od zdenek » pon 07 pro, 2020 12:01 pm
Zvuková výstraha na přejezdu nezávisí od pohybu lidí, ale důležitým faktorem je rozsah překrytí vozovky břevny závor.
1) Přejezd bez závor - zvuková výstraha běží stále
2) Přejezd s celými závorami (tj. všechny části vozovky i všechny chodníky jsou po sklopení závor překryty břevny) - po sklopení břeven se zvuková výstraha vypne
3) Poloviční závory (zpravidla překrývají polovinu vozovky před přejezdem v pravém jízdním pruhu) - v 70. nebo 80. letech se po sklopení břeven zvuková výstraha vypínala, nyní je to již zakázané
Pak jsou ještě různé kombinace, například když silnice má celé závory a přilehlý chodník má jen výstražníky bez závor, tak u silnice zvukovou výstrahu vypínám a u chodníku ne.
Prostě logicky, když je někde nějaká díra, kterou nepřekryje závora, tak v tom místě bych neměl zvuk vypínat.
A jinak u přejezdů se závorami běží takzvaná předzváněcí doba, to je doba od spuštění výstrahy do sklopení závor (aby všichni stihli opustit přejezd, obyčejně to bývá 20 až 60 sekund, řeší se výpočtem podle délky přejezdu). V průběhu předzváněcí doby musí vždy běžet zvuková výstraha, ta běží i během sklápění závor a pokud se pak vypíná, tak vždy až když je indikována dolní poloha závorových břeven. A na závěr, zvuková výstraha si také na pár sekund cinkne, když se břevna zvedají.