Zippich píše:...původně saskou lokomotivou XII H2, později BR38.2...
...pruskou lokomotivou P8, pozdější BR38.1...
Já bych si jenom dovolil upřesnit označení lokomotiv DRG/DR/DB. Inventární číslo mohlo být 3místné nebo 4místné. Když to pak chtěli rozlišit, což je zrovna případ pruských P 8, tak do zkráceného označení označení řady se 4místnými inv. čísly se uváděly 2 první číslice a když inv. čísla lokomotiv zabírala více stovek, tak celý interval. Takže saské XII H2 se označovaly BR 38²⁻³ (přidělená inv. čísla 38 201 až 334, 38 351 až 354) a pruské P 8 BR 38¹⁰⁻⁴⁰ (38 1001 až 1572, 38 1576 až 1749, 38 1752 až 1790, 38 1793 až 3389, 38 3395 až 3673, 38 3677 až 3792, 38 3951 až 4051). Lokomotivy BR 38¹ (teoreticky tedy 38 1xx) u DRG ani jejich nástupnických správ neexistovaly. (Nebo o tom aspoň nevím.)
A ještě: Ve zkráceném znění se to obvykle píše jako horní index, celé číslo (řada + inv. číslo) standardním písmem s mezerou; s tečkou se to v německých textech vyskytuje výjimečně. A to BR je zkratka Baureihe, tj. česky jednoduše řada; pro doplnění, vysvětlení ve výkladovém slovníku zní takto: Gruppe von Schienenfahrzeugen, die in gleichartiger Weise und technisch unterscheidbar von anderen Baureihen gefertigt wurde. Ja ja, Ordnung muß sein...
Snad jsem to vysvětlil srozumitelně.