Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
mlha píše: v Hluku
airwar píše:MirekTT píše:Já myslím, že všichni uvítají modul s tunelem. Akorát do něj Tomáši vymysli nějaký přístup, aby se z něj v případě nehody nemusely vláčky vytřepávat, pokud by byl delší.
Já bych to koncipoval tak že by v rámci modulu vlak vjel do tunelu, za tím by byly cca. 2 moduly holého nádraží (tzv. skryté nádraží) a zase modul s výjezdem z tunelu, ta skrytá část pochopitelně může mít i kryt aby případní diváci neviděli co se v tunelu děje. Myslím že do budoucna se skrytému nádraží nevyhneme.
MirekTT píše:Přesun debaty z Brna a okolíairwar píše:MirekTT píše:Já myslím, že všichni uvítají modul s tunelem. Akorát do něj Tomáši vymysli nějaký přístup, aby se z něj v případě nehody nemusely vláčky vytřepávat, pokud by byl delší.
Já bych to koncipoval tak že by v rámci modulu vlak vjel do tunelu, za tím by byly cca. 2 moduly holého nádraží (tzv. skryté nádraží) a zase modul s výjezdem z tunelu, ta skrytá část pochopitelně může mít i kryt aby případní diváci neviděli co se v tunelu děje. Myslím že do budoucna se skrytému nádraží nevyhneme.
Prozatím je navrženo udělat pro případ prvního modulového setkání, pokud by bylo nutno spáchat rychlovku, tak obyčejnou vratnou smyčku. Do budoucna si samozřejmě naplánujem něco sofistikovanějšího. Prozatím skoro není na čem jezdit.
Trávím teď čas studiem úplně všeho, co mají na Zababově přístupné. Je celkem zajímavé, že určitý vagon, potažmo náklad je v provozu přesně určen z místa do místa. Fyzický layout tvoří jen jakousi viditelnou část mnohem většího naplánovaného a z větší části virtuálního celku. Vagon tak může layoutem projíždět z továrny, která vůbec na modulech není opět do místa určení, které tam rovněž není. Vozy jsou tak posílány po trati a pokračování jízdy do místa, které fyzicky neexistuje, je předstíráno odstavením ve skryťáku.
Já nevím, zdali sami dojdeme k takovému rozsahu modulů a vůbec chuti předstírat opravdový provoz, ale každopádně tento styl vyžaduje propracovaný systém odstavných nádraží. Možná by nám stačilo jedno a layout propojit do oválu a použít na něm Milanovu "logiku kruhu". Má to dost výhod: Trať by pořád vedla od někud někam. Vlaky by se mohly vracet cestou, kterou přijely po přejetí lokomotivy na opačný konec. Vlaky by mohly jezdit dokola pro prezentaci na veřejnosti. A v neposlední řadě bychom spotřebovali pro dva konce trati jedno odstavné nádraží.
Takže až budete usínat a nebude se vám o ničem chtít zdát, zkuste v myšlenkách zabrousit do vzdálené budoucnosti, jak takové odstavko velmi levně, účelně a funkčně spáchat.
milan ferdián píše:Až se dohodnete,poperete nebo co já vím co bude v Slunečnici,tak sem zde již vkládejte své příspěvky o svých modulech nebo mi sdělte zda chcete upravit název svého tématu
PS: hlavně že ti rozměrově větší po několika pivech souhlasili s nějakým tím kousíčkem...
Michal Šuhajda píše:Smyčka zbytečně zabírá místo, zejména pokud chceš dodržet rozumné poloměry a ve výsledku obrací i řazení celé soupravy.
Jednoduchý skryťák stačí i s jedním zhlavím a kusými kolejemi. Aspoň si obsluha víc zaposunuje .
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků