Stránka 1 z 131

Moduly Brno

PříspěvekNapsal: úte 01 bře, 2011 7:27 am
od milan ferdián
Až se dohodnete,poperete nebo co já vím co bude v Slunečnici,tak sem zde již vkládejte své příspěvky o svých modulech nebo mi sdělte zda chcete upravit název svého tématu :wink:

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: úte 01 bře, 2011 8:44 am
od depo201
díky Milane, seš rychlejší než naše požadavky :wink:

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: úte 01 bře, 2011 5:18 pm
od MirekTT
Já to tedy zahájím, když dovolíte.
Založili jsme s kamarády nový klub, jehož vznik bude ztvrzen po schůzi konající se první čtvrtek března 2011. Chceme stavět moduly velikosti TT jak pro modulová setkání, tak jednotlivě i pro domácí ježdění.
Bližší informace o zaměření a členech zde rozepisovat nebudu, to vyplyne z další diskuze. Dále je možno vysledovat myšlenkový zrod našeho spolku na tomto fóru v sekci "Region Morava", "oblast Brno a okolí" zhruba od strany 45 do strany 59 ( viewtopic.php?f=22&t=575&start=660 ) . Tam se dovíte více i o zakládajících zúčastněných, našem zaměření a některých předběžných dohodách. Tyto informace můžou být užitečné pro nové zájmece o založení vlastního spolku.

Takže, jako prozatimní samozvaný skupinový koordinátor si dovoluji stylově zahájit veřejné fungování naší skupiny, a to obdobně dle našeho velkého vzoru, modulového klubu Zababov, sekce TT ( http://www.zababov.cz/index.php?id=21) stejným nadpisem:

JAK TO ZAČALO

V našem případě zhruba takto http://mirektt.rajce.idnes.cz/ModulyIII/#DSC07164.jpg , k tomu je nutno přičíst toto:
http://depo210.webnode.cz/moduly/boretice/ A možná se ještě někdo přidá v následujících příspěvcích, protože jsem koordinátor samozvaný, tudíš nevím vše.

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: úte 01 bře, 2011 5:19 pm
od MirekTT
NAŠE NORMY, DOPORUČENÍ A VIZE
Trvale aktualizovaný příspěvek, viz datum "naposledy upraveno dne"

Základní výchozí norma naší platformy je Zababov TT, týká se přechodových rozhraní mechanicky a elektricky (viz http://www.zababov.cz)
Naše úprava norem oproti Zababovu spočívá v zavedení rovného přechodového čela typu PP, kterým se nahrazuje starší typ RR, který se však nevylučuje nadále používat zejména při vjezdech do stanic. Čelo PP se doporučuje používat na přechodech širé trati. Náhled výkresu pro PP: http://mirektt.rajce.idnes.cz/Ruzne/#Celo_PP.jpg

Konstrukce modulu:
-V rámci držení se norem jsme zvolili pro obloukové moduly (některé již existující) kvůli zjednodušení začátku dva typy a sice R700/45st a R1000/45st.
-U rovinek neplatí žádná konstrukční omezení a je na zvážení každého jednotlivce, co zvládne a co nikoliv.
Je samozřejmě nutno dodržet napojitelnost modulu nebo soumodulí dle normy.
-Dřevo - doporučení překližka Buk nebo bříza min 10mm, lépe 12mm. Budeme vyrábět vlastní kompletní stavebnice.
-Stavebnice - překližka 12mm buk nebo bříza, cnc pálená čela, formátované díly, držáky noh, hliníkové nohy ALU20x20x2, rektifikační zátky a šrouby, sada banánků Hirschmann, frézované kuprextitové pražce. Zdůvodnění. Vyloučení tápání o konstrukci a snadný začátek díky dostupnosti a vyřešené konstrukci, eleminace různorodostí a z toho vyplývajících potíží. Levnější varianta díky hromadné výrobě a nákupu ve velkoobchodech.
Další uspořádání modulu:
-základní výška temena kolejnice nad podlahou 1metr (norma Zababov), připravuje se prodloužení nohou v případě potřeby zvýšit výšku TK na 1300mm.
-Barva bočnic matná černá. Balakryl na čelech hrozí slepením se a trháním, doporučuje se syntetika, nebo vhodný separační lak
-Barva kolejnice AGAMA 54M (norma Zababov)
-Barva podloží AGAMA Zemitá tmavá hnědá F3M (norma Zababov)
-Podloží, doporučen korek, nejlépe Litomyský. Zde bude asi pouze doporučení
-Barva štěrku. Většinově odsouhlasený mix Polák č.5372, 5422, 5442,5482. Vše smícháno 1/1. Zdůvodnění, výsledný odstín je univerzální a použitelný multiepochálně a ve všech typech provozu. Navíc tónováním patinátory lze odstín měnit. Mix bude dostupný ze společných zásob, není nutno schánět.
-Barva a použité materiály na tvorbu flóry. Zatím v jednání. Návrh je zvolit jednotnou uniformitu povrchu z několika druhů statické trávy Polák. Zdůvodnění. Chceme jednoduchou a dostupnou aplikaci (podpora do začátku od Mnitky). Statika je levnější, než foliáže. Někteří tápeme a nevíme jak nato. Všichni se bojíme uniformních proužků přírody na přechodových čelech. Uniformita celku nevylučuje vlastní ztvárnění jakékoliv přírody uvnitř plochy modulu. Materiály pro uniformní povrchy chceme ze snadno a trvale dostupných materiálů na našem trhu - asi Polák. Křoví a stromy nejsou definovány. Materiály pro uniformní povrchy budou trvale dostupné členům v rámci klubu z klubových zásob.
-Pro větší celky a soumodulí se není nutno řídit barevným ani konstrukčním schématem naší normy. Je však doporučeno tyto normy dodržet na přechodovém rozhraní.
- Roční období léto, pozdní léto.
EPOCHA:
Tak po delší době vykrystalizovala činnost klubu na modelování různých tratí, kde zatím markantní je ucelený model tratě č.255 Zaječí - Hodonín, kde se modeluje období 1965 až 1985. Pak je zde tendence modelovat i jiné tratě, kde se epocha může lišit.
Dále jsou zde příznivé tlaky i na jiná měřítka. Protože je u nás několik hánulkařů, co modulují TT, není vyloučeno, že se jim kolegové téčkaři měřítkově odvděčí něčím z hánuly.
PS: eNko nás zatím nebere.

VIZE
Vize se neustále mění, narůstají s přibývajícím počtem členů a modulů, proto nemá smysl zde každou chvíli něco měnit a vypisovat. Nejlépe je nahlédnout na naše webovky:
http://modulybrno.cz

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: úte 01 bře, 2011 7:17 pm
od depo201
Juhůůů, bude se makat :!: :D

U modrých krav, které vypadají jako prasátka na některých fotkách, jsem neudržel moč :P

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: úte 01 bře, 2011 7:21 pm
od Lubomír
Zdravím přátelé. Jsem rád, že se konečně našlo něco blíže Znojmu, coby obdoba Zababova. Já dělám reálné výseky tratě StEG Vídeň - Brno. Momentálně dělám Hevlín. Ovšem dodržuji více skutečnost, než normy. Normované čela TT jsou navíc velice nemodelové, mnohem lépe jsou zpracované čela HO. Až bude Hevlín hotov, rád bych se možná připojil, bude-li to možné.

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: úte 01 bře, 2011 7:31 pm
od depo201
Dobrý den pane Lubomíre,
předpokládám že Vás téměř všichni známe odsud http://kubickaparabola.wz.cz/olbram/olbram.htm . Určitě, alespoň za sebe můžu říct, že se nebráníme osobnímu setkání a debatě o případném dalším rozšíření moduliště. :)

Klidně napište SZ a předáme si kontakty :)

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: úte 01 bře, 2011 8:20 pm
od milan ferdián
No ,pánové,vidím že se zde scházejí samé kapacity :wink: .Dle toho z hlediska budoucna,jsem přesvědčen o velmich slibných projektech se zdárnou realizaci......

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: úte 01 bře, 2011 9:16 pm
od MirekTT
Lubomír píše:Zdravím přátelé. Jsem rád, že se konečně našlo něco blíže Znojmu,..... Až bude Hevlín hotov, rád bych se možná připojil, bude-li to možné.

Budeme poctěni Lubomíre. S přípojkou se netřeba trápit a s nedokončeným Hevlínem také ne. Pro připojení nenormovaných modulů se jednoduše udělá malý mezikus s normo rozhraním a připojení je vyřešeno. A stanice se údajně mají dle zkušenějších modulářů dokončovat až po vyzkoušení sjízdnosti alespoň na jednom setkání :wink: A to vypadá, že bude docela brzy. A bude takové malé, neoficiální, zkrátka první, takže se není čeho obávat. 8)
V případě zájmu a ochotě překonat 70km ze Znojma do Brna (já dojíždím 50km a cestou beru kámoše), si dovoluji nabídnout pozvání k našemu čtvrtečnímu, tzv. ustavujícímu setkání. Zde jsou propozice: restaurace Slunečnice, Brno, Fáměrovo náměstí: http://www.mapy.cz/?query=#mm=ZTtTcP@x= ... 47344@z=16 Budeme tam ve čtvrtek 3.3.2011 zhruba od 17:30hod.
Smíme v ten čtvrtek doufat Lubomíre?

Zváni jsou samozřejmě všichni od vláčků i vlaků :D

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: stř 02 bře, 2011 7:51 am
od MirekTT
Pro ty co jim to uniklo: včera pozdě večer jsem na mé rajče doplnil fotky rektifikačních šroubů. Je to hned za těmi moduly v odkazu výše.

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: stř 02 bře, 2011 8:59 am
od Michal Šuhajda
Ahoj, držím Vám palce, i když jste si vybrali špatnou velikost. :D :D
Mám pár tipů, třeba se budou hodit, pokud ne, tak jako bych nic neřekl.
Na fixování šroubů do víček lze použít též tavné lepidlo (okoukáno u Hrabové)
Ke spojování modulů se v Zababově úspěšně používá místo šroubů závitová tyč příslušné délky a dvě křídlovky. Je to kapánek variabilnější než šrouby.

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: stř 02 bře, 2011 10:33 am
od MirekTT
Tavné lepidlo do víček by šlo taky. I na spojování modulů, kde je na šroub v lepidle přeci jen větší tlak - spíše tah, než v noze. Zkoušel jsem to a fakt se to k sobě nemusí moc ztahovat. Stačí jen středně.
Tu závitovku se dvěma křídlovkama jsem taky zkoušel. Je lepší než obyčejný šroub, ale občas umí taky zazlobit. Je fakt, že se dá snadněji a hlavně bez použití nástroje neposlušná závitovka pomocí dvou křídlovek zpacifikovat a spoj dotáhnout.
Také tam hraje roli celková tloušťka čela a prostor za ním. Moje zatímní zkušenost je taková, že ten >>nunel s víčkem<< je pohodlný, rychlý a funkční. :D

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: stř 02 bře, 2011 12:11 pm
od romino
mne sa na spájanie modulov osvedčilo najlepšie klasický šrób s krídlovou matkou a dve velkoplošné podložky. A na dotiahnutie jedna gola s 13 orechom. Povolím s ňou aj tie najzatiahnutejšie šróby a krídlovka sa dá udržať pritom v ruke (samozrejme pokiaľ to niekto nepreženie až moc s doťahovaním.).

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: stř 02 bře, 2011 1:01 pm
od Lubomír
Přestože jezdím do Brna každý pracovní den, je to na mě moc rychlé, ale rád bych se aspoň na hodinku zastavil. A jak vás poznám?

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

PříspěvekNapsal: stř 02 bře, 2011 1:21 pm
od MirekTT
Lubomír píše: A jak vás poznám?

Jednoduše. Ta restaurace bývá v tu dobu prázdná a jsme tam jenom my. Pak obvykle obsazujeme první velkou kóji před výčepem (může se změnit) Na stolech je vždy něco s železniční tématikou. A v nejhorším se dá doptat.
Po vstupu do budovy restaurace po schodech nahoru a dveřmi doprava.