Projektová kancelář Morris Zapp

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod hank » sob 02 lis, 2019 3:21 pm

Adam Buchal píše:Těch stanic, které jsou velmi krátké i v reálu je víc, třeba Rožmitál pod Třemšínem (navíc bohatá nákladní doprava ), Mladeč, atd.


Však jsem si dal tu práci a stanice kratší než 100 m jsem tu vypsal:
viewtopic.php?f=11&t=11349&hilit=nejkrat%C5%A1%C3%AD+stanice+s%C5%BEdc

Pro průměrného mode(u)láře práce na několik životů... :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Adam96 » ned 03 lis, 2019 9:01 am

Morris Zapp píše:Adame,
krátkou stanici umím taky - jsem hrdým vlastníkem Kouřimi (i když tuhle jsem stál ve skutečné Kouřimi na peróně a zdála se mi nějaká kratká - no jo, já ji v modelu prodloužil, aby lépe zvládala nápor modulových přepravců :lol:).
O něčem lokálkovém na doma taky uvažuju, už jenom proto, aby to fungovalo jako provozní ověřování vozidel pro modulová setkání. Ale lokálky mají jeden základní zádrhel: nemůžou na ně čmeláci... :wink:


Tak toho čmeláka bych viděl jako mnohem menší prohřešek vůči realitě, než to, že jsi to natáhnul :D
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod hank » ned 03 lis, 2019 2:50 pm

Však se čmeláci občas objevili i na lokálkách... Co třeba Lužec nebo Rajec?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Vladimír_B » ned 03 lis, 2019 8:09 pm

...a do Slavonic a Mutěnic i štokr. :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Schwabe und Netahlo » pon 04 lis, 2019 7:49 am

Der Auftragnehmer meldet, dass mit dem Verlegen der Schienen auf der Abfüllanlage gemäß dem Zeitplan begonnen wurde:
Přílohy
stac4.jpg
Schwabe und Netahlo
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 01 lis, 2019 7:26 am

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Morris Zapp » pon 04 lis, 2019 8:24 am

Adam Buchal píše:Tak toho čmeláka bych viděl jako mnohem menší prohřešek vůči realitě, než to, že jsi to natáhnul :D
Samozřejmě - čmelák může odjet, nebo se z nebes snese ruka a sundá ho z kolejí :wink:
Natažení bylo nezbytné - naši nákladáři jsou divocí, národní hospodářství v epochách III-IV bezhlavě převáží sem a tam a zase zpátky všechno možné i nemožné. Ono když přijedete do koncové stanice s manipulákem, který vzadu neuvolní tu jedinou rozhodnou výhybku, po které se musí objet, aby mohl rozhazovat vozy na ostatní koleje, vesměs kusé a dostupné jen z vjezdového zhlaví, tak to není úplně ten správný provozně-modelářský pocit :D
Kouřim nejlíp fungovala v Jaroměři 2017, kdy jsem zrušil klasický manipulák a nahradil jej plejádou MPv, tedy motorových smíšených vlaků (všechny osobáky byly M 131.1 vždy s jedním nákladním vozem, jenom u dělnických a školních vlaků byl místo nákladního vozu zařazen Blm). Tohle řešení ale taky má své limity - vyžaduje na druhém konci lokálky stanici s vhodným kolejovým uspořádáním na to, že tam každý osobák potřebuje odstavit a dobrat vůz, a dále by na oné lokálce neměly být nácestné stanice, nákladiště a vlečky, protože ty pak není jak obsluhovat (modeloví cestující by nás hnali, kdybychom posunovali se smíšeným vlakem někde na cestě - a navíc sumární tok zátěže už bychom stejně neodvozili, osobáků je na trati za 24 hodin konečný počet). Ano, měl jsem tenkrát na trati ještě nákladiště - řešení bylo jednoduché. prohlásil jsem je za neveřejné, celé složiště bylo pronajato místnímu cukrovaru pro nakládku řepy a vykládku řízků a šámy; jiné zásilky, než cukrovaru, se nepřijímaly k přepravě. A tohle nákladiště pak obsluhovaly kampaňové manipuláky, které tvořily samostatný systém, od běžných vozových zásilek zcela oddělený. Fungovalo to nanejvýš dobře a strojvedoucí od osobáků si pochvalovali, že mají ke každému osobáku i zajímavý posun.
hank píše:Však jsem si dal tu práci a stanice kratší než 100 m jsem tu vypsal:
viewtopic.php?f=11&t=11349&hilit=nejkrat%C5%A1%C3%AD+stanice+s%C5%BEdc

Pro průměrného mode(u)láře práce na několik životů... :mrgreen:
Záslužná práce a naprostá pravda - ale 100 m stanice zároveň znamená, že se pohybuji v oblasti jen a pouze místní obsluhy, takže v osobní dopravě nějaký ten motoráček, v nákladní jednou - dvakrát za den manipuláček s pár vozy. A to je vše.
hank píše:Však se čmeláci občas objevili i na lokálkách... Co třeba Lužec nebo Rajec?
Rajec teda zrovna není taková ta lokálka se 100 m kolejemi... Lužec je zajímavá výjimka s traťovou třídou C3, způsobenou zjevně průmyslovou vlečkou na trati.
Vladimír_B píše:...a do Slavonic a Mutěnic i štokr. :D
Štokr, se svými pouhými 16 t nápravového tlaku, může skoro všude.
Schwabe und Netahlo píše:...
Jde vám to pěkně, pane Šváb!
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod hank » pon 04 lis, 2019 10:32 am

Morris Zapp píše:...a dále by na oné lokálce neměly být nácestné stanice, nákladiště a vlečky, protože ty pak není jak obsluhovat...


To je ovšem zásadní omyl. V 50. a 60. letech se u ČSD takhle obsluhovalo nákladiště se zastávkou Holostřevy na trati Bor - Svojšín. Řešení bylo zcela jednoduché: Pro jeho obsluhu byly do GVD zapracovány vlaky MPv vedené motory M 131.1 bez přepravy cestujících. :idea:

A vlečku cihelny v Pulicích na trati Opočno - Dobruška obsluhovaly dokonce i vlaky s přepravou osob... Tam ale měli vlastní vlečkovou lokomotivu, akumulátorového Ringhoffera.

O trati Bor - Svojšín viz můj post tady:
viewtopic.php?f=51&t=8730&start=30#p252125
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Morris Zapp » pon 04 lis, 2019 10:43 am

Holostřevy: je mi známo.
Pro zátěže, kde počet vozů odpovídá počtu prstů na dřevorubcově ruce za týden, je to jistě řešení přijatelné a efektivní. A má tu vlastnost, že dokáže na té lokálce oživit provoz i v hluboké noci, kdy hlavními tratěmi se prohání nákladní doprava, popř. noční rychlíky či spěšninový sběrný vlak, kdežto lokálky obvykle spí hlubokým spánkem. Na druhou stranu je otázkou, zda to tak chceme; zda není lepší nechat výpravčího v odbočné stanici v noci od lokálky oddychnout :wink:
V uvedeném příkladu z Jaroměře 2017 jsem měl v noci natrasované MPv taky bez přepravy cestujících, vedené podle potřeby - pro zvládání případné vyšší nákladní zátěže, kterou by nezvládly pravidelné MPv, které jezdily primárně v polohách podle "potřeb" modelových cestujících.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Adam96 » pon 04 lis, 2019 6:13 pm

Ta traťová třída do Lužce asi nebude kvůli nějaké vlečce, ale kvůli vojenským transportům, stačí zagooglit ;) Celkem pořádné soupravy ve složení 742, ypsilony, nákladní vozy s technikou.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod hank » pon 04 lis, 2019 6:27 pm

Adam Buchal: Je řeč o Lužci nad Vltavou...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Adam96 » pon 04 lis, 2019 6:42 pm

hank píše:Adam Buchal: Je řeč o Lužci nad Vltavou...

Omlouvám se, pomotal jsem to...v LužEC-RohozEC, mozek si to spojil s Kadaňským Rohozcem. :roll: :mrgreen:
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod hank » pon 04 lis, 2019 7:02 pm

V Lužci byly za starého režimu Prefa a Průmstav, dnes se to asi jmenuje jinak, ale betonové prefabrikáty se tam vyrábějí pořád. A taky bývalý Strojobal, dnes Bratři Horákové. Po r. 1989 Delta - výroba dřevostaveb. Ty těžké mašiny se tam uživily hlavně kvůli Prefě. A dokonce tam jezdily i smíšené vlaky, což bylo obzvlášť kouzelné, skoro jako v Albánii - když Pv s přepravou osob neměl zátěž, tak jel čmelák s jedním rybákem...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Abfüllanlage

Příspěvekod Schwabe und Netahlo » pon 11 lis, 2019 12:22 pm

stac7p.jpg
Schwabe und Netahlo
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 01 lis, 2019 7:26 am

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod hank » pon 11 lis, 2019 2:30 pm

Ještě k tomu Lužci a čmelákům na lokálce. Zakopl jsem na netu o nějaké fotky, jako obvykle jsem si neuložil odkaz a teď už je zase nemůžu najít. Takže šlo o Pv vlak s přepravou osob z 80. let se čmelákem, osobní část byl jeden rybák, hytlák žádný, zátěž = jeden nákladní vůz - myslím, že šlo o malý uhlák. Zpět do Vraňan se náležitosti vracely opět jako Pv s přepravou osob, ale bez zátěže; navíc se v Lužci neobjíždělo, takže ve směru do Vraňan byl "vlak" sunutý. Nevím, jestli si to objíždění ušetřili z důvodů časových (ostrý obrat?) nebo dopravních (Lužec je dnes nz s jedinou dopravní kolejí, ale nejsem si úplně jistý, zda tomu tak bylo i před 30 lety).

Každopádně z toho vyplývají dva závěry:
1. Ať si modelář vymyslí jakoukoli hovadinu, dá se na 99% předpokládat, že měla/má svůj předobraz v realitě;
2. ani "albánský" způsob provozu nebyl u ČSD zřejmě nemožný.

(Pro mladé nepamětníky: Z ČSSR byla do Albánie v 60. - 80. letech vyvezena spousta malých hektorů a čmeláků, částečně i ojetých, které jsou v té zemi dodnes v provozu, a to i v osobní dopravě, včetně souprav délky podobné té lužecké - mašina + 1 vůz, akorát ty vozy jsou podvozkové. Dokonce těm mašinám zůstalo i Kryšpínovovo označení... :lol: )

A mimochodem, právě lokálky v obvodu výtopny/depa Kralupy nad Vltavou, ať už šlo o Velvary, Lužec nebo Vinařice, se odjakživa vyznačovaly nasazováním hnacích vozidel ve stylu "co má kola a přechodnost, jede"; a to platilo už od dob slavného StEGu až do začátku 90. let.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Vladimír_B » pon 11 lis, 2019 6:44 pm

hank píše:...nebo dopravních (Lužec je dnes nz s jedinou dopravní kolejí...)
i po manipulační koleji se dá objíždět :wink: (Kolešovice)
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků