MODULY SLOVÁCKO

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod Dašek » úte 15 úno, 2011 7:17 pm

Irudzi píše:Ferdo mluv k věci prosím :mrgreen: na tvůj názor čekám celé odpoledne.


Promiň,Ferdu jsem zdržoval /úspěšně/ :oops: :lol: já.
Dašek
 
Příspěvky: 489
Registrován: sob 31 říj, 2009 6:46 pm
Bydliště: Ostrava

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod Radek » úte 15 úno, 2011 8:18 pm

milan ferdián píše:To je věc názorů...
Sdílím Ferdův názor... :wink:
Irudzi píše:...Kolejové schema samozřejmě 100% ponechám dle tvého návrhu, ale tuto "kůlnu" zde zřejmě vytvořím
i se závorami u domku....
Pokud jsou ještě nějaké návrhy na změnu apod, rád si je přečtu.

Pokud bych udělal v rozumné míře vše co se dá pro zjištění skutečností, odložil bych stres z nepoznatelného a začal bych se radovat z volného prostoru pro vlastní fantazii :P
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 573
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod Ferda » úte 15 úno, 2011 8:45 pm

Irudzi píše:Ferdo mluv k věci prosím :mrgreen: na tvůj názor čekám celé odpoledne.

To je od tebe sice hezké, ale asi ti moc nepomohu. Situaci v Třemešné jsem viděl jen loni, když jsme fotili. Lze asi souhlasit s Milanem, že u SB vexle nikdy nebyly a myslím, že nebyly ani plánované. Z pohledu do mapy to možná není tak patrné, ale při pohledu v reálu to nevypadalo, že by se tam vešly a nedávaly by ani moc smysl. Vlastně jak na to koukám, tak tam byly před prodloužením kolejí a byly sneseny, nebo posunuty.
K čemu sloužil strážní domek taky nevím. Nicméně závory u cesty na pole mi moc nesedí a navíc ta cesta vedla původně tam co je dnes remíza a výtažná kolej byla o kus kratší. Remíza stojí tam co je na plánku konec kusé koleje a cesta je hned za ní. Dnes je výtažná kolej tažena podél hlavní koleje o kus dál až k tomu domku. Vypadá to, že u domku byla taky kůlna, ale je tam vidět ještě něco, nicméně je to strašně malá stavba. Ten domek má na šířku max. 6 m a ta stavba je dle plánku poloviční. Je otázkou, zda to vůbec byl strážní domek.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1575
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod milan ferdián » stř 16 úno, 2011 5:29 am

Ano ,byl to strážní domek číslo 10 na 14,95 km.Skutečně se píše o ručních závorách ,ale ty byly na 16,684 km.
zdroje parostroj.net , badber.blog.cz. Mimochodem popisuje všechny mechaniky na této trati.Jiří máš co bádat,hlavně ty mechaniky ,které jsou dvojího typu ve stanici.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
milan ferdián
 
Příspěvky: 9304
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod Irudzi » stř 16 úno, 2011 7:50 am

:roll: že mne budou při stavbě provázet samé nepředvídatelné nepříjemnosti jsem až tolik nečekal, ale to je tak, když se člověk chce co nejvíce přiblížit realitě, v tomto případě historii. A co si budeme povídat je to také otázkou peněz.
Vždyť mechanické přejezdové zařízení Viessmann, které se mi líbí vyjde na cca 1500,- a jedno mech. návěstidlo cca 800,-,což je při mém rozpočtu prostě dost. A to nepočítám elektroniku k těmto zařízením.
Ale osazovat stanici něčím co tam nikdy nebylo se mi fakt nechce, tak že návěstidla prozatím nahradí S-com šachty :D
A závory?.....zatím nevím....
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 404
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod depo201 » stř 16 úno, 2011 8:18 am

Irudzi píše:A co si budeme povídat je to také otázkou peněz.


Ahoj, přesně jak píšeš. Není to jen o kolejivu a budovách z kartonu. :wink:
Nicméně investice do Viessmanů se ti určitě vyplatí.
Hlavně trpělivost přeju :)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod milan ferdián » stř 16 úno, 2011 8:27 am

Irudzi píše::roll: že mne budou při stavbě provázet samé nepředvídatelné nepříjemnosti jsem až tolik nečekal, ale to je tak, když se člověk chce co nejvíce přiblížit realitě, v tomto případě historii. A co si budeme povídat je to také otázkou peněz.
Vždyť mechanické přejezdové zařízení Viessmann, které se mi líbí vyjde na cca 1500,- a jedno mech. návěstidlo cca 800,-,což je při mém rozpočtu prostě dost. A to nepočítám elektroniku k těmto zařízením.
Ale osazovat stanici něčím co tam nikdy nebylo se mi fakt nechce, tak že návěstidla prozatím nahradí S-com šachty :D
A závory?.....zatím nevím....


Jaké nepříjemnosti... :?: :?: :?: Realizace kolejiště nebo modulu vždy doprovázejí dvě věci.První je nedostatkový čas,druhý je zafinancováni projektu ze svých zdrojů a třetím jsou podklady.Když se ti zdají mechaniky velmi drahé tak realizuj stanici v V.epoše kde již jsou dosazeny světelné návěstidla.Závory taky nemusíš realizovat.Jsou již v rozbočení tratí.
Jirko už jsi tak daleko.Podívej se na mně,to chceš taky vyhodit co jsi doposud realizoval do kontejneru,tak jak já :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 9304
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod depo201 » stř 16 úno, 2011 9:18 am

ještě jedna poznámečka kluci.

Při použití mechanických návěstidel ovládaných přes DCC zase ušetříme peníze za návěstní dekodér který nepotřebujeme, protože Viessmanny mají vlastní přestavník v ceně návěstidla. Pak je možné je ovládat z výhybkového dekodéru, protože k změně návěsti stačí pouze chvilkový impuls. :wink:

Mě například na menší zhlaví stačí jeden LENZ LS150 (6 výstupů), ze kterého ovládám 4 veksle, jedno skupinové a jedno vjezdové návěstidlo :).

myslím, že je dobré DCC komponenty zahrnout do rozpočtu ještě před tím, než začnu formátovat.
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod Irudzi » stř 16 úno, 2011 9:32 am

Zahodit to rozhodně nehodlám, to v žádném případě, ale člověk se u toho natrápí.
Např. výhybky na úzkou pořád nejsou to pravé ořechové a příští týden budu zadávat do výroby
v pořadí již 4 šablonu z duralu, prostě nesedí geometrie a je potřeba ji o 0,3mm roztáhnout.
Doufám, že to bude již poslední úprava a bude vše OK!
O světelných návěstidlech jsem také uvažoval, ale okamžitě jsem to zavrhnul.
AŽD se mi nelíbí, to už raději vzor SSSR, ale i tak já mám rád epochu kdy 90% mašinek jezdilo
v černé barvě, to je totiž ta nejhezčí :) :!: :!: :!:
Chci tím říct, že mechaniky tam časem budou, kupovat je budu prostě postupně, jak
rodinný rozpočet dovolí.
Jinak mám rozestavěná.:
- obě skladiště z balsy
- obdržel jsem původní výkresy staniční budovy,
vodárny atd., za které jsem klukům z Ostrama velice vděčen.
- došlo mi poštou kolejivo H0e Peco-SL404 Mainline Code 80.
- EW3 již zbývají jen dvě dohotovit.
- elektronika a DCC komponenty + serva jsou již také doma.
- s Cipískem makáme na převozních keysech na Třemešnou
a tak se schyluje k pokládce normálního rozchodu.
Není toho málo, ale i tak zbývá do finiše spousta práce, doufám že i té příjemné MODELAŘINY :!:
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 404
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod michal_n_cz » pát 18 úno, 2011 1:00 am

Irudzi píše:Podle mého odhadu, první stavba ze severu je stanoviště traťovky, ta zde stojí zarostená dodnes.
Další budova vypadá jako klasické skladiště sloužící k překládce materiálu z vagonu na auta
a ta poslední :lol: nevim....
To mám zase brouka v hlavě, ale každopádně se toho musím někde došťourat, jinak nebudu spát :roll:

Sever dle plánu je přibližně směr Osoblaha! Jednotlivé budovy ve stanici ve směru od Jindřichova jsou: vlevo skladiště, příjm. budova, centrální stavědlo (na projektu z r. 1901 ještě není), skladiště normální rozchod/úzká, pak vpravo sklad pro traťmistra chcešli ta traťovka, pak úplně vlevo vodárna pro úzkou, následuje ten přejezd, pak strážní domek (101H) a za ním vedlejší dřevěná budova ke strážním domkům (záchod, sklad krmiva, chlívek pro krávu a prase) a nej nalepený další zděný s cca stejným půdorysem - pro služební potřeby.
Co se týká toho přejezdu - těžko říci do kdy tam byl, ale kousek po trati dál směrem na Krnov je železniční nadjezd a tento jej podle mne později nahradil. Za ním je pak vjezdové návěstidlo. Pokud tam chceš přejezd, tak úrovňový je na druhé straně stanice od Jindřichova - na ten plán se už nevešel, ale je cca 100m za ten plán.
Chce si to stanovit, jaké období chceš znázornit - ten projekt je z r. 1901 ještě za kkStB. Pro nějakou III-IV epochu tam přibude minimálně to stavědlo a návěstidla - dle typu stavědla odhaduji na období mezi válkami tedu už ČSD. Pak za vákly tam němci přidělaly odjezdová návěstidla ke každé koleji dle zvyklostí u DRG - na zhlaví směr Krnov obě německá ale každé s jiným stožárem:
Obrázek
K Jidřichovu je jedno české a jedno německé - mám to celkem podrobně vč. různých detailů někde nafocené v létě 2002, když tam ještě mechaniky byly. To kolejiště úzké je rozsáhlejší a řekl bych i zajímavější, např. novější podvalníková rampa, je čelní rampa na nakládání uzkorozchodných vozidel na normální rozchod, atd.
Ty závory od Viesmanna se dají koupit u Conrada i bez pohonu jako stavebnice za cca 16EUR a pohony koupit samostatně nebo dobastlit svoje.
S-com šachty tam nedávej, ty moderní světelné návěstidla jsou tam fakt až cca od r. 2004? Vyvrtej kulaté díry na Viesmmany - dosadit návěstidla do připravených otvorů můžeš opravdu jako úplně poslední operaci před dokončením. Co doporučuji průběžně začít shánět hned je 1 ks rakouské (jako ČSD) jednoramenné s původním ramenem - protože ty už Viesmman tuším nedodává. Dělá takový modernizovaný typ - rakouský stožár s ramenem podle německého vzoru.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 739
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Třemešná ve Slezsku 1:87

Příspěvekod Irudzi » pát 18 úno, 2011 5:33 pm

Michale opravdu díky za pomoc při řešení problémů, ono o této stanici je z historického hlediska k nalezení dosti málo informací, nebo neumím hledat, což je taky možnost :)

Budovy jak jsi psal se určitě pokusím postavit všechny, avšak mám určité nejasnosti.
A to třeba kdy se vlastně kolejová pláň přestavila do současné podoby a zda s touto přestavbou vzniklo i centrální stavědlo?

O skladbě kolejí mám jasno od minulého roku, neboť mi Milan Ferdián vyšvihl na 1* plánek, podle
kterého jsou již moduly smontovány a natřeny.
Pravdu máš ale určitě v tom, že ta současná skladba kolejí je z modelového a provozního hlediska zajímavější.

Jinak u Conrada jsem opravdu našel stavebnice jak mech. závor, tak i návěstidel Viessmanna za více než zajímavé ceny,
což mi 100% pomůže. Dodělání vlastního pohonu by nemělo být až takovým problémem.

Ještě bych Tě chtěl poprosit, zda by jsi mi mohl poskytnout výše zmíněné fotografie
Třemešné s mechanikama včetně detailů

No a zde třešnička na dortu plánek od Milana :wink:
Přílohy
Tremesna_Irudzi.JPG
Tremesna_Irudzi.JPG (48.95 KiB) Zobrazeno 1780 krát
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 404
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 19 úno, 2011 7:11 am

[quote="michal_n_cz:Ty závory od Viesmanna se dají koupit u Conrada i bez pohonu jako stavebnice za cca 16EUR a pohony koupit samostatně nebo dobastlit svoje.

Kolego to je ale velice cenná informace. :!: Už jsem tam nakoukl a jsou tam k dostání rovněž stavebnice návěstidel :!: :!: :!: Již jsem někde viděl prodávat i samostatné pohony k těm návěstidlům,ale teď si zase nevzpomenu samozřejmě kde :mrgreen: .Běžně jsou v Německu k sehnání stavebnice některých lamp,ono 3 nebo 8 euro je přeci jen rozdíl a složené je to hned. :lol: Nicméně Viesmann ty stavebnice na svých stránkách z pochopitelných důvodů asi tají,protože jsem nic nenašel. :shock:. Nebo jsem taky špatně hledal :o .Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3349
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod milan ferdián » sob 19 úno, 2011 8:16 am

Irudzi,zde máš odkaz na mechaniky...http:/ /badber.blog.cz/1009/slezske-mechaniky (lomítka na začátku posunout k sobě)
milan ferdián
 
Příspěvky: 9304
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod michal_n_cz » sob 19 úno, 2011 12:50 pm

miroslav lengyel píše:Již jsem někde viděl prodávat i samostatné pohony k těm návěstidlům,ale teď si zase nevzpomenu samozřejmě kde

Kupoval jsem i ty pohony samostatně - je to na všechny mechaniky Viesmann pro všechny modelové velikosti:
http://www.conrad.de/ce/de/product/212640/?WT.mc_id=6S
- da se stahnou aktualní modelbahnwelt katalog zde: http://www.pdf.conrad.de/download.php?cat=6S
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 739
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: MODULY SLOVÁCKO

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 19 úno, 2011 1:07 pm

Tak jestli dobře počítám,tak je to úspora cca 9 euro na návěstidle,to je slušný.Mně se už v minulosti povedlo koupit pár návěstidel místo za 33 za 22 euro :D což bylo prima :D Teď jsem stejně holej jak švestka na podzim,takže si prozatím musím nechat zajít chuť.Přesto velice díky za informace a až se situace zlepší,tak vyrazím do NDR,mám to kousek :mrgreen: Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3349
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků