Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 30 dub, 2022 8:54 pm

Jo v H0 je to snazší. Dvoukolejné čelo je širší o rozteč koleji. A co udělat obloukový modul? Tam se ty kouzla s posunem osy vpravo, vlevo daji maskovat různými poloměry trať. kolejí.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2384
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod vojtas » sob 30 dub, 2022 10:54 pm

A nemohl by ten modul být prostě kosodélník? To by snad ničemu vadit nemuselo, u staničních modulů je to přece normální.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod michal_n_cz » ned 01 kvě, 2022 4:27 am

vojtas píše:A nemohl by ten modul být prostě kosodélník? To by snad ničemu vadit nemuselo, u staničních modulů je to přece normální.

Je to o tom jaký kdo je ochoten udělat kompromis.
Za mne: nejednodužší a nejpraktičtější je akceptovat "zub" na rozhranní, kosodélník je složitější na výrobu a méně praktický pro případný druhý kus do páru na přepravu - to se dá taky vykoumat a vlna je promne nejméně akceptovatelná. Platí: Každý svého štěstí strojvůdcem...
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 842
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod Ivan » ned 01 kvě, 2022 5:39 am

A co čelo a spojovací čepy na modulu posunout do strany? Takže by kraj modulů tvořil zub o délce osove vzdálenosti kolejí, což je v N kolik? 25mm?
Chápu, že to není úplně estetické, ale přijde mi to menší kompromis, než ta zvlněná kolej, která by v reálu takto zvlněná nikdy nebyla. A kdyby to vadilo, udělal bych kosodelnik, ono to zas moc zkosené nebude, čela rovnoběžné.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod HonzaM » ned 01 kvě, 2022 6:42 am

Nejmenší kompromis z hlediska stavby představuje symetrická výhybka. Mně by to nevadilo. Když vyloučím “zub” i kosodélník, co je menší zlo, “vlna” nebo “Y”? Nebo je pro vyznavače stoprocentní věrnosti absolutně nepřijatelné obojí a nejlepší variantou je “zub”? Co vám bude na modulovém layoutu vadit nejmíň?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4071
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod prcek » ned 01 kvě, 2022 7:36 am

Kdyz uz doslo k tomu, ze se uvazuje o zmene tvaru - udelat modul obloukovy by nebyla cesta?
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
prcek
 
Příspěvky: 507
Registrován: ned 05 dub, 2009 11:36 am
Bydliště: kousek jižně od Brna

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod MrBlackbird » ned 01 kvě, 2022 2:16 pm

HonzaM píše: Co vám bude na modulovém layoutu vadit nejmíň?

Dle mě od nejlepšího:
1) Kosodélník
2) Zub
3) Symetrická výhybka
Vlna mi přijde na těch 55 cm nepřijatelná.
prcek píše:Kdyz uz doslo k tomu, ze se uvazuje o zmene tvaru - udelat modul obloukovy by nebyla cesta?

V tomto případě by bylo potřeba nejspíš udělat pravou i levou variantu, ne? Na druhou stranu by to vyřešilo problém s protikusem :D Nebyl bych proti.
Uživatelský avatar
MrBlackbird
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 10 črc, 2018 11:00 am

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod look23 » ned 01 kvě, 2022 5:48 pm

MrBlackbird píše:3) Symetrická výhybka

Tak je to podle mě v Lipové u Chebu ve směru od Kynžvartu při vjezdu do stanice.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod hank » ned 01 kvě, 2022 8:54 pm

Tady

hajnisko.jpg

je další reálná provozní situace přechodu dvojkolejky v jednokolejku a zpět, a to při opravě mostů přes Moravu a vyrovnávací kanál Nová Morava na Vlárské dráze mezi Veselím nad Moravou a Bzencem. Stav trval asi dva roky v letech 1985-87.

Zdroj: https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4435730
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod HonzaM » pon 02 kvě, 2022 6:02 am

Děkuji za všechny informace. Bohužel jsem si uvědomil, že už je od truhláře připraven rám, u nějž mám na jedné straně jednokolejné normované čelo, na němž lze kolej fixovat jen v ose panelu. Řešení se “zubem” je proto vyloučené. Do tohoto modulu jsem se pustil právě proto, že se mi řešení se “zubem” nelíbí (občas ho v nouzi používáme prostě posunem, jenže potom je ta jedna kolej nevyužitá v celé délce). Mým cílem je možnost využití obou kolejí a ten nový modul bude opatřen návěstidly, bude-li před stanicí Čachnov, budou tato návěstidla ovládána elektronikou stanice.
V úvahu tedy přichází jen dvě alternativy, jedna z těch uvedených dvou s “vlnou”, nebo použít symetrickou výhybku. Co je menší zlo?
Naposledy upravil HonzaM dne pon 02 kvě, 2022 6:37 am, celkově upraveno 2
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4071
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod Dovi » pon 02 kvě, 2022 6:26 am

 
A použít co nejštíhlejší Y výhybku, nenásilnou (opticky co nejméně rušivou)?

Protože jinak (v reálu) by ty malé vlny měly být stavebně (v projektu) nějak věrohodně před investorem obhajitelné.
Např. terénem (řekou s regulovaným korytem, skálou ?) nebo stavbou zásadní důležitosti těsně vedle železniční trati.
Něčím, s čím nejde hnout, a je nutno to tím velmi podivným "malým tanečním krokem obeplout"..
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 543
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod Ivan » pon 02 kvě, 2022 6:34 am

HonzaM píše:Děkuji za všechny informace. Bohužel jsem si uvědomil, že už je od truhláře připraven rám, u nějž mám na jedné straně jednokolejné normované čelo, u nějž musí být kolej v ose panelu....


Člověče, když už je vše rozhodnuto, tak proč se ptáš? :D :wink:

Alespoň tu vznikl přehled možností i do budoucna.

Ze dvou možností, které ti zbyly, za mne určitě symetrická výhybka, ta vlna je prostě úplně nepřirozená.
Ještě bych zvážil dát tam i druhou symetrickou jako odvrat, třeba to opticky trochu rozbuje symetrii. Zkus si nakreslit a uvidíš pak sám.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod HonzaM » pon 02 kvě, 2022 6:43 am

Dovi píše: 
A použít co nejštíhlejší Y výhybku, nenásilnou (opticky co nejméně rušivou)?

Protože jinak (v reálu) by ty malé vlny měly být stavebně (v projektu) nějak věrohodně před investorem obhajitelné.
Např. terénem (řekou s regulovaným korytem, skálou ?) nebo stavbou zásadní důležitosti těsně vedle železniční trati.
Něčím, s čím nejde hnout, a je nutno to tím velmi podivným "malým tanečním krokem obeplout"..
 

Symetrická výhybka PECO velmi štíhlá je. Ten nápad se zdůvodněním vlny zvážím. Jde také o to, zda je lepší ta vlna u dvojkolejné nebo jednokolejné části. Proto ty dva návrhy v prvním příspěvku. Vlna na jednokolejné časti by se dala zdůvodnit předpokládanou přestavbou zhlaví stanice.
Jakou variantu by asi zvolil Milan Ferdián? Ale on se moduly nezabývá.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4071
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod HonzaM » pon 02 kvě, 2022 8:03 am

Ivan píše:Člověče, když už je vše rozhodnuto, tak proč se ptáš? :D :wink:
.

Důvody jsem měl dva:
- znát názor která že dvou předložených variant je lepší, pŕpadně zda by byla lepší symetrická výhybka (na to jsi právě odpověděl).
- doufal jsem v obrázky takovéto situace z reálu, pro inspiraci k řešení krajiny na modulu.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4071
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Přechod z dvojkolejky na jednokolejku

Příspěvekod sPy-Ro » pon 02 kvě, 2022 1:28 pm

sPy-Ro
 
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11 led, 2014 11:08 am

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků