Adam Buchal píše:Tak toho čmeláka bych viděl jako mnohem menší prohřešek vůči realitě, než to, že jsi to natáhnul
Samozřejmě - čmelák může odjet, nebo se z nebes snese ruka a sundá ho z kolejí
Natažení bylo nezbytné - naši nákladáři jsou divocí, národní hospodářství v epochách III-IV bezhlavě převáží sem a tam a zase zpátky všechno možné i nemožné. Ono když přijedete do koncové stanice s manipulákem, který vzadu neuvolní tu jedinou rozhodnou výhybku, po které se musí objet, aby mohl rozhazovat vozy na ostatní koleje, vesměs kusé a dostupné jen z vjezdového zhlaví, tak to není úplně ten správný provozně-modelářský pocit
Kouřim nejlíp fungovala v Jaroměři 2017, kdy jsem zrušil klasický manipulák a nahradil jej plejádou MPv, tedy motorových smíšených vlaků (všechny osobáky byly M 131.1 vždy s jedním nákladním vozem, jenom u dělnických a školních vlaků byl místo nákladního vozu zařazen Blm). Tohle řešení ale taky má své limity - vyžaduje na druhém konci lokálky stanici s vhodným kolejovým uspořádáním na to, že tam každý osobák potřebuje odstavit a dobrat vůz, a dále by na oné lokálce neměly být nácestné stanice, nákladiště a vlečky, protože ty pak není jak obsluhovat (modeloví cestující by nás hnali, kdybychom posunovali se smíšeným vlakem někde na cestě - a navíc sumární tok zátěže už bychom stejně neodvozili, osobáků je na trati za 24 hodin konečný počet). Ano, měl jsem tenkrát na trati ještě nákladiště - řešení bylo jednoduché. prohlásil jsem je za neveřejné, celé složiště bylo pronajato místnímu cukrovaru pro nakládku řepy a vykládku řízků a šámy; jiné zásilky, než cukrovaru, se nepřijímaly k přepravě. A tohle nákladiště pak obsluhovaly kampaňové manipuláky, které tvořily samostatný systém, od běžných vozových zásilek zcela oddělený. Fungovalo to nanejvýš dobře a strojvedoucí od osobáků si pochvalovali, že mají ke každému osobáku i zajímavý posun.
Záslužná práce a naprostá pravda - ale 100 m stanice zároveň znamená, že se pohybuji v oblasti jen a pouze místní obsluhy, takže v osobní dopravě nějaký ten motoráček, v nákladní jednou - dvakrát za den manipuláček s pár vozy. A to je vše.
hank píše:Však se čmeláci občas objevili i na lokálkách... Co třeba Lužec nebo Rajec?
Rajec teda zrovna není taková ta lokálka se 100 m kolejemi... Lužec je zajímavá výjimka s traťovou třídou C3, způsobenou zjevně průmyslovou vlečkou na trati.
Vladimír_B píše:...a do Slavonic a Mutěnic i štokr.
Štokr, se svými pouhými 16 t nápravového tlaku, může skoro všude.
Schwabe und Netahlo píše:...
Jde vám to pěkně, pane Šváb!