Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 24 srp, 2011 6:56 pm

Hm,mně to přišlo pájené z boku a podle těch fotek to vypadá,že ten drát je zároveň z pražci. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod fofros » stř 24 srp, 2011 7:08 pm

jseš si jistý??? Koukej :lol:
Tady už by to mělo být vidět líp :wink:


Obrázek
Nejsem modelář, jsem jen mašinkář, snažící se znázornit železniční provoz ve velikosti H0.
fofros
 
Příspěvky: 172
Registrován: stř 17 lis, 2010 5:29 pm
Bydliště: Kopřivnice

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod milan ferdián » úte 06 zář, 2011 11:23 am

Veškeré příspěvky v tomto tématu zůstavají zachované. :!:Autor bohužel,již není schopen reagovat na vaše případné dotazy. moderátor
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Ferda » ned 09 říj, 2011 10:02 am

Se svolením kolegy Fofrose pár fotek, které jsem nafotil při jeho noční směně. Druhou noční už fotil sám.
http://ferda-ov.rajce.idnes.cz/Fofros_- ... 112057.jpg

Protože prostor pro domácí ježdění není nafukovací, bude nádraží v domácích podmínkách provozováno jako zkrácené o jeden obloukový modul. I tak vychází délka zkráceného nádraží úctyhodných téměř 7 metrů.

Chybí zakolejit poslední "vložený" modul. Napájení je taky skoro hotové a teď se čeká na prototyp servoadaptéru, aby se mohl odzkoušet. Pokud to dopadne, pak rozhýbat všech 19 výhybek bude rychlá záležitost a může nastat jízdní zkouška.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod mlha » ned 09 říj, 2011 1:38 pm

Dnes už by to bylo hrdinství pokládat koleje venku
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Ferda » ned 09 říj, 2011 1:58 pm

Už netřeba, už leží. :D
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod mlha » ned 09 říj, 2011 2:24 pm

Tak to vyšlo,mohly být nějaké nové tvary kolejí po malém deštíku.Už se těším na reál
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Ferda » ned 06 lis, 2011 11:52 pm

Počasí dovolilo a Fofros ho využil:
http://fofros.rajce.idnes.cz/Frydlant_n ... 111935.jpg
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod mlha » pon 07 lis, 2011 6:38 am

Ta stanice už je taky dodávková,za chvilku ve Lhotce nebude kde parkovat,obsluha dvouchlapová?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Mcx » pon 07 lis, 2011 3:05 pm

Já dostávám z těchto rozměrů stanic vždy trochu mrazení. Ono je to pěkné stavět stanice 1:87 přesně, ale má to pro modulový provoz jisté nevýhody. Hlavní nevýhodou je poměr času potřebného k jakékoliv manipulaci ve stanici, která trvá 1:1 - objetí odstavení vozů......, k tomu mám zrychlený čas - většinou 1:5 (jen takové křižování, které mi v "normální" stanici bude trvat 10 modelových minut, tak tady určitě o x minut déle), zkušenosti hovoří, že po jednokolejce protáhnu za 12 hodin modelového času 30 vlaků - to odpovídá zkráceným mezistaničním vzdálenostem.... a do toho najednou stanice kde běží čas 1:1... hm... to je těžký oříšek, výsledkem většinou je snížení počtů vlaků na dejme tomu 25 vlaků a v ostatních stanicích a strojvedoucí budou remcat, že se nic neděje... no ono se děje, ale bohužel pak v jedné stanici.
Takže tak, kdo byl ve Lhotce měl jeden příklad - Stará Paka, přes veškerou snahu o optimalizaci grafikonu to ta stanice prostě nedá. A to se tam už skoro nic nedělo.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod milan ferdián » pon 07 lis, 2011 3:26 pm

Mcx píše:Já dostávám z těchto rozměrů stanic vždy trochu mrazení. Ono je to pěkné stavět stanice 1:87 přesně, ale má to pro modulový provoz jisté nevýhody. Hlavní nevýhodou je poměr času potřebného k jakékoliv manipulaci ve stanici, která trvá 1:1 - objetí odstavení vozů......, k tomu mám zrychlený čas - většinou 1:5 (jen takové křižování, které mi v "normální" stanici bude trvat 10 modelových minut, tak tady určitě o x minut déle), zkušenosti hovoří, že po jednokolejce protáhnu za 12 hodin modelového času 30 vlaků - to odpovídá zkráceným mezistaničním vzdálenostem.... a do toho najednou stanice kde běží čas 1:1... hm... to je těžký oříšek, výsledkem většinou je snížení počtů vlaků na dejme tomu 25 vlaků a v ostatních stanicích a strojvedoucí budou remcat, že se nic neděje... no ono se děje, ale bohužel pak v jedné stanici.
Takže tak, kdo byl ve Lhotce měl jeden příklad - Stará Paka, přes veškerou snahu o optimalizaci grafikonu to ta stanice prostě nedá. A to se tam už skoro nic nedělo.


Já jsem říkal a dobrosrdečně radil,postavte vše v N-ku.Oni,né.Až prý budou mít těch dioptrií co mám já,tak prý,pak. :mrgreen:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod cipisekmp » pon 07 lis, 2011 6:35 pm

Ahoj, ja se chci jen zeptat k te Stare Pace: Z jakeho duvodu se ta stanice ucpavala? Z nevhodneho rozlozeni koleji nebo z nedostatku obsluhy? Preci v takove stanici muze probihat nekolik zalezitosti zaraz? Ahoj Cipisek.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1582
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Mcx » pon 07 lis, 2011 7:09 pm

Těch důvodů j několik:
- rozměr stanice - délkově, dlouhé časy na uvolnění zhlaví
- kolejové schéma stanice je ne moc vhodné pro silnější provoz
- musí býr vícečlenná obsluha a k tomu vhodně podělené kompetence
- k tomu musí být vhodné ovládání, možná decentralizovné pulty, zabezpečovací logika....
- technické problémy

a to myslém na trati PKP bylo 25 vlaků a na ČSD 27, tedy celkově nic moc, však jinde "brečeli" že nemají co dělat
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Mcx » pon 07 lis, 2011 7:16 pm

Další otázkou k dlouhým stanicím - stanice 8 m, vjezdová návěstidla jak daleko? cca 3 metry od krajní výhybky (ať tam aspoň 2/3 koleje vytáhnu), kde je předvěst... no a trať když mám stanici 8 metrů tak trať aspoň 20 tedy mezi krajními výhybkami stanic, kolik stanic se mi vejde do haly Lhotka? nebo počítám, že budu obrážet pouze setkání kategorie sportovní hala Milevsko a výše?
Tož to je můj vztah k takovým stanicím.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Morris Zapp » stř 09 lis, 2011 2:20 pm

Stará Paka je nádherná stanice - ale provozně je protivná v reálu, natož pak v modelu ve zrychleném čase. Jednou jsem v ní sloužil: dá se v ní ujezdit hodně, něco se dá i uposunovat, ale chce to nekompromisní obsluhu. Co výpravčí nařídí, to platí, o ničem se nediskutuje, provoz musí odejpat. Rychlé rozhodnutí je mnohem lepší, než správné rozhodnutí. Hodně by Pace pomohlo, kdyby v layoutu sousedila s nějakým ranžírem, který by za ni převzal přeřazování vozů z vlaku na vlak. Pak by byly nákladní vlaky tranzitní, některé akorát s úvratí. Sakryš, že bych si Paku postavil v TT? :wink:

"Ono je to pěkné stavět stanice 1:87 přesně, ale má to pro modulový provoz jisté nevýhody. Hlavní nevýhodou je poměr času potřebného k jakékoliv manipulaci ve stanici, která trvá 1:1 - objetí odstavení vozů......, k tomu mám zrychlený čas "
Přesně tak. Na to je potřeba myslet už při sestavě GVD, nebo ještě lépe už při tvorbě koncepce layoutu. Modelová stanice má menší propustnost, než její předloha - právě díky měřítku času. Tenhle efekt se dá hodně eliminovat vhodným výběrem vzorů - místo stanice, kde se ve zhlaví směry stýkají a kříží, si raději postavit stanici, která umožňuje současné cesty, a nejlépe s výtažnou kolejí pro nerušený posun.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků