TOMÁŠ/BRNO/TT_moduly (NNR)

Napsal:
stř 07 dub, 2010 8:16 am
od milan ferdián
...Nevím do jakého oddělení to přesně vložit a nové zakládat nebudu.Protože se taky jedná o plánek bude to zde.
Na úvod bych chtěl tentokráte hlavně poděkovat Myšpulínovi,za jeho obětavou a nesmírně trpělivou práci.Bylo to se mnou fakt těžký.I ostatním účastníkům děkuji za pomoc.
Jedná se o domácí segmentové kolejiště,které se vejde kamkoliv.člověk si zajezdí rozloží a uklidí.Tak tady je plánek.Myslím,že to dopadlo na 1*
http://tauvec.rajce.idnes.cz/cela/#modulovka.jpg

Napsal:
stř 07 dub, 2010 8:20 am
od milan ferdián
Tomáš píše:Nevím do jakého oddělení to přesně vložit a nové zakládat nebudu.Protože se taky jedná o plánek bude to zde.
Na úvod bych chtěl tentokráte hlavně poděkovat Myšpulínovi,za jeho obětavou a nesmírně trpělivou práci.Bylo to se mnou fakt těžký.I ostatním účastníkům děkuji za pomoc.
Jedná se o domácí segmentové kolejiště,které se vejde kamkoliv.člověk si zajezdí rozloží a uklidí.Tak tady je plánek.Myslím,že to dopadlo na 1*
http://tauvec.rajce.idnes.cz/cela/#modulovka.jpg
Když přidáš ještě čtyři hvězdičky navíc.....tak je to super.
PAVEL

Napsal:
stř 07 dub, 2010 8:22 am
od milan ferdián
To Tomáš jeden dotaz: ovál bez skrytého nádraží ?

Napsal:
stř 07 dub, 2010 8:23 am
od milan ferdián
PETR ZATŘEPÁLEK

Napsal:
stř 07 dub, 2010 8:26 am
od milan ferdián
milan ferdián píše:Tomáš píše:Nevím do jakého oddělení to přesně vložit a nové zakládat nebudu.Protože se taky jedná o plánek bude to zde.
Na úvod bych chtěl tentokráte hlavně poděkovat Myšpulínovi,za jeho obětavou a nesmírně trpělivou práci.Bylo to se mnou fakt těžký.I ostatním účastníkům děkuji za pomoc.
Jedná se o domácí segmentové kolejiště,které se vejde kamkoliv.člověk si zajezdí rozloží a uklidí.Tak tady je plánek.Myslím,že to dopadlo na 1*
http://tauvec.rajce.idnes.cz/cela/#modulovka.jpg
Když přidáš ještě čtyři hvězdičky navíc.....tak je to super.
Fakt moc hezký! Jednoduché, účelné - tak to má být!
MICHAL ŠUHAJDA

Napsal:
stř 07 dub, 2010 8:30 am
od milan ferdián
Tomáš píše:Nevím do jakého oddělení to přesně vložit a nové zakládat nebudu.Protože se taky jedná o plánek bude to zde.
Na úvod bych chtěl tentokráte hlavně poděkovat Myšpulínovi,za jeho obětavou a nesmírně trpělivou práci.Bylo to se mnou fakt těžký.I ostatním účastníkům děkuji za pomoc.
Jedná se o domácí segmentové kolejiště,které se vejde kamkoliv.člověk si zajezdí rozloží a uklidí.Tak tady je plánek.Myslím,že to dopadlo na 1*
http://tauvec.rajce.idnes.cz/cela/#modulovka.jpg
Nic ve zlém, ale proč jsi dával plánek zrovna do tohohle tématu, které se věnuje jiné záležitosti...
Vždyť máš plánky už jinde (mimo jiné u modulových kolejišť), tak proč jsi to nepřidal tam? Bylo by to lepší a pro mnohé i poučné sledovat postupně vývoj návrhu. Od pevného kolejiště, kde došlo i na částečnou realizaci přes plánování modulovky až k výslednému segmentovému kolejišti.
Nakonec umístit to všechno pod jedno nové téma by taky nebylo od věci

a lepší než putovat fórem sem a tam a všude nechat nějakou část.
To zamoří fórum mnohem víc než nové téma. To si člověk jednou prohlídne a když není nic nového, tak se k němu nemusí vracet, ale takhle se budou motat příspěvky ohledně Milanovy publikace, a Tvého kolejiště.....
TOMÁŠ

Napsal:
stř 07 dub, 2010 8:32 am
od milan ferdián
pavel píše:To Tomáš jeden dotaz: ovál bez skrytého nádraží ?
Ano..jednoduchý ovál...ježdění,lépe řečeno provoz až tak na 5.místě..chci si na segmentech vybudovat zmenšené prvky z trati 244.Chci použít všechny metody stavby co jsem se zde naučil...chci pracovat s patinou,tak jak jsme tu opět probírali...to že tam jsou koleje je jen na otestování mých souprav...
TOMÁŠ

Napsal:
stř 07 dub, 2010 8:34 am
od milan ferdián
Michal Šuhajda píše:Tomáš píše:Nevím do jakého oddělení to přesně vložit a nové zakládat nebudu.Protože se taky jedná o plánek bude to zde.
Na úvod bych chtěl tentokráte hlavně poděkovat Myšpulínovi,za jeho obětavou a nesmírně trpělivou práci.Bylo to se mnou fakt těžký.I ostatním účastníkům děkuji za pomoc.
Jedná se o domácí segmentové kolejiště,které se vejde kamkoliv.člověk si zajezdí rozloží a uklidí.Tak tady je plánek.Myslím,že to dopadlo na 1*
http://tauvec.rajce.idnes.cz/cela/#modulovka.jpg
Nic ve zlém, ale proč jsi dával plánek zrovna do tohohle tématu, které se věnuje jiné záležitosti...
Vždyť máš plánky už jinde (mimo jiné u modulových kolejišť), tak proč jsi to nepřidal tam? Bylo by to lepší a pro mnohé i poučné sledovat postupně vývoj návrhu. Od pevného kolejiště, kde došlo i na částečnou realizaci přes plánování modulovky až k výslednému segmentovému kolejišti.
Nakonec umístit to všechno pod jedno nové téma by taky nebylo od věci

a lepší než putovat fórem sem a tam a všude nechat nějakou část.
Joo taky mě to napadlo...jakmile se stavba rozběhne a začnou se tvořit první vlašťovky..založím téma a popřesouvám to vše do něj....
PAVEL

Napsal:
stř 07 dub, 2010 8:37 am
od milan ferdián
Tomáš píše:pavel píše:To Tomáš jeden dotaz: ovál bez skrytého nádraží ?
Ano..jednoduchý ovál...ježdění,lépe řečeno provoz až tak na 5.místě..chci si na segmentech vybudovat zmenšené prvky z trati 244.Chci použít všechny metody stavby co jsem se zde naučil...chci pracovat s patinou,tak jak jsme tu opět probírali...to že tam jsou koleje je jen na otestování mých souprav...
Pokud jde jen o testovací ovál tak to je vše v pořádku. Ne že by to bylo předtím špatně ale bylo by mi líto kdyby to mělo být modelové kolejiště bez reálného provozu. Přeji ti další pěkné výsledky.


Napsal:
stř 07 dub, 2010 8:45 am
od Tomáš
Ták už bydlím to je fajn...dám sem malý úvod a všem se pokusím nastínit o co zde půjde.....děkuji Milane...

Napsal:
stř 07 dub, 2010 8:58 am
od petrh
podle meho je to velice inspirativni i pro nas,c o bdueme delat vetsi moduly v pripadne kombinaci s panelem:) drzim palec a myslim, ze se zadari.

Napsal:
stř 07 dub, 2010 9:32 am
od Tomáš
Poslední dobou se na toto téma (moje téma) napsalo už opravdu hodně a tak bych vše rád uvedl na pravou míru aby měli všichni včetně mě jasno.
Na úvod bych rád řekl,že tomu budu říkat „modulovka“ to jen pro úplnost aby nedošlo k nedorozumění.S modulama to ovšem nemá nic společného,snad jen to,že se to skládá taky s dílů (segmentů).
Téma: část trati 244 (od M.Bránic do M. Krumlova cca 9km od 122km) Trať je jedna s nejstarších na našem území je z roku 1870 Epocha IV poslední část,přesněji to co si prostě pamatuji 1985-1999.(ukončení 99 proto,že pak už se tam začaly dít věci mému oku příliš nelahodící).Na jednotlivých segmentech by rád vytvořil prvky,které se nacházejí na tomto úseku trati.Toto je hlavní motivace a hlavní cíl.
Prvek č.1 Zastávka Budkovice
Prvek č.2 Tunely
Prvek č.3 „Viadukt“ (k tomuto bych rád doplnil,že s prostorových důvodů,nelze plnohodnotně vytvořit přesný most)
Prvek č.4 Nechráněný železniční přejezd
No a pak vše zajímavé co se na tomto kousku trati nachází.Protože těleso trati vede opravdu na velmi nepřístupném terénu (samá skála samá strž) jsou všude zpevňující zdi,propustky atd..Kolem trati se ještě dnes dá vidět původní drátovod,mezi oběma stanicemi.(už jen velmi malé kousky) Pak zde bylo původní telegrafní vedení podél trati.Tunely jsou jako první na našem území vystříleny dynamitem.Ve stanici Bránice je původní zvonkové hlášení a původní ručičková návěst.Vjezdová návěstidla jsou vzor SSSR.Taktéž přejezd původně SSSR (dnes vše nahrazováno AŽD) Most původní navržen p.Eiffelem zajímavé je že byl celý nýtován.V roce 1973 nahrazen novým mostem.Na tomto úseku se nachází zastávka Budkovice (dnes bohužel zrušena) s typickým strážním domkem této trati.Pravděpodobně sloužil na předávání informací mezi stanicemi.To ale budou muset objasnit zkušenější.
Takže co se týče modelovosti,no je toho na tak malým kousku dost a dost.Proto se budu snažit aby se mi povedlo vše co nejlíp zpracovat a uskutečnit.Což nebude lehké.Jak už jsem psal,samotné modelové ježdění nebude to hlavní proč toto budu stavět.Stanice modulovky,bude částečně smyšlená (základ by měl být Krumlov) a to z důvodu velikosti.Vše se totiž musí vejít na co nejmenší rozměr (plochu).Toto se povedlo a to bylo NEJDULEŽITĚJŠÍ..Měla by tam být napojena i malá vlečka,která tam ještě dodnes je..spíš seřadiště,než vlečka,ale o tom nemám žádné informace k čemu to „původně“ sloužilo.No laťka je nastavena celkem vysoko.
Co se týče provozu: (původně 80.léta.) zde jezdily rychlíky ze Znojma do Brna (Brejlovec +5 Y.lonů ,pamatuji Mráčku,než ji v Brně zrušili)Později do Bránic jel Z Brna Brejlák + 4 Y a za nima 830 s vagonem,které se odpojily a pokračovaly do Ivančic.Pak 850 s vagónama.Dnes protože trať je dost v hrozným stavu jen 850 nebo 853 a rychlost 30km/h.Nákladní vlaky tu moc nejezdí kvůli tonáži mostu.Viděl jsem max tři 742 spojený a pár vagonů.Nákladní vozy jezdily původně hlavně do Oslavan pro uhlí,ale o tom moc nevím.

Napsal:
stř 07 dub, 2010 10:26 am
od Tomáš