Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod cer.t » pon 08 úno, 2021 5:07 pm

VIVAT FREMO... Ale i v tom svatém Fremu není vše tvořeno dle psaných aktuálních pravidel a i mezi novými moduly německých nadmodelářů jsou moduly toto nesplňující, ale to snad víte. Členem FREMO se nikdy nestanu, neb to nepotřebuji. Setkání neFremo (celkem se mi přící, že některá setkání u nás jsou FREMO sponzorována, tak chudí nejsme) si užívám i bez toho a světe div se, ono nám to jezdí a moduly jsou tam hezké, protože jak jsme psal, není jen jedno modelářské "náboženství". Každý může věřit svému a nemusíme kvůli tomu vyhlásit "džihád" a normálně se na setkáních potkávat. Ale holt někdo to neumí.
A vyhýbky jsem zkreslil všechny a snad svatý Weinert má na svých stránkách správné fotky. Kreslil jsem to proto, abych se přesvědčil o jejich výhodách a nevýhodách, protože zde byly prezentovány pouze výhody. A to já nemám rád, nesmí se tu hrát "betl", ale hezky vyložit na stůl všechny karty. Howgh, dále to tu "plevelit" nebudu. Ale doufám, že vždy ke svému A, řeknete do budoucna i to B. Nic totiž není jednobarevné.
cer.t
 
Příspěvky: 299
Registrován: stř 13 úno, 2008 10:17 pm

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod OndraFíra » pon 08 úno, 2021 10:52 pm

cer.t píše: Každý může věřit svému a nemusíme kvůli tomu vyhlásit "džihád" a normálně se na setkáních potkávat. Ale holt někdo to neumí.


No očividně Vy to bohužel nejspíš neumíte :?

Jediné co jsem chtěl, bylo prezentovat tu stavbu své stanice. Před nedávnou dobou si pan Mcx posteskl na emailové konferenci "Modulovka", že kromě něj skoro nikdo v současné době neprezentuje modulovku a moduly, třeba zde na Diskuzi. Na tento jeho popud jsem se rozhodl, že tedy chystanou stavbu své stanice tu budu také prezentovat, aby v tom nebyl sám. A aby třeba modulovka zaujala i více lidí. Udělat ji tzv. "reklamu".
Musím říct, že takovou reakci jsem ale nečekal. Od začátku se mi tu snažilo být vysvětleno, jak tam mám špatné výhybky (čti jiné než používáte vy), jak mám malý počet kolejí. Pak začaly být přeměřovány výhýbky, vypočítávány doby o kolik déle bude vlak tedy objíždět (oproti vašim stanicím s jedinými správnými výhybkami) a zdržovat vaše ježdění. Až nakonec asi i po úšklebky, že na co si to hraju, když si chci s kolejivem vyhrát a každých 17cm si dát dva pražce blíže k sobě a z boku leptané spojky, abych vzhledově simuloval reálnou předlohu.
Od té doby se pouze těmto skoro "útokům" bráním a snažím se jen argumentovat, že moje zkušenost s modulovkou a Fremo setkáními je taková jaká je, a podle této zkušenosti a svého svědomí stanici buduji. A jelikož jsem člen Fremo, tak světe div se, dodržuji normu Fremo. Stanice je určena pro provoz ve II. epoše, který je také z mé zkušenosti jiný než v epoše IV. a uznávám ve IV. s takovouto stanicí moc slávy neudělám. Ale ve II. epoše jsme nikdy neměli problém s tím, že by nás stanice s dlouhými zhlavími podle reálné předlohy zdržovaly. A i v malých lokálkových staničkách může být zábava a pestrý provoz.
Nakonec se ještě dozvím, že já tu vyhlašuji nějaký "džihád" za jediné správné moduly. Pánové já nejsem ten, kdo by šel a ve vlákně o vašich modulech Ostramo začal útočit s tím, že používáte moc krátké výhybky a špatné kolejivo, a špatné tohle a tamto. S tím jste začali vy tady. Opravdu nechápu, čím jsem se vás tak dotkl, a proč vám tak leží v žaludku, že ve stanici nepoužiji výhybky EW3, a nedám si tam víc kolejí, a já nevím co ještě. Jediné za čím si stojím je poznámka, že moduly které nejsou stavěny podle normy Fremo a ani nejsou stavěny pro Fremo (jak píšete členem nejste a nechcete) by se neměly nazývat Fremo moduly (je to pak matoucí). Ale to není útok, jen konstatování logického faktu. A vůbec to nebylo mířeno na žádné konkrétní moduly, jen součást zdůvodnění proč jsem použil výhybky jaké jsem použil. Takže proč se Vás to tak dotýká, navíc když nejste členy Fremo a Fremo se vám příčí?

No opravdu jste mi to tu nandali a doufám, že jste se sebou spokojení. Můžete se bít do prsou jak jste mi ukázali moje místo. Moc hezkou reklamu tady té modulovce děláme, vážně.

cer.t píše:A vyhýbky jsem zkreslil všechny a snad svatý Weinert má na svých stránkách správné fotky. Kreslil jsem to proto, abych se přesvědčil o jejich výhodách a nevýhodách, protože zde byly prezentovány pouze výhody. A to já nemám rád, nesmí se tu hrát "betl", ale hezky vyložit na stůl všechny karty. Howgh, dále to tu "plevelit" nebudu. Ale doufám, že vždy ke svému A, řeknete do budoucna i to B. Nic totiž není jednobarevné.


Ano, je přeci rozhodně lepší a přesnější něco oměřovat z nějaké fotografie, než to změřit na skutečné výhybce či na jejím dostupném výkresu. A to pak prezentovat jako danou věc. Vážně... :shock:
A pokud nemáte rád, když se neřekne B, tak nerozumím proč tu prezentujete pouze oměřenou zkrácenou výhybku (která logicky, když má zkrácené jazyky, tak nebude mít stálý poloměr, protože ta část jazyků tam prostě chybí) a vydáváte to pak za fakt, že všechny Weinert výhybky jsou úplně špatně. Zatímco nadvýhybka EW3 je prostě to nejlepší.

Navíc, já jsem zde ale neprezentoval výhody a nezačal porovnávat výhybky, tak nevím proč mám vykládat nějaké karty? Konstatoval jsem jaké výhybky jsem použil a jaký mají poloměr a úhel odbočení - fakt. A po otázkách proč, jsem zdůvodnil proč se mi takové výhybky líbí, například to, že se na nich dlouhé vozy nelámou jako tramvaje - opět fakt. A že na těchto výhybkách máme dobré zkušenosti mimo jiné i s provozem lokomotiv typu MikroMetakit, které mají na kratších výhybkách opakovaně problémy - opět fakt, který žádné Vaše ani jiné přeměřování nezmění.
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod Mcx » úte 09 úno, 2021 10:23 am

OndraFíra píše:Pánové já nejsem ten, kdo by šel a ve vlákně o vašich modulech Ostramo začal útočit s tím, že používáte moc krátké výhybky a špatné kolejivo, a špatné tohle a tamto. S tím jste začali vy tady. Opravdu nechápu, čím jsem se vás tak dotkl, a proč vám tak leží v žaludku, že ve stanici nepoužiji výhybky EW3, a nedám si tam víc kolejí

Nechtěl jsem se do toho už motat. Zkusím to trochu rozmotat.
1. modelářství i železniční má tisíc různých směrů a podob a o žádném není možné tvrdit, že je to to nejlepší a správné, to bych si nedovolil
2. nikdo nemá nic proti tomu jak je budována stanice Dobříš - to je jen a jen věcí tvůrce
3. je správné zde prezentovat to, jak to děláš, rozšiřuje to obzor jiným
4. ale není dobré do své prezentace vkládat dogmata - jediné správné výhybky s vyšší spolehlivostí ...... to je už pak věcí víry, víry v jedinou pravdu s názvem FREMO H0 - Modulnorm Vorbildspurweite 1435 mm im Maßstab 1:87, ver. 3.2
5. pak samozřejmě vznikne okolo takto prezentovaných dogmat polemika, proč by to mělo být jediné správné řešení

OndraFíra píše:Moc hezkou reklamu tady té modulovce děláme, vážně.

Ne moc hezkou reklamu modulům dělá prezentace dogmat.
Já tu děláme reklamu modulům opravdu hodně dlouho :D od roku 2012, no to máš ještě hodně co dohánět a ty desítky lidí, kteří se na základě mnou prezentovaných modulů OstraMo dalo do stavby modulů jsou desítky - a proč, protože nehlásám dogmata a snažím se najít to co moduláře může spojovat. Konečně desítky setkání s těmito moduly (byly a jsou to ty největší v Česku, většinu jsem spolupořádal) - včetně účasti členů Fremo z okolních států tomu dávají za pravdu.

To je vše, více v tom nehledej a buduj - jde ti to.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod hoenig » úte 09 úno, 2021 1:26 pm

OndroFíro - prozatím do detailů propracovaný plán stavby stanice, skvěle řemeslně zpracované moduly, precizní pokládka kolejí. Výběr výrobce kolejiva je za mě TOP toho, co se vůbec nabízí. Imitace kolejových spojek, jiná vzdálenost pražců na manipulačních kolejích či u spojů kolejí - paráda, tomu fandím, v tomto jsme na stejné vlně. Jen tak dál... držím palce... Určitě s příspěvkama pokračuj, těším se na každý update.

Necítím Vaší diskuzi jako konfrontační, pro mě osobně byla podnětná a posunula dál (jsem za ní rád :) ). Sám se čím dál víc blížím realizaci stavby modulů a samozřejmě téma výběru těch "správných" výměn je velmi podnětná. Ke stavbě modulů normy patří, bez nich by to prostě nešlo (mimochodem ze standardů FREMO vychází i lokální normy jak Zababova, tak Ostramo). Rozumím důvodům proč využít při stavbě Tillig EW3 - sám jsem je až doposud měl připravené pro stavbu (jak psal Mcx parametr, co je dlouhá výhybka se mění :D ). Je prostě "jednoduché" (v úvozovkách proto, že i takto má stanice OndryFíry i s vjezdovým modulem cca 7metrů) udělat lokální stanici o 3 kolejích a využít nezkrácené výhybky, těžší to bude u stanice o 5-6 kolejích a více.

Přesto po této diskuzi jsem se definitivně rozhodl pro plnohodnoutné výhybky tj. s úhlem odbočení 6,3x stupňů. Samozřjemě tím kompromisy nezmizí, neboť hned další nastává s profilem koleje Code 75 či code 83 (resp mít či nemít na všech modelech osazena dvojkolí RP 25).
Uživatelský avatar
hoenig
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned 05 kvě, 2013 3:54 pm

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod Ivan » stř 10 úno, 2021 9:16 am

Kluci, každý má jiný názor, každý si prezentuje svou cestu... Za mne by byla škoda, kdybychom OndruFíru odradili, protože jeho stavbu se zájmem sleduji. Stejně tak hltám každý nový článek na stránkách Ostrama. Toť pohled jednoho napůl začátečníka a prosím, zanechte svárů, byla by to vážně škoda, když jste se odvážili prezentovat svá díla s tím teď přestat. :wink:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1687
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod Dusan » stř 10 úno, 2021 10:24 am

Přesně tak. Co furt řešíte??? Každý si jede svoje a buďme rádi, že se prezentuje.
Těším se na další postup, mám rád promyšlenou a pečlivou stavbu, takže díky za téma!
Apropo, holky vždycky říkají, že delší, je prostě lepší :mrgreen:
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1282
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod Petr S. » stř 10 úno, 2021 1:19 pm

:lol: Tak čtu články o Dobříši , a najednou mi před očima vyskočí scénář z Ordinace v růžové zahradě :lol: . Tak jsem se trochu zarazil , ale za chvíli jsem zase četl o Dobříši .

Ondro , nedej se . Dobříš bude perfektní .

Držím palce .
Petr
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod OndraFíra » stř 10 úno, 2021 11:22 pm

Petře, s tou Ordinací jsi mě pobavil :D
Díky všem za zájem, těší mě. Budu tedy pokračovat a doufám, že můj tón nebude moc "dogmatický" :lol: Rozhodně to tak nebylo a není myšleno ;)

hoenig píše:Přesto po této diskuzi jsem se definitivně rozhodl pro plnohodnoutné výhybky tj. s úhlem odbočení 6,3x stupňů. Samozřjemě tím kompromisy nezmizí, neboť hned další nastává s profilem koleje Code 75 či code 83 (resp mít či nemít na všech modelech osazena dvojkolí RP 25).


Ahoj, těší mě, že aspoň někomu ta diskuze k něčemu byla a pomohla s rozhodováním.
Co se týká tvého dilema mezi Code 75 a 83. Weinert kolejivo používá standardně nižší Code 75 (tuším, že používá kolejnicové pruty Peco), ale všechny výhybky i flexi koleje jsou sjízdné i dvojkolím NEM, nejen dvojkolím RP25. Drobné kolejivo ("upevňovadla") jsou z vnitřní strany kolejnic zjednodušené - chybí tam vrchní šroub, aby se tam vešel i vyšší okolek dle NEM. Přesně jsem neměřil jak velký okolek se vejde (Weinert uvádí dle NEM310, takže by se měl vejít okolek až 1,2mm), ale tovární modely jako třeba Roco zamračená či němka, tillig či piko vagóny (vše bez RP25) po nich jezdí bez problémů. Výjimkou je flexi kolej č. 74004, ta je sjízdná pouze okolky RP25 a nižšími, nemá zjednodušené drobné kolejivo. A u angličanů je třeba také vybrat správnou variantu, je varianta pro NEM a RP25 a druhá varianta pro RP25finescale (z důvodu odlišného rozkolí s šířky kol u dvojkolí RP25finescale).
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod hoenig » čtv 11 úno, 2021 9:04 am

Děkuji za info ohledně využitelnosti Code 75 u Weinert kolejiva pro vozy neosazené RP25 :) . Dle katalogu Weinert nabízí i flexi kolej č. 74000, ta to chápu tak, že nabízí i flexi kolej sjízdnou i pro okolky vyšší než RP25.

Mám ještě dotázek ke zmíněnému využití imitace kolejových spojek - předpokládám, že použiješ ty od Weinerta. Jsou vyrobené z Alpaky, tedy vodivé. Uvažuješ je dávat tam, kde budeš mít realná spojení kolejnic (tam by se z logiky věci hodily nejvíce)? Jestli ano, pak by mě zajímalo, jak to budeš dělat u spojů, kde chceš mít koleje izolované? A ještě jeden související dotaz - co v tomto případě teplotní roztažnost kolejí versus nalepení spojek?
Uživatelský avatar
hoenig
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned 05 kvě, 2013 3:54 pm

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod radeksindy » čtv 11 úno, 2021 10:46 am

Potvruzuji Ondrova slova, Weinert je běžně sjízdný s dvojkolími podle NEM 310. Jedinou výjimkou jsou angličani, u kterých si člověk musí vybrat variantu podle používaných dvojkolí, a flexi s kompletním drobným kolejivem. Na této koleji je limit pro okolek cca 0,75 mm, vyšší už drncá o hlavy šroubů (třeba BRAWA G 7.1).

Plastové kolejové spojky se dají koupit třeba od RST Modellbau (http://www.rst-modellbau.de/rstshop/ind ... 0-stk.html). Další možnost je vytisknout je na 3D tiskárně, to je podle mně ideální díl na tisk, např. vnitřní uhlová spojka pro svršek XXIVa

_uhlova_spojka_XXIVa_vnitrni.jpg
_uhlova_spojka_XXIVa_vnitrni.jpg (15.35 KiB) Zobrazeno 5292 krát
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod OndraFíra » čtv 11 úno, 2021 5:31 pm

Ano, Flexi kolej 74000 (dřevěné pražce) je sjízdná okolky NEM i RP25, stejně tak 74002 (ocelové pražce) a 74003 (betonové pražce). Kolej 74004 je pouze pro RP25, na dřevěných pražcích s kompletním drobným kolejivem.

Ještě ke kolejivu Weinert, ať je to tedy kompletní.
V Dobříši používám výhybky 7490x a 7466x (x = 1 - levá, 2 - pravá, 3 - ypsilon, 4,5,6 - L/P/Y flexi, 7,8,9 - L/P/Y stavebnice)
7490x = R2180mm, úhel 6,3 stupně a za srdcovkou dále neodbočují.
7466x = R2180mm, úhel 6,3 stupně na srdcovce a dále odbočují na 8,6 stupně. Ty používám v depu, protože kolej odbočující do depa se ve skutečnosti odklání až asi o 10 stupňů, potřebuji tedy výhybku která pokračuje s odbočením i za srdcovkou.

Dále existuje (zde již oměřovaná) 7450x, jedná se o verzi 7466x se zkrácenými jazyky, poloměr v ní tedy není konstantní a odbočení je zprvu prudší.
A poté 7440x, R1450mm, úhel 8,6 stupně a za srdcovkou dále neodbočuje. Geometrií sedí pro použití s angličanem 74641(NEM+RP25)/74642(RP25fine) - R1450, 8,6 stupně.
A nakonec dlouhý angličan 74942 (NEM, RP25 i RP25fine) - R2180, 6,3 stupně.

Imitaci kolejových spojek používám leptané od Weinerta 74017 - jsou sjízdné i okolky dle NEM. Do kolejnic pasují velmi těsně, pokud se kolejnice nejdřív napatinují - stříknou barvou, tak pak už je těžší tam dodatečně spojky dodávat. Proto silně doporučuji nejdřív osadit spojky - já je lepím jednoduše kapičkou vteřinového lepidla a až následně koleje barvit.
V připadě osazení spojek na reálný spoj je přilepím pouze na jeden z kolejnicových prutů, aby se ten druhý mohl případně lehce hnout z důvodu tepelné roztažnosti.
Na izolované spoje ty leptané nepoužívám. Tam přijdou na řadu jak už psal Radek plastové, popř. vlastní z 3D tisku, aby zůstal spoj izolovaný.
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod radeksindy » čtv 11 úno, 2021 6:51 pm

A dovolím si ještě drobnost ke kolejivu, když už tu jsou informace o jeho využití. Originální svršek používá můstkový styk, tj. na dvojitém pražci je velká podkladnice přes oba pražce. Stejný typ styku má i náš velmi podobný svršek typu T. Proto, aby byly styky skutečně modelové, nabízí Weinert dvojité pražce s plochou podkladnicí (74014). Používám je všude, kde má být styk, dva obyčejné pražce mám jen na styku segmentů. Kdo jezdí RP25 a nelíbí se mu chybějící šrouby na vnitřní straně, tak si může koupit doplněk 74013, kde jsou hlavy šroubů pro jednu výhybku.

_IMG_5257.jpg
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod OndraFíra » stř 03 bře, 2021 10:26 pm

Po čase zase krátký report o postupu prací.

Koleje ve stanici jsou již položené, stejně tak vlečka na pilu (kusá kolej vpravo dole) a strojová kolej do výtopny spolu s výhybkou tamtéž. Zbývá ještě položit koleje v depu, ale to až po vyměření a vyříznutí otvoru pro prohlížecí kanál a popelovou jámu.
IMG_20210303_220206.jpg


V manipulační koleji, vlečkové koleji a strojové koleji (a po jejich pokládce i v obou kolejích v depu) je zvolen klad pražců pro vedlejší koleje (po vzoru kolejiva Xa), tedy 19 pražců na 15 metrové kolejové pole. V místě styku jsou pak dva pražce opět blíže k sobě na osovou vzdálenost (skutečnou) 480 mm. K rozposouvání pražců jsem si nakreslil a laserem vyřízl šablony s jejichž pomocí jsem si rozmístil pražce do správných poloh před zalepením.
IMG_20210303_215956.jpg


Strojová kolej do výtopny odbočuje pod úhlem přibližně 10 stupňů. Nejspíš aby bylo docíleno prodloužení délek kolejí v depu, podobně jako odklon mateční koleje ve zhlavích stanic prodlužuje užitné délky staničních kolejí.
Namísto 6 st. výhybek 74901/902 (použitých ve zbytku stanice) jsem tedy použil směrem do depa výhybku 74661, která je až k srdcovce totožná, ale za ní dále pokračuje v odbočení až na 8,6 stupně (74901/902 jdou za srdcovkou rovně). V tomto oblouku jsem ještě dál pokračoval i za výhybkou až na potřebných 10 st. Stejné to bude za výhybkou směrem do výtopny, kde je opět použita 8,6 stupňová 74662 za kterou bude dále pokračovat oblouk zpět na 10st., aby se koleje srovnaly rovnoběžně se stanicí.
IMG_20210303_220111.jpg
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod Mcx » čtv 04 bře, 2021 9:23 am

Ahoj, pěkné..
jen zkušenost ze stavby Lipové, překližka, která nebyla několik měsíců vyschlá doma se zkrátila na metru délky modulu o 1 mm (díl stanice a musely se upravit kolejnice na styku dílů) - tak se to stalo na prvních dvou dílech, na dalších byla pokládka až po dvou měsících a to již bylo ok. Od té doby žádný další problém, je stále ve stejném prostředí i uskladněna.
Tak jsem to na upozornění znovu přeměřil a je to na metrovém díle 3-4 mm, na 60 cm dlouhém 2 mm, takto je to od roku 2007 potom co sestavené díly cca 3 měsíce ležely v suchu a teplu doma, od té doby se to nehnulo. Řezané byly díly na formátovací pile přesně na rozměr.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Dobříš - modulová stanice Fremo - II. epocha

Příspěvekod cer.t » pát 05 bře, 2021 11:12 am

Bez emoci z predchozi diskuze :)
Vypada to zajimave, to deleni prazcu. Urcite je to vec, ktere se doposud venovala mala pozornost. Byla by mozna fotka vice z nadhledu?
Obecne nejen z duvodu zmeny delky dreva v zavislosti na vlhkosti, ale take z duvodu teplotni roztaznosti kolejnic, je dobre nejake dilatacni styky udelat. Ono se pak clovek vyhne problemum napr. s vyhnutou opornici ve vyhybce.
Jinak bych mel s dovolenim jeste 2 prosby, pokud je to mozne:
1) velikost mezery mezi prazci u flexi weinert
2) foto vyhybky 74661/2 z pudorysu (edit: popletl jsem si čísla, chtěl jsem 74401/2)
Predem diky...
Naposledy upravil cer.t dne pát 05 bře, 2021 1:17 pm, celkově upraveno 2
cer.t
 
Příspěvky: 299
Registrován: stř 13 úno, 2008 10:17 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků