Stránka 6 z 6

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: úte 09 črc, 2019 11:35 am
od prcek
fulda píše: :roll: Jenom se přesně neví, jestli to plně funkční znamená, že nefunguje NĚKOLIKRÁT za den, nebo JEDNOU za setkání. :roll:

Hele, obvykle se mi zda, ze vase prispevky davaji smysl, toto kopnuti mi naopak prijde naprosto zbytecne. Spatny den?

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: úte 09 črc, 2019 9:44 pm
od HonzaM
fulda píše:
HonzaM píše:Modul stanice Čachnov je v provozuschopném stavu, ovládací systém je plně funkční.

:roll: Jenom se přesně neví, jestli to plně funkční znamená, že nefunguje NĚKOLIKRÁT za den, nebo JEDNOU za setkání. :roll:

Ale ono se to přesně ví, můžeš se zeptat všech účastníků, stanice fungovala celou dobu setkání. Ostatně mohl ses přijet podívat, nabízel jsem to tady v konferenci den předem.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: stř 10 črc, 2019 2:44 pm
od mar-roc
Na setkání v Roudnici jsem osobně byl přítomen po celou dobu, stanicí Čachnov jsem několikrát projížděl, křižoval v ní a také manipuloval s Mn vlakem. Stanice byla jednak ovládána na dálku dispečerem (křižování vlaků), tak i místně při té manipulaci. S žádným problémem ovládání jsem se nesetkal (ani s tím popsaným ve vláknu MP1).

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: stř 10 črc, 2019 9:31 pm
od HonzaM
Jestliže jsem napsal že byla stanice plně funkční, měl jsem na mysli funkčnost stavění cest s automatickým stavěním návěstních znaků podle rychlostní návěstní soustavy ČSD a s tlačitkovým ovládáním podle systému reléovky. Strojvedoucí tak měli možnost se řídit návěstidly. To že se u jedné výhybky projevila závada diskutovaná ve vláknu k MP1 na tom faktu nic nemění, ostatní výhybky stejně jako návěstní soustava fungovaly po celou dobu setkání bezvadně a uvedená závada výhybky se objevila za celé tři dny pouze u té jedné a i to jen zcela vyjímečně. Pokud by byla závada na straně dekodéru MGP, objevovala by se závada určitě u všech přestavníků. Spolehlivost a funkčnost systému MGP prokazuje i fakt, že bylo možné se spolehnout na dálkové ovládání, kdy dispečer na ovládacím panelu viděl postavení výhybek, stav návěstidel a obsazenost koleji.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: čtv 11 črc, 2019 7:28 am
od HonzaM
mar-roc píše:Stanice byla jednak ovládána na dálku dispečerem (křižování vlaků), tak i místně při té manipulaci. S žádným problémem ovládání jsem se nesetkal (ani s tím popsaným ve vláknu MP1).

Pro upřesnění je třeba uvést jak zařízení funguje. Pokud je zájem umožnit strojvedoucím aby mohli sami provádět manipulaci a nezatěžovali tím dispečera nebo výpravčího, je možné k ovládání použít druhý panel. Na něm lze instalovat jen tlačítka pro určité funkce a určité výhybky, nebude tedy například umožňovat stavět dopravní cesty, ale pouze jednotlivé výhybky a posunové cesty. Takových panelů může být i více, třeba pokud by stanice měla několik vlečkových areálů. Podružné panely mohou být zamykatelné. Vzhledem k tomu, že výhybkové i návěstní dekodéry zařízení MGP detekují skutečnou polohu výhybek i stav návěstidel, zobrazuje se dispečerovi i aktuální situace v areálu obsluhovaném z podružného panelu. To jsme na setkání prakticky vyzkoušeli.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: úte 16 črc, 2019 1:40 pm
od HonzaM
Pár obrázků současného stavu stanice Čachnov - ještě ale čeká dodělání řady detailů.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: stř 17 črc, 2019 6:46 am
od adix
HonzaM píše:Pár obrázků současného stavu stanice Čachnov - ještě ale čeká dodělání řady detailů.

Modul vypadá pěkně už dnes, zejména když si uvědomíme že to je ve velikosti N.