od Mcx » sob 12 lis, 2011 12:10 pm
Tady vzniká asi nedorozumění - sice jsou tratě na modulech v "rovině" myšleno nestoupají neklesají - tedy asi většinou,ale modelujeme i krajinově trati, které ve stoupáních jsou. Což je můj případ. A například na trati (hlavní trati) Ostrava - Krnov přes Opavu byla norma pro Sergeje jedním směrem 900 t a opačným 1400 t. Tedy těch 900 tun je 11 ložených Wapek, při délce vozu 13,5 metru 1,7 metru - dospělý vlak jak píšete, pokud realizujete postrky tak více, opačným směrem 2,7. Jinak norma délky je na té trati dodnes 500 metrů. Ono vše záleží na traťové třídě, tedy stoupání trati. A pak je pro trať přes Ramzovou pro T478.2 norma pouze 300 tun ani ne 4 ložené Eas, Vsa ... na plnou ložnou - dospělý vlak. Tož tak je to s dospělými vlaky.
Pokud všude považuji, že mám traťovou třídu I pak je to opravdu na "trochu" delší vlaky a to my v naším kopečkách nemáme. A rovněž něco jiného je Pn kde mezi skryťákama v podstatě nemanipuluji, něco jiného je Mn - stačí se podívat do sešiťáku na rozdíly ve strojích a normách zátěže. Pokud použijete Grafikon pro tvorbu a použijete zátěžové tabulky tak mnohdy zjistíte, že T435.0 tam nedotáhne ani 200 tun.
Je třeba si trochu rozmyslet zda to bude hra na železnici se vším všudy, tedy i s tou manipulací, nebo maketa hlavní trati néjlépe se smyčkama na koncích, kde budu pro potěšení obecenstva honit vlaky sem - tam.
No jinak pokud již máte skutečně zatrolejováno a budete honit bobinu na modulech - přijedu se podívat na nějaké provozní setkání s grafikonem podívat, tedy pokud to není celé jen suchá teorie.
Jinak ukončme tady tu diskuzi, trochu jsme to tu Fofrosovi zaplevelili něčím jiným než Frýdlantem. Asi by to chtělo nové vlákno.