Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Mcx » pát 11 lis, 2011 3:51 pm

Ještě k délkám stanic v nové normě "FREMO H0 - Modulnorm, Vorbildspurweite 1435 mm, im Maßstab 1:87" (http://www.fremo-net.eu/uploads/media/FREMO_H0_EU_3.pdf) je pouze doporučení o délce kolejí pro křižování ve stanici - 32 náprav (jinak samozřejmě podle skutečnosti - pokud tak stavím stanici) dále pouze doporučené poloměry oblouků, úhly srdcovek.... a mnoho dalšího, stojí to za přečtení. Ještě k těm nápravám, přepočet na metry je cca 4,8 metru na nápravu u ČSD 60/70 léta podle sešiťáků z tehdejší doby. Takže těch 32 náprav je 1,76 metru - tedy těch starých dobrých 1,8 metru pro "Regelspurige, nicht elektrifizierte eingleisige Nebenbahn oder zweigleisige Hauptbahn (Vmax 120 km/h) mit jeweils entsprechender Signalisierung".
Tuš tak.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2616
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Mcx » pát 11 lis, 2011 3:58 pm

Zapomněl jsem dodat pro "Modulsystem H0-Europa 1:87 (NEM)" -což je dle parametrů (až na tu délku stanic) to co jak se zdá téměř všichni v Česku budujeme :D , doporučuji ještě kouknout na používané přechodové profily, B96, B02, E96, F96, 2B00, 2E99 - to je vše, k doporučení používat F96 přednostně - je vysvětlení zjednodušuje stavbu moduliště :)
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2616
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Mcx » pát 11 lis, 2011 4:02 pm

Ještě si sám odpovím - trocha úpravy neb soudruzi v němčoursku, měli v tom období poměrně málo 4n vozů tak by u nich mohl přepočet být trochu upraven, můj odhad by mohl být - o metr víc na nápravu takže 5,8 metru a pak jsme někde u 2,2 m. tedy opět známá míra.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2616
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Dan Buchtela » pát 11 lis, 2011 8:42 pm

cer.t píše:Jinak nevím jak v ostatních měřítcích, ale budu velmi závidět, když mi napíšeš, že traťové useky mezi stanicemi máte 5-ti násobkem délky staničních kolejí

No máš recht, že petinásobky ne. Ale troufnu si tvrdit, že čtyčnásbky v naší N-kové modulovce asi nejsou problém. Na lokálce, kde jsou kratší dopravní koleje, asi i více :-)
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod radeksindy » pát 11 lis, 2011 9:36 pm

Jenomže FREMO používá konvenci osa = 7m, viz interní diskuze v Zababově z konce roku 2009. A ještě připomínám, že tato konstanta nemá nic společného se skutečnou skladbou vozového parku, ale slouží jen pro plánování. I s lokomotivou to dává dvě hlavní koleje kolem 3m délky, ale to opravdu neznamená, že se jezdí s vlaky od námezíku k námezníku.

A ještě ke Staré Pace. Před Lhotkou byly otestovány některé základní věci a osazeno elektronikou první zhlaví. Už na stole leží naprogramovaný zbytek, do vánoc snad bude kompletní základ na místě - zatím bez detekce. Ovládat se bude z pultů, návěstidla Paka nemá, takže budou jen opakovače připevněné k boku modulu.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Mcx » sob 12 lis, 2011 10:28 am

I s konvencí osa=7 m je to celkem 2,57 cm, do 3 metrů daleko
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2616
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Morris Zapp » sob 12 lis, 2011 10:46 am

To jsou ovšem vyloženě lokálkové rozměry; dospělý nákladní vlak je ve skutečnosti 2 - 3 x tak dlouhý...

Co s tím? Můžeme hru omezit čistě na lokálky: získáme stanice, které se vejdou na 3 - 4 segmenty, a vlaky, které se dají rozposunovat během pár minut. Ztratíme rychlíky a Pn vlaky se Sergeji a Bobinami atd. - s touhle ztrátou se ale ledaskdo nesmíří. Takže co jiného? Provozovat rychlíky a Pn s těžkými lokomotivami na 200 m dlouhých stanicích? To se blížíme dětské hře se setem "Schnellzug" na oválu... :roll:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod Mcx » sob 12 lis, 2011 12:10 pm

Tady vzniká asi nedorozumění - sice jsou tratě na modulech v "rovině" myšleno nestoupají neklesají - tedy asi většinou,ale modelujeme i krajinově trati, které ve stoupáních jsou. Což je můj případ. A například na trati (hlavní trati) Ostrava - Krnov přes Opavu byla norma pro Sergeje jedním směrem 900 t a opačným 1400 t. Tedy těch 900 tun je 11 ložených Wapek, při délce vozu 13,5 metru 1,7 metru - dospělý vlak jak píšete, pokud realizujete postrky tak více, opačným směrem 2,7. Jinak norma délky je na té trati dodnes 500 metrů. Ono vše záleží na traťové třídě, tedy stoupání trati. A pak je pro trať přes Ramzovou pro T478.2 norma pouze 300 tun ani ne 4 ložené Eas, Vsa ... na plnou ložnou - dospělý vlak. Tož tak je to s dospělými vlaky.
Pokud všude považuji, že mám traťovou třídu I pak je to opravdu na "trochu" delší vlaky a to my v naším kopečkách nemáme. A rovněž něco jiného je Pn kde mezi skryťákama v podstatě nemanipuluji, něco jiného je Mn - stačí se podívat do sešiťáku na rozdíly ve strojích a normách zátěže. Pokud použijete Grafikon pro tvorbu a použijete zátěžové tabulky tak mnohdy zjistíte, že T435.0 tam nedotáhne ani 200 tun.
Je třeba si trochu rozmyslet zda to bude hra na železnici se vším všudy, tedy i s tou manipulací, nebo maketa hlavní trati néjlépe se smyčkama na koncích, kde budu pro potěšení obecenstva honit vlaky sem - tam.
No jinak pokud již máte skutečně zatrolejováno a budete honit bobinu na modulech - přijedu se podívat na nějaké provozní setkání s grafikonem podívat, tedy pokud to není celé jen suchá teorie.

Jinak ukončme tady tu diskuzi, trochu jsme to tu Fofrosovi zaplevelili něčím jiným než Frýdlantem. Asi by to chtělo nové vlákno.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2616
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Frýdlant nad Ostravici - modul stanice

Příspěvekod milan ferdián » úte 29 lis, 2011 12:04 pm

Tak jak to vypadá,jak pokračuje stavba stanice a kdy bude již zprovozněna? Neptám se na krajinu.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Předchozí

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků