Moduly podľa Fremo87

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod apsolon » ned 09 říj, 2011 8:29 pm

milan ferdián píše:
apsolon píše:A čo prekáža zavedeniu hákov aj pri klasickej modulovke.


Je to hlavně kvůli manipulace s nákladními vozy při posunu a rozřazování ve stanici.U vozů ze šroubovkami by to bylo určitě časově náročnější.Dále se nedoporučuje jízda styl nárazník=nárazník s kinematikou.Byl by jsi skutečně výjimka.Ještě se mrkni na NEM srdcovky výhybek.I tam je možná zakopaný pes.Nejsem HO nulkář,takže nejsem schopen posoudit tuto problematiku.


Čo sa týka dynamiky jazdy tak tú mám zmáknutú len zo školy, takisto technika vozňov, lokomotív celkovo doťahovanie šrouboviek a ďalšie veci. Jediné o čom viem že by mohlo spôsobiť problémy by boli 2 protismerné oblúky, medzi ktorými by nebola vyrovnávacia rovinka. A na výhybke by nemal byť problém pokial bude mať uhol odbočenia maximálne 9° s polomerom 1700 mm nema problema. A pokiaľ je polomer oblúka nad 1800 mm tak nie je problém so šroubovkou aj na trati.

Samozrejme chápem že sa do toho nepúšťajú, ani finančne to nie je najlacnejšie.

Na železnici sa neponáhla. Aj v reáli sú určité technologické postupy a tie majú svoje potrebné časové limity. O 3/4 z nich ani niektorí ľudia nevedia. Model je model. Avšak čiastočne choroba zo štúdia a bývalého povolania robí svoje. :mrgreen:

Jednoducho odradiť sa od toho nedám. Som schopný urobiť zopár kompromisov, aby som bol čiastočne kompatibilný ale rozhodne H0pur by som chcel dosiahnúť. Zaujíma ma hlavne nákladná doprava, manipulácia s nákladom. Ide mi aj o detaily vozidiel a spriahadlá a zjednodušovanie mi na tom vadí. Aj to je dôvod prečo H0pur teda modulovka celkovo. Modelové polomery oblúkov a s tým spojené výhody modelovosti vozidla.
apsolon
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 11 srp, 2011 8:55 pm

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod Ferda » ned 09 říj, 2011 9:22 pm

Tak dej za pár let vědět, jak ti to jezdí.

Úhel odbočení 9° (EW3), poloměry nad 1800mm to vše je možné i v klasickém provedení.
Jen to rozřazování vozů se šroubovkami je nějaké divné. U ucelených souprav, proč ne, ale u nákladů?
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod radeksindy » ned 09 říj, 2011 9:26 pm

Momentálně jsem asi jediný, kdo se v širokém dalekém okolí zabývá stavbou modelů podle FREMO:87 (chápejte tuto zkratku v následujícím textu jako synonymum pro H0pur i PROTO:87, H0pur je registrovaná značka W.Kosaka).

Normy pro FREMO:87 je možně stáhnout tady http://www.fremo-net.eu/uploads/media/2 ... O87_9e.pdf (předkládám anglickou verzi, která bude asi čitelnější pro většinu). Vztah kolo-kolejnice je natolik jiný, že běžné RP25/NEM nemohou na FREMO:87 kolejivu jezdit a naopak. Okolek má max. výšku 0,37mm, tloušťka disku 1,55 až 1,72mm, tedy naprosto nekompatibilní s ostatním. Naopak na kolejivu šířka žlábků odpovídá přepočtu 1:87 (0,55mm). Udělat moduly kompatibilní RP25/FREMO:87 nelze. I s traťovými bude problém, protože kolejivo pro FREMO:87 obsahuje veškeré drobné kolejivo včetně spojek a u většiny svršků není ani pro okolky RP25 místo. Z toho doufám jasně plyne, že se nepoužívá žádné běžné kolejivo, ale vše jsou stavebnice od malosériových výrobců nebo vlastní stavba. Na úhly odbočení 9° zapomeňte, 6° jako ve skutečnosti a poloměry 180m v trati jako minimum, ale lokálka se standardně staví s 300m (tedy skoro 3,5m v H0).

Výška kolejnice není dogmatických 1,8mm, ale mělo by odpovídat v měřítku skutečnosti. Já třeba používám code 55. Code 70 odpovídá S49 používané již od dob DRG na kolejivu typu K, ale nepoužívají se běžné pruty ME, protože ty mají širokou patu.

Obecně lze říct, že FREMO:87 neznamená jen jiná kola a kolejivo, ale i jiný přístup ke kvalitě a detailům modelů. Nelze jen vybalit model, osadit šroubovkama a dát nová kola. I přestavba běžného modelu BRAWA na model pro FREMO:87 zabere pár desítek hodin práce.

Jinak přezout štokra ELKOM na kola FREMO:87 je poměrně snadné, na objednávku je lze dostat kola pro BR50 za 230 až 250 Eur (plus možná 20 až 30 eur za jedno dvojkolí pro tendr navíc).

A čo prekáža zavedeniu hákov aj pri klasickej modulovke.

Doporučuju nainstalovat šrouvbovky na 3-4 vozy, otestovat a pak mudrovat. Většina lidí by si totiž nezajezdila. Je potřeba mít pevnou ruku a hodně velký cvik, aby člověk mohl trochu zaposunovat. Zatím co běžná spřáhla lze spřahovat automaticky a rozpojovat na větší vzdálenost, tak se šroubovkou to nejde. Šířka modulů je tak hodně omezená. Větší nádraží jsou ve FREMO:87 nerealizovatelná.

Pokud budeš mít cestu třeba na setkání Zababov v Komorní Lhotce (od čtvrtka 13.10. do neděle 16.10.), tak dej vědět můžu s sebou vzít některé věci pro FREMO:87 (hotový vůz, rozestavěné vozy, díly pro výhybky, časopisy atd.)
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod apsolon » ned 09 říj, 2011 10:48 pm

radeksindy:
Ďakujem za vskutku dlhú ale inšpiratívnu odpoveď. Ak by som sa mohol spýtať kde sa dajú zohnať tie dvojkolia na štokra??? Resp Br50? Našiel som totiž len ponuku od Weinert ale tam mám pocit že ide o RP 25 a ako už konečne viem s tými sa to nedá. Ihneď by som totiž upravil požiadavky na výrobcu (s výrobou sa chvala bohu ešte nezačalo).

Ono plány nemám veľké, aj keď to možno vyznelo v prvom a niektorých ďalších príspevkoch megalomanisticky, ide mi len o to postaviť možno tak 2 - 4 moduly trate, k tomu stanicu Sklené pri Handlovej (po čase).

O tom koľajive som počul, už aj vďaka JanoH0e aj dosť prečítal (pomohol aj slovník) a chytá ma to čím ďalej tým viac. Ja to totiž neberem tak že musím mať hneď všetko, ale postupne a netreba toho extrémne veľa. Je to totiž nádherné aké detailné modely sa dajú v dnešnej dobe (aj za nemalej pomoci financii) dosiahnúť.

Normy H0pur, alebo FREMO87 mám už asi týždeň vylačené a lúskam ich slovo po slove, podľa nich si robím poznámky čo a ako a čomu sa vyvarovať. Našťastie mám skúsenosti z reálnej prevádzky, a dáva to tam zmysel. Polomery oblúkov 300 m mi nerobia problém, práveže mi to vyhovuje, je to totiž minimálny použitý polomer oblúka na danej trati. Samozrejme v reáli výhybky 6°, s polomerom oblúka 300 metrov. Na stránke http://www.h0pur.de/ ich majú. Cenu som čakal väčšiu, ak som si to správne pozrel malo by ísť o stavebnice výhybiek. Moja nevýhoda je mierna neznalosť nemčiny. Neviem tam prísť na to ako sa dopracovať ku koľaji klasickej, zrejme jedine na diely.

Tie dvojkolia budú teda úžasná makačka hlavne to zohnať. Chvala bohu že aspoň na vozy som dokázal nájsť niečo. Na toho štokra ak by som mohol poprosiť link na dvojkolia. Budem vďačný.

Na stretnutie nemôžem prísť, pracovné povinnosti nepustia.

Stavba vozidiel podľa fremo podľa tých predpisov čo som čítal bude poriadna makačka. Asi to vyzerá na prebdené noci nad výkresmi, skúšanie skúšanie a skúšanie. Hlavne to bude záťaž na peňaženku :mrgreen:

Ešte raz ďakujem za všetky rady.
apsolon
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 11 srp, 2011 8:55 pm

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod radeksindy » ned 09 říj, 2011 11:58 pm

S tou jednoduchostí přezutí štokra, to zase tak snadné není :-) Snadné je to v tom, že kola existují, protože na většinu našich lokomotiv nic není. V každém případě neexistuje obchod, kde se dají kola objednat, je nutné se domluvit s jedním členem FREMO, který je na zakázku vyrábí. To je ten nejmenší problém. Bohužel se nedají vyměnit v lokomotivě kus za kus a to ze dvou důvodů:
1. Pohledem na normy, lze snadno zjistit, že osazením modelových kol se zůží vnější rozměr přes kola (B+2*N) a to asi o 1,5mm. Takže je nutné posunout válce směrem k rámu (většina běžných lokomotiv je jaksi širší přes válce). To bude ovšem asi vyžadovat i další drobné úpravy.
2. Tím se ovšem hne s rozvody, které mají větší vůle pro průjezdy malými oblouky. Ne vždy je to snadno řešitelné, obvykle to znamená výměnu rozvodu.
Znamená to v podstatě velkou úpravu pojezdu (ani nezmiňuji že pro lepší jízdní vlastnosti jsou doporučovány další úpravy, vč. výměny motoru za Faulhaber nebo Maxon). Nejlepší by bylo dostat z ELKOMu díly na pojezd jako stavebnici (díly od ROCO si seženeš sám) a vyhrát si s tím. Je jasný, že se s tím bude muset dlouho experimentovat. Nebo říznout do hotového modelu.

Od W.Kosaka jsou opravdu k dispozici jen stavebnice (200EUr za jednu), jejich sestavení taky zabere desítky hodin, ale bohužel neopovídají našim výhybkám. Takže by se stejně nedaly přímo použít, lepší by bylo koupit jen části a výrobou další vlastních dílu se propracovat k našim výhybkám. Dala by se použít většina drobého kolejiva, což by stavbu vlastní hodně zjednodušilo.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod apsolon » pon 10 říj, 2011 6:02 am

Štoker: Uff takže v podstate je to úplná makačka. Skúsim Pánovi Palackovi napísať, či by mi vedel dodať tú lokomotívu v podstate bez dvojkolí, rozvodov a valcov (len príprava). Tam ale vzniká teda ďalší problém sprevodovanie !!!! Loko má totiž hnaný ževraj aj tender aj mašinu. Výroba rozvodu je tiež matematická makačka, ale nie je to nič čo by sa nedalo zvládnuť. Poznám jedného borca čo to považuje dokonca za relax.

Vôľa cez oblúky: minimálne rádiusy a rádiusy na výhybkách mi hrajú do karát. Takže vidím to na stavbu jednej mašiny na rok aj dva.

Stavebnice: Tam ide v podstate o to aby som mal základ. Dneska už nie je problém nechať si na zakázku vyleptať diely, pokiaľ by som to nevedel nakresliť, nechať si to aj nakresliť. Videl som že prestavníková tyč je tam nejako mimo naše pomery, takisto výmenové háky a stoličky na posuv jazykov. Ide o to že tie stavebnice ako jediné na 100% pripomínajú drevené podvaly. Je to jednoducho úchvatné.

Zisťujem že tu sa chlapci vraj aj hrajú s reálnou nakládkou tovaru. Posuvné dvere na vozoch, a podobne. Čiastočne som niečo podobné videl aj na modulovke ktorá ide pod "štandardom", aj keď s vyššou hustotou prevádzky. Mňa skôr priťahuje táto možnosť si to prakticky reálne omakať, kuplovanie vozov, pri posune možnosť odrazov.

Myslím že vzhľadom na parametre dvojkolí, nebude od veci oblúkové moduly (pokiaľ sa do ich stavby pustím) robiť s prechodnicou a možno aj miernym prevýšením vonkajšieho koľajnicového pásu, ktoré mám pocit je v normách normálne zapísané. Je to pri polomeroch oblúkov:
Preložené:
300m = 3.448 mm (1:87) Pre oblúkové moduly bez prevýšenia koľajnicového pásu Vmax = 50 km/h, s prevýšením
koľajnicového pásu Vmax = 80 km/h. Posledná menovaná je najvyššia prípustná rýchlosť na
vedľajších tratiach...
Podľa reálu:
r = 300 m s prevýšením koľajnicového pásu o cca (H0 1 mm) Vmax = 60 km/h čo presne sedí na mnou stavanú trať.

Je ževraj zakázané stavať moduly so stúpaním alebo klesaním (škoda). Ak by som totiž len vytvoril nadjazd s mimoúrovňovým križovaním s inou traťou a potom znovu klesol na 1.300 mm pekne v tvare U (ako v reáli na trati) tak by to mohlo byť v poriadku. Zatiaľ to mám len v hlave, asi to odtiaľ aj vyhodím. Viem že niečo podobné majú kolegovia z veľkosti TT. Mali tam ale problémy s prejazdom súprav. Bolo to vraj kvôli ich výškovému rozdielu 300 mm oproti ostatným.

Bude ešte sranda s touto mierkou...
apsolon
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 11 srp, 2011 8:55 pm

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod radeksindy » pon 10 říj, 2011 8:46 am

Takže vidím to na stavbu jednej mašiny na rok aj dva.

Tomu říkám optimizmus :-) Já sem zatížený na epochu I a II, ale po krátkých zkušenostech jsem zjistil, ze první lokomotiva bude muset být motorová. Skoro bych doporučoval také zkusit přezout nejdříve něco jednoduššího (u mě to byl T435.0 od PMT). Technologicky se člověk u toho vyřádí, modelářsky také. Hlavně budeš mít poměrně rychle jezdící stroj pro testování výhybek a vozů.

Dneska už nie je problém nechať si na zakázku vyleptať diely, pokiaľ by som to nevedel nakresliť, nechať si to aj nakresliť.

To problém není, ale na druhou stranu to není ani řešení. Bohužel lepty se všechno vyřešit nedá a spíše by o chtělo odlitky. Kvalita výrobců mosazných odlitků u nás není dobrá, zatím hledám hledám. Zrovna minulý týden jsem zkoušel sestavovat kluzné stoličky pro lokálkovou výhybku z leptu a není to dobré.

Moduly s přechodnicemi nebo převýšením se nestaví hlavně kvůli stavbě kolejiště. Takový modul bude totiž nezáměnný. Takže přechodnice a převýšení jen pokud je modul součástí celku, na rozhraních musí být vše zase v rovině. Totéž platí i o stoupání a klesání, v obecné rovině by to přineslo více problémů než užitku. V Zababově existují moduly pro klesání a stoupání v HOe.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod mlha » pon 10 říj, 2011 8:59 am

Ahoj Radku,budu ve Lhotce v sobotu,vem jeden vůz,rád bych se na ten zázrak mrkl
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod Ferda » pon 10 říj, 2011 9:28 am

Ahoj Radku,budu ve Lhotce v sobotu,vem jeden vůz,rád bych se na ten zázrak mrkl

Mlhovi se omlouvám za plagiát :mrgreen:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod apsolon » pon 10 říj, 2011 9:55 pm

radeksindy píše:Takže vidím to na stavbu jednej mašiny na rok aj dva.

Tomu říkám optimizmus :-) Já sem zatížený na epochu I a II, ale po krátkých zkušenostech jsem zjistil, ze první lokomotiva bude muset být motorová. Skoro bych doporučoval také zkusit přezout nejdříve něco jednoduššího (u mě to byl T435.0 od PMT). Technologicky se člověk u toho vyřádí, modelářsky také. Hlavně budeš mít poměrně rychle jezdící stroj pro testování výhybek a vozů.

Dneska už nie je problém nechať si na zakázku vyleptať diely, pokiaľ by som to nevedel nakresliť, nechať si to aj nakresliť.

To problém není, ale na druhou stranu to není ani řešení. Bohužel lepty se všechno vyřešit nedá a spíše by o chtělo odlitky. Kvalita výrobců mosazných odlitků u nás není dobrá, zatím hledám hledám. Zrovna minulý týden jsem zkoušel sestavovat kluzné stoličky pro lokálkovou výhybku z leptu a není to dobré.

Moduly s přechodnicemi nebo převýšením se nestaví hlavně kvůli stavbě kolejiště. Takový modul bude totiž nezáměnný. Takže přechodnice a převýšení jen pokud je modul součástí celku, na rozhraních musí být vše zase v rovině. Totéž platí i o stoupání a klesání, v obecné rovině by to přineslo více problémů než užitku. V Zababově existují moduly pro klesání a stoupání v HOe.


Na prezutie a úpravu je nachystaný aj brejlovec Roco, T478.3 ten časovo zapadá do epochy, a dá sa prezuť. Modelársky sa na ňom dá zabaviť totálne 8) . Pozerám teraz dvojkolia na osky Roco, ktoré by mohli sedieť. Zrejme sa budem musieť skontaktovať s tým pánom z Fremo, ohľadom výroby tých kolies, aj na Sergeja, ten nemá 1000 mm ale1050 mm priemer, takisto ako T669.0 a T669.1 (kompatibilita so širokým rozchodom). Videl som v ponuke Weinert dvojkolia Fine na V 100 tie majú v prepočte 1000 mm ale je tam označenie Fine 25, tak neviem či to nebude zase nejaký hybrid.

Odliatky z mosadze alebo oceľe by sa mohli dať vyjednať vo švajčiarsku, rakúsku alebo nemecku, kvalita by mohla byť O.K. cena bude trošku vyššia, ale čo je cenovo lacné pri takejto mierke. Dneska som si centimeter po centimetri prešiel náš týp výhybky, a bude to dobrá makačka. Určite čo bude treba dať odliať z ocele budú výmenové háky. O ďalších veciach by sme sa mohli porozprávať na nejakom prípadnom stretku, reálne to ale vydím najskôr za jeden až dva mesiace. Začíname totiž vo fabrike vyrábať diely na Kia Venga a je v tom nenormálny bordel niekedy je reálna hrozba strávenia "príjemného" pobytu až 16 hodín v práci.

Samozrejme že moduly s prevýšením, mimoúrovňovým prižovaním, alebo prechodnicou by boli súčasťou celku. Ono to ale musí byť dohodnuté bola by blbosť postaviť niečo také a prísť nato že sa to nedá použiť. Pri tých nákladoch (len meter koľaje cca 30 - 40 €) by som si to asi hodil.

Ohľadom odpružených nárazníkov, v Fremo alebo nemecku existuje vraj niekto, kto robí oceľové alebo mosadzné nárazníky, myslím že ich použitie bude rozumnejšie ako úpravy a prerábky plastových Weinert (ževraj). Hlavne pokiaľ ich daná osoba robí na zakázku to bude úplne geniálne. Nad vlastnou stavbou som uvažoval ale nedisponujem potrebným náradím na ich výrobu.

Pozerám na tu Komorní Lhotku, to je tam kúsok od Ostravy??? To nemám až tak ďaleko a v sobotu by som sa vedel dopraviť na pokec.
apsolon
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 11 srp, 2011 8:55 pm

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod radeksindy » pon 10 říj, 2011 11:17 pm

Na prezutie a úpravu je nachystaný aj brejlovec Roco, T478.3 ten časovo zapadá do epochy, a dá sa prezuť. Modelársky sa na ňom dá zabaviť totálne 8) . Pozerám teraz dvojkolia na osky Roco, ktoré by mohli sedieť. Zrejme sa budem musieť skontaktovať s tým pánom z Fremo, ohľadom výroby tých kolies, aj na Sergeja, ten nemá 1000 mm ale1050 mm priemer, takisto ako T669.0 a T669.1 (kompatibilita so širokým rozchodom). Videl som v ponuke Weinert dvojkolia Fine na V 100 tie majú v prepočte 1000 mm ale je tam označenie Fine 25, tak neviem či to nebude zase nejaký hybrid.

Kola pro motorové lokomotivy je možné koupit tady:
http://www.ddwheelwrights.com/
set WLC-101 obsahuje 8 disků s průměrem 11,5mm pro osy 2mm. Řešit 1000/1050mm nemá cenu ani v přesném přepočtu, protože vše je v toleranci běžného ojetí obručí. Finescale je kombinace nízkého okolku odpovídajícího RP25 a tenčích disků - jen 2,2mm. Weinert poslední stavebnice parních lokomotoiv nabízí právě i v tomto provedení.

Ohľadom odpružených nárazníkov, v Fremo alebo nemecku existuje vraj niekto, kto robí oceľové alebo mosadzné nárazníky, myslím že ich použitie bude rozumnejšie ako úpravy a prerábky plastových Weinert (ževraj). Hlavne pokiaľ ich daná osoba robí na zakázku to bude úplne geniálne. Nad vlastnou stavbou som uvažoval ale nedisponujem potrebným náradím na ich výrobu.

Doporučuji pořádně prohlédnout toto: http://www.wagenwerk.de - tam jsou dostupné nárazníky i pro lokomotivy. Nárazníky Weinert jsou kovové, pro vozy naprostý standard.

Tvůj výčet lokomotiv pro předělání je uctyhodný, ale pro provoz člověk potřebuje pěknou řádku vozů. A tady to bohužel skoro nic k dispozici není, prakticky bez ohledu na epochu. Lze použít pár stavebnic kořistních vozů, slušně se dá upravit Vsa od ELKOMu, ale tím to v podstatě končí. Osobní vozy nejsou vůbec. Co chceš dělat v této oblasti?

V sobotu budu ve Lhotce k nalezení, vezmu nějaké věci.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod apsolon » úte 11 říj, 2011 12:11 am

K tomu výčtu lokomotív. Reálne je k dispozícií len brejlovec a sergej. T669 som spomenul ako príklady ďalších lokomotív.

Vozy samozrejme, je treba enormný počet, hlavne pokiaľ sa jedná o nákladnú dopravu, tá ma zaujíma zo všetkého najviac. O osobnú dopravu nejako nejavím extrémny záujem. Zaujímam sa predovšetkým o logistiku v železničnej doprave. Idem do toho, aby som sa zúčastnil (určite až po nejakom čase) plnohodnotne modulového stretnutia. Čo sa týka nasadenia cca 1 - 3 lokomotív po nejaké účasti na prepravách tovaru. Stanica Sklené pri Handlovej ponúka možnosti nakládky dreva, vykládky paletového tovaru, prípadne bední. Takisto mimoriadne prepravy a zásielky pošty. Ak by som sa rozhodol pre variantu 2 stanicu Handlová, tam je dominanta Baňa Handlová, teda logicky sypanie uhlia a aj sklad s bočnou rampou. Takže priestor na vybúrenie sa tu je. Rozpočtovo je to náročné a preto nič nechcem uponáhlať a ani si klásť za ciel postaviť neviem aký extrémny uzol. Mimoúrovňové križovanie som zvažoval z pohľadu že na trati sa jedno nachádza. http://www.vlaky.net/upload/galeria/001041/022532.jpg

Vozy:
lepty, stavebnice, úpravy (brutálne) výrobcu Bramos (Raj, Pao) spôsobov sa nájde, len treba na to aj ten čas a aj financie. Zo skromného prepočtu mi vychádza cena jedného vozu hravo na 150 - 250 € záleží od typu. Ako vidím toto je mierka, kde nič neoklamem. Na stránke weinert som videl plšinový voz, čo by sa dal použiť na prerábku. 99 € + typujem ďalších možno 50 noooo.. nádherná predstava pre moju peňaženku.

Tú lhotku zajtra potvrdím či na isto áno alebo nie. Ako som písal je to u nás vrtkavé človek nikdy nevie. Momentálne pravidelne makáme aj po sobotách :?
apsolon
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 11 srp, 2011 8:55 pm

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod apsolon » úte 11 říj, 2011 5:40 am

Ešte dodatok:

Začínam zisťovať či bola v rokoch 1955 - 1970 nejaká prítomnosť vozov Eas (Vsa) Falls (Fads) a Faccs (Sas). Stavebnice od VDV nie sú na tom tak zle, a môžem si ju rovno postaviť s dielmi od Wagenwerk, + samozrejme ručne robené doplnky ako model H0pur. Čo som si na 100%istý tak vozy Wa boli v danom období. Škoda že roky výroby týchto vozov nie sú na webe, aspoň neviem nájsť.
apsolon
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 11 srp, 2011 8:55 pm

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod alexander » úte 11 říj, 2011 5:49 am

Všetko je na webe... :D
http://parostroj.net/katalog/nv/
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Re: Moduly podľa Fremo87

Příspěvekod radeksindy » úte 11 říj, 2011 8:27 am

lepty, stavebnice, úpravy (brutálne) výrobcu Bramos (Raj, Pao)

Tuto představu jsem měl také, ale realita je taková, že kromě vlastní stavby z vozů ČSD je zbytek nepoužitelný. Zapomeň na Bramos i VDV, měřítka jsou přísná a kompromisů se připouští jen málo. Jsou tlustostěnné, rozměrově špatné, bez detailů. Uvědom si, že dělat PROTO:87 znamená být "počítač nýtů".

Posílám porovnání originálního spodku vozu Fleischmann a nového odpovídajícího zvyklostem FREMO:87, v pravém rohu je porovnání kola NEM a PROTO a vlevo dole rozebrané pohyblivé ložisko do rozshochy.

porovnani.jpg
porovnani.jpg (214.7 KiB) Zobrazeno 6520 krát
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků