Moduly (původní téma)

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký

MODULY

Příspěvekod milan ferdián » sob 27 pro, 2008 6:25 pm

Vážení modeláři ,dovolil jsem si otevřít další téma a to „MODULY,SEGMENTOVÁ KOLEJIŠTĚ,DIORÁMA“.
Důvodem je ,že řada z vás bojuje s nedostatkem místa a snaží se ,jak se dá, nevzdat se svého koníčka.Představuji si ,že zde si sami budete dávat své návrhy nebo dokonce již své zrealizované dílka,aby ti druzi ,stejně postiženi,věděli ,že to jde ,když se chce.
Nyní trochu teorie.
Moduly známe s normovaným rozhraním/N.R./ (FREMO atd.) a se nenormovaným rozhraním/ NE.R./tj. má své domácí vlastní rozhraní.Všechny moduly jsou samostatné a tím pádem zaměnitelné,způsobilé a lze je přemísťovat do/v jakémkoliv layoutu s N.R. nebo do NE.R Tam ,kde více modelářů dodržují jednotné rozhraní,můžou se svými moduly setkávat .Modul s N.R. a NE.R. musí mít mezi sebou přechodový díl.Nelze je spojovat mezisebou.
Segmenty (díly) kolejišť jsou to části rozporcovaného kolejiště a tvoří vždy po složení, jeden celek,které z různých důvodu nemůžou být trvale dohromady spojeny,ale musí se vždy po skončení provozu rozdělit a uschovat do skrytých prostor (skříně atd.),aby nepřekážely v reálném chodu rodiny.
Dioráma je určitý výsek ze železničního prostředí.Lze na nich realizovat nepředstavitelné věci .Někdy se stává ,že tyto dioráma se zařadí do kolejišť pro zpestření/zvýraznění prostředí.
Ještě jedna poznámka a to u modulu,který se může skládat z více segmentů,např. u železničních stanic,kde svou délkou,jsou těžko umístítelné na jednom modulu.
Takže prosím Alexandra,JBr nebo Vlastu Vašíčka,Dana,JuroHo,Dana B. i všechny ostatní ,aby se podělili o své náměty ,fota s ostatními.Samozřejmě ,čekám též i od těch nových.
Představuji prvního aspiranta,je to JardaH.Jarda má délku a hloubku stanovenou svou skříni ,kde bude v budoucnu ukládat své moduly/díly.Návrh stanice je autorův,já jsem jen doplnil obloukovými moduly/díly.

ObrázekObrázek
Obrázek
Naposledy upravil milan ferdián dne pon 29 pro, 2008 8:27 pm, celkově upraveno 1
milan ferdián
 
Příspěvky: 9359
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » sob 27 pro, 2008 7:18 pm

Milan je zbytečně skromný :lol: , jako vždy !! Krásně překreslil moje představy a plánky, které jsem mu poskytl pro posouzení zázemí parních lokomotiv - tady mne totiž dlouho držela představa klasického depa pro párovky včetně potřebných venkovních objektů - pískování, olejovna, uhlí, ... nakonec jsem s těžkým srdcem od toho z prostorových důvodů upustil ! A tady mi Milan pomohl nejvíce se přiblížit plánkem realitě :!:

Ještě doplním pár slov k situaci :
- kolej 6 by měla sloužit pro dotankování dieselů (buď klasická čerpací stanice nafty Bencalor nebo oplocený prostor se sudy, čerpadlem a stěnou s protipožárním vybavením)
- skladištní koleje vedou ke klasickému skladišti s rampou a k rampě pro čelní nakládku (zde by měli být "aktivní" při nakládce / vykládce hlavně vojáci ČSLA z nedaleké posádky :wink: ). Tady mi Milan pomohl s umístěním váhy a obrysnice.
- kusá kolej vpravo ... traťovka s MUV-kou, příp. přívěsné vozíky a takový ten klasický "nepořádek" kolem

Celkově by mělo jít o takového "hada" s koncovou stanicí, výhybnou (?!) a vratnou myčkou. Segmenty se širou tratí by vznikaly následně.
Naposledy upravil Jarda H. dne úte 30 pro, 2008 2:20 pm, celkově upraveno 2
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2499
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod pavel » sob 27 pro, 2008 8:25 pm

Mnoo ... Tedy Milane to bude možná velmi zajímavé téma. To je docela slušná výzva.Teď už uvažuji čím by já přispěl. A to jsem myslel že dnes budu mít klidné spaní :lol: :lol:
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod cipisekmp » pon 29 pro, 2008 7:15 pm

Ahoj.
Ja jen technickou poznamku. Ocekavam ze se tohle tema hodne roztahne tak jestli by nebylo vhodneji z nej udelat samostatne vlakno treba ve specializovanych modelarskych forach. Za chvili se tu v tom nikdo nevyzna a tam by se to dalo pak lepe delit na prechody zapojeni a pod
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1138
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Příspěvekod milan ferdián » pon 29 pro, 2008 7:52 pm

cipisekmp píše:Ahoj.
Ja jen technickou poznamku. Ocekavam ze se tohle tema hodne roztahne tak jestli by nebylo vhodneji z nej udelat samostatne vlakno treba ve specializovanych modelarskych forach. Za chvili se tu v tom nikdo nevyzna a tam by se to dalo pak lepe delit na prechody zapojeni a pod


Myslíš jak,jako každé samostatné téma :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 9359
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod JBr » pon 29 pro, 2008 8:08 pm

Taky bych byl pro samostatne tema... A uz mam v hlave par veci, ktere bych tam vyvrhnul :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1192
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod MirekTT » pon 29 pro, 2008 8:18 pm

No jo, jenže kupříkladu já chci stavět vláčky způsobem, který zahrnuje v podstatě vše - tak trochu modulovka pomocí které budou propojena segmentová diorámata, tak co teď s tím.
(na web to ještě není, proto ho nemám a terpve začínám plánovat, tedy zveřejňovat zde plánky, které stejně budou za půl roku vypadat úplně jinak, taky nemá prozatím smysl)
MirekTT
 
Příspěvky: 2217
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod pavel » pon 29 pro, 2008 9:36 pm

to MirekTT : já si myslím že plánky můžeš klidně zveřejňovat , alespoň uvídíme jak původní návrh "dospívá" a také ty plánky mohou být pro někoho přínosem , že najde způsob jak pokračovat ve svém když už nevěděl jak dál :wink:
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod cipisekmp » úte 30 pro, 2008 10:52 am

Ahoj,
Ja to spis myslel uplne do root adresare fora. Tj pridat to ke speciazizovanym forum jak jsou fora jednotlivych velikosti a forum leptu. Ale tam to muze dad asi jen spravce fora.
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1138
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Příspěvekod MirekTT » úte 30 pro, 2008 7:11 pm

pavel píše:to MirekTT : já si myslím že plánky můžeš klidně zveřejňovat , alespoň uvídíme jak původní návrh "dospívá" a také ty plánky mohou být pro někoho přínosem , že najde způsob jak pokračovat ve svém když už nevěděl jak dál :wink:


Samozřejmě budu zveřejňovat, ale neudělal jsem zatím ani čárku. Jen studuji dostupné, vše mám jen v hlavě a zatím jen matné obrysy.
Abych byl ale konkrétní, půjde o technickou trať bez krajiny, která bude obsluhovat odstavné koleje a propojovat různé, tématicky, epochálně, i možná ročním obdobým odlišné malé celky. Má to tu výhodu, že si postavím zrovna to, na co mám chuť, nebude náročné, protože to bude menší dioráma, které pravděpodobně dokončím a nepřestanu v půlce. I když disponuji dokonce několika nevyužitými velkými prostory, bojím se megalomanských projektů. Nehrozí též syndrom dokončení, protože se znám a nerad se vracím k hotovým věcem abych je znovu rozrýpávál jenom proto, že mám chuť stavět a navíc, pokud mě něco z toho přestane bavit, půjde se toho zbavit s daleko menšími ztrátami. Nechci obří kolejiště právě proto, že u ničeho dlouho nevydržím. No a taky to nebude hned, je to spíše plán od teď, až hluboko do případného důchodu. Posuďte sami: středně rozsáhlé depo, lesní úzkorozchodka s pilou a překladištěm, vojenský objekt z podzemní továrnou (do které bude trochu vidět), rozsáhlejší průmyslová vlečka, a přemýšlím o osobním nádraží ve stylu wilsoňáku.
MirekTT
 
Příspěvky: 2217
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod kvasha » úte 30 pro, 2008 7:36 pm

Musím bez mučení přiznat, že Ti rozumím. Mám stejné pochybnosti. Přesto i tak asi půjdu do "megalomanského projektu". Během několika dní udělám up-date 3. varianty kolejiště, které bude v podstatě kombinovat uvedené, Velké hlavní nádraží; kontejnerové překladiště; oddělená průmyslová zóna s továrnou a ropnou soustavou; širá trať s vlečkou a uhelným dolem, ICE okruh. Jediné co asi nebudu extrémně kombinovat jsou zmíněná roční období.

VAR 3. bude vypadat asi nějak takhle:
Obrázek
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 547
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod cipisekmp » úte 30 pro, 2008 7:58 pm

Ahoj a uz se to tu zacina smodrchat. Kdyz si vemete o cem to vlakno je a vemete pocet prispevku tak zjistite ze tech ktere jsou k jadru pudla je minimum.
Mozna by slo cele zakladni forum (Modelove kolejiste) uz i ze staryma prispevkama rozdelit na moduly, segmenty, dioramata, stacionarni kolejiste, planky a pod. Ale to je fakt prace pro admina fora.
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1138
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Příspěvekod Dan Buchtela » úte 30 pro, 2008 9:00 pm

MirekTT píše:Posuďte sami: středně rozsáhlé depo, lesní úzkorozchodka s pilou a překladištěm, vojenský objekt z podzemní továrnou (do které bude trochu vidět), rozsáhlejší průmyslová vlečka, a přemýšlím o osobním nádraží ve stylu wilsoňáku.

No nemůžu si pomoct, pro ztvárnění na modulech jak dělané, kterékoliv z témat by bylo ozdobou jakéhokoliv modulového layoutu...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 994
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod MirekTT » úte 30 pro, 2008 9:37 pm

Dan Buchtela píše:
MirekTT píše:Posuďte sami: středně rozsáhlé depo, lesní úzkorozchodka s pilou a překladištěm, vojenský objekt z podzemní továrnou (do které bude trochu vidět), rozsáhlejší průmyslová vlečka, a přemýšlím o osobním nádraží ve stylu wilsoňáku.

No nemůžu si pomoct, pro ztvárnění na modulech jak dělané, kterékoliv z témat by bylo ozdobou jakéhokoliv modulového layoutu...


Je pravda, že uvažuji o normalizovaném výjezdu z dioramatu, i když jeho vlastní rozměr bude přizpůsoben námětu. Určitě se žádných setkání modulářů účastnit nechci, alespoň prozatím. Asi by mne ani nepřijali do layoutu s obdélníkem řekněme 0,8 x 1,5 metru. Ale vlastně nenacházím jediný důvod, proč to neudělat v normě.
MirekTT
 
Příspěvky: 2217
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Dan Buchtela » úte 30 pro, 2008 9:43 pm

MirekTT píše:Ale vlastně nenacházím jediný důvod, proč to neudělat v normě.

To je rozumné uvažování. Už dávno jsem přišel na to, že pravidlo "Nikdy neříkej nikdy!" patří k těm, jejichž pravdivost není mnohdy mnohými stále doceněna (soudě i podle sebe) :-)
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 994
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: Praha 6

Další

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků