Štíty - Schildberg ep. III
Napsal: ned 24 bře, 2019 7:38 pm
Ahoj kolegové, rád bych zde prezentoval svůj projekt domácí modulové stanice Štíty, na které nějaký čas pracuji a sháním podklady. Štíty jsou koncová lokálková stanice spadající pod kyšperskou (Letohradskou) výtopnu. Posílám odkaz na historické fotografie.
https://f.aukro.cz/images/sk6941221795/ ... 2a7f961055
http://www.nadraziletohrad.wz.cz/galeri ... /nad09.jpg
http://www.lzkclub.estranky.cz/fotoalbu ... a---stity/
http://www.moravska-pohranicni.cz/index ... e/historie
Plánek stanice: z roku 1939 http://www.moravska-pohranicni.cz/image ... ldberg.jpg
K porovnání z roku 1953 http://kontaminace.cenia.cz/
Použité kolejivo: PECO code 100, mam ho dostatek z nedostavěného kolejiště a nechce se mi ho vyhazovat.
Výhybky: PECO střední poloměr z důvodu domácích poměrů
Přestavníky výhybek: asi MP1 ale ještě nejsem rozhodnutý. Koupil jsem si jeden MP1 abych odzkoušel. Chci mít moduly připraveny na kompletní digitalizaci, ale spíše uvažuji o analogovém ovládání. https://www.mtb-model.com/pages/prestavniky.php
Rámy: překližková konstrukce tl. 10mm. Časem snad přidám ještě krajní moduly s normovanými čely pro možnost spojování s dalšími domácími moduly.
Modelované období: poválečný provoz až 60.léta tedy 3 epocha.
Dnes mám postavený překližkové rámy, které budou ležet na komodách. Upravím je i pro možnost využití samostatných nohou, na hrubo rozměřené kolejivo a navrtané otvory pro kabeláž a otvory pro jehly přestavníku výhybek.
Základy drážních staveb pro místní úpravy:
Skladiště – IGRA 141011 dle typového listu 353/H, http://igramodel.cz/cs/drazni-h0/230-st ... 8m-h0.html
Výpravní budova – 253/H kterou jsem si nechal vypálit zrcadlově dle skutečné orientace ve Štítech. https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... Moravka-H0
Záchody – nejsme si jistý, nemam je na žádné fotografie, ale odhadl jsem použitelné IGRA 111002, http://igramodel.cz/cs/drazni-h0/59-sta ... 40046.html nebo i s chlívky https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... -XCII-H-H0
Bohužel podkladů není mnoho a tak jsem musel nějaké skutečnosti odhadnout. Nepovedlo se mi dohledat, kdy byla zrušena výhybka před zpevněnou plochou. Z plánu z roku 1939 je spojka, ale pak na fotografiích už nikde není zachycena.
Další nejasností je domeček vedle výtopny v čele uhelné skládky. K tomu vlastně není žádný podklad, jen tato fotografie a pak zbytky základů, které jsem objevil při dávném průzkumu. I velikost uhelné skládky se vůči plánu z roku 1939 asi změnila.
http://www.moravska-pohranicni.cz/image ... nie_02.jpg
Výhybka k výtopně se z plánu roku 1939 zdá být symetrická, ale v poválečné době ale tomu už tak není, proto jsem zvolil levou střední výhybku.
Další nejasností jsou záchodky. Resp. z podkladů vyplívá, že to byla úzká budova kolmo ke kolejišti. Jednalo se určitě o dřevěnou konstrukci bez vytápění. Záchodky byly přestavěné na zděné a přiblížili se k výpravní stanici asi též z důvodu vytápění.
Neznámou je pro mne i tip kolejové váhy za skladiště, tip záchodků a kdy původní byly zbourány. Asi zde nikdy nebyla obrysnice. Na konci zpevněné plochy bývala nějaká dřevěná bouda (plán 1939) ale zda byla na uhlí nebo nějaké zázemí na nářadí nevím.
Budu rád za jakékoliv komentáře, rady či podklady.
https://f.aukro.cz/images/sk6941221795/ ... 2a7f961055
http://www.nadraziletohrad.wz.cz/galeri ... /nad09.jpg
http://www.lzkclub.estranky.cz/fotoalbu ... a---stity/
http://www.moravska-pohranicni.cz/index ... e/historie
Plánek stanice: z roku 1939 http://www.moravska-pohranicni.cz/image ... ldberg.jpg
K porovnání z roku 1953 http://kontaminace.cenia.cz/
Použité kolejivo: PECO code 100, mam ho dostatek z nedostavěného kolejiště a nechce se mi ho vyhazovat.
Výhybky: PECO střední poloměr z důvodu domácích poměrů
Přestavníky výhybek: asi MP1 ale ještě nejsem rozhodnutý. Koupil jsem si jeden MP1 abych odzkoušel. Chci mít moduly připraveny na kompletní digitalizaci, ale spíše uvažuji o analogovém ovládání. https://www.mtb-model.com/pages/prestavniky.php
Rámy: překližková konstrukce tl. 10mm. Časem snad přidám ještě krajní moduly s normovanými čely pro možnost spojování s dalšími domácími moduly.
Modelované období: poválečný provoz až 60.léta tedy 3 epocha.
Dnes mám postavený překližkové rámy, které budou ležet na komodách. Upravím je i pro možnost využití samostatných nohou, na hrubo rozměřené kolejivo a navrtané otvory pro kabeláž a otvory pro jehly přestavníku výhybek.
Základy drážních staveb pro místní úpravy:
Skladiště – IGRA 141011 dle typového listu 353/H, http://igramodel.cz/cs/drazni-h0/230-st ... 8m-h0.html
Výpravní budova – 253/H kterou jsem si nechal vypálit zrcadlově dle skutečné orientace ve Štítech. https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... Moravka-H0
Záchody – nejsme si jistý, nemam je na žádné fotografie, ale odhadl jsem použitelné IGRA 111002, http://igramodel.cz/cs/drazni-h0/59-sta ... 40046.html nebo i s chlívky https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... -XCII-H-H0
Bohužel podkladů není mnoho a tak jsem musel nějaké skutečnosti odhadnout. Nepovedlo se mi dohledat, kdy byla zrušena výhybka před zpevněnou plochou. Z plánu z roku 1939 je spojka, ale pak na fotografiích už nikde není zachycena.
Další nejasností je domeček vedle výtopny v čele uhelné skládky. K tomu vlastně není žádný podklad, jen tato fotografie a pak zbytky základů, které jsem objevil při dávném průzkumu. I velikost uhelné skládky se vůči plánu z roku 1939 asi změnila.
http://www.moravska-pohranicni.cz/image ... nie_02.jpg
Výhybka k výtopně se z plánu roku 1939 zdá být symetrická, ale v poválečné době ale tomu už tak není, proto jsem zvolil levou střední výhybku.
Další nejasností jsou záchodky. Resp. z podkladů vyplívá, že to byla úzká budova kolmo ke kolejišti. Jednalo se určitě o dřevěnou konstrukci bez vytápění. Záchodky byly přestavěné na zděné a přiblížili se k výpravní stanici asi též z důvodu vytápění.
Neznámou je pro mne i tip kolejové váhy za skladiště, tip záchodků a kdy původní byly zbourány. Asi zde nikdy nebyla obrysnice. Na konci zpevněné plochy bývala nějaká dřevěná bouda (plán 1939) ale zda byla na uhlí nebo nějaké zázemí na nářadí nevím.
Budu rád za jakékoliv komentáře, rady či podklady.