Modul stanice pro testování

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod JBr » úte 28 srp, 2018 8:14 pm

Já to vzdávám :D Nebudem to tu radši dál plevelit :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » stř 29 srp, 2018 6:08 am

Děkuji všem, hlavně Sidlovi a Hankovi, je na devadesát procent rozhodnuto, ještě se tam zajedu podívat.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod sidlo » stř 29 srp, 2018 6:40 am

Ještě poznámka k Čachnovu a celé trati.
Na celé trati je zrušeno hodně nákladišť. Když se zastávky prochází pěšky tak jsou vidět zbytky drážních těles bez kolejí. To je spíše pro železniční archeology. V samotném Čachnově jedna taková vlečka podle mého názoru také byla. Když se dojde pěšky k vjezdovému návěstidlu od Poličky, tak je tam zřetelné drážní těleso k nějaké bývalé vlečce.
Jinak Čachnov má zde i své vlastní vlákno http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=42&t=9048
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod hank » stř 29 srp, 2018 7:11 am

Čachnov 2003:

cachnov_2003.jpg
cachnov_2003.jpg (25.92 KiB) Zobrazeno 6972 krát


Čachnov 2018:

cachnov_2018_1.jpg
cachnov_2018_1.jpg (19.46 KiB) Zobrazeno 6972 krát


cachnov_2018_2.jpg
cachnov_2018_2.jpg (16.24 KiB) Zobrazeno 6972 krát


Kdyby bylo potřeba, mohu dodat lepší originály ve formátu xls včetně přesného staničení, detailů ZZ apod.

Ta lesácká vlečka byla asi jenom jednoduchý šturc.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » stř 12 zář, 2018 3:42 pm

hank píše:Čachnov 2003:

cachnov_2003.jpg


Čachnov 2018:

cachnov_2018_1.jpg


cachnov_2018_2.jpg


Kdyby bylo potřeba, mohu dodat lepší originály ve formátu xls včetně přesného staničení, detailů ZZ apod.

Ta lesácká vlečka byla asi jenom jednoduchý šturc.


Rozhodl jsem se tu stanici postavit podle stavu 2018. Rád bych na modulu realizoval funkční návěstní soustavu podle skutečnosti. Něco o tom vím, tedy jaké budou návěstní znaky při vjezdu z trati na dopravní koleje 1 a 2, jak v případě, kdy bude na odjezdu stůj, tak v případě že bude možný průjezd. Není mi ale jasné jak je to s manipulační kolejí. Pokud pojedu z trati přímo na manipulační kolej, bude na vjezdovém návěstidle bílá? A je vůbec možné jet z trati na manipulační kolej? A kdy a jak se budou používat seřaďovací návěstidla Se1 a Se2? Kdy tam bude bílá? Při výhybce 1 nebo 6 rovně, nebo do odbočky? A co když budu ve stanici na jedné dopravní koleji a budu objíždět s mašinou po druhé dopravní koleji (nebo se odjíždí jen po manipulační?) – bude mašina odjíždět z dopravní koleje na bílou? Předpokládám že se tato akce uskuteční tak, že lokomotiva nepojede až před vjezdové návěstidlo, po přestavení výhybky pak už ale není žádné návěstidlo, kterým by se strojvedoucí musel řídit. A jak je to s odjezdem z manipulační koleje? Tam žádná návěstidla nejsou. Může se z ní odjíždět přímo do trati?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod sidlo » stř 12 zář, 2018 4:20 pm

HonzaM píše:Rozhodl jsem se tu stanici postavit podle stavu 2018. Rád bych na modulu realizoval funkční návěstní soustavu podle skutečnosti. Něco o tom vím, tedy jaké budou návěstní znaky při vjezdu z trati na dopravní koleje 1 a 2, jak v případě, kdy bude na odjezdu stůj, tak v případě že bude možný průjezd. Není mi ale jasné jak je to s manipulační kolejí. Pokud pojedu z trati přímo na manipulační kolej, bude na vjezdovém návěstidle bílá? A je vůbec možné jet z trati na manipulační kolej?

Vlak z tratě/na trať nikdy nemůže vjet/odjet na/z manipulační koleje. Vlak může pouze na/z koleje dopravní. Vjezdové návěstidlo má pruhy červené a bílé stejné šířky a jeho návěsti neplatí pro posun. Na vjezdovém návěstidle nikdy nelze postavit návěst Posun dovolen.

HonzaM píše:A kdy a jak se budou používat seřaďovací návěstidla Se1 a Se2? Kdy tam bude bílá?

Posunující díl nesmí nikdy zajet za označník, který je od vjezdového návěstidla asi 50 m směrem do stanice (šťouralové nekomplikujte to). Při normální posunu přes výhybku 1 nebo 6 se směrem do stanice posunuje na "bílou" - tedy posun dovolen, samozřejmě že až po postavení cesty pro posun (přestavení výhybek).


HonzaM píše:A co když budu ve stanici na jedné dopravní koleji a budu objíždět s mašinou po druhé dopravní koleji (nebo se odjíždí jen po manipulační?) – bude mašina odjíždět z dopravní koleje na bílou? Předpokládám že se tato akce uskuteční tak, že lokomotiva nepojede až před vjezdové návěstidlo, po přestavení výhybky pak už ale není žádné návěstidlo, kterým by se strojvedoucí musel řídit.

Příklad: vlak vjede do stanice a zastaví u návěstidla S1 na návěst Stůj. Strojvedoucí nebo posunovač odvěsí lokomotivu. Výpravčí postaví S1 na Posun dovolen a lokomotiva vyjede za Se1, ale nesmí přejet označník - to je také návěstidlo. S1 se přestaví na Stůj, výhybka 1 se přestaví do odbočky, Se1 se přestaví na Posun dovolen. Strojvedoucí dojede k L2. Se1 se přestaví do Posun zakázán, výhybka 5 do odbočky, výhybka 6 zůstane rovně, L2 se přestaví na Posun dovolen, lokomotiva zajede za Se2, ale nesmí přejet označník. L2 se přestaví na Stůj, výhybka 5 do rovně, výhybka 6 zůstane rovně, Se2 se přestaví na Posun dovolen. Strojvedoucí najede na vlak a přivěsí lokomotivu. Se2 se přestaví na posun zakázán. Výpravčí postaví L1 na Volno, vlak odjede a L1 se přestaví na Stůj.
Pro opačný směr nebo kolej 2 je postup obdobný, jenom s jinými návěstidla a výhybkami.

HonzaM píše:A jak je to s odjezdem z manipulační koleje? Tam žádná návěstidla nejsou. Může se z ní odjíždět přímo do trati?

Manipulační kolej mít návěstidlo nemusí nebo má návěstidlo seřaďovací. Z/na manipulační kolej vlak nesmí odjet/vjet.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod zdeno » stř 12 zář, 2018 7:33 pm

sidlo píše: Z manipulační kolej vlak nesmí odjet.

Toto neni pravda, treba ve Varine je mozne odjet do trati pres odjezdove navestidlo na posunovaci koleji.
Jinak jsme si o tom uz kdysi na foru pisali a neni to jen ve Varine.
Teda se vykona posun na vlecke a manipulant je z vlecky normalne vypraveny jako vlak smerem na Strecno.
---
Jinak aj vjezd do stanice na obsazenou kolej je zakazany primo z trati, s vyjimkou pisemneho rozkazu strojvedoucimu.
To se stalo pri vyluke (Varin - Vrutky) ve Varine, kdy byly obsazene vsechny volne koleje a bylo nutne poslat lokomotivni vlak primo na soupravu.
Teda v Ziline dali pisemny rozkaz masinfirovi a ten byl zastaveny pred vjezdem do stanice cervenou, ktere se zmenila na priblizovacku.
Ale to se stalo jen jednou za celou dobu cinnosti stanice ve Varine. ;-)
---
Dnes se to dela tak, ze se posle loko do Teplicky-serazovacky, tam se zmeni lok. vlak na posun a je primo naveden na soupravu.
Obe stanice jsou spojene pres zabezbecovacku.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3003
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod sidlo » stř 12 zář, 2018 7:44 pm

Zdeno psal jsem šťouralové nekomplikujte to.

  • Pokud má kolej odjezdové návěstidlo (třeba skupinové, které nestojí u každé koleje), pak to není kolej manipulační, ale dopravní.
  • O vjezdu na obsazenou kolej tu řeč nebyla. Jak správně píšeš, tak se to řeší přivolávačkou. Ale to není jízda posunu, ale normálního vlaku. Na vjezdovém návěstidle nelze Posun dovolen postavit.
  • Pak jsou ještě pravidelné vjezdy na obsazenou kolej, ale to je jiná kapitola.
  • Pak je tu ješte posun za námezník.
  • Pak je tu ještě posun mezi dopravnami.
  • Pak jsou tu ještě různé místní výjimky.
A nezbývá než zopakovat šťouralové nekomplikujte to.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » stř 12 zář, 2018 8:02 pm

sidlo píše: Z manipulační kolej vlak nesmí odjet.

Dík za podrobné vysvětlení. Manipulační kolej se tedy používá jen ve spojení s nákladní dopravou? Jak se tam nákladní vlak dostane, jak tam z trati přijede? Na jakou návěst? Můj kamarád, strojvedoucí ČD říkal že za určitých okolností je ve vyjímečných případech z trati možné vjet přímo na manipulační kolej a v tom případě by to bylo na bílou na vjezdu. Na setkáních modulovkářů se hodně jezdí s nákladními vlaky, proto mne to zajímá.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod JBr » stř 12 zář, 2018 8:06 pm

Za normální situace vlak přijede na některou z dopravních kolejí a na manipulační se dostane po příjezdu posunem.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod sidlo » stř 12 zář, 2018 8:21 pm

Je to tak, jak píše JBr.
V případě Čachnova přijede manipulační (nákladní) vlak na 1. nebo 2. kolej. Potom provede posun ve stanici a obslouží manipulační koleje a večku. Při tom použije druhou volnou dopravní kolej na odstavování vozů při posunu. Vozy z manipulačních a vlečkových kolejí zařadí do vlaku. Vozy z vlaku určené pro Čachnov rozposunuje na vlečku a manipulační koleje. S nově sestaveným vlakem pak pokračuje do další stanice.

Výjimky jsou výjimky, tedy poruchy proti grafikonu. V případě modulových setkání bych se jim vyhnul. Z přihlížejících totiž nikdo nepozná, že se snažíme modelovat poruchový provoz.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » stř 12 zář, 2018 9:11 pm

Manipulační kolej se tedy pro objizděni nepoužívá,ok?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod hank » stř 12 zář, 2018 10:02 pm

HonzaM píše:Manipulační kolej se tedy pro objizděni nepoužívá,ok?


Používá...

K přijetí vlaku a k jeho vypravení se mohou použít jen dopravní koleje. Pro všechny ostatní účely se mohou použít všechny koleje.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Modul stanice pro testo

Příspěvekod HonzaM » čtv 13 zář, 2018 12:00 pm

hank píše:
HonzaM píše:Manipulační kolej se tedy pro objizděni nepoužívá,ok?


Používá...

K přijetí vlaku a k jeho vypravení se mohou použít jen dopravní koleje. Pro všechny ostatní účely se mohou použít všechny koleje.

Ještě k těm ranžirkám. Pokud se bude pro objíždění bude používat i manipulační kolej, bude na ranžírce bílá jen při objíždění přes jednu z dopravních koleji, nebo i přes manipulační kolej, nebo i přes manipulační kolej? Předpokládám že se nerozlišuje zda to bude přes manipulační nebo provozní kolej a zda to bude přmo nebo odbočkou. V případě dálkového řízení stanice (což je současný stav) se asi bílá pro posun na S1, S2, L1, L2 ani na Se1 nebo Se2 dálkově ovládat nebude. V případě, že se ve stanici bude posunovat, bude předpokládám na obou vjezdových návěstidlech L i S návěst “stůj”. V Čachnově ale není obsluha a tak se asi zmíněné světelné návěštění při posunu používat nebude, nebo bude muset přijít obsluha?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod jirmicz » čtv 13 zář, 2018 12:51 pm

Zrovna konkrétně Čachnov neznám, ale na plánku stanice jsou pomocná stavědla. Takže pokud se chce posunovat na manipulační kolej. Musí se otevřít pomocné stavědlo, kde budou určitě klíče od výhybek a výkolejek. Protože dálkově jsou stavěny pouze výhybky č. 1, 2, 5 a 6. Manipulační je zamčená tzn. Výhybky 3 a 4 jsou na ruku.
jirmicz
 
Příspěvky: 232
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků