JOHNZ píše:Pár pripomienok:
- Určite by bolo vhodnejšie zvoliť iný postup voľby v "normálnom" režime. Tento je najmenej modelový. Na skutočnej železnici sa používajú dva postupy. Buď najprv voľba toho, čo sa bude robiť (vlak/posun) a potom od/do, alebo má každé tlačítko nastavené či keď sa zmačkne ako východzie, bude sa stavať vlaková alebo posunová cesta. To síce na jednej strane pridáva tlačítka (k väčšine odchodových návestidiel treba tlačítka dve), na druhej strane to umožňuje zrušiť celý ten posunový režim a výrazne by sa to priblížilo obsluhe skutočných zariadení, ktoré sa používali u nás. Jediné tlačítko, ktoré by muselo byť extra je tlačítko na PN.
- Upravil by som postup pre rušenie voľby (buď len na východziom, alebo len na východziom a cieľovom tlačítku) a doplnil ochranu proti omylu nutnosťou podržať určitú dobu (napr. 5s).
- Zvážil by som podporu pre 6-7 svetiel na návestidlo, on raz niekto tie návestidlá s pruhmi predávať začne, kór keď je výstup na SCom.
- Zvážil by som podporu pre konfigurovateľné sledovanie polohy prestavníka. Už len kvôli MTB prestavníkom (nízka cena, spoľahlivosť na hrane mizérie, ale za to dva kontakty na spätné hlásenie)
- Ak sa neplánuje expanzia mimo SR a ČR stačí pre každú cestu definovať 2 návestidlá (východzie a cieľové). Východzie sa rozsvieti na voľnoznak v okamihu postavenia cesty a podľa cieľového sa berie predvestný znak. Ak má byť cieľom stavanie ciest cez celú stanicu ev. viac staníc (čo pri cestových tlačítkových paneloch teda nie je úplne modelové riešenie, ale budiž, prevádzke sa dá čo to obetovať), odporúčam skôr riešenie tabuľkou zložených ciest (ak sa zmačknú tieto tlačítka, postaví sa postupne až X ciest).
- Doplnil by som automatické zhodenie návestidla na stoj naviazané na obsadenie nejakého úseku.
-add volba cesty
Ježdění na modulovce je dost specifické a je tam vhodnější volit typ cesty až na konci, ikdyž je to nemodelové.
-add rušení cesty
Zase, na modulovce v plném provozu je čas dost kritický. Jakékoli zpoždění nebo zesložitění je negativum.
-add vícesvětelné návěstidla
Moduláři se dušují, že nebudou používat víc než 5 světel. Pro případné vícesvětla je možné použít SCOM. Tady na fóru jsem dokonce uveřejnil dekodér s podporou všech ČSD/ČD návěstí do 120km, včetně pruhů a rúzných spádovištních návěstidel. Přes SCOM jde poslat jakýkoli kód k návěstidlu.
-add zpětné hlášení
Moduláři nepoužívají, strojvedoucí si kontroluje cestu vizuálně. Navíc je to spousta vstupů, které dost zesložiťují modul.
-add pouze dvě návěstidla
Je to málo. Pokud bude ve stanici třeba cestové, nestačí to. A taky jsou tu předvěsti.
-add návěstidla se shodí při vjezdu na definovaný úsek nebo při ručním zrušením cesty. Asi jsem to v popisu blbě napsal, opravím to.
-add složené cesty
to není technicky možné (ani jsem nezaznamenal od modulářů žádné takové přání)