Stránka 1 z 3

Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2019 5:30 pm
od hopeter
Už dříve mě tato trať zaujala. Abych se nemotal do ostatních vláken tak zakládám toto vlákno pro shromáždění podkladů ke stanici Lampertice. Ještě nevím jak tuto stanici ztvárním. Uvažuji o domácí segmentovce ale třeba dojde i na modul. Zatím je představa takto:

Královec skrytá stanice 1 , Lampertice viditelná stanice , vlečka na doly skrytá stanice 2 , Žacléř skrytá stanice 3.

Velikost TT. Epocha zatím neurčena.
Pokud někdo máte jakékoliv informace nebo plány tak sem s nima. :wink:

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: pát 18 led, 2019 5:12 pm
od Střelec
Jakousi hrázděnou nádražní budovu pod názvem Lampertice vyrábí Malá Železnice. Údajně jde o předchůdkyni do současnosti dochovalé zděné budovy.

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: sob 19 led, 2019 8:56 am
od hopeter
Tu hrázděnou zastávku, nebo co to je , znám. Vyskočila na mě asi stokrát při hledání té správné budovy. Už i na nejstarších plánech je ale patrné podle půdorysu ,že správná budova bude ta co stojí dodnes.

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: sob 19 led, 2019 9:50 pm
od hopeter
Sestava1.jpg

Přehodnotil jsem možnosti prostorové i svoje a zkusil první nástřel modulu Lampertic v dnešní podobě. Nemám žádné zkušenosti s moduly. Stvořil jsem takový patvar s šířkou čel 400 mm a rozhraní by bylo základní rovné. Radiusy oblouků jsou R396. Pokud to tu sleduje někdo z modulářů tak budu rád za nápovědu. Pokud dojde na realizaci tak bych to rád stvořil jako plnohodnotný modul pro TT. Už teď vím ,že EW1 a R396 je špatně a počítám s úpravou...

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: ned 20 led, 2019 1:25 am
od t29
Nebude to jako jeden celek příliš těžké? Rozdělil bych to pro lepší manipulaci a případně možnost prodloužit stanici:

Obrázek

Segment s přejezdem cca 790x730 mm, poloměry oblouků R1400/15° pro trať do Žacléře a R700/45° pro vlečku, segment se staniční budovou 800x400 mm, výhybky Tillig EW2.

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: ned 20 led, 2019 6:33 am
od rawen
Pro velkou modulovou jdi na EW3.

Radek

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: ned 20 led, 2019 10:55 am
od hopeter
Tak malá rekapitulace. Modul udělám z dvou částí rozdělený zhruba mezi staniční budovou a přejezdem. Výhybku na trati dám EW3. Výhybku do odvratu EW2. Radius tratě do Žacléře a mezi výhybkama minimálně R1250 (dle normy) až R1400 (doporučeno). Radius vlečky R700 (dle normy). Kolejivo bude Tillig standartní 2,1 (2,07). Všechna rozhraní uvažuji RR. Ještě mě zbývá rozteč kolejí ve stanici. Tu jsem v normě nenašel nebo přehlédl. Má být 44 mm nebo pro modul platí jiný rozměr ?
Zkusím si to namalovat a uvidím co mě z toho vznikne... :wink:

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: ned 20 led, 2019 1:31 pm
od hopeter
Díky za upřesnění. Jak psáno výše zkusím to hodit do výkresů. Před vlastní stavbou bych to stejně ještě chtěl zkonzultovat s někým na živo. Zkusím popátrat kam se vlastně poděl modul TT Žacléře a jestli už třeba někdo Lampertice nemá.

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 10:20 am
od milan ferdián
Malinko popravím kolegu.Rozteč os kolejí ve stanicích spíše 43 mm.Je to dané geometrii kolejiva TILLIG,ale při stavbě stanic v TT se můžu jen dohadovat.Správně by mělo být rozteč 40 mm,ale jak píší výše je to individuální,protože neznám rozteč os kolejí v ostatních stanicích ani na dvojkolejné trati v modelové velikosti TT/Zababov.
Co se týče odbočky.Zde bych si dovolil navrhnout kapku něco jiného.Trenky o základním poloměru na traťové koleji a upravit poloměr malinko na vlečkové kolejí.Jestli je tedy rozteč os kolejí 44 mm jak píše kolega nebo 43 mm jak píší já,tak vytvořit souběh tratí a na druhém dílu odbočky navrhnout tak,aby hlavní osa koleje nebyla v esíčku,ale v přímce na rozhraní rovina.
Jestli chápu,samotné nádražíčko v Lamperticích nebude :?:
Milan

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 1:55 pm
od milan ferdián
Rozhraní čela síla 12 mm.Až teď se dívám,že rozměr 212 mm jsem mohl klidně upravit na 200 mm.Už se stalo.Chtělo by výkres překreslit do autocadu,čím se ověří,zda mi matematicky vše sedí.Výhybky lze podle potřeby posunovat doleva nebo doprava.Záleží na tvůrci.Milan

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 2:58 pm
od hank
Rozteč os kolejí v TT:
Tillig 43 mm
Kühn 44 mm
To je taky - kromě rozdílné výšky kolejnic - jeden z důvodů, proč není dobré kombinovat je. (Vyzkoušeno prakticky.)

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 4:09 pm
od D
České kluby modulové železnice TT používají osovou vzdálenost kolejí na dvojkolejných tratích 34 mm. Při ní se podle normy NEM 112 dovolují používat oblouky od poloměru 700 mm. Tovární výhybky se tuto rozteč upravují.

(Uvedená osová vzdálenost se netýká stanic ani vratných smyček, ale opravdu jen dvoukolejných tratí. Dvoukolejná čela navržená v našem klubu jsou kompatibilní s čely Zababov a umožňují pevné napojení jednokolejného modulu k libovolné koleji dvoukolejky. Zatím sami nemodelujeme dvoukolejnou trať, takže čela šla jen na export.)

U podobné odbočky, která je soumodulím a nemá ambice býti začátkem a koncem dvoukolejné tratě, bych asi osovou vzdálenost neřešil. (I když… kompatibilita, variabilita.)

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 5:25 pm
od hopeter
Koukám,že Lampertice ožily... :) Předně musím poděkovat Milanovi za návrh a pokusím se ho převést do CAD podoby. Rozteč kolejí Tilligu je samozřejmě 43 mm ( při psaní mě hráblo na 44 směrem ke Kuehnu ). Ještě nevím jestli nebudu muset rozšířit modul směrem dolů ( dle obrázku ) aby se vešla staniční budova a vedle ní záchody. Podle fotogalerie trainmaniaka http://www.trainmania.info/lampertice.html vychází staniční budova zhruba u výhybky odvratu a odvrat není rovnoběžně s tratí ale trochu šikmo. V původním náčrtu jsem proto uvažoval odvratovou výhybku pravou a k odbočné výhybce oblouk.
Co se týká přechových čel modulů tak jsem úplně nepochopil možnost minimální šířky modulu 200 mm a jak se pak řeší přechod na šířku 400 mm. Jedná se mě o stranu rozvětvení abych ho nemusel zbytečně natahovat k docílení šířky čel.

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 6:20 pm
od milan ferdián
Fota ukáží více než tisíce slov.
1.odbočka Odry ve stavu jízdy
2.odbočka Odry v přepravním stavu
3.Původní nedokončený modul stanice Třemešná
(hned zkraje jdou vidět ty úpravy,čela nejsou prozatím připevněna)

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 8:41 pm
od milan ferdián
Všechny kolejové osy jsou vyvedeny na střed rozhraní rovina.Vás asi mate číslo 231 mm,ale když připočtete těch 169 mm,součet je 400 mm.To znamená že rozměr 231 mm je rozdělen na 200 mm a pokračuje číslem 31 mm.
Ty údaje jsem tam měl napsat.Matematicky
200 x tng/30°:sin/30°
200 x 0,57735 = 115,5 : 0,5 = 231 mm
Milan