Stránka 80 z 89

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 10:27 am
od milan ferdián
To už je opět něco jiného.To je též dobré řešení :wink: .
Milan

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 10:33 am
od cipisekmp
Mlha me pred remizou zrazoval, ze by to bylo preplacane. Ty me radis dat ji tam. Jaky by to melo v realu vyznam. Myslis ze by dojelo pn s vozy pro lom a obsluhu lomu by zajistovala vleckova lokomotiva? Co by delala ta z pnka? Mohla by samozrejme nastat situce ze na jedne koleji je souprava nalozenych vozu, na druhe naposunuje lokomotiva pn vlaku prazdne a odjede z plnyma. Ty pak posujuje pod lom vleckova lokomotiva. Otazkou je jak by to u tak maleho lomu bylo.
Tu remizu jsem tam ale puvodne chtel uz jen jako spestreni a kdyz jsem mel a mam doma vyhybky na to, tak proc je nevyuzit.
Cipisekmp.
Mimochodem Milane jsi prvni kdo se vubec k lomu na foru vyjadril a kvuli tomu jsem i fotky na forum daval nebot jsem ocekaval nejakou diskuzi.
Diky.

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 10:59 am
od milan ferdián
cipisekmp píše:Mlha me pred remizou zrazoval, ze by to bylo preplacane. Ty me radis dat ji tam. Jaky by to melo v realu vyznam. Myslis ze by dojelo pn s vozy pro lom a obsluhu lomu by zajistovala vleckova lokomotiva? Co by delala ta z pnka? Mohla by samozrejme nastat situce ze na jedne koleji je souprava nalozenych vozu, na druhe naposunuje lokomotiva pn vlaku prazdne a odjede z plnyma. Ty pak posujuje pod lom vleckova lokomotiva. Otazkou je jak by to u tak maleho lomu bylo.
Tu remizu jsem tam ale puvodne chtel uz jen jako spestreni a kdyz jsem mel a mam doma vyhybky na to, tak proc je nevyuzit.
Cipisekmp.

Ale nebylo.Mám v archívu nějaké železniční vlečky a představ si je tam vždy malá remíza pro malou vlečkovou lokomotivu.
Dále,Pn určitě nebude končit ve stanici "Lom".Máš především předávací kolejiště,kde lokomotivy ČSD nemůžou manipulo-
vat s vozy až do lomu.Maximálně lokomotivy ČSD si stáhnou nebo přistaví vozy pro lom na předávacím kolejišti.
cipisekmp píše:Mimochodem Milane jsi prvni kdo se vubec k lomu na foru vyjadril a kvuli tomu jsem i fotky na forum daval nebot jsem ocekaval nejakou diskuzi.
Diky.

To nevím,proč se nikdo nevyjádřil.Ale u mne je to dnes náhoda,protože chytání ryb v modelářském důchodě mne neza-
ujalo :D a vy modeláři všech velikostí mi chybíte a stýská se mi po vás.
Milan

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 11:28 am
od cipisekmp
No to je mi zahadou kdyz pn nebude koncit v lomu, tak jak bude lom teoreticky obsluhovan. Pn vlak prece jede z jedne stanice do druhe a nikde nemanipuluje. Podle me bud pojede z nekama pn vlak ktery pojede jen do lomu a nic jineho resit nebude, nebo lom dostane par vagonu z manipulaku. Osobne to vidim spise na obsluhu pn vlakem. Ten dojde na treti kolej, a bud pak naposunuje soupravu na predavaci kolejiste nebo si ji tam natahne ta vleckova lokomotiva. Jestli si na predavacim kolejisti odveze plnou soupravu nebo ne uvidime.

V celku by me to zajimalo jak by to bylo v realu. Pockam co na to rekne jeslti se vyjadri Milan Cernohorsky. Ten by mohl neco povedet.
Mimochodem vyhybku jsem tam zkusebne polozil a nevypada to zle.
Cipisekmp.

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 11:38 am
od cipisekmp
Mimochodem predpokladam ze obsluha lomu bude motorovou lokomotivou. Netusim vsak, jak by mela remiza pro tuto vypadat. Nenasla by se fotka? planek? To same zbrojeni. Neocekavam nejakou tankovaci stanici ale asi by mela byt nadrz a stojan.
Takhle je ve Bzenci.

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 11:55 am
od milan ferdián
Jestli Pn bude určeno jako koncové pro stanici Lom,tak nebo tak na vlečce se nesmí pohybovat.Vlečku prostě musí obsloužit z předávacího kolejiště vlečková lokomotiva.
Pn - příjezd do stanice
posun
- HN (záleží z které strany Pn přijede) provede odvěšení od soupravy (v případě objezd soupravy)
- HN zajíždí na předávací kolejiště
- HN vytahuje naložené vozy z předávacího kolejiště
- HN s loženou soupravu zasune do stanice
- HN loženou soupravu odstaví ve stanici
- HN se odvěsí od ložené soupravy
- HN najede na prázdné vozy
- HN přistaví sunutím prázdné vozy na předávací kolejiště
- HN se vrací do stanice
- HN se svěsí s loženou soupravou
- HN souprava se mění na Pn a odjíždí dle směru a času GVD

Obsluha vlečky
- VL vyjede z remízi na kolej v předávacím kolejišti
- VL zajíždí pro případné již ložené vozy
- VL se vrací na předávací kolejiště
- VL se odvěsí od ložené soupravy
- VL jede do levého šturcu
- VL najede na prázdné vozy a sune je do lomu
- VL podle potřeby sune pod násypníkem v lomu s vozy
- VL po naložení vozů se odvěsí od soupravy a remízuje

Pro remízování stroje stačí i plechová bouda.Existuje i plánek zděné remízy.

Milan

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 1:05 pm
od cipisekmp
Tusim ze tuhle knizku jsem uz nekde videl. Myslim ze remiza z obrazku pude i dobre vyrobit homemade metodami.
https://mapy.cz/zakladni?x=17.1257262&y=48.9981068&z=19&pano=1&base=ophoto
Misto odpocinku vleckove lokomotivy v Kyjove areal sklaren. Jestli je tam zbrojeni nevim asi se tam nekdy pojedu podivat a zrovna si pofotim ten Bzenec.
Na internetu je spousta obrazku kde se ale zbroji v depu a to si myslim ze je na vlecku velke. Vim ze tankovani PHM je v Kyjove. Tusim tam zbrojili motoraky byvale trati mutenky ale to je jen moje domenka.
https://mapy.cz/zakladni?x=17.1205817&y=49.0139104&z=19&pano=1&base=ophoto
Cipisekmp.

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 2:53 pm
od t29
Staroměstská remíza vypadá hodně podobná té knížce
https://yurqi.rajce.idnes.cz/ruzne/#rem ... G_4926.jpg
https://yurqi.rajce.idnes.cz/ruzne/#rem ... G_4927.jpg

Angličan před remízou, vpravo za zády fotografa vede kolej k váze
https://yurqi.rajce.idnes.cz/ruzne/#rem ... G_4917.jpg

A kolejová váha
https://yurqi.rajce.idnes.cz/ruzne/#rem ... G_4920.jpg

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2019 7:30 am
od TomBart
Ahoj Cipísku, tu remízu bych neřešil.
u nás je lom Mikšov odbočující z trati mezi Vrbatovým Kostelecem a Prosetímen. Jen dvě koleje, uprostřed dvojitá kolejová spojka. Na koleji podélně s hlavní tratí byla násypaka a pod ní stávalo prasátko volně na dešti
https://mapy.cz/letecka?x=15.9560501&y=49.8425607&z=18

... třeba jednou jako modul, mám to v hlavně už dlouho:o))

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2019 7:41 am
od milan ferdián
TomBart píše:u nás je lom Mikšov odbočující z trati mezi Vrbatovým Kostelecem a Prosetímen. Jen dvě koleje, uprostřed dvojitá kolejová spojka. Na koleji podélně s hlavní tratí byla násypaka a pod ní stávalo prasátko volně na dešti
https://mapy.cz/letecka?x=15.9560501&y=49.8425607&z=18

... třeba jednou jako modul, mám to v hlavně už dlouho:o))

Parádní námět Tomáši :wink: .Milan

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2019 8:56 am
od dino
Ahoj,
tož zase u nás byl lom jako vlečka ze stanice Mstětice.
V dobách kdy ještě nebyla železnice, tak se u nás těžil pískovec (údajně byl použit i při stavbě Karlova mostu) :)
Ve 20 století se zde těžili žáruvzdorné jíly na porcelán a šamotky. Těží se do dnes, ale vlečka se nepoužívá. Tedy nevím o tom. Dneska si zde můžete projet na drezíně s ručním pohonem.

Pomocí vysoké rampy vysypal náklaďák obsah korby přímo do vagónu. (na orto mapě je rampa patrná). Pokud má někdo zájem, mohu poskytnout fotografie z místa.
Posunovací lokomotiva měla malou výtopnu. Co v ní stálo přesně za stroj nevím.

Aleš

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2019 4:54 pm
od cipisekmp
Ahoj, urcite se podklady hodi ale nedaval bych je sem ale do jine casti fora at se tam podivaji i ti kteri moduly nesleduji.
Cipisekmp.

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2019 6:00 pm
od jafobe
Možná by stačila podobná plechová bouda jako mají poblíž nás v Košťálově https://mapy.cz/letecka-2012?x=15.4034589&y=50.5688720&z=18&pano=1&pid=21014285&yaw=1.273&fov=0.707&pitch=-0.082, sice nevím co v ní parkují, nebo spíš parkovali, jestli už není prázdná ... kdysi občas kolem stávala MUV-ka takže to mohlo být asi i pro ní, čím obsluhovali vlečku k lomu, ani jestli to mělo i někde v lomu přístřešek, to netuším, ta už hezkou dobu nefunguje a kamení či spíš šterk se vozí jen na autech.Teda chvíli před pár lety fungovala, když na trati od Staré Paky na Turnov přes Železný Brod překopávali nádraží a trať.

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2019 1:59 pm
od Vaclav86cz
milan ferdián píše:Jestli Pn bude určeno jako koncové pro stanici Lom,tak nebo tak na vlečce se nesmí pohybovat.Vlečku prostě musí obsloužit z předávacího kolejiště vlečková lokomotiva.
Pn - příjezd do stanice
posun
- HN (záleží z které strany Pn přijede) provede odvěšení od soupravy (v případě objezd soupravy)
- HN zajíždí na předávací kolejiště
- HN vytahuje naložené vozy z předávacího kolejiště
- HN s loženou soupravu zasune do stanice
- HN loženou soupravu odstaví ve stanici
- HN se odvěsí od ložené soupravy
- HN najede na prázdné vozy
- HN přistaví sunutím prázdné vozy na předávací kolejiště
- HN se vrací do stanice
- HN se svěsí s loženou soupravou
- HN souprava se mění na Pn a odjíždí dle směru a času GVD

Obsluha vlečky
- VL vyjede z remízi na kolej v předávacím kolejišti
- VL zajíždí pro případné již ložené vozy
- VL se vrací na předávací kolejiště
- VL se odvěsí od ložené soupravy
- VL jede do levého šturcu
- VL najede na prázdné vozy a sune je do lomu
- VL podle potřeby sune pod násypníkem v lomu s vozy
- VL po naložení vozů se odvěsí od soupravy a remízuje

Pro remízování stroje stačí i plechová bouda.Existuje i plánek zděné remízy.

Milan


A na této teorii si byl kde???

Záleží na tom jestli je lom obsluhován náležitosti ČSD, potažmo ČD, později ČD Cargo či jiný dopravce a nebo zda-li si vlečku obsluhuje provozovatel vlastními náležitostmi.

Pokud proberu tvůj postup:

Pn vlak pravděpodobně nepojede na předávací kolejiště, protože by to musely být dopravní koleje. Pokud by to byly dopravní koleje, tak by byly zaústěny z obou stran a nikoliv z jedné. Takže Pn vlak dojede do stanice na dopravní kolej. Dále formou posunu přejede na předávací kolejiště. Trochu nechápu, proč by se nejdříve měla vytáhnou ložená souprava. U takto malé stanice by sis tímto postupem totálně zablokoval stanici. Navíc z reálného pohledu, kdy se na předávajících vozech dělá technická prohlídka, by ti tam souprava na dopravní koleji stála zbytečně dlouho. Takže nejdříve prázdné vozy na předávací kolejiště a pak teprve přejet s mašinou na vozy plné. A protože máš možnost přejet z jedné koleje na druhou na obou koncích, tak je jedno, kde se lokomotiva nachází a objetí soupravy můžeš pak klidně provézt ve stanici. Zkrácení oproti tvému postupu v modelu na polovinu. V reálném světě, tak o půl dne...

Práce vlečkové lokomotivy je pak naprosto jednoduchá. Protože délka kolejí pod násypkou není pravděpodobně stejně dlouhá jako předávací koleje, tak bude potřeba soupravu rozdělit na 2 poloviny. To celé probíhá ve chvíly, kdy naložená souprava putuje někde po světě. Buď ten posun uděláš od násypky a nebo od šturcu. Osobně doporučuji od násypky, protože taháš pouze polovinu vozů a nepotřebuješ tak silnou lokomotivu na posun na vlečce. Pokud to chceš technologicky jak psal Milan, tak vlečková najede na soupravu. Polovinu vozů veze pod násypku, kde probíhá naložení vozů sypkým materiálem. Po ukončení naložení přestaví na volnou kolej. Vezme druhou polovinu a udělá to stejné jen s tím rozdílem, že plné vozy nasune na již naložené vozy. Lehčí už to být nemůže.

Závěrem k Milanově teorii bych chtěl říct, že vlečková lokomotiva s nikým neremízuje. Neb nevím s kým by tak mohla remízovat. Pokud by se jednalo o tu od Pn vlaku, tak by jejich velikosti musely být stejné. Což je možné, ale velikost vlečkového areálu lomu by byla srovnatelná s dolem od Uhlobarona... Takto jasně vede lokomotiva traťová a nikoliv vlečková...

A teď trochu jinak. Toto bych nepovažoval za velký lom z hlediska kolejového uspořádání. Proto v době jeho největší slávy počítej tak maximálně 2 vlaky za den. Na více bych to neviděl. Pokud chceš mít za každou cenu vlečkovou lokomotivu, tak klidně. Ale nic většího než rosničku (T334.0, neboli 710) bych tam nenasazoval. Další možnost jak toto vyřešit je posun vrátkem, což se děje jak v Drahotuších tak v Bzenci - přívoz. No a nakonec lze toto obsluhovat lokomotivou ČSD (neboli dopravce) jak to bylo v Božicích u Znojma, kde se nakládali písky a vozili to celé i s obsluhou sergejema pryč (dle pamětníků co to obsluhovali)... Tam dokonce ani nebylo dělení soupravy, protože ta výtažná kolej byla na soupravu dostatečně dlouhá...

P.S.: Nepoavažuji se za drážního odborníka, ale občas žasnu jak složitě jsou schopni někteří lidé uvažovat. A to uvažují pouze v modelovém provozu a né ve skutečnosti, kde musíš k celému času připočíst takové věci jako nafoukání soupravy vzduchem. Technické prohlídky, zajišťování, zkoušky brzdy a další "prkotiny" které v modelu neděláme...

Re: MODULY SLOVÁCKO

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2019 2:15 pm
od Vaclav86cz
cipisekmp píše:Tusim ze tuhle knizku jsem uz nekde videl. Myslim ze remiza z obrazku pude i dobre vyrobit homemade metodami.
https://mapy.cz/zakladni?x=17.1257262&y=48.9981068&z=19&pano=1&base=ophoto
Misto odpocinku vleckove lokomotivy v Kyjove areal sklaren. Jestli je tam zbrojeni nevim asi se tam nekdy pojedu podivat a zrovna si pofotim ten Bzenec.
Na internetu je spousta obrazku kde se ale zbroji v depu a to si myslim ze je na vlecku velke. Vim ze tankovani PHM je v Kyjove. Tusim tam zbrojili motoraky byvale trati mutenky ale to je jen moje domenka.
https://mapy.cz/zakladni?x=17.1205817&y=49.0139104&z=19&pano=1&base=ophoto
Cipisekmp.


To co je na vlečce je stáčírna a nikoliv plechová bouda pro lokomotivu. Ještě když jsem po té trati jezdil, tak vlečková lokomotiva stála vždycky venku. Ustájení lokomotivy asi není potřeba na tak malé vlečce řešit. Což neznamená že tam nemusí být, ale není to tak, že tam musí být za každou cenu. Těch vleček, kde jsou lokomotivy odstaveny pod širým nebem je nespočet. A to jak menších, tak i větších. Krásný příklad je vlečka NH Trans v Bohumíně - Vrbici, kde probíhá nakládka prachového uhlí. Celková délka vlečky je cca 7 km a nikde žádnou remízu nemají :-)
Zbrojení vlečkové lokomotivy pak probíhá buď jízdou do nejbližšího možného místa na zbrojení a nebo přímo z cisterny na vlečce. Případně u tak malých vlečkových mašin, jako je prase (T211), nebo Köf nebo další malé stroje bych to skoro viděl, tak, že někdo z podniku přijede s 10-ti kanystry a prostě to tam nalijou... Žádná velká věda (ono to tak občas funguje i dnes).

To zbrojení v Kyjově je už myslím nefunkční, ale dříve se používalo ke zbrojení lokomotiv Kyjovské strojovky. A pravděpodobě i Kyjovských vlečkových strojů (jsou tam kromě sklárny ještě šroubárny a silo, které má určitě vlastní stroj). V současné dob je zbrojení odpojeno a to z toho důvodu, že tam není nikdo kdo by se o to staral a všechny stroje, co tam ČD má se v pohodě dostanou během oběhu do jiného většího depa s čerpačkou (Heršpice, Maloměřice, Veselí).