krasin456 píše:Dobrý večer rozhodl Jsem stavět modul stanice Dubí z období 50tých let. Potřeboval bych plánek kolejového rozvětvení a typ zabzař. Z jistil jsem že v Dubí byla u šturcu točna a v průběhu druhé světově války Němci zabzař modernizovaly. Nevím jestli tam použili k zabezpečení elektromechaniku nebo elektrodynamiku. I za fotky budu rád.
Tak to přeji hodně úspěchu... Kdysi jsem o té stanici uvažoval, ale je to přes celou republiku, takže zájem trochu opadnul...
Osobně si myslím, že tam spíše bylo ústřední stavědlo. Obdoba elektromechaniky, ale bez stavědel. Respektive v tom "stavědle" co tam je bylo ústřední stavědlo. Vyhybky na druhé straně by se pak ovládaly ručně. Vzhledem k tomu, že tam není možnost vlakové cesty, tak není potřeba řešit nic složitého. Jen pro doplněnou po rekonstrukci v 80. letech tam měl být podle dostupných zdrojů TEST a v současné době D3 s klíčema.
S Elektrodynamikou si nejsem moc jist. Protože to zase nebyla tak velká, nebo důležitá stanice, kde by toto mělo využití. Ale možné je vše. Zkus pátrat v archívech, ale je to běh na dlouhou trať. Možná i fotky z období 50. - 80. léta by pomohly. Hlavně zbarvení výměníkových návěstidel by ti pak mohlo napovědět jak to bylo. A možná i to jestli tam po válce byly mechaniky, nebo světelné návěstidla, ale to vše se dá zjistit ze starých fotek. Nicméně se Tě zeptám, proč řešíš typ zab.zař. Respektive rozdíl mezi elektromechanikou a elektrodynamikou? Budeš dělat k tomu i skutečné ovládací prvky? A jak to pak budeš tahat na setkání, když to chceš mít v modulech? Možná od tohoto bych se odrazil a pak řešil co dál. A jestli ti jde o zobrazení, tak na stavědle je ten ovládací přístroj v podstatě stejný...