TT - provoz Zababov

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: TT - provoz Zababov

Příspěvekod Miloš Pavlát » stř 07 srp, 2019 10:24 am

Morris Zapp píše:Drahý Dino, byl's někdy v Ošelíně?

Taky jsem tam nebyl, ale na mapách to vypadá opravdu dobře: řeka, les, zářez, tunel, propust pro potok, zastávka a nadjezd silnice. Zkrátka snad vše co si modulář-modelář může přát. Mám motivaci se na Vás zase někdy v budoucnu přijet podívat.
Miloš
Miloš Pavlát
H0 ROCO LINE s podložím+geoLINE,
0 začátečník
Roco 10764+GenLi MAXI+Rocrail
Uživatelský avatar
Miloš Pavlát
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř 05 lis, 2014 7:27 am
Bydliště: Praha 3 - Vinohrady

Re: TT - provoz Zababov

Příspěvekod sidlo » stř 07 srp, 2019 11:50 am

Štíhlé výhybky, na návěstidlech rychlostní návěsti s pruhy, závislá trakce -- ty jsi nikdy nebyl troškař :lol:
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 2046
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: TT - provoz Zababov

Příspěvekod Morris Zapp » pát 09 srp, 2019 6:41 pm

Zase tak ortodoxní převaděč reality do modelu nejsem: štíhlé nebudou, návěstní soustava sice možná bude variabilní, ale pro začátek počítám se směrovou, z té závislé trakce zbyde profil tunelu, který by neměl bránit výhledové jízdě se zdviženým sběračem.

Miloš: přesně tak - krajina okolo je vyloženě dramatická, mňam! :wink:

Dálkovina je samozřejmě cílem - kdo by chtěl sedět ve stanici, kde má akorát dvě dopravní koleje a jinak nic? Předpokládám Ošelín používat jako přívažek k nějakým běžným nácestným stanicím na hlavní trati jednokolejné, kde často pozoruju, že se výpravčí ve vlakových pauzách nudí a dostávají roupy :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 670
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Ošelín

Příspěvekod Morris Zapp » ned 11 srp, 2019 7:19 pm

Byl u mě ModelářTT/TTe a pomocí posvátného Etalonu provedl zázrak adjustování kolejnic na přechodových čelech modul/trať vůči čepům - položení kolejí na Ošelíně už nestojí nic v cestě.

Přesná adjustace kolejnic vůči čepům je dobrovolná doporučená fíčura, komplikující sice stavbu modulu, úžasně ale zrychlující stavbu moduliště - zcela odpadá pracné a otravné rovnání modulů proti sobě, aby kolejnice přesně navazovaly. To tady obstarají čepy.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 670
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Ošelín

Příspěvekod modelarTT/TTe » ned 11 srp, 2019 9:50 pm

Morris Zapp píše:Byl u mě ModelářTT/TTe a pomocí posvátného Etalonu provedl zázrak adjustování kolejnic na přechodových čelech modul/trať vůči čepům - položení kolejí na Ošelíně už nestojí nic v cestě.

Přesná adjustace kolejnic vůči čepům je dobrovolná doporučená fíčura, komplikující sice stavbu modulu, úžasně ale zrychlující stavbu moduliště - zcela odpadá pracné a otravné rovnání modulů proti sobě, aby kolejnice přesně navazovaly. To tady obstarají čepy.


Kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru si dovoluje k věci uvést toto:

1) Etalon není posvátný, nýbrž z kvalitní překližky a epoxidu a jsou dva.
2) Nešlo o zázrak, ale úplně obyčejnou a jednoduchou práci.
3) Čep není čepem, ale kolíkem válcovým kaleným do pouzdra.
4) Celý popis této pomůcky je např. zde: http://www.tyll.cz/clanek/vykres-spojov ... -a-pouzdra a zde: http://trat3b.cz/Technika/Pouzdra-na-starsi-moduly
5) Továrník se nejmenoval Dubský, ale Mikulka.
modelarTT/TTe
 
Příspěvky: 125
Registrován: úte 24 črc, 2018 2:37 pm

Předchozí

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků