Vozove karty

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Vozove karty

Příspěvekod Morris Zapp » stř 28 bře, 2018 6:56 am

Nic z toho, co jsi napsal, nezpochybňuju. V TT máme taky dostatek vozidel, skoro bych až řekl nadbytek - ale to přece nijak nesouvisí s vícedenními oběhy: jestli mám jeden šestidenní, nebo šest jednodenních, je na potřebu vozidel ganz egal.

Akorát teda představa, že budu kolem modelové půlnoci plašit po layoutu a za běžícího času lovit všechna hnací vozidla (a osobní soupravy taky?) a otáčet jim oběhové lístečky, přičemž moje pořádná práce (výpravčí, strojvedoucí, vedoucí posunu...) bude trpět a zdržovat ostatní, a výsledkem bude jenom to, že na lístečku bude duplikát informace, kterou má výpravčí mít k dispozici ze staničních pomůcek a svých poznámek, mě poněkud děsí :mrgreen:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Vozove karty

Příspěvekod Vaclav86cz » stř 28 bře, 2018 8:38 am

My nejezdíme 24 hodinové grafikony, takže máš čas to v klidu otočit.
Nicméně opět by asi zafungovalo udělat školení, že oběhy jsou vícedenní a pokud jezdíte tyto oběhy, tak strojvedoucí je povinnen to sám otočit. Já si myslím, že v TT by to neměl být problém :-)
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 284
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Vozove karty

Příspěvekod Mcx » stř 28 bře, 2018 12:46 pm

Morris Zapp píše:nás je zvykem, že lokomotivy mají vícedenní oběhy (jako ve skutečnosti - takže se ti pak každou sejšnu na stejném výkonu neobjevuje jedna a ta samá lokomotiva

Chápu to tak, že je zcela která lokomotiva který výkon jede :D , no moc dobře si nedovedu představit, že si výpravčí pamatuje 6 lokomotiv kdy která na který vlak půjde :lol: to tedy asi ne ! pokud ano, tak jste lepší než reál v 70. -80 .letech, nebo máte další lidi kteří nedělají nic jiného než si vedou evidenci a řídí nasazování lokomotiv...... :wink:
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1571
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Vozove karty

Příspěvekod Morris Zapp » stř 28 bře, 2018 1:04 pm

Vaclav86cz píše:udělat školení, že oběhy jsou vícedenní a pokud jezdíte tyto oběhy, tak strojvedoucí je povinnen to sám otočit. Já si myslím, že v TT by to neměl být problém :-)
To by znamenalo nějaké postupy, kterými by strojvedoucí musel zjišťovat, zda je třeba posledním vlakem dané sejšny. Nebo naopak prvním. A nezapomenout v takovém případě otočit lísteček. Nebo by stačilo, aby strojvedoucí ověřil, zda vlak, který momentálně veze, je na tom oběhovém lístku, který je momentálně navrchu.
Ale proč to? Strojvedoucího nějaké lístky v kartičkách absolutně nezajímají. On má vlak, dostal lokomotivu, no tak jede. Všechno ostatní je zbytečná komplikace. Skutečný strojvedoucí se taky nezajímá, zda stroj, který mu strojmistr přidělil, je zrovna ten, který podle plánovaných oběhů na ten výkon měl být přidělen.
Mcx píše:Chápu to tak, že je zcela která lokomotiva který výkon jede
To mi teda vysvětli, jak jsi na tohle přišel... :lol:
Mcx píše:no moc dobře si nedovedu představit, že si výpravčí pamatuje 6 lokomotiv kdy která na který vlak půjde
Proč by ne? Výpravčí ví (ze seznamu vlaků), když mu ve stanici končí lokomotiva, co s ní má dělat dál. Buď ji zpracuje hned (její vlak už se tvoří), nebo ji zatím odstavuje někam do kopřiv - v tom případě použije vysoce sofistikované paměťové zařízení, též známé jako "papír a tužka", a udělá si poznámku (není to nic nemodelového, dělají to i skuteční výpravčí, když jim ve stanici různě polehává oněch "6 lokomotiv"). Najít potom lokomotivu na poznámkovém papíře je několikanásobně rychlejší a pohodlnější, než obcházet stanici, zkoumat lokomotivní karty a lístečky v nich, navíc ještě zkoumat, zda jsou ty lístečky správně nastaveny na aktuální sejšnu. K čemu by měli být potřeba další lidi..?


Mimochodem obcházet stanici, zkoumat lokomotivní karty a lístečky v nich - to je přesně to, co píšu o těch nesprávných návycích: než by si udělal na papír poznámku, tak se radši spolehne na předpřipravené lístečky, a když pak má tu lokomotivu najít, tak má hlavu v pejru a zdržuje hru.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Vozove karty

Příspěvekod Mcx » stř 28 bře, 2018 1:54 pm

Morris Zapp píše:nebo ji zatím odstavuje někam do kopřiv - v tom případě použije vysoce sofistikované paměťové zařízení, též známé jako "papír a tužka", a udělá si poznámku

Ano to je ten drobný rozdíl :wink: u nás již ji má připravenou - to je ta karta s oběhem, to je taky karta soupravy - nic si nikam nemusí značit vše má připraravené - nemusí použít papír a tužku, nový výpravčí nemusí přemýšlet co to ten před ním napsal - je to jasné definované - strojvedoucího to nezajímá - ve stanici odevzdá a výpravčí založí na kolej kam to postavil ... no, řekl bych jsme o kousek dál :lol:
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1571
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Vozove karty

Příspěvekod Morris Zapp » stř 28 bře, 2018 2:20 pm

Mcx píše: ... no, řekl bych jsme o kousek dál :lol:
To jo - ale na opačnou stranu 8)

Jak jsem psal: štrachat se v kartách a z jejich lístečků luštit, co je to vlastně za vozidlo a kam patří, považuju za zdržující. A koneckonců i nedůstojné výpravčího, který je vládcem nad stanicí a musí ji mít celou pod kontrolou a v malíku. Takové dost amatérské... :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Vozove karty

Příspěvekod Mcx » stř 28 bře, 2018 4:05 pm

Morris Zapp píše:štrachat se v kartách a z jejich lístečků luštit, co je to vlastně za vozidlo a kam patří, považuju za zdržující. A koneckonců i nedůstojné výpravčího,

Jo,asi myslíš, že lepší je luštit po předchůdci co si kam poznamenal, je to větší kino, obzvlášt při vícejazyčných setkáních.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1571
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Vozove karty

Příspěvekod Morris Zapp » stř 28 bře, 2018 6:58 pm

Vy si nepředáváte službu osobně..?? :shock:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Vozove karty

Příspěvekod Vaclav86cz » čtv 29 bře, 2018 2:55 pm

Morris Zapp píše:
Vaclav86cz píše:udělat školení, že oběhy jsou vícedenní a pokud jezdíte tyto oběhy, tak strojvedoucí je povinnen to sám otočit. Já si myslím, že v TT by to neměl být problém :-)
To by znamenalo nějaké postupy, kterými by strojvedoucí musel zjišťovat, zda je třeba posledním vlakem dané sejšny. Nebo naopak prvním. A nezapomenout v takovém případě otočit lísteček. Nebo by stačilo, aby strojvedoucí ověřil, zda vlak, který momentálně veze, je na tom oběhovém lístku, který je momentálně navrchu.
Ale proč to? Strojvedoucího nějaké lístky v kartičkách absolutně nezajímají. On má vlak, dostal lokomotivu, no tak jede. Všechno ostatní je zbytečná komplikace. Skutečný strojvedoucí se taky nezajímá, zda stroj, který mu strojmistr přidělil, je zrovna ten, který podle plánovaných oběhů na ten výkon měl být přidělen.


To bereš inspiraci na skutečné železnici současné doby, kdy plno strojvedoucím je naprosto jedno v čem a v jakém stavu ta lokomotiva je?
To bych klidně mohl dojet v noci do Třebíče a místo zpátečního vlaku s 854 bych si nechal tu 842. I strojvedoucí musí znát oběh co kam jde a co kde bere. Minimálně na osobní dopravě.
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 284
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Vozove karty

Příspěvekod Vaclav86cz » čtv 29 bře, 2018 2:59 pm

Morris Zapp píše:Vy si nepředáváte službu osobně..?? :shock:

Většinou předáváme. A co taková D3. To mám mít sebou věšteckou kouli? Přijdu a vidím co je moje.
A pokud je mezi sejšnama skutečná noční pauza, tak se občas stane, že obsluha to osobně nepředá. A pak ti ty karty opravdu hodně pomáhají.
Ale je to asi o zvyku. My to děláme takto a naprosto nám to vyhovuje.
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 284
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Vozove karty

Příspěvekod cer.t » čtv 29 bře, 2018 7:10 pm

Zajimalo by mne, z ceho nez obehu hnaciho vozidla ci obehu soupravy ma clovek poznat na setkani, ktere osobni vozy ci lokomotiva ma na cem jet. Par takovych setkani jsem absolvoval a byla to docela komedie, protoze prirazovani lokomotiv a souprav byl zcela volny styl... Clovek nevedel, ktera lomomotiva ma na co nastoupit nebo jestli ma cas jet zbrojit do depa.. Tedy stav odpovidal tomu, ze vypravci je prvni den v dane stanici ve sluzbe a vubec netusi kdy, co, kam, kdy a jak... pokud clovek nestravi cele setkani v jedne stanici, tak kazde voditko, ktere mu usnadni vyreseni logickeho rebusu, ktery mu pripravil tvurce grafikonu, je k dobru.
cer.t
 
Příspěvky: 87
Registrován: stř 13 úno, 2008 10:17 pm

Re: Vozove karty

Příspěvekod Morris Zapp » pon 02 dub, 2018 11:10 am

cer.t píše:Zajimalo by mne, z ceho nez obehu hnaciho vozidla ci obehu soupravy ma clovek poznat na setkani, ktere osobni vozy ci lokomotiva ma na cem jet.
Ta vozidla do té stanice nespadla z nebes, ale odněkud na nějakém vlaku přijela, že? A když mi přijíždí do stanice vlak, tak jako výpravčí ještě před postavením vjezdové vlakové cesty už musím vědět, co s tím vlakem budu dělat (abych si ho třeba nevzal na kolej, která je k nějakému účelu naprosto nevhodná /např. bude odjíždět pod jiným číslem na odbočnou trať, která je zaústěna jenom do některých kolejí, atd. atp./). No a jak se to dozvím ještě před postavením té vlakové cesty? No z vozových-lokomotivních-soupravových karet asi těžko - ty má tou dobou ještě furt v ruce strojvedoucí, který se teprve motá někde kolem předchozí stanice.

Takže jakékoliv karty jsou mi v tuhle chvíli k ničemu - ergo musím mít někde ve stanici návod, co s kterým vlakem mám dělat (já to píšu do Seznamů vlaků pro staniční zaměstnance /podle sw Grafikon Ostramo se to jmenuje "staniční jízdní řád"/, složitější špeky do Rozkazu o zavedení GVD).

Podle toho návodu vlak zpracuju, vozidla, která někde odstavuju na delší dobu, pokud improvizuju, tak si někde poznamenám, pokud mám detailní staniční technologii, tak ani nemusím: když pracuju, jak mi technologie předepisuje, tak ta vozidla, až je budu za 6 hodin hledat, najdu přesně tak, jak technologie předepisuje, třeba na koleji 7b jako prostřední skupinu odstavených vozidel (nevěřili byste, že největší práci nedá sestavit tu detailní technologii tak, aby všechno do puntíku sedělo, ale přesvědčit výpravčí, že se s ní mají řídit... :D ).

Suma sumárum: není nad čím bádat, o každém vozidlu ví výpravčí přesně, co s ním bude dělat, ještě předtím, než mu vůbec přijede do stanice.
Který výpravčí to neví, hraje blbě. Kdo hledá v kartách, zbytečně si hru komplikuje a ostatní akorát zdržuje.

Ano, výjimkou je začátek 1. sejšny: tam ta vozidla odnikud nepřijela, někdo je postavil na koleje - ale ten někdo nejspíš dobře věděl, proč to dělá, takže to taky prvnímu výpravčímu řekne. A když neřekne, tak se zeptám, huba mi neupadne.

cer.t píše:Par takovych setkani jsem absolvoval a byla to docela komedie, protoze prirazovani lokomotiv a souprav byl zcela volny styl... Clovek nevedel, ktera lomomotiva ma na co nastoupit nebo jestli ma cas jet zbrojit do depa..
Pozoruhodné... H0..?
cer.t píše:kazde voditko, ktere mu usnadni vyreseni logickeho rebusu, ktery mu pripravil tvurce grafikonu, je k dobru.
Jak píšu výš: ta vodítka mají (musí) být ve staničních pomůckách, v kartách nedávají smysl.
Vaclav86cz píše:Většinou předáváme.
No tak vidíš.
Vaclav86cz píše:A co taková D3. To mám mít sebou věšteckou kouli? Přijdu a vidím co je moje.
Nehledáš náhodou problém tam, kde není? Vy máte na D3 nějaké velké stanice, ve kterých si můžeš omylem vzít jiný stroj?
A vůbec: všechny dopravny D3 musí být pod bedlivým dozorem dirigenta, který z principu musí mít přehled o všem, co se tam šustne, jako by to byly jeho vlastní stanice. Takže takový zmatený strojvedoucí se vždycky má koho zeptat.
Vaclav86cz píše:A pokud je mezi sejšnama skutečná noční pauza, tak se občas stane, že obsluha to osobně nepředá. A pak ti ty karty opravdu hodně pomáhají.
Chyba obsluhy :wink:
V takových případech použiju vrozenou inteligenci (když mi má ve stanici stát jeden osobák, tak to bude nejspíš ten, co v ní stojí :wink: ), ve složitějších případech (vzácné) si buď ulovím tu předešlou obsluhu, ať mi to vysvětlí, nebo přivolám někoho, kdo tomu rozumí (tvůrce GVD nejspíš bude umět dešifrovat rozmístění vozidel na celém layoutu). Ve skryťácích bývá zvykem dlouho odstavené vlaky označovat lístečkem s číslem vlaku a časem odjezdu - výhoda proti lokomotivním a soupravovým kartám je nabíledni: obsahuje to jen a pouze ty informace, které právě teď potřebuju, nemusím se k nim prohledávat přes spousty balastu, mrknu a vidím.
No a když to přece jen zvořu, třeba mi nocují ve stanici dva brejlovci a já je ráno omylem zaměním? Co se stane? Tak to vím úplně přesně: vůbec nic. :wink:
Vaclav86cz píše:Ale je to asi o zvyku. My to děláme takto a naprosto nám to vyhovuje.
To je v pořádku - rozhodně vás nehodlám přesvědčovat, že byste to měli dělat jinak. Spíš se snažím zjistit, co kdo na těch lokomotivních a soupravových kartách vidí za přínosy - pokud bych získal pocit, že to fakt neoddiskutovatelné přínosy jsou, třeba bych se pak stal jejich horlivým propagátorem i v našem provozu... Určitě netvrdím, že my to děláme nejlíp ze všech a že jsme v té hře nejdál - rád se poučím třeba i v detailu. Ale zatím mě přesvědčujete, že ty karty lokomotiv a souprav jsou jenom zbytečná administrativa, zčásti dokonce i vyloženě škodlivá.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Vozove karty

Příspěvekod Mcx » pon 02 dub, 2018 6:54 pm

Morris Zapp píše:Jak píšu výš: ta vodítka mají (musí) být ve staničních pomůckách, v kartách nedávají smysl.

To není pravda - musejí být tam i tam. Ty se na to bodhužel díváš jednostranným pohledem výpravčího - ano toho ve skutečnosti nikdy více než píšeš nezajímalo. Ale nasazování lokomotiv na oběhy je něco co skutečného výpravčího nezajímá, ale našeho modelového, který ve své funkci kumuluje práci od strojmistra přes výpravčího .. ano toho to velmi zajímá.
Ale částečně je to dáno... jak obvykle :lol: trochu jiným pojetím provozu H0/TT.
Když na oběh xy nasadím ve výchozí stanici oběhu T478.3099, tak se mi musí vrátit na tomto oběhu a ne, že ve stanici kde byly odstaveny dva Brejlovce to přehodí a mi zpět dojede T478.3128, přesto, že ta tam čekala na výkon na zcela jiném oběhu - a to ze staničních pomůcek nepoznám ! Pak nejdode k tomu, že někde chybí loko na oběh.... a to již vůbec nemluvím o stanicích kde je strjovka, depo, kde těch lokomotiv stojí více. Protože to loko je na oběhu xy neznamená, že stále stojí na vlaku, se soupravou....
Prostě pojetí provozu H0 a TT je jiné :wink:

My máme mnozí praxi z dep skutečných a nahlížíme na provoz trochu jinak než výpravčí.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1571
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Vozove karty

Příspěvekod Morris Zapp » úte 03 dub, 2018 5:06 am

Mcx píše:My máme mnozí praxi z dep skutečných a nahlížíme na provoz trochu jinak než výpravčí.
Je pravda, že třeba já jsem ve skutečným depu nikdy nedělal nic jinýho, než se hlásil do služby (jo, jednou jsem doléval tlapy) :wink:
Ale máš pravdu: vždycky jsem inklinoval víc ke sl. 11, než ke sl. 12...
Mcx píše:Když na oběh xy nasadím ve výchozí stanici oběhu T478.3099, tak se mi musí vrátit na tomto oběhu a ne, že ve stanici kde byly odstaveny dva Brejlovce to přehodí a mi zpět dojede T478.3128
Naprostý souhlas.
Však jsem taky psal, že se nic nestane, jenom když všechno ostatní selže.
Mcx píše:přesto, že ta tam čekala na výkon na zcela jiném oběhu - a to ze staničních pomůcek nepoznám !
Tak to máš nějaké divné staniční pomůcky: náš výpravčí ví, co mu přijede a na co to má dál použít.
Mcx píše:Pak nejdode k tomu, že někde chybí loko na oběh....
Myslíš jako konkrétní číslo? Protože záměnou brejlovce za brejlovce se stane akorát to, že mám k dispozici pořád brejlovce, ale jiného čísla.
Mcx píše:a to již vůbec nemluvím o stanicích kde je strjovka, depo, kde těch lokomotiv stojí více.
To je pravda, tahle zařízení už nějakou tu přídavnou paměť vyžadují. Když mi leze mašina do depa, tak vím, od čeho je - a tím pádem taky vím, na co ji budu vystavovat (mám to přece ve staničních pomůckách). Tak si to poznačím, kam jsem tu mašinu uklidil. Tisíce děkovných dopisů, časová náročnost vyhledání lokomotivy v poznámkách oproti zkoumání oběhových lístků je zanedbatelná.
Mcx píše:Protože to loko je na oběhu xy neznamená, že stále stojí na vlaku, se soupravou....
? To je snad jasný, ne?
Mcx píše:Prostě pojetí provozu H0 a TT je jiné :wink:
No koukám na to jako puk :lol: A to přitom modelujeme ty samé ČSD :wink:
Je fakt, že v TT trošičku hřešíme na to, že nemáme unikátní čísla vozidel - stejně bychom na ně neviděli :wink:
Ale zrovna lokomotivy mají těch vizuálních odlišovacích prvků vyloženě nadbytek - a zejména proto se snažím dělat vícedenní oběhy, aby každou sejšnu na stejném vlaku nejela stejná lokomotiva.
Tím se zase dostáváme zpátky k těm oběhovým lístkům ve vícedenních obězích - jak to máte vyřešené? Mě nic rozumného nenapadlo...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Předchozí

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník