Moduly (původní téma)

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod TomBart » pát 08 pro, 2017 6:54 am

milan ferdián píše:
Mcx píše:No, stará norma Zababova mluví o 3300 mm, Fremo dnes hovoří o 32 nápravách.... No a skutečná praxe, nešel bych přes 3300, protože stejně delší soupravy nelze v reálném čase rozposunovat. Takže délku vlaku bych nedělal delší než 3000 mm.

Fajn,klidně mohu vyhodit jeden díl o délce 1,2 m.Tím se zkrátí stanice z 7,2 m na 6,0 m (celková délka se vším všudy z 12,0 m na 10,8 m).Díky.Milan



tak jestli taková stanice bude někde na setkání tak to bude pomalu na kolečkové brusle :o))
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod milan ferdián » pát 08 pro, 2017 9:48 am

Takový Vratimov má cca 10,0 m.Dokončuje se vlečka lihovaru.Na některých dílech započlo i drátování.Milan

Na foto vidíte jen půl stanice.M.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod Mcx » pát 08 pro, 2017 10:28 am

milan ferdián píše:Takový Vratimov má cca 10,0 m.Dokončuje se vlečka lihovaru.

Je to tak, že takové stanice nejsou z jednoho místa řiditelné neb pohledem z jednoho místa se nedá dobře "kontrolovat" co se na zhlavích děje. Takže doufám, že tam budou kamery a kompletní releovka s obsazením úseků. Jinak je to totální brzda provozu. To říká zkušenost s provozem stanic obdobného rozměru.
Pánové stavitelé zapomínají na jednoduchou poučku - jezdíme ve zkráceném čase , protože máme kratší mezistaniční úseky - tak ať nám ten čas plyne tak nějak "srozumitelně" a teď tam prásknete do trati stanici, která je skoro 1:87 a ještě tam čas běží 1:1, protože přejetí na zhlaví z jedné koleje na druhou, objetí soupravy trvá stejně jak ve skutečnosti tedy čas běží 1:1. Takže takovou stanici strčit do trati ... no jedině jako dopravní s naprosto minimální manipulací ve stanici... i tak brzdí dopravu. Místní obsluha lze reálně řešit většinou jen tak , že je spec. Mn vlak pouze do této stanice, nebo zde končí a je pak dostatek času se tam plácat mezi vlaky s posunem. A k tomu ve stanici les návěstidel u každé koleje na každém zhlaví..... řídit se posun dá jedině návěstidly.

Jsem zásadní odpůrce takových stanic - to mi říkají dlouholeté zkušenosti s tvorbou grafikonu na modulištích s obdobnými stanicemi. Je to trochu podobné, jak velké vlečkové areály .... pěkně se na to dívá, ale do provozu to moc není :D
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod milan ferdián » pát 08 pro, 2017 10:53 am

Tak tomu moc nerozumím.Údajně v minulosti (já si to nepamatuji) prý byla v layoutu stanice Frýdlant nad Ostravici.A tam probíhal provoz jak?Ta má také těch cca 10,0m a když jsem si ji prohlížel v místnosti,tak jsem tam žádný les návěstidel neviděl.Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod Mcx » pát 08 pro, 2017 11:07 am

milan ferdián píše:Tak tomu moc nerozumím.Údajně v minulosti (já si to nepamatuji) prý byla v layoutu stanice Frýdlant nad Ostravici.

Milane ano, byla a na základě provozu těchto stanic - Frýdlant, Stará Paka mluvím, taky to v obou stanicích drhlo a byl to provozní špunt.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod Morris Zapp » pát 08 pro, 2017 12:33 pm

Mcx má pravdu: samoúčelná honba za modelovou délkou dopravních kolejí nic dobrého nepřináší. Zvlášť když se mi na zhlaví nějaké vlakové cesty vzájemně vylučují (u odbočných stanic apod.): uvolnění toho zhlaví vlakem, jedoucím modelovou rychlostí, trvá stejně dlouho, jako ve skutečnosti, na měřítko času se neohlíží. Takže si to pro modelové účely násobme třeba 4x (při měřítku času 1:4), to nám to pěkně naskakuje. A posun je to samé...
Samozřejmě žádná poučka neplatí dogmaticky: když měla skutečná stanice délky kolejí kolem 400 m, tak to převedu do modelu "bez ztráty květinky", protože takhle dlouhé vlaky skutečně provozujeme (cca 3,5 m v TT). Tady by krácení byl nesmysl. Ale jít na větší délky nemá smysl, přináší to jenom problémy.

Ovšem narazil jsem na stanici, jejíž 500 m dlouhé koleje se nedají použitelně zkrátit: po celé délce něco souběžně je, z čeho se nedá bez ztráty smyslu ukrajovat, ani proporcionálně, ani soustředěně. Opava východ. Ale počítám, že takových stanic bude víc...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod Morris Zapp » pát 08 pro, 2017 12:35 pm

Mcx píše:Stará Paka mluvím
Ovšem Stará Paka je lahůdka - vyžaduje sehraný tým výpravčího, výhybkářů a vedoucího posunu, a pak se na ní dají vyjezdit a vyposunovat velký věci! :wink:
Docela bych si to zase někdy zopakoval... 8)
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod milan ferdián » pát 08 pro, 2017 12:43 pm

Opava vých.nadr. jsem našel v projektech klubu Ostrama,dokonce jsem narazil na Opavu v N-ku (projekt).

Nevím co je na tom pravdy,ale existují u vás Sašo dvě reálné stanice Karlštejn a Moldava a odbočka Jezero.Jak tam zvládate při takových délkach stanic provoz jak staniční,tak i posun?Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 08 pro, 2017 12:49 pm

Taktéž souhlasím s Milanem.
K uvedeným důvodům bych též přidal nepoměr mezi stanicemi a mezistaničními úseky. Z toho vyplývá i doba jízdy vlaku. S posunem mezi vlakyk to taky není žádná sláva, protože z reálné mezery např. 20 modelových minut zbyde cca půlka, protože odjíždějící / vjíždějící vlaky valnou část času stráví jízdou ve stanici nikoliv na trati.
A nejhorší je kombinace "velké" stanice a stanic z lokálek a vedlejších tratí.

PS: Pokud vím, tak Stará Paka není úplně podle reálu
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod milan ferdián » pát 08 pro, 2017 12:52 pm

Tak proč není do layoutu v mezistačních úsecích vloženo dostatek traťových modulů a počet stanic se dostatečně nezredukují?Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod Morris Zapp » pát 08 pro, 2017 12:59 pm

Karlštejn je v pohodě: nevýznamná nácestná stanice na dvojkolejce, jezdí se klasicky první + druhá, manipulák tam taky nemá moc co říct... Pokud teda tvůrce GVD zákeřně nevymyslí nějaký špíček :mrgreen:

Odb Jezero: u odbočky nemá smysl o modelové délce hovořit, to je prostě jenom jedno zhlaví.

Moldava: tak to je právě ten případ, kdy nemá smysl krátit, protože sama o sobě v reálu nebyla extra dlouhá. Nejdelší koleje, pokud si dobře pamatuju, mají v modelu 4 metry - což je pouze o půl metru víc, než největší délka vlaku, na které jsme se tak nějak postupně dohodli (stejně nám to kazí kulisy krátkého spřáhla, takže _dočasně_ jezdíme raději kratší vlaky - doufám ovšem, že tahle dočasnost se taky neměří ve furtech :wink: ). Co se týká posunu, tak Moldava má na mosteckém zhlaví výtažnou kolej, díky níž se okamžitě stala centrálním ranžírem. Jako vedoucí posunu si tam v klidu vytahuješ dlouhé tkalouny do výtahu a nerušeně rozřazuješ na koleje 6. - 16., zatímco výpravčí si jezdí po kolejích 5. - 4. Přesněji řečeno osobní doprava si jezdí 1. - 5., na kolejích 2. a 4. převážně končí nákladní vlaky, pro které si tam šáhne záloha z výtahu (opět nezávisle na provozu ostatní vlakové dopravy). Odjezdy z ranžíru: na německé straně se odjíždí z kolejí 6. - 16. rovnou, na české buď taky, má-li vedoucí posunu čas na rušení svého posunu (ruší nejenom vlastní odjezd, ale už od okamžiku zapřažení toho vlaku na směrové koleji není kam dávat případné další vozy tohoto směru), jinak ten sestavený vlak čapne záloha a přestaví ho někam na 2. nebo 4. kolej, kde si to pak výpravčí zapřáhne a odjede.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 08 pro, 2017 1:04 pm

Ahoj Milane,
tu halu prostě nenafoukneš, nehledě k tomu, že množství traťových mnodulů není neomezené. Ledaže bychom hromadně změnili měřítko, což ovšem vzhledem k času nepoměr zase zvýší, a tak furt dokola až se dostanem do stavu, kdy bude vše stanice, trať. úseky i čas ve stejném poměru tedy 1:1 :)...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod Mcx » pát 08 pro, 2017 1:11 pm

milan ferdián píše:Tak proč není do layoutu v mezistačních úsecích vloženo dostatek traťových modulů a počet stanic se dostatečně nezredukují?

Tož na nějakém setkání H0 už jsi byl, tak na to si dovedeš odpovědět sám.

Obecně provoz H0 a TT bych nesrovnával, to jsme si již před lety vyříkali, obě velikosti mají svá dopravní specifika to nebudeme nyní opět pitvat.

Morris Zapp píše:Ovšem Stará Paka je lahůdka - vyžaduje sehraný tým výpravčího, výhybkářů a vedoucího posunu, a pak se na ní dají vyjezdit a vyposunovat velký věci!

Sašo, tak to jsem nezažil - protože jedna věc je vlastní provoz stanice, druhá věc co po stanici chci. Dělal jsem na ni grafikon minimálně 2x a i když jsem omezil manipulační činnost na minimum, tak stejně brzdila provoz, protože zbytek se její nevýkonosti musel přizpůsobit.

Prostě pro provoz, který děláme na modulech H0 jsou tyto stanice komplikací, která většinou brzdí provoz.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod Morris Zapp » pát 08 pro, 2017 1:22 pm

Mcx píše:Sašo, tak to jsem nezažil
Milevsko kdysi dávno. Dodnes na to s Petrem Š. nostalgicky vzpomínáme. Nastoupili jsme do stanice na pokraji zhroucení, zcela zaplněné napůl rozposunovanými manipuláky, další vlaky čekaly v sousedních stanicích. Tak jsme zavzpomínali na mládí u skutečné železncie a vrhli se do práce... Odevzdávali jsme ji pak vyčištěnou a vyježděnou. Pravda, byli jsme na to tuším čtyři: výpravčí, vedoucí posunu a dva výhybkáři. Ale když si to dobře zorganizuješ a lidi mají tu hru nastavenou tak, že nejdřív je provoz, pak teprve, zbyde-li chvilka, pokec s ostatními, tak se to dá a je to krásné... :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Moduly (původní téma)

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 08 pro, 2017 1:45 pm

Morris Zapp píše: Milevsko kdysi dávno. Dodnes na to s Petrem Š. nostalgicky vzpomínáme.

Tuším 2012 - to byly do Paky zapojeny všechny tratě. Z Rakouska / Setuzy vedla dvoukoljka a na Paku navazoval i Beroun s úzkou a provoz tam byl fakt hukot (nesloužil jsem tam, ale pamatuju na čekání před Pakou)
2013 celoklubové setkání (bohužel bez layoutu TT). Tam byla Paka jako odbočná stanice pro tři směry (po zkušenostech z minula). Lokálka do Lomnice nabyla zapojena a trať do N. Paky sloužila jako výtažná kolej a pro třídění vlaků.
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne pát 08 pro, 2017 2:05 pm, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků