Modul stanice pro testování

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » sob 15 zář, 2018 9:39 am

Uvítal bych názory na způsob ovládání (dva příspěvky zpět). Cílem testu je vyzkoušení možností komerčně dostupného zařizeni MGP, nejde o vlastní vývoj elektroniky.
A k tomu ještě dotaz - co více odpovídá skutečnosti, nastavení cesty a teprve potom postavení návěst na volno, nebo nastavení návěsti přímo při postavení cesty, bez dalšího zásahu obsluhy?
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1643
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod fulda » sob 15 zář, 2018 10:47 am

postavit cestu, zamknout cestu, uvolnit návěstidla.
Proto jsou na reléovce na každou cestu dvě tlačítka, plus další třeba přivolávačka pro posun.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4241
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod fulda » sob 15 zář, 2018 3:04 pm

HonzaM píše:
MkTT píše:Uvažuji o ovládání lokomotiv přes DCC a ovládání výhybek ručně či analogově, abych omezil počet vodičů mezi segmenty na maximálně 4.

Zvaž použití vyhybkovych dekodérů MGP, pak Ti budou mezi moduly stačit dva dráty na trakci a jeden kablík LocoNetu.

S odkazem na tento post bych tě poprosil, aby jsi se vyhnul reakcím tohoto typu. Vytváří to iluze že se jedná o bůhví jak dobrý produkt a přitom je to něco, co jsi si jen sám vysnil a prezentuješ to ve formě, která nedává smysl ve vlákně, kde na to není nikdo zvědavý.

Odhaduji, že nejbližší kvartál budeš odpovídat MGP i na otázku, co si dáš k večeři.

On totiž "jeden kablík loconetu" znamená šest vodičů, které se navíc zacvakávají způsobem, který není vhodný pro čela modulů, na rozdíl od systému prezentovaného v původním vlákně, a to i po rozšíření ze dvou na šest pinů (popsáno zde). MkTT jasně napsal, že víc než dva vodiče nechce, tak mu jich nenuť osm.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4241
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod zdeno » sob 15 zář, 2018 4:08 pm

fulda píše:On totiž "jeden kablík loconetu" znamená šest vodičů, které se navíc zacvakávají způsobem, který není vhodný pro čela modulů, na rozdíl od systému prezentovaného v původním vlákně, a to i po rozšíření ze dvou na šest pinů (popsáno zde). MkTT jasně napsal, že víc než dva vodiče nechce, tak mu jich nenuť osm.


Nemyslim, ze kazdy chce smejdohracky od Roco a tak by nebylo dobre prezentovat jen tu svoji platformu.
Viz vlakno o Z21, kde se resi kraviny, ktere ma Loconet davno za sebou !!
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1529
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod JiriKTT » sob 15 zář, 2018 9:05 pm

fulda píše:postavit cestu, zamknout cestu, uvolnit návěstidla.
Proto jsou na reléovce na každou cestu dvě tlačítka, plus další třeba přivolávačka pro posun.

Dovolím si to malinko doplnit:
zabezpečovací zařízení vždy dovolí rozsvítit povolující znak (mimo přivolávací návěsti) až když jsou splněny všechny předepsané podmínky. Podle toho, zda si všechny podmínky kontroluje samo, nebo zda za splnění některých odpovídá obsluha, je zabezpečovací zařízení zařazeno do jedné ze 3 kategorií. Nejvyšší je 3. kategorie. To jsou většinou reléová stavědla typu AŽD71, TEST, nebo elektronická stavědla s JOP.
Například stavědlo AŽD71 s tlačítkovou volbou má na ovládacím pultu u dopravní koleje poblíž symbolu návěstidla 2 tlačítka. Jedno zelené a jedno bílé. Obdobně na na záhlaví u symbolu seřaďovacího návěstidla má 1 bílé tlačítko a u symbolu vjezdového návěstidla 1 zelené tlačítko. Obsluha probíhá tak, že výpravčí stlačí tlačítko začátku cesty u návěstidla, odkud chce jet. Pokud jde o vlak, tak zelené, pokud o posun, tak bílé. Druhý krok je, že stlačí bílé tlačítko u koleje, kam chce jet. Volící skupina provede základní kontrolu smysluplnosti volby - tedy zda takovou cestu lze vzhledem ke konfiguraci kolejiště postavit a zda není některá část cesty již pod závěrem jiné cesty. Pak se provede přestavení výhybek a výkolejek do požadované polohy. Pokud souhlasí poloha a celá jízdní cesta je volná, provede se závěr cesty. Tím se znemožní další manipulace s výhybkami, souhlasy, elektromagnetickými zámky nebo pomocnými stavědly. Po úspěšném provedení závěru se rozsvítí povolující znak na návěstidle.
Tohle celé trvá podstatně kratší dobu, než trvá přečtení tohoto příspěvku. Pokud jsou již předem výhybky ve správné poloze, tak po stlačení koncového tlačítka se návěstidlo rozsvítí do 2s. Pokud se výhybky přestavují, tak je to delší o 3 nebo 6s, podle toho, zda jsou všechny přestavníky ovládány samostatně, nebo zda jsou některé spojeny do dvojic.
A pochopitelně jsem to pořád ještě zjednodušil a existuje spousta vyjímek.
TT, DR5000
JiriKTT
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 12 led, 2011 7:25 pm

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod zdeno » ned 16 zář, 2018 6:30 am

JiriKTT píše:Obsluha probíhá tak, že výpravčí stlačí tlačítko začátku cesty u návěstidla, odkud chce jet. Pokud jde o vlak, tak zelené, pokud o posun, tak bílé. Druhý krok je, že stlačí bílé tlačítko u koleje, kam chce jet. Volící skupina provede základní kontrolu smysluplnosti volby - tedy zda takovou cestu lze vzhledem ke konfiguraci kolejiště postavit a zda není některá část cesty již pod závěrem jiné cesty. Pak se provede přestavení výhybek a výkolejek do požadované polohy. Pokud souhlasí poloha a celá jízdní cesta je volná, provede se závěr cesty. Tím se znemožní další manipulace s výhybkami, souhlasy, elektromagnetickými zámky nebo pomocnými stavědly. Po úspěšném provedení závěru se rozsvítí povolující znak na návěstidle.

Myslim, ze krome TC a jinych pocitacovach programu tohle umi jen muj ovladaci pultik.
---
Problem je, ze si opravdu malokdo uvedomuje, co vsechno to vyzaduje.
Teda neuveritelne mnozstvi detekci obsazeni a svazani ovladani navestidel na vysledky detekce a volbu cesty !!
Nejak si neumim predstavit to delat dodatecne, to by se muselo navrhovat soucasne s kolejistem.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1529
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » ned 16 zář, 2018 3:44 pm

To je dost odvážné tvrzení, nevím, co Tě vede k této doměnce. Prostuduj si návody k MGP, jsou na internetové stránce výrobce k dispozici ke stažení, včetně popisu významu a nastavení jednotlivých SV (system variables). Pokud se nepletu, Tvůj pultík existuje jen ve formě návrhu, nikdo ho ještě nepoužívá - nebo se vyrábí a běžně používá? Zařízení MGP se běžně vyrábí a prodává a má hodně možností pro programování uživatelem.

Pokud se jedná o popis od "JiriKTT", takto to mám realizováno (s TrainConrollerem) na modulové stanici Sklené. Bylo to konzultováno s výpravčím, který ve stanici s reléovkou slouží. Viz přiložený obrázek.
Přílohy
Panel Sklené.jpg
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1643
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod zdeno » ned 16 zář, 2018 4:28 pm

Honzo, michas dve veci dohromady !
Teda ten ovladaci pult mas zhotoveny v realu nebo jen na obrazovce pocitace ??
Podle mne to je dost velky rozdil ;-)
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1529
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » ned 16 zář, 2018 6:07 pm

Když si ten příspěvek přečteš pořádně, zjistíš že píšu, že je to na TrainControlleru. A byla to jen reakce na popis postupu ovládání, ne konkrétní fyzické řešení. Reálný panel teprve plánuju a proto mne zajímá způsob ovládání v reálu. To ovládání je pak jen otázka počtu tlačítek, při popsaném řešení to představuje čtyři tlačítka na každou staniční kolej a dvě tlačítka na každém vjezdu.
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1643
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod zdeno » pon 17 zář, 2018 6:36 am

Kdyby to bylo jasne, tak se neptam, ono to bylo napisane tak nejak divne !
---
Pisem to proto, ze pocet prvku v takovem navrhu by byl astronomicky a hranicil by se scifi.
Jen tak odhadem to tipujem na stovky LEDek a desitky tlacitek.
---
Videl jsem releovku zezadu ve Varine a muzem napisat, ze to je neskutecna hromada dratu.
Bez naprosto perfektni dokumentace neopravitelne. Jsou to desitky svazku dokumentace.
A to by platilo aj pro takovy panel v realu.
---
Teda urcita mira zjednoduseni se musi pouzit a treba na postupne obsazovani trati pri vjezdu do stanice je asi nutne zapomenout.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1529
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod JBr » pon 17 zář, 2018 7:07 am

HonzaM píše:Reálný panel teprve plánuju a proto mne zajímá způsob ovládání v reálu.


Technická poznámka, pokud platí, že vzorem je Čachnov a chtěl bys ho mít co nejblíž skutečnosti, tak zapomeň na panel. Celá trať má jako SZZ ESA 33, takže se řídí JOPkou, z počítače.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » pon 17 zář, 2018 9:28 am

JBr píše:
HonzaM píše:Reálný panel teprve plánuju a proto mne zajímá způsob ovládání v reálu.


Technická poznámka, pokud platí, že vzorem je Čachnov a chtěl bys ho mít co nejblíž skutečnosti, tak zapomeň na panel. Celá trať má jako SZZ ESA 33, takže se řídí JOPkou, z počítače.


Samozřejmě je to fikce, Čachnov jsem zvolil jen kvůli rozsahu a kolejovému schematu, vůbec ne kvůli celkovému vzhladu. Proto také píšu "proto mne zajímá způsob ovládání jako v reálu." Asi by se těžko hledala stanice tohoto rozsahu, řízená místně zařízením AŽD 71. Dnes jsou takto velké stanice řízeny JOPkou, to samozřejmě vím. Jde mi o vyzkoušení nakolik se dá s komponentami MGP přiblížit k vytvoření panelu odpovídajícímu reléovce.
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1643
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » pon 17 zář, 2018 9:40 am

zdeno píše:[
Videl jsem releovku zezadu ve Varine a muzem napisat, ze to je neskutecna hromada dratu.
Bez naprosto perfektni dokumentace neopravitelne. Jsou to desitky svazku dokumentace.
A to by platilo aj pro takovy panel v realu.
---
Teda urcita mira zjednoduseni se musi pouzit a treba na postupne obsazovani trati pri vjezdu do stanice je asi nutne zapomenout.

Zjednodušení určitě ano, postupné obsazování trati by problém nebyl, je to pár detekcé obsazení a komunikace v LocoNetu, který dobře znáš. Počet LEDek a tlačítek samozřejmě záleží na rozsahu stanice a na tom nakolik zjednodužíš třeba počet ledek pro zobrazení cesty a obsazení, není potřeba dávat LEDku jako všechny rozsvěcené "----" na panelu skutečné reléovky, stačí takový počet, aby bylo zřejmé kde je nastavená cesta a kde je obsazená kolej. Jde mi hlavně o způsob volby cesty a vztah nastavené cesty k zobrazovaným návěstním znakům.
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1643
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod JBr » pon 17 zář, 2018 11:03 am

HonzaM píše:Asi by se těžko hledala stanice tohoto rozsahu, řízená místně zařízením AŽD 71.


Ale jsou a ani se za nimi nemusí daleko do Prahy, reléovka je třeba v Unhošti (3 dopravní a 2 manipulační koleje), v Ruzyni (3 dopravní koleje, dvě manipulační, zaústěné vlečky) nebo třeba ve Středoklukách (3 dopravní, jedna manipulační a několik vleček). Unhošť a Ruzyně jsou čerstvé, SZZ se tam měnilo během posledních dvou let, ve Středoklukách o pár let dřív. Všude to jsou výtěžky z modernizací koridorů.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod zdeno » pon 17 zář, 2018 3:35 pm

HonzaM píše:Zjednodušení určitě ano, postupné obsazování trati by problém nebyl, je to pár detekcé obsazení a komunikace v LocoNetu, který dobře znáš. Počet LEDek a tlačítek samozřejmě záleží na rozsahu stanice a na tom nakolik zjednodužíš třeba počet ledek pro zobrazení cesty a obsazení, není potřeba dávat LEDku jako všechny rozsvěcené "----" na panelu skutečné reléovky, stačí takový počet, aby bylo zřejmé kde je nastavená cesta a kde je obsazená kolej. Jde mi hlavně o způsob volby cesty a vztah nastavené cesty k zobrazovaným návěstním znakům.

Tvuj pohled je pohladem laika, kdy musim napisat, ze takovy panel je slozitejsi na vyrobu a oziveni vic nez samotne kolejiste. Teda v tom rozsahu, jako planujes.
Kdo to nekdy delal, tak to urcite potvrdi.
Znova te musim upozornit na dokumentaci, pokud si ji neudelas, tak pri prvni poruche si skoncil. Teda pokud to nebude odpadnuty dratik ;-)
Taky udelat a dodrzovat nejaky stabny system a poradek je velmi zadouci. Japonska montaz je sice lakava, ale zradna.
---
Bylo by dobre si to vytvorit a zkusit na TC, jako jsem testoval pultik, tam se ukazi vsechny moznosti a souvislosti.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1529
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků