Stránka 90 z 101

Re: Moduly (původní téma)

PříspěvekNapsal: pon 11 pro, 2017 12:06 pm
od VojtikJ
jak nemá stanice (4m) před sebou 10m tratě je to k prdu :D Nač mega stanice když si to neužijem?

Re: Moduly (původní téma)

PříspěvekNapsal: úte 12 pro, 2017 7:03 am
od teleke z tölökö
Morris Zapp píše:takhle dlouhé vlaky skutečně provozujeme (cca 3,5 m v TT)

To jako 100 náprav ?

Re: Moduly (původní téma)

PříspěvekNapsal: úte 12 pro, 2017 8:21 am
od Morris Zapp
Co je na tom divného? Ostatně píšu, že nám to momentálně kazí kulisy krátkého spřáhla. Jinak by to frčelo ve velkém - tvůrci nákladních přeprav jsou vysoce kreativní a ranžír v Moldavě to dává. A třeba národní podnik Drnovské minerální vody neustále tlačí na zvýšení normativu vlaků s kyselkou... :wink:

K diskusi o délce tratí mezi stanicemi:
Je potřeba si stanovit, co od té tratě vlastně požaduji, kolik toho má být schopna provézt. Jako jakžtakž přijatelný kompromis používám pro jednokolejnou hlavní trať schopnost provézt tři vlaky (jeden a půl páru) za modelovou hodinu, tzn. včetně intervalů zbývá na jeden vlak 20 minut, z čehož je čistá jízdní doba přibližně 15 minut. Pro modelový nákladní vlak stanovuji rychlost 50 km/h, která se osvědčila jak co do psychologie vnímání rychlosti strojvedoucími, tak i co do schopnosti krácení zpoždění.
A teď: rychlostí 50 km/h ujede vlak za 15 minut vzdálenost 12,5 km. Krátíme měřítkem času (a zaokrouhlujeme): pro 1:4 je to cca 3 km, pro 1:6 cca 2 km. A dál krátíme modelovým měřítkem: pro TT vychází pro 1:4 25 metrů, resp. pro 1:6 vychází 17 metrů. A to jsou vzdálenosti středů stanic: jestliže má průměrná stanice na hlavní trati sama o sobě délku 6 metrů, je třeba ji odečíst, takže potom jsou čisté délky tratí 19, resp. 11 metrů. A to už jsou hodnoty, které layoutář, pokud by to nehlídal, dokáže překročit.
Pro H0 nebo N si to dokážete lehce přepočítat, principy platí stejné.

Re: Moduly (původní téma)

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2017 8:10 am
od rendo
Zdravim vsetkych.Nevedel som kde to napisat,tu sa to hodi asi najlepsie.Kde by som mohol zohnat dvojkolajne cela modulov TT ?U nas na slovensku je to velky problem,horko tazko som si zohnal pred cca.3 rokmi jednokolajne.Dvojkolajne to uz je ina kava :cry: Par znamych som sa pytal(zatial cakam na nejake odpovede)ostatne boli zial,nie moc kladne.Neviem celkovo je to problem zohnat.Ak viete poradit,budem vdacny za kazdu radu!Prajem pekny den.. :idea:

Re: Moduly (původní téma)

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2017 8:41 am
od Edys
rendo píše:Zdravim vsetkych.Nevedel som kde to napisat,tu sa to hodi asi najlepsie.Kde by som mohol zohnat dvojkolajne cela modulov TT ?U nas na slovensku je to velky problem,horko tazko som si zohnal pred cca.3 rokmi jednokolajne.Dvojkolajne to uz je ina kava :cry: Par znamych som sa pytal(zatial cakam na nejake odpovede)ostatne boli zial,nie moc kladne.Neviem celkovo je to problem zohnat.Ak viete poradit,budem vdacny za kazdu radu!Prajem pekny den.. :idea:


Doporučuji zkusit zde. S panem Divíškem je dobrá domluva.
http://obchod.ho-moduly.cz/index.php?id ... r=category

Re: Moduly (původní téma)

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2017 2:48 pm
od Donatelli
Čela dvoukolejných modulů nejlépe na Slovensku seženeš ( doptej se ) u Boca nebo Zora ( kontaktuj přes Railnet ). Brzy ( snad ) dostanou přesný ethalon, kvůli kompabilitě se zbytkem federace....

Re: Moduly (původní téma)

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2017 3:02 pm
od igino
Donatelli píše:Čela dvoukolejných modulů nejlépe na Slovensku seženeš ( doptej se ) u Boca nebo Zora ( kontaktuj přes Railnet ). Brzy ( snad ) dostanou přesný ethalon, kvůli kompabilitě se zbytkem federace....



Už dostal kontakt a aj kontaktoval Zorana.

Re: Moduly (původní téma)

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2017 7:36 pm
od rendo
Presne ako Igi pisal...Dakujem Igimu,ale aj vam chalani(Edys,Donatelli )

Re: Náměty na moduly N 1:160

PříspěvekNapsal: ned 17 pro, 2017 12:31 pm
od mizl
Ahoj všem modulovým návrhářům. Při pročítaní a kochání se na návrhy modulů mne napadla myšlenka, zda by nešlo nějakým způsobem do modulu zakomponovat malý smysluplný a funkční železniční hlavolam ve stylu odbočky z trati na vlečku s možností posunu. Třeba pro spestřeni volné chvilky ?

Michal

Re: Náměty na moduly N 1:160

PříspěvekNapsal: ned 17 pro, 2017 3:17 pm
od milan ferdián
Na to je dobrý Michal /MiŠ.Milan

Re: Náměty na moduly N 1:160

PříspěvekNapsal: ned 17 pro, 2017 4:08 pm
od mizl
Ahoj Milane. Vím , že tu je dobrých návrhářů. Ale podobný námět mi tu chybí. Před pár lety jsem se tomuto tématu hojně věnoval. Nicméně jsem se musel z aktivního modelářského kruhu odmlčet, ač komunitu sleduji z povzdálí. Doufám , že se brzo k modelařině vrátím. Už teď mi svrbí ruce.

Tak jen můžu doufat, že se někdo zhostí výzvy :wink:

Michal

Re: Moduly (původní téma)

PříspěvekNapsal: pon 18 pro, 2017 1:10 pm
od Morris Zapp
Přesouvám odpověď sem, abych neplevelil Milanovi Frýdlant:

Mcx píše:Rozdíl v pojetí nákladního provozu TT (toho vašeho) a H0 (toho našeho) :D je v tom, že pro nás je nákladní provoz dán z 80 až 100% jednotlivými vozovými zásilkami, které je nutno třídit, sestavovat, odstavovat......

Koukám, že kolem nás poněkud bují mýty :wink:
No, tenhle jsem možná pomáhal vybudovat já, když jsem psal o Pn, Vn, Sn, Rn, Nex vlacích, co se na nich mohou vydovádět neposunovací fírové...
Tak jak je to doopravdy:
U nás ten poměr 80 - 100% ve prospěch jednotlivých zásilek v zásadě máme taky. Říkám bohužel a snažím se to tlačit níž, ale kapacita dráhy, vlastně pardon, za ČSD propustnost tratí, je tvrdý protivník a platí to, co dovolí ona, ne to, co chci já...
Ale nemáme všechny zásilky v Mn vlacích: nákladní doprava je obvykle organizována tak, že Mn vlaky spojují jednotlivé stanice (a nákladiště a vlečky) se stanicí, která je "obhospodařuje", zásilky pro skryťák shromažďuje a odesílá Pn vlaky do skryťáku, stejně tak přijímá zásilky ze skryťáku v končících Pn vlacích, které rozřaďuje podle jejích cílů do Mn vlaků. A pokud jsou takové centrální stanice dvě, tak i mezi nimi je zátěž převážena v Pn vlacích.
Další Pn vlaky jsou přímé odesílatelské vlaky, tvořené nashromážděnými zásilkami jednoho přepravce pro jednu stanici určení: takhle jezdí třeba Drnovská kyselka na rozptyl do České Třebové (= do skryťáku). Nebo černé uhlí z n.p. Východočeské uhelné doly v Malých Svatoňovicích pro jednoho odběratele. Nebo řepa pro cukrovar, když se jí dokáže v nějaké stanici pravidelně shromáždit tolik vozů, že je z toho celý vlak. A další Pn vlak nám jezdí vždy jednou za den z Ledvic (= ze skryťáku) na rozptyl do Moldavy - veze samé jednotlivé zásilky hnědého uhlí z SHR pro spotřebitele na celém layoutu; těm je pak z Moldavy rozvezou manipuláky.
No a s tím uhlím souvisí Vn vlak: vozy od hnědého uhlí se po vyložení zase vrátí do Moldavy, která je ale neřadí do relačních Pn do skryťáku, nýbrž z nich tvoří Vn vlak s určením do pánve.

Vyšší vrstva nákladní dopravy bývá zastoupena jedním nočním Rn vlakem Praha-střed - Moldava: ještě před půlnocí se otevírají brány tiskárny Rudého Práva, umístěné v ulici Na Florenci přímo proti skladištím tzv. rakety na nádraží Praha-Střed a ještěrky navážejí na nádraží balíky tiskařskou černí vonícího Orgánu ÚV KSČ. Tam putují rovnou do útrob spěšninových a služebních vozů, které záhy po půlnoci vyrážejí z Prahy hvězdicovitě všemi směry, aby pracující ráno cestou na ranní směnu byli řádně informováni o nejnovějším vývoji mezinárodněpolitické situace a o dosažených úspěších dojiček z JZD Rudý Říjen. Na naší trati pak zastavuje v důležitějších stanicích, noviny buď přebírá pakrová s kárkou, nebo v těch ještě důležitějších stanicích je jejich spěšninový vůz odvěšen a přistaven ke skladišti.
Nex vlak bývá vlak s ovocem a zeleninou, který přes ČSSR pouze tranzituje na své cestě z MLR do PLR či NDR (ano, takové vlaky skutečně existovaly!). Prázdné vozy zpět do MLR se mohou vracet jako Sn (chladící), či Vn (vozy běžné stavby). Tyhle přepravy byly sice jenom sezónní (léto - podzim), ale nám to vyhovuje: kvůli cukrovaru se držíme na začátku podzimu, aby běžela kampaň, ale moduly byly ještě zelené.

Takže nějaký kulomet tranzitních vlaků na blok za sebou, mezi kterými by místní obsluhy hrály druhé či snad třetí housle, to teda zase není... I když mě by se to líbilo 8)

Mcx píše:To jen stručně mé zkušenosti s provozem stanic v H0, opravdu je to zbytečné srovnávat s TT či N, děláme to každý většinou jinak.
To je stejně zajímavé... myslíš, že je to dáno prostě fyzickými rozměry beden (v H0 je všechno 4x tak velké /na plochu/ než v N, akorát modeláři jsou pořád stejně velcí bez ohledu na měřítko), nebo je to prostě nějaká náhoda, že se v H0 sešli lidé, kteří to oblibují takhle, kdežto v menších měřítcích to oblibují náhodou jinak..?

Re: Moduly (původní téma)

PříspěvekNapsal: pon 18 pro, 2017 5:00 pm
od Mcx
Ahoj Sašo, na toto téma jsem před pár lety vedl dlouhou diskuzi s dalšími v TT Zababov a to byl takový závěr, týkalo se to i tvorby grafikonu... Já to už nějaký rok nesleduji, takže mžný posun tu je :D
Dívám se dle tvého popisu, že máte dopravu organizovanou stejně jako my, ale nevím kde jsi přišel na pouze Mn vlaky v H0 :roll:

Re: Náměty na moduly N 1:160

PříspěvekNapsal: úte 19 pro, 2017 12:01 am
od Michal Šuhajda
Ahoj,
Milan mě asi zmínil kvůli Drsné. To je pokus o posunovací hlavolam - souběh dvou tratí/dvoukolejka - jak se hodí + vlečka, která délkami kolejí odpovídá spíš posunovacímu hlavolamu - zejména výtažná kolej - vylepšená o skládku štěrku a objízdná kolej.
Ovšem dnseka už bych ji znovu stejně neudělal a zřejmě se v budoucnu dočká nějaké úpravy.
Doma jsou hlavolamy príma a nejen děti u Drsný ní vydrží dlouho, ale proto, že si v klidu posunují, bez ohledu na čas. Ovšem na provozní setkání je to s hlavolamy dvojsečné.

Re: Náměty na moduly N 1:160

PříspěvekNapsal: úte 19 pro, 2017 5:58 am
od HonzaM
Michal Šuhajda píše:Ahoj,
Milan mě asi zmínil kvůli Drsné. To je pokus o posunovací hlavolam - souběh dvou tratí/dvoukolejka - jak se hodí + vlečka, která délkami kolejí odpovídá spíš posunovacímu hlavolamu - zejména výtažná kolej - vylepšená o skládku štěrku a objízdná kolej.
Ovšem dnseka už bych ji znovu stejně neudělal a zřejmě se v budoucnu dočká nějaké úpravy.
Doma jsou hlavolamy príma a nejen děti u Drsný ní vydrží dlouho, ale proto, že si v klidu posunují, bez ohledu na čas. Ovšem na provozní setkání je to s hlavolamy dvojsečné.

Můžeš sem dát plánek se změnou kterou předpokládáš. Je to v N?