Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod Mcx » ned 29 dub, 2012 2:08 pm

Vzal jste to za špatný konec, časové zrychlení nemá vliv na délkové rozměry :D a tedy ani délky mezistaničních oddílů a tudíž ani nemůže mít žádný vliv na promile stoupání, tak stejně jak nemá vliv na délku lokomotivy vagonu, či délku staniční budovy, délku mostu...... - na to nám stačí modelové měřítko.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod Pavel Dryml » ned 29 dub, 2012 3:27 pm

Mcx píše:Vzal jste to za špatný konec, časové zrychlení nemá vliv na délkové rozměry :D a tedy ani délky mezistaničních oddílů a tudíž ani nemůže mít žádný vliv na promile stoupání, tak stejně jak nemá vliv na délku lokomotivy vagonu, či délku staniční budovy, délku mostu...... - na to nám stačí modelové měřítko.


Pokud nám na to všechno stačí měřítko
a) nepotřebujeme zrychlovat čas, ani spomalovat modely oproti přepočtené rychlosti (případně jakékoliv jiné bejkárny)
b) budeme mít typický mezistaniční oddíl například v H0 nejméně 20 metrů (obvyklá* vzdálenost minimální dvou stanic na jednokolejce je 2 km /87 = 22,9m) - což nemají ani Zababováci na setkáních

*samozřejmě existují různé vyjímky nejen na síti SŽDC, ale myslím si, že mít všechny mezistaniční oddíly "vyjímečné" by bylo nereálné tudíš nemodelové

P.S. k čemu je teda vlastně zrychlení času, když nám na všechno stačí měřítko ?
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod Mcx » ned 29 dub, 2012 4:41 pm

Zkrácení času je pouze z důvodů pocitových k plynutí času, jinak čas můžu nechat 1:1 nic se pro provoz na modulech nezmění, kdybychom jezdily na modulech s hustotou dopravy dle skutečnosti (v časové ose 1:1) asi bychom se ukousali nudou :wink: Takže když zkrátím čas a zahustím provoz opticky mně to vzhledem k časové ose vypadá skoro jak ve skutečnosti. O ničem jiném to není. Já třeba používám při tvorbě grafikonu zrychlení 5x. A že jsem jich dělal už hodně. Když bych to dělal 1:1 no tak by mi jel vlak na jednokolejce každých cca 4-5 minut skutečného času a to opticky vypadá blbě.

Ale jinak tato diskuze patří do provozu na modulech - se stoupáním nemá pranic společného.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod Mcx » ned 29 dub, 2012 4:44 pm

A ještě otázka - kde jste přišel na zpomalování vozidel??? - opakuji je to pouze optické připůsobení skutečnému běhu času na který je dějově člověk zvyklý. Vlaky jezdí v měřítkově přepočtených rychlostech na ně je zpočítaný grafikon.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod Mcx » ned 29 dub, 2012 4:51 pm

Ještě k délce mezistaničních úseků - na modulišti jsou dány rozměrem sálu, počtem traťových modulů, počtem stanic, druhem traťových modulů které účastníci na setkání dovezou, umístěním vjezdových návěstidel...... s přepočtem 1:87 si nikdo nehraje.
Pokud si najdete skupinu nadšenců, kteří mají k dispozici alespoň házenkářskou halu (nejlépe natrvalo), mají nekonečné množství času a nekončné množství peněz - budete na správné adrese na cestě k budování modelů třeba 1:87, v tom vám ale neporadím.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod Pavel Dryml » ned 29 dub, 2012 8:31 pm

Samozřejmě chápu, že nekompromisní zmenšení 1:87 je téměř nemožné (pár jedinců hodných obdivu se snaží dokázat opak, ale nehodlám se k nim připojit)
Také chápu, že moduliště se staví z modulů, které jsou k dispozici a v prostoru, který není neomezený.

Podle toho, co napsal jsem zaměnil příčinu a následek.
1) Čas zrychlím, aby jsme se nukousali nudou a čas pocitově plynul "normálně"
2) Mám lokomotivu, která jede přepočtenou rychlostí - přepočtená rychlost je je v km/h nebo m/s, ale časový údaj je skutečného času - je to správně?
3) pokud tuto lokomotivu nasadím na moduliště, se zrychleným časem, díky zrychlenému času budu mít delší jizdní doby (než kdyby čas plynul normálně) - je to správně?
3a) delší jizdní doby (ve zrychleném čase) mi navozují pocit delšího mezistaničního oddílu - je moje úvaha správná ?
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod Netáhlo » pon 30 dub, 2012 4:54 am

Ano, tato uvaha je správná, nicméně není příčinou toho, proč se čas zrychluje. Jak už Milan naznačil, jde o to, aby se vše hýbalo svižněji a grafikon postavený na 12ti hodinové směně se odjezdil v rozumném čase, kdy všichni zučastnění, jsou schopni během tohoto časového useku, věnovat maximální pozornost provozu. Také je to proto, aby se během dne odjezdilo těchto grafikonu co nejvíce, aby se obsluhy stanic mohly vystřídat se strojvedoucími a naopak. Neznám nikoho, koho by bavilo sedět a obsluhovat stanici 12 hodin v kuse, pokud by čas plynul 1:1.
Uživatelský avatar
Netáhlo
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon 28 lis, 2011 3:52 pm

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod Morris Zapp » pon 30 dub, 2012 4:59 am

Mcx píše:- proč dělat "tunel", když právě moduly mi umožňují zážitek z jízdy volným terénem, v prostorách kde se moduly staví to jde
- součet odporu soupravy v oblouku + stoupání asi bude poněkud nad hranicí trakčních možností modelů, u modulů dost často bez bandáží.... a k tomu délka souprav 2-3 metry


Přesně tak - to se za to stoupání stydíte? Postavte si to jako jeden traťový megamodul.
A opět zkušenost z TT: delší vlaky (3 - 4 metry) jezdí s postrkem - skvělé oživení provozu!
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod milan ferdián » pon 30 dub, 2012 5:10 am

Morris Zapp píše:
Mcx píše:- proč dělat "tunel", když právě moduly mi umožňují zážitek z jízdy volným terénem, v prostorách kde se moduly staví to jde
- součet odporu soupravy v oblouku + stoupání asi bude poněkud nad hranicí trakčních možností modelů, u modulů dost často bez bandáží.... a k tomu délka souprav 2-3 metry


Přesně tak - to se za to stoupání stydíte? Postavte si to jako jeden traťový megamodul.
A opět zkušenost z TT: delší vlaky (3 - 4 metry) jezdí s postrkem - skvělé oživení provozu!


No všiml jsem si v Zákupech,jak někteří jsou celí bez sebe,když mají postrk :lol: :lol: :lol: Ono uhlídat obě mašiny v tom stoupání není žádná sranda,protože spodní postrková lokomotiva musí malinko jet rychleji,ale ne tak ,aby zadní část vlaku vykolejila.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod Morris Zapp » pon 30 dub, 2012 6:42 am

No jo, ono je to taky o tom, že strojvedoucí by měl mít znalosti a dovednosti odpovídající tomu, co veze: škála náročnosti je asi tak od rychlíku na hlavní trati (nejjednodušší, furt se akorát jede) až po manipulák na D3 (dodržování fines D3, samostatný posun v dopravnách, kde není nikdo, kdo by ho vedl) - tedy přesně obráceně, než ve skutečnosti...

Přes to všechno je kopec skvělá věc, kdo nevěří, ať se přijede podívat do Rokyttnice.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod cipisekmp » sob 15 pro, 2012 7:23 pm

Ahoj, ja se jen zeptam na to stoupani co bylo ted v Krakowe. Dle fotky http://ostramo.parostroj.net/oa/Krakow_ ... kow_12.jpg me pripada, ze jsou proste moduly pomalu "klesany" proste niz na nohach. Nebo to bylo reseno jinak?
S pozdravem Cipisekmp
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod Mcx » sob 15 pro, 2012 7:35 pm

Jo, bylo to jednoduše uděláno tak, že moduly postupně začaly klesat, nebyla tam žádná specialita. Většina byla kratší délky cca 90 cm.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod Ferda » sob 15 pro, 2012 9:35 pm

Jedna specialita tam přece jen byla. Ten hrůzostrašný modul se dvěma šrouby na bočnici je "flexi" a zajišťuje přechodnici do klesání. Druhý byl dole pod kopcem. Rám je dělený, kolej je na sololitu a kolem je molitan přikrytý kobercem VERO.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod Mcx » ned 16 pro, 2012 8:40 am

No, já nevím, já na nich nic flexi neviděl a zlom nivelety kolejí nahoře byl až na těch kratších modulech s krajinou, je to vidět i na fotkách. Ideální na přechod do klesání nebo stoupání jsou moduly 30 - 40 cm dlouhé na kterých postupně dojde k vyklonění od vodorovného směru.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Stoupání na modulech H0 z 1000 na 1300

Příspěvekod mlha » ned 16 pro, 2012 9:01 am

Prásknu jednu připravovanou věc,zlomili jsme našeho kolegu NJ a pumpli o jeho moduly klesání/stoupání trati......Do Vratimova by mohly být dopraveny na vyzkoušení...
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků