Význam je jasný, počet lokomotiv je omezen významem tratě.
Jak fungují oběhy u nás na modelové lokálce:
- páteřní trasa
- Os 1 jede celou trať skryťák - skryťák.
- Os 2 tvoří pár k Os 1, potkávají se zhruba uprostřed.
- Mn 1 obsluhuje první skryťák uzavřenými vozy.
- Mn 2 obsluhuje druhý skryťák otevřenými vozy, předávka vozů uprostřed.
- Pn projíždí celou trať skryťák - skryťák.
- odbočná větev delší
- Os 3 jezdí trasu odbočky s přípojem na Os 1/2.
- Mn 3/Vn/Lv/Pn jako Mn obsluhuje odbočnou trať s předávkou vozů Mn 1 a Mn 2, vyrovnávka pro Pn vlaky odbočná větev - skryťák, občas vozí sezónní plodiny i jinde.
- odbočná větev kratší
- Os 4 jezdí trasu odbočky s přípojem na Os 1/2. Původně měl odbočku obsluhovat i jako smíšený vlak nebo Mn, nicméně ho nakonec při manipulaci zastoupila staniční záloha.
Počet lokomotiv dokáží navýšit zálohy ve stanicích, které vypomáhají při posunech. V našem klubu jsou zálohy plně v gesci výpravčích. Na posledním setkání jsme měli dle výše uvedeného 8 řádných vlaků na obězích a 4 lokomotivy jako výpomoc ve větších stanicích.
Samozřejmě je možné vymyslet nějaký mimořádný vlak navíc mimo grafikon, už nám projížděl tratí vlak prezidentský, vojenský, nehodový i odkloněný rychlík. Podobné mimořádnosti dokáží zaběhaný provoz okořenit i zkomplikovat.