Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
Mcx píše:Více jak hodinu jsem telefonicky se "zadavateli" řešení konzultovali co a jak a já říkal co bych změnil, co se mi nelíbí. Dle mého jsou velmi rozdílné požadavky na obsluhu skrytých stanic a normálních stanic.
Zajímá mne posun ve skryté (požadavek na jednoduchost a rychlost obsluhy) - rozřazuju vlak na tři koleje - a,b,c - co musím udělat abych přestavil cestu z výtažné kolej na kolej "b". Vrátím se zpět na výtažnou, co musím všechno namačkat abych měl posunovou cestu na kolej "a" ? a tak dál na "c"
JOHNZ píše:Pár pripomienok:
- Určite by bolo vhodnejšie zvoliť iný postup voľby v "normálnom" režime. Tento je najmenej modelový. Na skutočnej železnici sa používajú dva postupy. Buď najprv voľba toho, čo sa bude robiť (vlak/posun) a potom od/do, alebo má každé tlačítko nastavené či keď sa zmačkne ako východzie, bude sa stavať vlaková alebo posunová cesta. To síce na jednej strane pridáva tlačítka (k väčšine odchodových návestidiel treba tlačítka dve), na druhej strane to umožňuje zrušiť celý ten posunový režim a výrazne by sa to priblížilo obsluhe skutočných zariadení, ktoré sa používali u nás. Jediné tlačítko, ktoré by muselo byť extra je tlačítko na PN.
- Upravil by som postup pre rušenie voľby (buď len na východziom, alebo len na východziom a cieľovom tlačítku) a doplnil ochranu proti omylu nutnosťou podržať určitú dobu (napr. 5s).
- Zvážil by som podporu pre 6-7 svetiel na návestidlo, on raz niekto tie návestidlá s pruhmi predávať začne, kór keď je výstup na SCom.
- Zvážil by som podporu pre konfigurovateľné sledovanie polohy prestavníka. Už len kvôli MTB prestavníkom (nízka cena, spoľahlivosť na hrane mizérie, ale za to dva kontakty na spätné hlásenie)
- Ak sa neplánuje expanzia mimo SR a ČR stačí pre každú cestu definovať 2 návestidlá (východzie a cieľové). Východzie sa rozsvieti na voľnoznak v okamihu postavenia cesty a podľa cieľového sa berie predvestný znak. Ak má byť cieľom stavanie ciest cez celú stanicu ev. viac staníc (čo pri cestových tlačítkových paneloch teda nie je úplne modelové riešenie, ale budiž, prevádzke sa dá čo to obetovať), odporúčam skôr riešenie tabuľkou zložených ciest (ak sa zmačknú tieto tlačítka, postaví sa postupne až X ciest).
- Doplnil by som automatické zhodenie návestidla na stoj naviazané na obsadenie nejakého úseku.
Ondřej píše:Pro rychlý posun je tam na panelu posunový režim. Takže jseš na výtažné a chceš rozřazovat. Přepneš panel do režimu posun. Zmáčkneš tlačítko na výtažné a třeba na a. Cesta se hned nastaví. Provedeš posun dílce, odpojíš a vrátíš se na výtažnou. Zmáčkneš tlačítko na výtažné a třeba na c. První cesta na a se automaticky zruší a postaví se cesta na c
Mcx píše:Ondřej píše:Pro rychlý posun je tam na panelu posunový režim. Takže jseš na výtažné a chceš rozřazovat. Přepneš panel do režimu posun. Zmáčkneš tlačítko na výtažné a třeba na a. Cesta se hned nastaví. Provedeš posun dílce, odpojíš a vrátíš se na výtažnou. Zmáčkneš tlačítko na výtažné a třeba na c. První cesta na a se automaticky zruší a postaví se cesta na c
pro posun ve skryťáku, kde jsou jiné priority než v reálné stanici by bylo vhodnější mít možnost zafixovat si místo odkud na ty koleje pojedu - třeba na té vytážné zmáčknout 2x a tím si ji zafixuju a pak již jen stavím na koleje a, b, .... vše jen jedním tlačítkem, jde o to, že mně to minimalizuje nutnost pohledu na ovládací panel - protože většinou je zde jedna a tatáž osoba co staví cestu a posunuje.
JOHNZ píše:-ad Složené cesty - Hele, s tým komplikovaním opatrne. Až začnete riešiť, že máte cestu postavenú naozaj cez tých 8 návestidiel, do tej cesty Vám vletí vlak, bude niekde medzi tretím a štvrtým návestidlom a obsluha sa rozhodne, že potrebuje ten zvyšok zrušiť, bude potrebovať postaviť cestu, ktorá kríži ten úsek, ktorý už vlak minul, alebo nedajbože už od toho prvého návestidla stavať cestu pre ďalší vlak niekam inam, tak si potom povieme niečo o komplikovanosti
-ad Návěstidla - Pozrite sa na tú logiku SComu. Pre každú návesť na návestidle sa dá 1:1 priradiť návesť na predzvesť a opakovaciu predzvesť.
-ad Priority - Čo najuiformnejšia kabelizácia (ideálne mať kábel z modulu na modul a to totožný pre každý modul), rýchla voľba cesty, minimalizácia preklepovosti obsluhy a čokoľvek, čo nemá vplyv na predošlé realizovať čo najbližšie skutočným zariadeniam.
belgarat píše:Nechci do toho kecat, ale pokud nebude kod (s prominutim) namatlany do jedne obrovitanske funkce, tak by IMHO slo zpracovat i nekolik variant. Nektere pozadavky co tu jsou mohou jit 'proti sobe' a evidentne vychazeji z ruznych prostredi, nebo alespon zvyklosti. Doporucil bych ne se na nevybodnout, ale pomoci nich vytipovat mista v obsluznem kodu, ktere se napisi "rozsiritelne" a jen je evidovat ve fronte.
Urychli to vystavbu pocatecniho prototypu pro aspon _nejaky_ soubor pozadavku. Pak se s nim bude hrat a stejne se zjisti ze ma byt ovladani malinko jine.
Ondřej píše:ono je to někdy těžké, protože i na skutečné železnici je bezpečnost vždy nadřazená komfortu obsluhy. Když se udělá ovládání podle skutečnosti, bude obsluha brblat, že je to pakárna a ať se to zjednoduší, když to zase bude moc komfortní, mohou vzniknout celkem nepříjemné situace i z hlediska modelové železnice.
sidlo píše: Všichni to znají a není třeba nikoho zaškolovat. Dokonce i JOP má podobné ovládání, jenom místo tlačítek se používá myš. Vymyslet jiný systém může být (pouze) v některých případech rychlejší, ale vždy to bude znamenat zaškolení obsluhy.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků