Ondřej píše:Jinak bych asi nechal hádek, co je lepší a vhodnější.
Já myslím, že se až tak nehádáme, spíše si vzájemně nerozumíme
Na rozdíl od zde diskutujících vím, jaký je záměr zadavatele a v některých věcech s ním nesouhlasím. Nedomnívám se, že je efektivní řešit řízení stanic od 2. epochy po 6 epochu a od malé staničky po dle mého soudu trochu přerostlý skryťák Bohumín.
Zejména u toho Bohumína bych se hodně zamýšlel, zda navržené řešení splní budoucí požadavky obsluhy. Aby vynaložené úsilí na řešení nebylo spíše v budoucnu na obtíž. Jen tak na okraj - projekt Bohumína byl se mnou pouze v hrubých obrysech diskutován před několika lety, i zde jsem měl námitky a nutno říci, že k výslednému řešení mám námitky ještě větší, protože doplnění smyčky - na můj návrh, vyžadovalo trochu zásadněji změnit uspořádání stanice i technologická zařízení ve stanici - např. točny. Ale což, rozhodující je vždy přání vlastníka.
Ale zpět k řízení stanic. Co považuji za zásadní.
- rychlost ovládání - nutno dodat a už jsem to tu psal - většinou jednomužné,
kdy zároveň se obsluhuje zab. zař. + telefonuje + pracuje s kartami vozů a nákladními listy + dělá ve stanic posun a tak je nutno minimalizovat čas, kdy jsou oči obsluhy připoutány na pult, obrazovku... (nutno dodat, že zde to obrazovka + myš prohrává) - je to praktická zkušenost s tratěmi, kde jsou kombinovány stanice s různým způsobem ovládání zab. zař., je to zkušenost tvůrce grafikonu, účastníka x setkání, předpokládám že nadšence JOP tím nepřesvědčím, no budiž
- no a tuto zásadní podmínku by mělo zařízení zejména splňovat
- to další co zde diskutující zmiňovali je jen třešnička na dortu