Moduly Brno

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly Brno

Příspěvekod airwar » stř 06 zář, 2017 6:09 pm

Vaclav86cz píše:Myslím si článek tak rozhodně nevyzněl. Akorát máte určený, respektive se zaměřujete, na to co většinu z vás zajímá nejvíce.
Prostě osobně si myslím, že pokud dokáže parta lidí spolu komunikovat a baví je jezdit na společná setkání, tak jestli někdo dělá II. nebo VI epochu a jestli někoho zajímá spíše dvoukolejka místo lokálky jsou už většinou jenom podružné detaily :-)


Ano je to přesně tak, jak píšeš v poslední větě. Nejde o to jakou trať stavíme, jak vypadá provoz, jakou epochu preferujeme. Klíčová je mezilidská chemie, která díky bohu funguje velice dobře, takže se na každé setkání těším především proto že se setkám s přáteli, a také že si ho užijí i moje děti, a po pravdě vůbec mě nevadí, že na mě na posledních dvou setkáních nezbyl ani jeden jízdní řád a vlak. :wink:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Lubomír » stř 06 zář, 2017 6:21 pm

Ale přátelé, vždyť nestavíme jen lokálku... Například Hevlín je typická mezinárodní železniční stanice na hlavní trati. Sice jednokolejné, ale s tělesem pro druhou kolej. Pravda, ve své době byla...
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod milan ferdián » stř 06 zář, 2017 6:40 pm

Lubomír píše:Ale přátelé, vždyť nestavíme jen lokálku... Například Hevlín je typická mezinárodní železniční stanice na hlavní trati. Sice jednokolejné, ale s tělesem pro druhou kolej. Pravda, ve své době byla...

Ale Hrušovany nad Jevišovkou vás nelákají :wink: .Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Lubomír » stř 06 zář, 2017 7:14 pm

Lákají Milane, ale v téhle fázi života jsem schopen řešit a dořešit pouze dopravny nebo přepravní stanoviště o maximálním počtu tří výhybkových jednotek. Z jednokolejné tratě býv. StEGu jsou lákavé Hrušovany, ale spíš reálné Bránice, které mají mezi výhybkami 600 m, což není zas tak mnoho. Na 4,5 m v TT, by to s výhybkami s dvoutřetinovou redukcí TTfiligrán vyjít mohlo.
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod habaděj » stř 06 zář, 2017 7:22 pm

milan ferdián píše:Ale Hrušovany nad Jevišovkou vás nelákají :wink: .Milan


Ale taková Jemnice... ta možná bude dvakrát... Jednou jako stošedesátka a jednou v měřítku 120. Neboť mě Lubomír jako správný školitel "PŠM" vysvětlil že žiji v bludu nesprávného měřítka :D
Nápady jsou zdarma, umění je vymodelovat je

www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
habaděj
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte 21 čer, 2011 7:05 am

Re: Moduly Brno

Příspěvekod D » stř 06 zář, 2017 7:27 pm

Habaději, zrovna trať do Jemnice můžeš modelovat i v měřítku 1:1, stačí rozbít (větší) prasátko a bude celá jen tvoje.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 07 zář, 2017 4:46 am

airwar píše:Z trochou nadsázky, já zase nechápu lidi kterým nestačí ke štěstí malá lokálková stanice s vlakem tvořeným párou 310, služebním vozem a dvěmi osobními vozy BCi a Ci. :D
V pořádku: každej jsme jinej, někdo dolňák, někdo horňák, aspoň je to pestrý :wink:
airwar píše:Naše trať je sice lokálka, ale provoz na ní byl v reálu velice zajímavý
Takových lokálek je víc, třeba taková býv. RGTE, dnes 548 - ta dokázala v 80. letech zaměstnat 5 lokomotiv na manipulácích, a to na pouhých necelých 60 km provozní délky...
airwar píše:v Uhřicích je jedno z mála míst v ČR kde se do cisteren tankovala česká ropa
Ropa se nakládá i o kousek vedle na "kapesní dvojkolejce" v Nemoticích - bylo to tam i v předchozích epochách?
airwar píše:Když chceš všechno tohle modelově ztvárnit v modelovém čase čtyřikrát zrychleném, je to celkem fuška.
To mi povídej! :wink: Takové nákladiště na širé trati: ve skutečnosti ho obsluhuje manipulák cca 20 minut a má to tak akorát, naši modeloví posunovači sice nemusí běhat s klíčema po place, tak to zvládnou rychleji, dejme tomu za 10 minut, ale v čase 1:4 je z toho 40 modelových minut pobyt Mn na širé trati a dělnická osobní doprava trpí :lol:
airwar píše:Klíčová je mezilidská chemie
Podtrhuji a podepisuji :!:
airwar píše:...a po pravdě vůbec mě nevadí, že na mě na posledních dvou setkáních nezbyl ani jeden jízdní řád a vlak.
My provozáři máme spíš opačný problém - když se dostatečně nebráníš strojmistrovi, lehce se ti může stát, že máš v ruce dva různé vlaky :lol:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod D » čtv 07 zář, 2017 2:00 pm

Lubomírova stavba železniční zastávky na trati číslo 256.

Zastávka Terezín

Obrázek
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly Brno

Příspěvekod milan ferdián » čtv 07 zář, 2017 2:15 pm

Profesionální práce,bravo Lubomíre :wink: .Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod petrh » čtv 07 zář, 2017 2:57 pm

Jsem chvili myslel, ze to je realita. Moooc hezka prace.
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Lubomír » čtv 07 zář, 2017 5:22 pm

Poděkovat patří taky Davidovi, jinak by ten článek i fotky dál tiše vězely v hlubinách paměti mého PC.
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Rocktime » pát 08 zář, 2017 7:40 am

Krásná práce, moc se mi celý modul líbí. Mohl bych se zeptat, jakým typem prachu je proveden povrch toho sypaného nástupiště, pokud je tedy z nakupovaných produktů. Přesně takovou barvu bych také potřeboval použít.
Třetí vlna železničního modelaření během 50 roků - H0/DCC/lokálky ČSD/IV. epocha+H0e/ČSD/III. epocha
Uživatelský avatar
Rocktime
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 26 říj, 2016 2:14 pm
Bydliště: Chrudim

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Lubomír » ned 10 zář, 2017 5:02 pm

Rocktime píše:jakým typem prachu je proveden povrch toho sypaného nástupiště

Nejsem si úplně jistý, nicméně znovu bych použil asi toto: http://www.webareal.cz/mnitka/eshop/6-1 ... vetla-200g
nebo
Porfyr od Poláka, Katalogové číslo: 5470
nebo obojí, často míchám vše možné dohromady...
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Rocktime » pon 11 zář, 2017 10:23 am

Lubomír píše:
Rocktime píše:jakým typem prachu je proveden povrch toho sypaného nástupiště

Nejsem si úplně jistý, nicméně znovu bych použil asi toto: http://www.webareal.cz/mnitka/eshop/6-1 ... vetla-200g
nebo
Porfyr od Poláka, Katalogové číslo: 5470
nebo obojí, často míchám vše možné dohromady...

Děkuji za upřesnění. Myslel jsem si na ten Porfyr a zkusím asi oba. Nechtěl jsem objednávat jen podle fotky na eshopu, která může klamat.
Třetí vlna železničního modelaření během 50 roků - H0/DCC/lokálky ČSD/IV. epocha+H0e/ČSD/III. epocha
Uživatelský avatar
Rocktime
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 26 říj, 2016 2:14 pm
Bydliště: Chrudim

Re: Moduly Brno

Příspěvekod D » čtv 14 zář, 2017 4:00 pm

Přináším další článek, tentokrát trochu technický. Opakovaně se ke mně dostal dotaz na aktivaci síťových funkcí v centrále Roco z21 start, takže jsem se rozhodl zpracovat téma pokusně formou videonávodu.

Aktivace z21 start

Obrázek
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků