Stránka 4 z 8

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 5:56 pm
od hank
Trainmaniak píše:Na té Badatelně to je až od 1398, jak koukám. Já to mám od 1924 do 1934.
Už jsem to skladiště našel: Stanice Žacléř má dvě koleje sloužící dopravě a jednu skladištní kolej, 1 rampu pro vykládání postranní, jedno skladiště drážní a 1 soukromé, pronajaté firmě W. Reimann v Prkenném Důle. Ve stanici se nachází 1 sněhový pluh, pro který byla v r. 1904 kusá kolej vystavena prodloužením druhé koleje souběžně s širou tratí.


Byls rychlejší. Ta firma Reimann byla lepenkárna.

Taky jsem tam našel, že ta čelní stěna skladiště se opravovala už v r. 1928:
V době od 15. do 25. listopadu provedl odbor pro udržování dráhy přestavbu čelní zdi u skladiště a opravu podlahy a výměnu trámů ve skladišti.

V NA jsou kopie pamětních knih pořízené po r. 1945 z toho, co tehdejší přednostové měli k dispozici, tzn., že spousta knih byla ztracena nebo zničena za války. Navíc to už tehdy někteří přednostové docela flákali. Ty máš zřejmě původní knihu. Kde je teď uložen její originál? Docela mě zaráží, že tam jsou z období před r. 1938 německy psané zápisy. U ČSD se v letech 1918 - 38 úřadovalo zásadně česky.

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 6:05 pm
od Trainmaniak
Já měl tenkrát originál půjčený od jednoho nádražáka. Nevím, jak k němu přišel. Ale pokud mám správné info, tak by měl být snad v městském muzeu.

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 6:11 pm
od jafobe
Podle starých fotek ( třeba na http://www.ld-trutnov.cz/trate/trutnov-zacler/ ) kde před skladem u nádraží nejsou vagony, tak docela sklad "svítí" takže nejspíš omítnutý byl už od začátku.
Pár fotek na celé nádraží třeba zde http://www.staretrutnovsko.cz/schatzlar-ansichtskarte.php , nejlepší asi tato, a podle okolí to asi nebude pro obyvatele domu, na to je kolem moc prázdno ...
Obrázek
A jedno video kde se pár fotek nádraží taky objeví. https://www.youtube.com/watch?v=TiqcuN6B_5I
EDIT:
Obrázek
Obrázek

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 6:18 pm
od milan ferdián
Jafobe
Nevím jak jsi tu fotku dostal sem,mě se to nepovedlo.Zkus zde ještě vložit tu druhou datumovanou 30.7.1901 (mate mě ten sníh v červenci)
Milan
edit:povedlo.

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 6:37 pm
od jafobe
milan ferdián píše:Jafobe
Nevím jak jsi tu fotku dostal sem,mě se to nepovedlo.Zkus zde ještě vložit tu druhou datumovanou 30.7.1901 (mate mě ten sníh v červenci)
Milan

V základní nabídce všech fotek si na danou fotku kliknu pravým tlačítkem, aby mi to vyhodilo nabídku co s tím chci udělat, z ní buď vyberu "kopírovat adresu odkazu" (pokud je to odkaz přímo na obrázek), nebo "otevřít odkaz v novém okně", kde mi to otevře samotnou fotku, a v příkazovém řádku si okopíruji adresu. kde je uložený obrázek ... pokud by to otevřelo jinak než jen jako samotnáý obrázek je občas možnost kliknout na obrázek pravým tlačítkem a vybrat "tobrazit obrázek" pokud mi to zobrazí to co chci, opět mám v příkazovém řádku přímou adresu.
Tady to už jen vložím pomocí nabídky Img, ado textu mi to vloží toto (jen bez mezer, bez nich to nezobrazí jako text) [ img ] [ /img ] kde pak jen vložím adresu obrázku mezi prostřední závorky. ;-)
Podobně to je s vložením funkčního odkazu na stránky, kdy okopírovanou adresu stránky vložím de textu pomoci tlačítka URL.

EDIT: Jsi rychlejší než mé psaní ... takže se to může smazat, pokud to nebude chtít někdo další k učení ... :-)

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 7:02 pm
od Trainmaniak
Zajímavé je, jak je nyní silnice vůči koleji vysoko v porovnání s fotografií s laťkovým plotem výše.

zacler-022.jpg

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 7:12 pm
od jafobe
Trainmaniak píše:Zajímavé je, jak je nyní silnice vůči koleji vysoko v porovnání s fotografií s laťkovým plotem výše.

Ale není to nic zvláštního, to je běžný následek toho jak se staví silnice ... u nás taky podle starých fotek bývalo u hostince asi pět schodů do baráku a dneska je na silnici jen jeden ... a není to jen u nás. ale téměř všude.

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 7:54 pm
od hank
jafobe píše:
Trainmaniak píše:Zajímavé je, jak je nyní silnice vůči koleji vysoko v porovnání s fotografií s laťkovým plotem výše.

Ale není to nic zvláštního, to je běžný následek toho jak se staví silnice ... u nás taky podle starých fotek bývalo u hostince asi pět schodů do baráku a dneska je na silnici jen jeden ... a není to jen u nás. ale téměř všude.


Sice je to OT, ale když už jste to načali... Zdaleka nejde jen o silnice. Prvním objektem, na kterém se v r. 1969 zkoušela technologie pozdějšího přesunu kostela v Mostě, byla morová kaple sv. Šebestiána v Uh. Hradišti z roku 1716. Úkol zněl zvednout ji na současnou úroveň terénu a posunout o 10 m dozadu. Za těch 253 let se terén kolem ní zvedl asi o 1,5 metru. V místech nepřetržitě osídlených stovky nebo i tisíce let se terén za tu dobu zvedne třeba i o 10 metrů. Viz památky románské Prahy nebo jiných středověkých měst v Čechách a na Moravě. To, co je dneska třeba druhé nebo třetí podzemní patro sklepů, bývalo ve 13. století přízemí v tehdejší úrovni ulice.

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 10:14 pm
od jafobe
A jedna z mála fotek toho druhého skladu (teda jen jeho kousku) vytažené z videa co jsem dával odkaz výše ale třeba to taky pomůže, je tedy zřejné že byl hned u kolejí, a asi by se z toho dala odvodit i výška či velikost skladu s ohledem na přesah a skon střechy a starých leteckých snímků ...
žacler 2 sklad.jpg

třeba i ta silnice mohla být místy kousek nad kolejemi
zacler02.jpg

a pozice druhého skladu z fotek z 50-tých let
zacler04.jpg
zacler04.jpg (33.77 KiB) Zobrazeno 4767 krát

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: úte 15 led, 2019 7:50 pm
od ateen
11017výtopna Žacléř.jpg
milan ferdián píše:Je tu ale jiná záhada.Jak vypadala původní remíza s příčnou budovou je uvedeno v časopisu a vyfocena,ale jak vypadala přístavba k remíze pro druhou kolej :?: Tato stavebnice u mě vyvolává pochybnosti.Když se podíváte na plánek jak vypadala dvojkolejná remíza,tak hned poznáte rozdíl.Bohužel,foto není.Jen co je u Michala (Trainmaniak).
Milan

Už jsem se spojil s výrobcem a říká, že druhé stání je kratší. Akorát to tady není vidět. Zítra se chci u nich zastavit a mrknout na to.

Jinak jsem už objednal potřebné kolejivo pro nádraží Žacléř.

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: úte 15 led, 2019 8:33 pm
od hank
Užitečná délka stání eNkového modelu topírny Žacléř:
delší stání - 115 mm
kratší stání - 75 mm

Takže do delšího stání se ti vejde šukafon, barča, hektor, BR 64 = 365.4, do kratšího krátká pára (T3, BR 80, s odřenýma ušima BR 92.5-10=415.0), věžák, z dieselů nanejvýš 708.

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2019 5:21 am
od Trainmaniak
Možná to tu zaznělo, tak se omlouvám za případné opakování, ale tato výtopna byla 3místná. Počítalo se v delším stání se dvěma kratšími parními lokomotivami. To je pro doplnění informací, pokud to ještě nezaznělo. :)

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2019 7:25 am
od milan ferdián
Trainmaniak píše:Možná to tu zaznělo, tak se omlouvám za případné opakování, ale tato výtopna byla 3místná. Počítalo se v delším stání se dvěma kratšími parními lokomotivami. To je pro doplnění informací, pokud to ještě nezaznělo. :)

Nezaznělo Michale,dobrá připomínka.Zde zvětšený výřez s lokomotivní remízou v Žacléři.
Milan

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2019 7:31 am
od hank
Trainmaniak píše:Možná to tu zaznělo, tak se omlouvám za případné opakování, ale tato výtopna byla 3místná. Počítalo se v delším stání se dvěma kratšími parními lokomotivami. To je pro doplnění informací, pokud to ještě nezaznělo. :)


K tomu je ovšem ještě potřeba dodat, že původní ÖLEGovské trojspřežky pozdější řady kkStB 93 byly dlouhé kolem 7 metrů, tzn. ještě kratší než osmimetrové 97 = 310.0, a mohla se tam dokonce výjimečně vyskytnout i nějaká ta 6metrová dvojspřežka pozdější ř. 83 kkStB. Za ČSD tam pak jezdily 422.0 a 423.0. Já jsem ty řady lokomotiv v minulém postu schválně volil podle toho, co se dá sehnat v eNku. Vždyť vlastně nevíme, s čím a ve které epoše tam ateen chce jezdit...

Re: Žacléř

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2019 7:35 am
od Trainmaniak
Vzpomínám si, jaké to bylo dobrodružství, když jsem do té výtopny v 80. letech lezl. Zajímavá "vůně", pocit zakázaného ovoce (páč se tam nesmělo) a tak vůbec to mělo neopakovatelnou atmosféru. Určitě mi rozumíte, tyhle pocity má každý železniční nadšenec. :-) Škoda, že není více fotek třeba z doby, kdy to už bylo mimo provoz. Mně bylo tak 8-10 let, takže jsem nefotil.