Stránka 1 z 7

Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: pon 27 srp, 2018 11:23 am
od HonzaM
Rád bych pro testování elektronického ovládání stanice postavil modul se stanicí na jednokolejné trati, se třemi kolejemi (třeba dvěma dopravními a jednou manipulační) a maximálně pěti výhybkami. Neměla by být v oblouku. Uvítal bych aby byla v reálu dálkově ovládaná z CDP. Máte někdo nějaké tipy?
Díky předem.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: pon 27 srp, 2018 12:21 pm
od zdeno
zeleznicni puzzle ;-)

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: pon 27 srp, 2018 12:26 pm
od hank
HonzaM píše: Máte někdo nějaké tipy?


Ptáš se na skutečnou stanici? Ovládání z CDP => epocha V nebo VI? Jaká kategorie tratě, jaká trakce...?

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: pon 27 srp, 2018 5:30 pm
od HonzaM
hank píše:
HonzaM píše: Máte někdo nějaké tipy?


Ptáš se na skutečnou stanici? Ovládání z CDP => epocha V nebo VI? Jaká kategorie tratě, jaká trakce...?

Ano, pokud možno skutečnou stanici, vedlejší trať, dieslová trakce, epocha VI, v epoše V myslím řízení c CDP ještě nebylo. Samozřejmě není nutné splnění všech predstav.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: pon 27 srp, 2018 6:30 pm
od hank
HonzaM píše:...v epoše V myslím řízení z CDP ještě nebylo...


Omyl, první dálkovina u ČSD (tenkrát se tomu říkalo DZZ - dálkové zabezpečovací zařízení a byl to 4znaký autoblok vzor SSSR) byla spuštěna na trati Plzeň-Cheb už v r. 1967... A z Holešovic do Kralup byla uvedena do provozu v r. 1989.

Ale budiž, zadání jsem pochopil a po něčem se podívám.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: pon 27 srp, 2018 7:36 pm
od hank
Já bych asi začal tím, že ti vypíšu důležitější úseky, kde už je v provozu DOZ a které splňují tvoje zadání, tj. vedlejší jednokolejné neelektrifikované tratě. Nevím, kde bydlíš; třeba některé stanice znáš sám nebo to tam máš blízko na průzkum a pak by bylo nošením dříví do lesa radit ti dál. Nicméně jestli budeš chtít, můžu se pak podívat i na to, které stanice tvé požadavky - tj. banální uspořádání nácestných stanic se dvěma dopravními a jednou manipulační kolejí - splňují. Třeba si vybereš některou trať tvému srdci milou, na kterou se mám zaměřit podrobněji... :mrgreen:

Takže ty úseky (a neřeším, jestli jsou do DOZ zapojeny i výchozí/koncové uzly):

Plzeň - Žatec západ (zapojeno 2006, tj. na konci epochy V)
Klatovy - Žel. Ruda
Roykcany - Nezvěstice
Zdice - Písek
Č. Budějovice - Volary/N. Údolí
Tábor - Hor. Cerekev
Pha Bráník - Vrané - Čerčany/Měchenice ("dolní pacifik")
Pha Smíchov - Rudná - Beroun ("hrbatá")
Č. Lípa - Bakov nad Jizerou (zapojeno 2008, tedy na přelomu V. a VI. epochy)
Jaroměř - Žel. Brod
Liberec - Vel. Hamry/Josefův Důl
Svitavy - Žďárec u Skutče - Slatiňany
Šumperk - Hanušovice/Postřelmov
Opava východ - Krnov - Jindřichov ve Slezsku
Veselí nad Moravou - Vlárský průsmyk/Luhačovice ("horní Vlára")

a spousta dalších kratších úseků, které nevypisuju, abych tu neseděl do rána... :lol:

Ze všech uvedených úseků jsou ale z CDP řízeny jen dva: Rokycany - Nezvěstice z Prahy a horní Vlára z Přerova.

Takže mám pokračovat?

Edit: Koukal jsem, jak to bylo s těmi epochami - skutečně některé elektrifikované úseky byly zapojeny do dálkoviny už v V. epoše - např. Č. Budějovice - Summerau v r. 2001. Ty ale v mém seznamu nejsou.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: pon 27 srp, 2018 8:25 pm
od HonzaM
Díky za obsáhlou odpověď. Co se týká dálkového ovládání, jistěže nějaké začátky byly, ale já mám na mysli stanice ovládané zařízením VI. epochy, hrozně se mi to líbilo před rokem v Přerově na CDP. Jsem z Prahy, ideální tedy je některá trať z Prahy. Josefův Důl dobře znám, splňuje požadavek dálkového ovládání, v tomto případě z Liberce, ale je to koncová stanice a já chci průběžnou. Na trati Pacifiku by se asi něco našlo pokud jde o počet kolejí, ale velmi pravděpodobně to bude v oblouku.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: úte 28 srp, 2018 9:24 am
od JBr
Co třeba Květná na trati ze Žďárce do Poličky? Stanice v rovině, 4 výhybky, dvě dopravní koleje a jedna manipulační, z obou stran krytá výkolejkami s pomocnými stavědly. Světelná návěstidla, ranžírky, ESA33 a dálkové řízení ze Svitav.

Jen pozor na to CDP -- to o čem se bavíme není CDP, tohle je klasické dálkově ovládané ZZ, kdy dispečer (výpravčí) sedí v jedné ze stanic na dané trati. CDP by znamenalo, že dispečeři několika tratí sedí spolu na vyhrazeném pracovišti. U nás jsou jen dvě, Praha a Přerov (potažmo ještě Plzeň, která spadá pod Prahu a řídí se z ní jen trať na Cheb) a dálkově řídí jen "koridorové" tratě.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: úte 28 srp, 2018 10:11 am
od sidlo
Čachnov ze stejné trati má o dvě výhybky navíc.
2 dopravní koleje
1 manipulační kolej
místo výkolejek 2 odvratné koleje sloužící jako nákladiště
https://mapy.cz/zakladni?x=16.0594650&y=49.7529398&z=18&l=0&base=ophoto&source=ward&id=1171&q=%C4%8Dachnov

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: úte 28 srp, 2018 12:31 pm
od HonzaM
Díky - alternativa by mohla být také tři dopravní koleje. S tím CDP je mi to jasné, jen jsem se špatně vyjádřil, samozřejmě jsem měl na mysli jen jiné než místni ovládání.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: úte 28 srp, 2018 4:06 pm
od HonzaM
sidlo píše:Čachnov ze stejné trati má o dvě výhybky navíc.
2 dopravní koleje
1 manipulační kolej
místo výkolejek 2 odvratné koleje sloužící jako nákladiště
https://mapy.cz/zakladni?x=16.0594650&y=49.7529398&z=18&l=0&base=ophoto&source=ward&id=1171&q=%C4%8Dachnov

To se mi líbí. Odkud to je ovládáno? Až z Pardubic?

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: úte 28 srp, 2018 4:57 pm
od JBr
HonzaM píše:To se mi líbí. Odkud to je ovládáno? Až z Pardubic?


Stejně jako Květná, ze Svitav.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: úte 28 srp, 2018 5:05 pm
od hank
JBr píše:U nás jsou jen dvě, Praha a Přerov (potažmo ještě Plzeň, která spadá pod Prahu a řídí se z ní jen trať na Cheb) a dálkově řídí jen "koridorové" tratě.


Omyl, z Přerova se řídí i horní Vlára a z Prahy Mirošovka, ty obě mají ke koridorům daleko... :mrgreen:

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: úte 28 srp, 2018 7:12 pm
od JBr
hank píše:Omyl, z Přerova se řídí i horní Vlára a z Prahy Mirošovka, ty obě mají ke koridorům daleko... :mrgreen:


Vlára je dvoukolejka, to je skoro koridor :D Ale jo, máš pravdu, nenapsal jsem to úplně přesně, šlo mi hlavně o vypíchnutí rozdílu centrální řízení vs. dálkové řízení z místa na trati. Kolem a kolem, vlhký sen SŽDC je řídit všechny tratě s dálkovinou z CDP.

Re: Modul stanice pro testování

PříspěvekNapsal: úte 28 srp, 2018 7:17 pm
od hank
JBr píše: Vlára je dvoukolejka, to je skoro koridor.


Další omyl, horní Vlára (= Veselí n. Mor. - Vlárský průsmyk/Luhačovice) je jednokolejka... :mrgreen: