Nevím, zda-li Milan myslel, že se tady bude prezentovat tohle a proto mi to tu zřídil, ale nebudu tedy zakládat nové vlákno a dám to sem.
Po nějakých zkouškách a koketování s pevným velkým kolejištěm, jsem se definitivně rozhodl, že se budu v budoucnu věnovat jen a pouze modulům. A jelikož jsem se více, či méně dal do kupy s kluky z Kunčické sokolovny, tak bylo třeba promyslet záměr, kterým bych se měl ubírat. Chlapci se snaží nějakým způsobem ztvárnit trať Ostrava hl. n. - Valašské Meziříčí a jelikož mají zatím dostatek traťových modulů, byl mi předložen návrh ten, ať se pustím do nějaké žst. na této trati. Stanic je tu poměrně dostatek a já si vybral druhou nejsložitější stanici a tou je po Frýdku-Místku železniční stanice Frýdlant nad Ostravicí.
Pro ty, kteří danou stanici neznají, upřesním: jde o odbočnou stanici bez depa, z které vychází lokálka směr Ostravice (do ledna 1965 až do Bílé, kdy byl tento úsek zrušen). Tato lokálka je zde velice zajímavě napojena do traťové koleje ještě před samotným zhlavím stanice. Toto napojení vzniklo až 4 roky po dostavění a zprovoznění celé trati Frýdlant-Bílá. Nevím proč se to dodnes takto zachovalo a nepřestavělo se to na dvojitou kolejovou spojku. Tím že trať do Ostravice vznikla jako zcela samostatný celek, tak depo kolejových vozidel bylo umístěno ve výchozí stanici této trati, což dnes představuje zastávku Frýdlant nad Ostravicí umístěnou pár desítek metrů od odbočky. Je možné, že v budoucnu tuto zastávku dodělám, ale nebudeme předbíhat, nyní je přede mnou žst. Frýdlant a věřím, že mě to zaměstná na hodně dlouho, než to bude vypadat tak dokonale, že nejen já, ale i mí kolegové s tím budeme maximálně spokojeni
a věřím, že i pak na tom bude stále co dělávat a vylepšovat.
Modelově tato stanice bude zapadat do přechodu epoch III a IV a bude na ní znázorněno pozdní léto. Ovládání stanice bude digitální, dekodéry a serva už jsou objednané. Ze začátku budu vše ovládat z PC, ale postupem času bych rád měl přehledný ovládací panel (nejspíš TCO).
Vyhýbky budou použity EW5 na traťových kolejích a v manipulační části budou použity EW3. Tímto bych chtěl velmi poděkovat jednomu kolegovi (nepřál si být jmenován), který mi stavebnice těchto vyhýbek zakoupil v německu. Taky bych chtěl poděkovat klukům z Kunčické sokolovny za podporu a nemalou pomoc a hlavně Ferdovi, který mi zajistil a zrealizoval výrobu modulů na celou stanici. Stavba tedy může začít.
Na závěr bych Vás chtěl všechny poprosit, zda-li nevíte o nějakých, či nevlastníte nějaké fotografie z té doby, chtěl bych totiž vše udělat tak, jak to ve skutečnosti v letech 1969-1970 bylo. Budu vděčný za jakoukoliv maličkost i informaci o tom, jak to tam vypadalo, jak bylo řešeno zabezpečení návěstidly apod.. Nějaké materiály jsem si již sehnal, ale není toho moc a nedokážu podle nich zcela přesně uvést celou stanici do stavu, v jakém se v této době nacházela.
Plánek stanice z WT i s moduly (jsou v co největší míře zachovány proporce skutečné stanice, jen délka kolejí je lehce zkrácena, ale i tak bude mít stanice úctyhodných 8m).
Nejsem modelář, jsem jen mašinkář, snažící se znázornit železniční provoz ve velikosti H0.