí opatrně.U našeho N-ka máme minimální traťový poloměr R1000mm což je v reálu 160,0m.Víme,že to taky není reálný poloměr traťového oblouku,protože ten je 300,0m.Jenomže to by nám všem na naše setkání nestačili ani výrobní haly . :wink:

Sem,se nějak rozohnil :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod acer20 » úte 24 dub, 2012 3:44 pm

Já vím že na pořádný ježdění doma nemám místo na pořádné ježdění takže doma asi udělám dva moduly které nebudu vozit na setkání aby jsem aspoň trochu ty mašinky protáhl někdy když mě chytne záchvat ježdění. Airwar kdyby si mi zase udělal nějaký návrh tak by to bylo super a kdyby si mi udělal návrh na celý můj prostor bylo by to hodně supr :D :D :D a předem moooc krát děkuji.
acer20
 
Příspěvky: 24
Registrován: sob 20 lis, 2010 2:57 pm

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod airwar » stř 25 dub, 2012 7:07 pm

milan ferdián píše:Kluci výhody modulů a jejich provoz mi nemusíte vysvětlovat.Já je znám a podporuju je.Ale nemůžete tvrdit,že na domácím kolejišti nelze ztvárnit smysuplný provoz.Já jsem se neohrazoval vůči délkám stanic a poloměrů.Kdyby se napsalo,že nejsme schopni na domácí kolejiště dostat reálné stanice i s oblouky,tak ani nemuknu,protože je to pravda.Tam je to přece jasné,že reálné poloměry byť třeba u TT 700mm na domácí kolejiště nedostane nikdo,ani reálnou délku stanice.Ale přepočteme si i těch 700mm a položme si otázku,zda je i tento poloměr pro vás realistický.Po přepočtu nám vyjde 84m a to je též správně ? Já bych také mohl podotknout,proč používáte vlečkový poloměr.Ale neřeknu,protože vím,že vše je o kompromisu v naší modelařině a modulařině.Vím,že i u modulu stanic s jejími délky se musí opatrně.U našeho N-ka máme minimální traťový poloměr R1000mm což je v reálu 160,0m.Víme,že to taky není reálný poloměr traťového oblouku,protože ten je 300,0m.Jenomže to by nám všem na naše setkání nestačili ani výrobní haly . :wink:

Sem,se nějak rozohnil :wink:


Ono je to vše o tom jestli si chce člověk hlavně hrát, to se pak dá v pohodě doma, a nebo zda chce i trochu víc ztvárnit reálnou krajinu a provoz a to už je doma pro většinu smrtelníků problém. K těm poloměrům, na lokálkách bývají i méně než 300 metrů, za Mutěnicema na Hodonín je i oblouk s rádiusem kolem 200 metrů, na Kyjov pak kolem 250 metrů. Což by pochopitelně pořád bylo kolem R1500 až R2000. Lubomír z kubické paraboli přišel s myšlenkou že trať je možné délkově a rádiusově redokovat v poměru 2:1 (kromě mostů a podobně) a že to na vzhledu a modelovosti krajiny nebude zase tak zásadně znát. Pokud jeho tezi příjmu, zjistím že těch cca. R1000 je docela slušný lokálkový oblouk. R700 je skutečně málo (zvláště delší vozy tam nevypadají moc pěkně).
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod airwar » stř 25 dub, 2012 7:08 pm

acer20 píše:Já vím že na pořádný ježdění doma nemám místo na pořádné ježdění takže doma asi udělám dva moduly které nebudu vozit na setkání aby jsem aspoň trochu ty mašinky protáhl někdy když mě chytne záchvat ježdění. Airwar kdyby si mi zase udělal nějaký návrh tak by to bylo super a kdyby si mi udělal návrh na celý můj prostor bylo by to hodně supr :D :D :D a předem moooc krát děkuji.


Kouknu na to o víkendu, a ozvu se.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod milan ferdián » stř 25 dub, 2012 7:45 pm

Lubomír je špička,od něho okoukávám co se dá,samozřejmě když též něco pustí :wink: Ta redukce je velmi rozumná 1:2.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod Ferda » stř 25 dub, 2012 7:57 pm

milan ferdián píše:Lubomír je špička,od něho okoukávám co se dá,samozřejmě když též něco pustí :wink: Ta redukce je velmi rozumná 1:2.

Fajn zpráva.
Takže to už nám reál zredukovaný 1:2 v H0 vychází z Ostravy do Frýdku jen nějakých 125 metrů. Možná něco víc, když nebudem redukovat mosty.
TTčkáři jsou na tom pochopitelně o poznání lépe. U nich to vychází jen něco přes 90 metrů. :mrgreen:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod airwar » čtv 26 dub, 2012 5:42 pm

milan ferdián píše:Lubomír je špička,od něho okoukávám co se dá,samozřejmě když též něco pustí :wink: Ta redukce je velmi rozumná 1:2.


Souhlasím, Lubomír je skvělá inspirace a myšlenkově mě dost přesměroval pokud člo o modelové kolejiště. Ta redukce 1:2 je ideální pokud jde o širou trať, ve stanicích se dá použít takto agrasivní redukce spíše ojediněle. Ve stanicích je problém zhlaví které moc redukovat nejde (pokud tedy člověk nechce použít vyhybky EW1 a pak také "zástavba" - výpravní budova, skladiště a další stavby.

Ferda píše:Takže to už nám reál zredukovaný 1:2 v H0 vychází z Ostravy do Frýdku jen nějakých 125 metrů. Možná něco víc, když nebudem redukovat mosty.
TTčkáři jsou na tom pochopitelně o poznání lépe. U nich to vychází jen něco přes 90 metrů. :mrgreen:


To je zajímavý myšlenka. :D Naše trať 255 mezi Zaječím a Hodonínem má 37 km, při redukci 1:2 to v TT vychází na nějakých 154 metrů... tak to nám chybí nějakých 130 metrů trati. :D
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod airwar » ned 06 kvě, 2012 6:12 am

Tak jsem jsme si sestřelil leteckou mapu stanice Krumvíř a namaloval si do ní kolejové vedení, plus totéž porovnal s plánkem Krumvíře (je překvapivě přesný) a i do něj namaloval trasování kolejí s vyhybkamy EW3. Vše na dvou následujících odkazech:

http://www.tomashora.cz/soubory/Krumvir_1.jpg
http://www.tomashora.cz/soubory/Krumvir_2.jpg

"Samotná stanice" je na dvou modulech o rozměru 900x500 mm. Protože já za stanici nepovažuji to co se v reálu nachází od vyhybky k vyhybce ale i vjezdové moduly. které v reálu obsahují předzvěsti a další železničně informační prvky (a konečně ze samotné stanice je i vidět kus širé trati) tak jsem tyto moduly zamaloval taktéž. Na jednu stranu jako klasický rovný modul 800x400 mm, na druhou stranu jako dva obloukové moduly, kde rádius vychází dle reálu na 2150 mm. Redukce rádiusu je možná, otázka ale logicky zní proč? Pokus by Acer chtěl stanici realizovat, začal bych buď to rovným vjezdovým modulem a nebo dvěma staničníma modulama, oblouky bych si nechal nakonec.

Jinak prostor stanice jsem vymezil tak aby tam byla pokud možno plnohodnotně zachycena obslužná komunikace. Vyhybky jsou EW3, jejich umístění je určitý kompromis, protože její délka v poměru k délce reálné vyhybky jen asi 66%. Osová vzdálenost kolejí ve stanici odpovídá reálně zmenšené vzdálenosti 475 cm což je v TT 40 mm (přesně 39,6 mm).
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod milan ferdián » ned 06 kvě, 2012 6:33 am

Pěkně jsi plánek připravil.Menší dotaz,ten bazén napravo tam bude též ? :mrgreen:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod Lubomír » ned 06 kvě, 2012 7:13 am

Pánové šetřete chvlálu, na světě jse spousta velmi šikovných modelářů (milana a airwara nevyjímaje). K problematice.
Dřívě jsem přišel s myšlenkou, když klub úplně začínal, aby se rozměry mimo stanici (poloměry oblouků především) redukovaly přesně 1:2. Dokonce jsem sestavil tabuku, http://kubickaparabola.wz.cz/moduly_TT/ ... blouku.jpg , které si ovšem tehdá moc členů nevšimlo. Jsou tam poloměry a rychlosti na skutečné železnici a potom přepočtené a redukované do TT. Nebyl by problém udělat podobnou tabulku pro jiné velikosti, ale z této je patrné, že klasický lokálkový oblouk cca 190 m by vyhovoval v TT po redukci a přepočtu rozměru 79,17 cm. Tudíž uvážím-li, že se ty lokálky stavěly i s R 180 m, je ta sedmistovka na modelu odpovídající. Pro poloměr 300 m, což je standardní hodnota pro větčinu nekoridorových tratí, vychází hodnota po redukci a přepočtu do TT 125 cm. Zakomponovat problematiku poloměru a rychlosti do modelu by bylo velmi zajímavé. Právě z hlediska provozu. V tabulce je sice uvedeno i převýšení, to je kapitola sama pro sebe. Zřejmě by nemělo smysl ho ztvárňovat přesně, ale odstupňované tři hodnoty 0 mm, 0,75mm a 1,5mm by šlo "nanormovat". Horší je to se vzestupnicí, zde mám podezření, že by to některým modelům dělalo problémy. Musím to prvně nějak otestovat.
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod milan ferdián » ned 06 kvě, 2012 8:00 am

Trochu to mu nerozumím.Acer20 bude stavět i důl (viz odkaz"Raštikovice") :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod milan ferdián » ned 06 kvě, 2012 8:09 am

S tím převýšením i s tou vzestupnici,pochybuji,že by se u modulovky uplatňovala.Museli by vzniknout speciality
-převýšení=rovina-/levá/pro navazující moduly přímé/
-opačné převýšení=rovina-/pravá/
-převýšení=rovina=opačné převýšení-/levá/mezikus mezi obloukovými moduly/
-opačné převýšení=rovina=převýšení-/pravá/

U té vzestupnici nemyslel jsi spíše přechodnici.Protože s tím stoupáním na modulech je spíše někdy trápení než radost.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod habaděj » ned 06 kvě, 2012 10:40 am

milan ferdián píše:Pěkně jsi plánek připravil.Menší dotaz,ten bazén napravo tam bude též ? :mrgreen:


somozřejmě :lol: po náročném programu napřed tohle osvěžení Obrázek a pak tohle Obrázek
Nápady jsou zdarma, umění je vymodelovat je

www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
habaděj
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte 21 čer, 2011 7:05 am

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod Mcx » ned 06 kvě, 2012 7:41 pm

ad Lubomír a poloměry - sice se v té tabulce nějak moc nevyznám, ale je to záležitost, která by měla mít nějaké doporučení, aby nevznikaly na modulech paradoxy - výhybka pro 40 km/h s poloměrem 2000 mm či více a pak trať s poloměrem 1750 mm či menším na jakou rychlost??
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Modulová stanice Krumvíř

Příspěvekod Lubomír » pon 07 kvě, 2012 6:05 am

No jo. To chce taky číst pracně psané texty na stránkách, nejen prohlížet obrázky.
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků