JuTi píše:1) Existuje aj nejaká konkrétnejšia definícia pre IV. epochu pre hlavné elektrifikované trate ČSD vo veci technického riešenia modelov výhybiek? Kĺbové jazyky sú typické spravidla pre ktorú epochu? Mám teda zúžiť výber iba na výhybky s pružnými jazykmi? Čo sa Vám nezdá na geometrii výhybky Weinert H0 Mein Gleis 8,6º (napr. 74401)? Čo znamená tá DKW symetria?
Pokud použiji natvrdo definici Fremo tak:
Weichenwinkel über 12 Grad (Peco) sind generell nicht mehr zulässig - to se netýká výhybek Tillig EW3, PECO dlouhé, Weinert krátká 8,6 st. tedy těch o kterých se bavíme.
dále
Abweichungen von diesen Radien sind z. B. beim Einsatz von Länderbahnweichen möglich – das durchgehende Hauptgleis sollte (auch in Weichen) einen Mindestradius von 2000 mm aufweisen um den freizügigen Einsatz von Fahrzeugen auf dem Arrangement nicht zu behindern.
protože je ve Fremo více směrů
1 H0-Europa – NEM ...... früher 1.000 mm, heute 2.000 mm - myšleno kolej + výhybka v hlavní koleji pokud je vedena odbočkou - (pozn. - většina stanic u nás pouze výhybky 6 st., tudíž použití dvou různých úhlů odbočení u nás ne))
2 H0-Hauptbahn – zweigleisige Module – NEM ..... 2.000 mm in Weichen, 3.000 mm auf der Strecke - zde jasný požadavek i ve výhybce, je otázkou jak dopadnou délky zhlaví při vyhovění tomuto požadavku - oboustranná spojka + zbytek - ale to je věcí na rozhodnutí každého, vliv na použití vozidel ve 4. epoše to nemá....
Tolik Fremo, geometrie Weinert 8,6 st. je komentována v příspěvcích výše. DKW je angličan výhybka je přizpůsobena pro kombinaci s angličanem 8,6 st.
Kloubové jazyky se samozřejmě vyskytovaly i v epoše 4, ale spíše na manipulačních kolejích, ovšem je otázkou vzhledu modelových výhybek - opět v textech výše v tomto vlákně.
JuTi píše:3) Čo presne máte na mysli tvrdením o výhybke Weinert H0 Mein Gleis 8,6º (74401) "je to typicky německá výhybka"? Je totiž vyhotovená v profile Code 75 a má pružný jazyk, čo sú pre mňa určite zaujímavé parametre.
No, je to otázka použití zdvojených - dvojčitých pražců - na výhybkách u ČSD je to spíše výjimka, ale moc výhybek, které by se více blížily používaným výhybkám u ČSD prostě v modelu nejsou
JuTi píše:Je podľa Vašich skúseností a odhadu teda najbližšie k IV. epoche (hlavná elektrifikovaná trať, ČSD) výhybka H0 Tillig Elite EW3 12º (napr. 85352)?
Jak jsem psal výše, jedna skupina Fremo toleruje výhybky o kterých píšete - H0-Europa – NEM, druhá skupina ne H0-Hauptbahn – zweigleisige Module – NEM - tak si vyberte (samozřejmě myšleno teoreticky u nových modulů), s výhybkami EW3 a obdobnými vás nikdo na setkáních v Česku, Slovensku a okolních zemích pořádaných podle H0-Europa – NEM, nevyžene, což je většina setkání, navíc jedna věc jsou pravidla Fremo a druhá věc jsou pravidla požadatele setkání, ten je může upřesnit a upravit směrem dolů i nahoru.
JuTi píše:Je kombinácia Code 75 a Code 83 bežne používaná na moduloch (napr. podľa noriem FREMO, OstraMo, Zababov) a je esteticky a technicky bezproblémová? Netreba používať žiadne ďalšie prechodové koľajnice a pod.? Ide mi o to, aby sa aj trať vzhľadovo čo najviac podobala (podvaly, koľajnice a ich uchytenie) tratiam ČSD. A teraz mám už aj na mysli povedzme kombináciu H0 Tillig Elite EW3 12º (napr. 85352) alebo Weinert H0 Mein Gleis 8,6º (napr. 74401) + H0 Peco Streamline Code 75, Flexi (SL-102F).
ano kombinace Code 83 a 75 je bezproblémová, můžete si říci, že kombinujete kolejový systém "A" se systémem"T"
Ke vzhledu - drobné kolejivo - upevňovadla, podkladnice..... no někde je jen něco naznačeno PECO, Tillig, někde jdou trochu dál - alespoň z vnější strany (vnitřní strana asi jako PECO z důvodu průchodu okolku dvojkolí) - Weinert, ale jsou ale to žebrové podkladnice... u nás se objevují ve větším měřítku až kolem 80. let, takže zde nijak díru do světa neuděláte, je to ale vše o kompromisu a výběru toho co mi vyhovuje, co se mi líbí.