modulová stanička

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Příspěvekod alexander » úte 04 bře, 2008 10:51 pm

Tu je výsledok môjho snaženia a vašich doporučení....

http://oalexander.rajce.idnes.cz/obrazky3/
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod Martin HO » stř 05 bře, 2008 4:28 am

Dle mého názoru velmi pěkné. Jedinou drobnou výhradu bych měl k poslednímu plánku (stanička). Tam bych dolní slepou kolej vyvinul přímo ze zhlaví a ne až z dolní koleje (do zhlaví namísto oblouku vložit levou výhybku). Odstranilo by s tím zbytečne esíčko, které nevypadá příliš modelově a navíc může činit provozní problémy. Kromě toho by se prodloužila dolní staniční kolej.
Martin HO
 

Příspěvekod alexander » stř 05 bře, 2008 6:12 am

Len na upresnenie: Jakubovo je finálna verzia, obrázky sú zoradené "arabsky", teda z prava do ľava....

http://oalexander.rajce.idnes.cz/obrazky3/#album
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod Jarda H. » stř 05 bře, 2008 4:03 pm

Konečná (?!) verze stanice se mi líbí :lol: - tři průjezdné koleje, zázemí pro lokomotivy (i parní), taky pro motoráček, dále koleje pro vykládku kusových zásilek nebo volnou vykládku ! Myslím, že jde o dobrý návrh :D :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod alexander » sob 06 pro, 2008 3:05 pm

Že plánovanie je činnosť základná a skoro nekonečná dokazuje aj genéza tejto staničky:
http://oalexander.rajce.idnes.cz/planovanie/#album

p.s.
odkazy v predošlých príspevkoch sú nefunkčné.
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod Jarda H. » sob 06 pro, 2008 7:03 pm

Malá poznámka - v mini-depu jsem našel označení "Zbrojení naftou", "Uhelná skládka" (takže asi smíšený provoz, že ?), tmavá část koleje je zřejmě "popelová jáma" ! Asi jde jen o kosmetickou závadu - není to zcela plně označeno - ale zbrojení parních lokomotiv je něco víc než jen popelová jáma a uhelná skládka :D ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod milan ferdián » ned 07 pro, 2008 8:37 am

Správné pořadí:
-popelová jáma s vodním jeřábem-
-uhelná skládka-
-točna-

Písek se může doplňovat v remíze kde jsou pískovací kamna.Případné doplňování maziva ve zděném přístavku k remíze ,kde může být i malá zámečnická dílna na drobné opravy.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Tomáš » ned 07 pro, 2008 9:30 am

co jsem vyčetl tak depo je i to nejmenčí celkem náročný na délku.Popisované procedůry probíhají asi takto. stopA) popelová jáma + vodní jeřáb stopB) písečníky stopC) doplnění uhlí ...najetí na točnu zasunutí do rotundy a doplnění oleji.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod alexander » ned 07 pro, 2008 10:11 am

Remíza je od p. Kumra:
http://m-model.wz.cz/papmod/papirove_modely.html
Takže ano, piesok, mazivá, drobné opravy tam.
Je moc veľký prehrešok, keď je popolová jama (na pláne tá tmavá koľaj) až za uholnou skládkou? Dumal som aj nad možnosťou posunúť skládku až za točňu - znamená to ale ďalší segment.
Zbrojenie naftou je spomenuté v texte pod obrázkami, ide o zmiešanú prevádzku.
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod Tomáš » ned 07 pro, 2008 10:31 am

alexander píše:Remíza je od p. Kumra:
http://m-model.wz.cz/papmod/papirove_modely.html
Takže ano, piesok, mazivá, drobné opravy tam.
Je moc veľký prehrešok, keď je popolová jama (na pláne tá tmavá koľaj) až za uholnou skládkou? Dumal som aj nad možnosťou posunúť skládku až za točňu - znamená to ale ďalší segment.
Zbrojenie naftou je spomenuté v texte pod obrázkami, ide o zmiešanú prevádzku.


co vím tak popelová jáma nikdy nesměla být v blízkosti uhelné skládky a to z důvodu zahoření.Popel z lokomotivy se sypal do jámy poněkud hořící..no jako když vymeteš kamna hmed po ohni.Malá nepozornost a...bylo by po depu
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod milan ferdián » ned 07 pro, 2008 10:38 am

alexander píše:Remíza je od p. Kumra:
http://m-model.wz.cz/papmod/papirove_modely.html
Takže ano, piesok, mazivá, drobné opravy tam.
Je moc veľký prehrešok, keď je popolová jama (na pláne tá tmavá koľaj) až za uholnou skládkou? Dumal som aj nad možnosťou posunúť skládku až za točňu - znamená to ale ďalší segment.
Zbrojenie naftou je spomenuté v texte pod obrázkami, ide o zmiešanú prevádzku.


Např. ve stanici SKALICE nad Svitavou/místní nádraží,bylo pořadí:
-popelová jáma -
-točna-
-uhelná skládka-
-dvoumístná remíza-

Provozní úkony ošetřování parní lokomotivy musí vždy postupně na sebe navazovat.Může být prohozena točna se uhelnou skládkou,jak psal Tomáš.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod alexander » ned 07 pro, 2008 1:19 pm

Keď pozerám plány skutočných staníc a dep, tak sa neviem dopátrať nejakej štandartizácie. Skôr ako sa vraví, každý pes iná ves... (Vychádzam hlavne z prílohy ŽM Stavba depa, niečo posťahované z netu...)
A popolová jama je veľmi často poblíž uholnej skládky! Ono to nebezpečie požiaru asi nebolo až také "horúce", pretože vysypaný popol sa aj tak okamžite zalieval vodou z vodného žeriavu. Vlastne to je dôvod, prečo pri jame je vždy vodný žeriav alebo iný zdroj vody.
Často býva tiež popolová jama až pred remízou, takže vysypanie popolníku bola vlastne posledná operácia pred "zaremízovaním".
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod Houmr » ned 07 pro, 2008 1:47 pm

alexander píše:Keď pozerám plány skutočných staníc a dep, tak sa neviem dopátrať nejakej štandartizácie. Skôr ako sa vraví, každý pes iná ves... (Vychádzam hlavne z prílohy ŽM Stavba depa, niečo posťahované z netu...)
A popolová jama je veľmi často poblíž uholnej skládky! Ono to nebezpečie požiaru asi nebolo až také "horúce", pretože vysypaný popol sa aj tak okamžite zalieval vodou z vodného žeriavu. Vlastne to je dôvod, prečo pri jame je vždy vodný žeriav alebo iný zdroj vody.
Často býva tiež popolová jama až pred remízou, takže vysypanie popolníku bola vlastne posledná operácia pred "zaremízovaním".

Jo tak přesně takhle to vidím i já, podle fotek je to přesně tak jak píšeš :!: :lol:
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod milan ferdián » ned 07 pro, 2008 4:07 pm

Ano v tom máte pravdu ,že popelová jáma s vodním jeřábem byla vedle uhelné skládky.Jen vám utekl menší detail.To uhlí bylo deponováno jen u menších dep v tzv. v KULNÁCH NA UHLÍ :!:
Zde přikládám přílohu ,co se děje v depech.

Obrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod alexander » ned 07 pro, 2008 5:15 pm

Bola skládka a kôlňa, alebo len kôlňa?
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků