Moduly (původní téma)

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Příspěvekod milan ferdián » úte 30 pro, 2008 9:58 pm

MirekTT píše:
Dan Buchtela píše:
MirekTT píše:Posuďte sami: středně rozsáhlé depo, lesní úzkorozchodka s pilou a překladištěm, vojenský objekt z podzemní továrnou (do které bude trochu vidět), rozsáhlejší průmyslová vlečka, a přemýšlím o osobním nádraží ve stylu wilsoňáku.

No nemůžu si pomoct, pro ztvárnění na modulech jak dělané, kterékoliv z témat by bylo ozdobou jakéhokoliv modulového layoutu...


Je pravda, že uvažuji o normalizovaném výjezdu z dioramatu, i když jeho vlastní rozměr bude přizpůsoben námětu. Určitě se žádných setkání modulářů účastnit nechci, alespoň prozatím. Asi by mne ani nepřijali do layoutu s obdélníkem řekněme 0,8 x 1,5 metru. Ale vlastně nenacházím jediný důvod, proč to neudělat v normě.


Když budou obě rozhraní dodržena,tak nezaleží ,jak velký modul máš.Samozřejmě musíš tomu ,ale přizpůsobit elektro vedeníX1 a X3 .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Dan Buchtela » úte 30 pro, 2008 10:06 pm

milan ferdián píše:Když budou obě rozhraní dodržena,tak nezaleží ,jak velký modul máš.Samozřejmě musíš tomu ,ale přizpůsobit elektro vedeníX1 a X3 .

Pokud modul není průjezdný, stačí normované rozhraní pouze jedno.
A ještě doplním Milanovu poznámku k elektrorozhraní - stačí X1, protože X3 už zpravidla nebývá povinnou součástí modulu. A X1 jsou zpravdila jen dva průběžné vodiče s odbočkou ke kolejnicím, které jsou na obou stranách zakončeny předepsanámi spojkami. To jen na vysvětlení, aby v tom případný neinformovaný čtenář nehledal žádnou vědu :-)
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Příspěvekod konopaslik » stř 31 pro, 2008 6:33 am

Ač jsem si vědom toho, že Zababovská sekce NScale se věnuje modelování venkovské lokálky, nedá mi to, abych si alespoň částečně nesplnil svůj sen o modelověm městě. Vzhledem k tomu, že chci své moduly provozovat v rámci zababovských setkání, musí být přechod na městskou zástavbu postupný.

Modul č. 1 tedy začíná lesíkem na skále (na plánku zprava), pod kterou líně protéká řeka. V severní části mají kemp s několika stany vodáci, po vodě se prohánějí pramice i kajaky. Přes řeku vede železniční příhradový most se třemi sloupy - dva krajní jsou zapuštěny do terénu a prostřední je vystavěn na malém ostrůvku uprostřed řeky. Na témže ostrůvku je i stará rozvodna z nepoužívané podzemní vodní elektrárny. Na západním břehu řeky se břeh zvedá postupně, je celý zarostlý bujnou vegetací a křovisky. Za křovisky vede přímá silnice, která podjíždí železniční most těsně při jeho nejzápadnějším sloupu. Mezi silnicí a chodníkem je úzký pruch zeleně se stromořadím. Chodník kopíruje obrys kamenné stěny, která zvedá západní část modulu až na úroveň kolejí. Nahoru na zeď vedou kamenné schody, lemované kamenným zábradlím. Nahoře nad schody je První městský dům, patrně pošta, popřípadě stanice SNB. Ve slepé uličce jsou umístěny dvě popelnice a telefonní budka. Vedlejší dům tvoří severovýchodní okraj malého náměstí, z nějž bohužel vidíme jen severní část, vše ostatní je možno jen domyslet. Na malém dlážděném plácku stojí stánek s novinami a za ním je drátěný plot, který brání nezvaným návštěvníkům ve vstupu na neudržovaný a zarostlý dvorek. Za malou brankou při zdi dalšího rohového domu jsou schody, klesající k venkovnímu vchodu do kotelny domu. Na sever od trati je možno vidět, kterak z hlavní silnice, táhnoucí se podél vody, odbočuje vedlejší ulice a už od křižovatky nabírá prudké stoupání. Chodník ji kopíruje a společně se jim po pár metrech daří téměř srovnat výšku s jižní částí modulu - zůstávají však o kousek níž a stoupání se v rovné ulici značně zvolňuje. Vrcholu dosahuje až téměř na okraji modulu. V nejsevernější části stojí tři domy, z nichž prostředním není žádný jiný, než slavný biograf Harmonie. Ostatně i autobusová zastávka po ní dostala jméno - U Harmonie. Celá trať na západ od příhradového mostu je z jihu obehnaná plotem, aby nemohli neukáznění soudruzi běhat po kolejích. Ze severní strany jim v tom brání převýšení, ale i tak je na zídce pro jistotu zábradlí.

Západní část modulu samozřejmě nebude kvůli svému layoutu navázatelná na ostatní zababovské moduly, proto je do budoucna v plánu i další městský modul, který zase zástavbu na okraji uhasí. Nerad ale stavím více věcí naráz, proto se druhým modulem, včetně jeho přesného plánování, začnu zabývat až později.

Obrázek
Uživatelský avatar
konopaslik
 
Příspěvky: 384
Registrován: pon 28 dub, 2008 6:17 pm
Bydliště: Praha - Čimice (dřív Letňany)(dřív Holešovice)(dřív Kobylisy)(dřív Prosek) - prostě Praha-sever :)

Příspěvekod petrh » stř 31 pro, 2008 7:44 am

smekam pred Konopaslikem:) a zaroven jsem trosku rozpaciv:) doma na papirku ma kouske nacmaranej jako modul (verze tt), kde mam vesnicku, na okraji JZD a zastavku pri kraji vesnicky, behem svatku hodim na papir a sem, pripadne k nahlednuti. Jen porad nevim, zda TT ci N
edit 2.1.2009:
rozmery 50x100 cm, TT, vyhybka predpoklada spise EW2
Obrázek
No mozna bych sem mel hodit i nejaky vetsi popis, ale obavam se, ze neumim tak caromalebne popisovat, ani kreslit, jako jini vetsi tvoritele masinkoveho sveta, kazdopadne pridavam kousek nacrtu tenkym cernym fixem, snad bude prehledny, kdyby ne ptejte se bud vecne sem, nebo SZ, at to neplevelime.
Naposledy upravil petrh dne pát 02 led, 2009 8:28 am, celkově upraveno 3
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Jarda H. » stř 31 pro, 2008 7:57 am

petrh píše: ..... na papirku ma kouske nacmaranej jako modul (verze tt), kde mam vesnicku, na okraji JZD a zastavku pri kraji vesnicky, behem svatku hodim na papir a sem, pripadne k nahlednuti ......


V klidu to zkresli a dej sem k nahlédnutí, ať vidíme, co se děje v cizích luzích a hájích :lol: :!: Každý plánek (ať už modulu, segmentu, panelu či diorámatu) může posloužit co by inspirace někomu jinému - už jen motivem !

To konopaslik : ten tvůj plánek (motiv) je parádní - řeka, most, ostrůvek, ... bude to pěkný modul :shock: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod JBr » čtv 01 led, 2009 2:09 pm

Premyslel jsem, jestli mam hazet svoje planky sem nebo do segmentu, ale nakonec jsem precejen zvolil moduly, protoze se jimi muze treba nekdo inspirovat prave na modul a protoze se jedna o samostatne stanice. Obe vznikly jako navrh stanic do "hada", k obema by mely jeste prinalezet sousedici moduly s vjezdovymi navestidly, ktere by nesly zapojit jinam do trati. Velikostne jsou celkem male, ale to je bohuzel dano tim, ze mista nemam nazbyt.

Pri kresleni jsem se trochu inspiroval Milanem, snad se nebude zlobit :) Jen to provedeni jeste trochu pokulhava. Ale lip kreslit mysi nedokazu.

Potrebne kolejivo - vse je kreslene s vyhybkami EW1, obloukovy dil je 83107, vyrovnavaci kratky pak 83104, vse Tillig profilove kolejivo. Zbytek pak libovolna flexi kolej. Pokud jste sikovni, tak se da vystacit jen s vyhybkami a flexi.

Stanice Mníšek - 115x30 cm

Obrázek

Tahle stanicka je hodne inspirovana prostredim posazavskeho pacifiku. Jejim vzorem neni zadna konkretni stanice, ale bral jsem si z ruznych stanic co se mi libilo. Vysledna podoba jejiho kolejiste je potom kompromisem.

Jedna se o stanici se dvema dopravnimi kolejemi (1,3) a jednou rozdelenou koleji manipulacni (2, 2a). U koleji 1 a 3 je sypane nastupiste. U koleje 2a je skladiste, kolej 2 prochazi pred stanicni budovou a za ni se pak nachazi prostor volne skladky s hromadou uhli a nakladacem mistnich uhelnych skladu a slozenym drevem pro odvoz na pilu (a pripadnym dalsim ruznym nakladem). Vedle stanicni budovy se nachazi i maly baracek stanicnich zachodku. Stanice je osazena mechanickymi jednoramennymi odjezdovymi i vjezdovymi navestidly (vjezdy na samostatnych segmentech, zatim nestavenych), primo i do odbocky se tedy jezdi 40 km/h. Mezi prvni a druhou koleji na levem zhlavi na svou slavu vzpomina zasly a zrezively vodni jerab.

Staveni vymen a navestidel je realizovano rucne tahly pod deskou segmentu. Nejake fotky staveb a celeho nadrazi jsou v tomhle vlakne - http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=1272

Stanice Jirkov 2 dily po 60x20 cm

Obrázek

Jirkov je zalozeny na stejnojmenne stanici na byvale trati Chomutov - Litvinov. Ta vzala za sve kvuli tezbe uhli a sjizdny zustal jen usek Chomutov - Jirkov. V minulem grafikonu do stanice jeste primo zajizdel rychlik z Prahy (hydra odpojila privesak v Chomutove a do Jirkova jel jen samotny motor), v aktualnim grafikonu uz jsou jen osobaky z Kadane a spesnak z Luzne u Rakovnika.

Stanice puvodne vypadala uplne jinak a mela rozsahle kolejiste, ale pri rekonstrukci v souvislosti s obnovenim dopravy doslo k jeho masivni redukci a zbyla jen jedna dopravni a jedna manipulacni kolej. V realu je jeste pred vyhybkou ve stanici vyhybka vlecky, ale ta uz se nepouziva a je to v podstate jen kolej k brane, za kterou uz nic neni, takze jsem ji z navrhu vynechal. Delka koleji je samozrejme patricne zkracena, aby se vse veslo na pozadovanou plochu.

Vedle stanicni budovy jsou zachodky a rozsahle skladiste s velkou rampou, ktere uz se davno nepouziva. Kolej 2 je kryta vykolejkou. Na konci dopravni koleje je cestove navestidlo navestici jeji konec (dvousvetelne, ale osazene jen cervenou), nastupiste u ni je sypane se zpevnenym krajem. Stanice samotna je na vjezdu kryta krycim navestidlem (zluta cervena) s predvesti. Vzhledem k tomu, ze se nejedna o vjezdove navestidlo, ale navestidlo kryci, mela by na nem porad svitit zluta (vystraha - stanice neni prujezdna a sviti v ni stuj) a pouze v pripade potreby by po prestaveni obsluhou vlaku melo navestit stuj. Na vytazne koleji je prejezd chraneny krizi.

Ve stanici se bezne neobjizdi (! - a nejsem si ani jist, jestli to je v tehle chvili technicky mozne, byt koleje a vyhybky tam na to jsou), proto se pouzivaji jen vratne soupravy - samotny 810, Regionova nebo Hydra. Pokud by se nekdo dalsi inspiroval, tak samozrejme tohle nemusi dodrzovat.

Dalsi namety

Z hlave me napada jeste par (rozsahem kolejiste) malych stanic, ktere by se treba pekne vyjimaly na nejakem modulu. Pokud by nekdo bazil po obsazeni mensi stanice vice navestidly, tak bych vedel i o dvou/trikolejnych stanicich, kde by se toto dalo realizovat (napr. Lansperk, nebo donedavna jeste neelektrifikovany Techonin). Casem zkusim jeste neco nakreslit...
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod pan.martinek » čtv 01 led, 2009 4:23 pm

No mě se to teda moc líbí, jak píšeš, že líp myší kreslit nedokážeš.
Tak souhlasím, jelikož líp už by to ani nešlo. Je to moc hezké.
Určitě to poslouží jako inspirace, třeba já jsem chtěl do své malé staničky vecpat co nejvíce a ty jsi mi podvědomě řekl: "nemusíš!"
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod David » pát 02 led, 2009 10:51 am

Jé Jirkov :lol:
Tam to znám, jezdím tam za mamkou do práce na vodárnu. Většinou sem skoro jediný cestovatel :cry: snad ty přímý spoje z Kadaně nezruší. Na nádraží vystoupim a du pěšky přes celej Jirkov za mamkou tam sednu do auta a jedem domu :lol: . Jo a ještě k tomu nádraží nějaký spoje jsou posílený třeba v řazení 810+3přívěsný+810 takže docela zajímavej provoz. A na závě ještě jeden typ: Když pojedete někam přes Chomutov a na nádraží budete mít čas tak mrkněte na pragotrom jestli něco nejede do Jirkova, protože si myslím že je furt lepší někam jet naž čekat třeba hodinu na nádraží. Plno lidí to tak dělá třeba jedou z Kadaně a v Chomutově přestupujou někam dál tak si u průvodčí dokoupí jízdenku do Jirkova a spátky a svezou se. No když budete mít štěstí tak vás nechá jet i zadarmo. :D
HO H0e 1:87 Analog
Uživatelský avatar
David
 
Příspěvky: 54
Registrován: pon 19 bře, 2007 1:13 pm
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod MirekTT » ned 04 led, 2009 7:11 pm

Taky skromně přispěju. Sice jen skryťákem prozatím, zato však úsporným na místo a vhodným i pro modulovku. Několik z vás už ho zná. Po zhruba roce a půl studia na netu a jinde a průběžném předzásobení se materiálem začínám konečně tvořit naostro a začnu s tímhle, protože "provozní dioramata", jak jsem si to pojmenoval, a která chci stavět (viz výše) půjdou s tímhle docela dobře provozovat. Bude to rovněž i zkušební kolejiště - vše, co tudy neprojede, bude nekompromisně vyřazeno z provozu (nic jiného taky nezbude).
Jinak omlouvám kvalitu obrázku, ale jsem PC antitalent. Pokud by to někoho z vás (k mému úžasu) zaujalo, mám to čitelnější ve wordu.
http://mirektt.rajce.idnes.cz/Skrytak/
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod MirekTT » úte 13 led, 2009 9:32 pm

Se to tu moc nehýbe, tak nahodím udičku, než dodělám a odzkouším odstavné nádraží. Do té doby vás třeba napadne nějaká připomínka, než začnu realizovat tento návrh. Načmrknul jsem si prvotní představu modulu depa, který začnu stavět jako první modelový.
Obsahově (nikoliv však objemově) provoz odpovídá zhruba tomu, co se dělalo na Dolním v Brně. Já jsem tam už samozřejmě páry nezažil, ale dva roky tam odpracované mám. Zatím je to bezměřítkový náčrt. Ještě to bude potřeba rozměrově poTTéčtit a je tedy velmi pravděpodobné, že výsledný návrh bude vypadat zcela jinak. Držel jsem se osvědčené předlohy Vladimíra Zusky. Nemám zvýšené nároky na provozní modelovost a že to tak nikde nebylo, mi moc nevadí. Popis situace je u obrázku. Rád bych to celé nalisoval do obdélníku 60 x max160cm, ale bezpodmínečné to není. Modul bude celistvý s možností nouzového rozpůlení napříč. Profil v místě výjezdu z modulu předpokládám normalizovaný. Situačně jde o samostatné depo, kde stanice je jako mimo panel. Stanici k depu ovšem vůbec nepředpokládám stavět.
Zkoušel jsem to předběžně uplácat z kolejí (točna Fleischmann) a tváří se to, že by to mohlo jít.
http://mirektt.rajce.idnes.cz/Depo/
http://mirektt.rajce.idnes.cz/Upravene_depo/
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod milan ferdián » stř 14 led, 2009 3:56 am

Tady není co řešit.V TT by se mělo celé depo v pohodě vejít.Samozřejmě co řekne matika.Je to dobře ,že to máš samostatně,líp se na panelu i pracuje.Jestli to půjde ,tak ten rám neděl.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Myšpulín » stř 14 led, 2009 7:00 am

Dovolím si položit Mirkovi a Milanovi otázku. Na zásobovací kolej se dovezly vozy z uhlím popř. cisterny s naftou a z nich se uhlí vykládalo do boxů popř. nafta stáčela do nádrží. To trvalo nějakou dobu, po kterou byly tyto koleje vozy obsazeny. Zbrojení se však provádí neustále podle návratu strojů z trati. Nemělo by se tedy provádět na jiné koleji? Možná, že to tak je myšleno, ale podle obrázku to vypadá, že se zbrojí taktéž na 4a a 4b. Podle mne by se ale mělo zbrojit už na té přímé nad 4-kou (přímé pokračování 1 za popelovou jámou, vzadu pak nafta). Vím, že se to dělalo různě, jak to kde vycházelo, ale tady bych při návrhu jeřáb i stojan na naftu posunul k té první koleji. Nebo jsem zapomněl na něco podstatného?
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod MirekTT » stř 14 led, 2009 8:29 am

Myšpulíne, máš pravdu. Kvůli tomuhle též vraštím čelo. O naftu se nebojím, pokud budu zásobovat jednou dvounápravovou cisternou stojící na konci koleje, žíznivá lokomotiva dosáhne nádrží k plnicí hadici, pokud si stoupne hned k té cisterně. To už se s tím pohraju, aby to tak vyšlo. Co se týče uhlí, chtěl jsem hrozně moc bez ohledu na modelovost výškově odsadit samostatnou zásobovací kolej od ohrady z uhlím. Z vagonů by se jako uhlí vysypávalo s hůry dolů do ohrady. Ale další odstavná kolej by mi dost prodloužila zhlaví. Místo toho to půjde trochu ošulit tím, že teudloffa dám na jeden konec ohrady a dva až tři vagony budou moci zásobovat na druhém konci. Trochu se mi tam zalíbil nápad s tím výškovým odsazením. Udělám si ho na zauhlovacích kolejkách k výtahu. Vozíčky budou jakoby pod úrovní podlahy ohrady s uhlím. Tím se obsluze zauhlování usnadní plnění vozíčků. Akorát k výtahu bude nutné dodělat "suterén", ale nepůjde o nic dramatického. Jinak portálový jeřáb nad popelem možná předpokládám protáhnout až nad ohradu, dali by se pomocí něj vyprazdňovat vagony s uhlím. Chtěl bych ho takovej, no jak to říct, polofunkční. Jenom pohyb vozidel, a otevírání vrat by mohla být nuda. Chtěl bych to kvůli synovi, ať může navíc ještě "bagrovat". Vůbec nepředpokládám automatický provoz ikdyž to bude digitální, proto nebudu instalovat ani rozpojovače. Počkám si, až někdo v téčku konečně vymyslí automatická spřáhla na všechna vozidla, ve vagonech budou dekodéry a brzdy, které se samočině aktivují po odpojení vagonu. To bude panečku modelařina.
Dodatek: Ještě k tomu posunutí nafty a uhlí ke koleji č.1. Ta nafta bude oplocená a plot by komplikoval výjezd s točny na konec této koleje. A co se týče uhlí, mělo by být co nejdál od popela a odkalení.
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Myšpulín

Příspěvekod milan ferdián » stř 14 led, 2009 3:56 pm

Ještě jiné řešení.

Obrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod MirekTT » stř 14 led, 2009 6:18 pm

Milane díky za další variantu. Tohle řešení určitě vyzkouším sestavit z kolejí a zjištěný výsledek zveřejním. Toto řešení už by umožnilo ztvárnit intenzivní zbrojení/zásobování obou trakcí, aniž by to nějak významně ovlivnilo ostatní provoz v depu. A možná by se vešel i prostůrek na výškové odsazení zásobovací koleje s uhlím.
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků