Výhybky, koleje - skutečnost a model

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Výhybky, koleje - skutečnost a model

Příspěvekod Mcx » sob 13 úno, 2021 7:33 pm

Vzhledem k tomu, že toto téma je pro většinu zajímavé a může přinést i zajímavé informace pro většinu modulářů, tak věřím že se do diskuze zapojíte.
Na začátek takové nahození témat, které se zde probíraly v jiných vláknech. Pro začátek můj pohled na některé otázky z historie, svůj názor jsem si vytvořil ani ne tak studiem technických podkladů jako spíše studiem stovek fotografií.
Výhybky
do 30. let minulého století výhybky s pérovým jazyky se instalovaly pouze v hlavních kolejích na významných tratích, i zde byly ostatní výybky s kloubovými jazyky, tedy i většina místních drah
Vycházel jsem s fotografií zdvojkolejňování úseku Olomouc - Zábřeh cca 1930 - 32, zde výřez stanice Zábřeh, stejné je to i v ostatních fotografovaných stanicích
vyhybky_05.jpg

v hlavních kolejích výhybky s pérovými jazyky s podvlaky - to je ten úsek s částečně odfrézovanou patou jazyka, styky jsou s úhlovými spojkami a nejsou na dvojitých pražcích, zde stanice Červenka
vyhybky_02.jpg

obecně všechny viditelné styky kolejnic nejsou na dvojitých pražcích, pouze jsou pražce posunuty blíže k sobě, tady na nějaké stanici v úseku Hranice - Valašské Meziříčí, zajímavá je přídržnice vlevo - je z kolejnice, pro výhybky u nás spíše netypická
mimo záběr je ještě zajímvý námezník z kolejnice - samozřejmě pro tuto dobu celý bílý
koleje_04.jpg
Naposledy upravil Mcx dne sob 13 úno, 2021 7:56 pm, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Výhybky, koleje - skutečnost a model

Příspěvekod Mcx » sob 13 úno, 2021 7:40 pm

Tady je ještě jedna fotka opět někde okolo Hranic na Moravě - je to výřez z fotky nehody na přejezdu - cca druhá polovina 30. let - výhybka na dřevu, úhlové spojky bez dvojčitých pražců i zde přídržnice z kolejnice
koleje_03.jpg