Re: Modulová vagonka či vozová dílna
Napsal: ned 07 říj, 2018 12:41 pm
Ještě k tomuhle (i když se tím dostáváme zcela mimo téma):
Tak alespoň dělám různé proživelňovací finty:
Například jeden kolega nakládá na vlečce minerálku (v lahvích). Plní státní plán,aby byly vánoční prémie, takže toho má jeden celý PO vlak za sejšnu. Třikrát denně mu manipulák přiveze vozy k nakládce, třikrát denně je přistaví a třikrát denně stáhne z vlečky ložené vozy, které se v té stanici shromažďují, až pak přijede lok, zapřáhne je a odveze "do České Třebové na rozptyl".
Je podzim (cukrovar přece jede na plné obrátky!), takže předstíráme, že vozoví disponenti zahájili stahování vozů Z z minerálky a nahrazují je vozy L (za mrazů nejde minerálka vozit v Zetkách). Takže ta souprava jezdí pěkně strakatá: bez ladu a skladu promíchané bílé vozy L s hnědými Z.
Ve skryťáku z té došlé soupravy vyházejí vozy Z a uschovají, vozy L zase pospojují a teď je z nich NEx s maďarskou zeleninou pro zásobování polských pracujících. Takhle projede layout a vrátí se coby Sn s prázdnými izotermickými vozy z PKP pro MÁV. Skryťák to přidá k těm uschovaným Z vozům od minerálky a celé to roztrhá na čtyři díly.
Třikrát za den přijede do skryťáku Pn vlak se směskou vozových zásilek v layoutu. Aby nejel po zpracování nákladních listů zase zpátky ve stejném řazení, utrhne z něj obsluha dle libosti čtvrtinu zátěže, kterou si uschová, a nahradí ji jednou čtvrtinou té směsi Z a L vozů z předchozích odstavců.
Po odjezdu třech Pn vlaků ze skryťáku nám v něm zůstala poslední čtvrtina té směsi Z+L a tři čtvrtiny zátěže, co byla odstavena z těch směsek. Teď tyhle čtyři čtvrtiny skryťák spospojuje a odesílá do layutu jako čtvrtý odliv. Pestrost zajištěna
Holt je potřeba brát ohled na to, že model má své specifické potřeby, a naplánovat GVD nejen jako na skutečné železnici podle předpokládaného množství zásilek a možností oběhů hnacích vozidel, ale taky do toho vložit něco navíc: tam, kde si skutečná železnice vystačí sama, my musíme tu pestrost trochu popostrčit. Ale stojí to za to!
Ještě nikdy se nám nepodařilo přiblížit se ke skutečnosti tímhle způsobem, že by si přepravci kontinálně přímo v průběhu provozu objednávali přepravy (samozřejmě, v malých objemech to funguje, ale v zásadě naprostá většina přeprav je připravena před setkáním a funguje pak kyvadlově nebo zásobníkově, popř. cukrovar si jezdí kontingentně). Ono by to vyžadovalo hlavně management prázdných vozů, který by kontinuálně spojoval vyložené vozy s poptávkami. Skutečná železnice na to měla obrovská kvanta lidí, kteří neustále sepisovali vozy, hlásili je vozovým disponentům a ti nepřetržitě úřadovali. Nám by na tohle, při našem rozsahu, možná stačil vozový disponent jediný, který by neustále kroužil kolem layoutu, sbíral "přihlášky nakládky", evidoval, co mu kde došlo na vykládku, a pároval to. Má to jediný zádrhel: nikdo to nechce dělatUncleFardy píše:Tím se stane vlakotvorba tak trochu živelnou a přiblíženou skutečnosti
Tak alespoň dělám různé proživelňovací finty:
Například jeden kolega nakládá na vlečce minerálku (v lahvích). Plní státní plán,aby byly vánoční prémie, takže toho má jeden celý PO vlak za sejšnu. Třikrát denně mu manipulák přiveze vozy k nakládce, třikrát denně je přistaví a třikrát denně stáhne z vlečky ložené vozy, které se v té stanici shromažďují, až pak přijede lok, zapřáhne je a odveze "do České Třebové na rozptyl".
Je podzim (cukrovar přece jede na plné obrátky!), takže předstíráme, že vozoví disponenti zahájili stahování vozů Z z minerálky a nahrazují je vozy L (za mrazů nejde minerálka vozit v Zetkách). Takže ta souprava jezdí pěkně strakatá: bez ladu a skladu promíchané bílé vozy L s hnědými Z.
Ve skryťáku z té došlé soupravy vyházejí vozy Z a uschovají, vozy L zase pospojují a teď je z nich NEx s maďarskou zeleninou pro zásobování polských pracujících. Takhle projede layout a vrátí se coby Sn s prázdnými izotermickými vozy z PKP pro MÁV. Skryťák to přidá k těm uschovaným Z vozům od minerálky a celé to roztrhá na čtyři díly.
Třikrát za den přijede do skryťáku Pn vlak se směskou vozových zásilek v layoutu. Aby nejel po zpracování nákladních listů zase zpátky ve stejném řazení, utrhne z něj obsluha dle libosti čtvrtinu zátěže, kterou si uschová, a nahradí ji jednou čtvrtinou té směsi Z a L vozů z předchozích odstavců.
Po odjezdu třech Pn vlaků ze skryťáku nám v něm zůstala poslední čtvrtina té směsi Z+L a tři čtvrtiny zátěže, co byla odstavena z těch směsek. Teď tyhle čtyři čtvrtiny skryťák spospojuje a odesílá do layutu jako čtvrtý odliv. Pestrost zajištěna
Holt je potřeba brát ohled na to, že model má své specifické potřeby, a naplánovat GVD nejen jako na skutečné železnici podle předpokládaného množství zásilek a možností oběhů hnacích vozidel, ale taky do toho vložit něco navíc: tam, kde si skutečná železnice vystačí sama, my musíme tu pestrost trochu popostrčit. Ale stojí to za to!